Volg me in mijn strijd om het gedeelte van de hypotheek dat nu op aflossingsvrij staat naar beneden (0) te krijgen. Dit doe ik door mijn best te doen om mijn inkomen te vergroten, o.a geld-terug-acties, tweedehands aankopen, aandelen en advertentie inkomsten en door uitgaven te verkleinen.Wil je mij een keer een persoonlijk bericht sturen? Leuk dit kan naar geldover@outlook.com.
zondag 5 juli 2015
Jutten
Vanmorgen vroeg zaten we om negen uur in de auto, we waten al anderhalf uur op hoor ;-). We reden hier vlakbij naar t strand waar ik ook donderdag en vrijdag was geweest. En echt donderdag waren de grote containers leeg. En nu nu lag t eromheen omdat de containers zo vol waren. Ik was de auto nog niet uit of ik had ze gespot lege bierflessen, negen in totaal. Terwijl wij onze spullen op de plek zetten heb ik dochterlief een tas gegeven en uitgelegd hoe ze geld kon verdienen. Toen we terug reden zagen we een caravan langs de kant van de weg staan ik dacht dat hij 2500 euro was maar bij nadere inspectie bleek ie veel duurder. Toch fijn dat we even keken, want anders hadden we de statiegeldfles van 0,25 cent niet zien liggen. Dochterlief heeft vast afgerekend met haar vader. :-)
dinsdag 30 juni 2015
Toch weer een 200 euro kunnen pakken op de beurs.
Vandaag heb ik dankzij het nemen van mijn verlies weer een 200 euro kunnen pakken. Hoe hoor ik ne denken? Nou gisteren toen de beurzen echt naar een dieptepunt zakten heb ik een verkooporder geplaatst tegen 35 euro. Deze gingen eruit. (Aandelen verkocht met verlies dat wel) ik heb ze later opnieuw kunnen aankopen op 34 euro. Verschil 275 min de kosten houd ik dan een 200 euro over. Door deze sprong te pakken heb ik dus geld gepakt en ondertussen zit hetzelfde weer in de portefeuille. Had ik niks gedaan dan had ik nog steeds tegen t zelfde verlies aan gekeken. Hoop dat t morgen ook nog een keer of twee lukt een sprongetje te pakken zou leuk zijn. Op deze aandelen houd ik nog steeds een winst over in het afgelopen jaar van een 2000 euro, als ik het verlies wat ik heb genomen aftrek van de winst.dus geen reden tot klagen.
zondag 28 juni 2015
Vijf kuikens...
Het lijkt erop dat de veestapel zich met vijf kuikens heeft uitgebreid. Er liggen nog drie eieren onder maar betwijfel of daar nog leven in zit. Als ik ze in een beetje water leg zie ik ze niet dansen. (Ze bewegen dan in t water) voor de zekerheid laat ik ze nog twee dagen liggen. Er zijn twee seramaatjes geboren en drie Hollandse krielen. Geen idee natuurlijk of het kippetjes of haantjes zijn maar daar komen we vanzelf wel achter. Op dit moment zijn er twee andere kippen broeds, maar die hebben de pech dat ik echt dit jaar niet nog meer kuikentjes wil. Vind t veel leuker om elk jaar een paar kuikens erbij te krijgen. T is toch wel een heel spectakel.
Naast de spanning van het geboren worden van de kuikens moest ik dit weekend leren. Pff zwaar examen dinsdag, waar ik vanmorgen helemaal moedeloos begon kwam ik erachter dat ik nu tussen de 70 en 80 % van de vragen goed heb. Met kleine ezelsbruggetjes is deze score al snel hoger te krijgen dus als ik rustig blijf hoop ik dat het me gaat lukken. Morgen moet ik werken maar blijf daarna op t werk om te blijven leren laatste poging om t te halen! Zou me zo geruststellen.
zaterdag 27 juni 2015
woensdag 24 juni 2015
Zou ik dan eindelijk t euvel te pakken hebben?
Zoals de vaste lezers wel weten heb ik regelmatig erg veel last van eczeem. Voor drie weken terug was t zo erg op mijn onderarm dat ik nog tegen iemand ze ik moet nu echt een anti biotico of prednison kuur aangezien ik t niet meer onder controle kan krijgen met zalf. (Heb al hele zware hormoonzalf maar die deed zelfs niks) de dag nadat ik het gezegd had kwam ik een stukje op FB tegen van iemand die tegen de hele wereld wilde schreeuwen gebruik geen melk. En toen kwam er een verhaal en t was net of alle puzzelstukjes op de plek vielen en ik mijn eigen leven teruglas, astma, eczeem, meerdere anti biotica kuren en 2 prednison kuren per jaar. Dokters die t niet wisten. Allergietesten die geen koemelkallergie uitwezen. De man was uit zichzelf gestopt. Ik bedacht me dat als t minder met me ging ik troost zocht in cappuccino chocomelk lekker warme pap. Dochterlief heeft t zelfde euvel en drinkt de laatste tijd zo graag een glaasje chocomelk bij oma. Ben zelf acuut gestopt heb mijn moeder opgebeld met t verzoek om ook per direct mijn dochter geen melk meer te geven en dit ook niet stiekem te doen.(ken haar er goed genoeg voor) en na twee dagen begin de verbetering op de armen, minder jeuk en er kwamen geen nieuwe wondjes meer bij. Heb er bewust voor gekozen om niet te zalven om er zeker van te zijn dat niet de zalf maar de melk weglaten de boel doet opknappen. Heb vandaag nog een heel klein plekje aan een arm en de andere arm is helemaal schoon. Jammer genoeg is mijn gezicht nog wel flink aan t kriebelen maar t feit dat de rest van mijn lijf is opgeknapt is al heerlijk. Smeer ik vandaag mijn kop wel in met hormoonzalf. We hoopten een vervanger te vinden in sojamelk maar zijn erachter dat dit voor ons ook jeuk oplevert. Laten we dus ook maar staan.
Ga maar eens even bedenken wat voor leuks we vandaag gaan doen. Mocht jij ook last hebben van allergieën ik zou zeggen probeer het eens een aantal dagen dan weet je zeker dat het het niet danwel wel is. Ik probeerde het niet want was er toch op getest? Kennelijk zegt zo'n test dus niet alles.
maandag 22 juni 2015
Hoe een ingeving een eigen bedrijf kan opleveren
Zit net even naar de herhaling te kijken van SBS 6 nieuws van gisteren. En daar komen drie jongens in voor die nadat ze voor hun ouders elke keer naar de bakker moesten om croissantjes te halen op het lumineuze idee kwamen om een bezorgservice aan huis te regelen. Een croissantjes kost 2,50 euro en een glas verse jus 1,50 euro. En t loopt storm zo te zien. Ik vind dit soort ideeën dus echt helemaal fantastisch, drie jongens van onder de zestien die elke zondag op die manier hun geld verdienen. Mooi overzichtelijk lijkt me. Hoop echt dat mijn dochter met een paar jaar ook zo'n leuke ingeving krijgt. Lijkt me helemaal geweldig en zou haar dan ook volledig in steunen. Toen ik zelf dertien was werkte ik bij een tuinder voor het astronomische bedrag van 2 gulden 50 per uur. En wat was ik blij met mijn eigen geld. Toen op een dag alle bloemen doordraaiden en de man alle bloemen afmaaide omdat t alleen maar geld kostte besloot ik met een emmer langs de deur te gaan en ze te verkopen. Leverde me in een week een paar honderd gulden op. Heb t wel eerlijk gedeeld met de tuinder, maar die gaf me direct loonsverhoging omdat ie t te gek vond. Van de bloemen met kromme stelen maakte ik bossen die we aan de weg konden verkopen. Voor een klein bedrag iedereen blij. Helaas werd ik ziek en kwam in het ziekenhuis terecht. In datzelfde jaar ging de tuinder failliet, wat ben ik er ziek van geweest. En nog denk ik vaak aan die periode terug. De lol die ik had de energie die ik ervan kreeg en de mensen die ik allemaal voor een prikkie blij kon maken met een leuke bos bloemen. Helemaal super. Soms kan een kleine ingeving zo goed uitpakken, hebben jullie ook wel eens van die ingevingen en zou je je kinderen erin steunen als ze met zo'n idee bij je kwamen?
zondag 21 juni 2015
Vaderdag
Vandaag de dag om de papa's in het zonnetje te zetten. De oudste heeft een dambord gemaakt met kleine schelpjes als damstenen. Erg leuk bedacht door de juf. We gaan tegen twaalven naar mijn ouders toe, mijn oom en tante komen ook. Heb er al eerder over geschreven zij verloren hun enige zoon aan kanker, nu vieren ze vaderdag met ons mee. Laat de oudste dochter zo nog even wat knutselen.
Vanmiddag komt onze zwager om nog even onze haren voor de vakantie te knippen, we zijn er weer hard aan toe.
Mijn schoonvader zit op de camping zij komen helaas niet naar huis voor vaderdag en aangezien ze op een nudistencamping staan gaan wij er niet naartoe met de kinderen. Hierdoor kunnen mijn zwager en schoonzus geen vaderdag vieren, haar vader is nl al jaren geleden overleden. Vind dit verdrietig. Ook voor de kleinkinderen. Als ik hem was zou ik een halve dag eerder thuis komen ze staan nl het hele jaar op die camping . Maar ja het is hun keus.
Onze kip zit nog steeds goed op haar nest kan niet wachten totdat het volgende week is als het goed is hebben we dan kuikens. Moet nog even een aquarium opscharrelen, hebben onze oude uitgeleend. Mensen zijn verhuisd en hebben hem met de verhuizing weggegooid. Balen. Ga er gelijk maat eens even achteraan. Fijne zondag!
Abonneren op:
Posts (Atom)
-
Vandaag belde mijn broertje weer of ie mijn koffer mocht lenen. Ja natuurlijk. Hij heeft een vriendin in Zweden en waar hij eerder met de vr...
-
De titel van mijn blog Geldover doet de laatste tijd mijn blog niet echt eer aan. Ik ben aan het einde van de maand blut, sterker nog je ka...
-
Ik ben helemaal happy, heb net een hele mooie tripp trapp stoel op de kop weten te tikken voor maar 25 euro. Was al weken aan het kijken naa...

