donderdag 30 april 2015

Aan het einde van mijn latijn...



Ik zit er weer middenin. Draai  door krijg mijn kop niet stil voel me bekaf alles is me teveel. Wat doe ik toch heb ik toch dat ik elke keer weer zo'n mokerslag krijg. Loop mezelf voorbij druk druk druk en als ik aan t einde van de dag kijk ben ik geen stap opgeschoten. Baal er zo vreselijk van dat ik dit eens in de zoveel weken kennelijk moet hebben. Het huishouden is weer uit de klauwen gelopen heb nog net geen hulp van Victor Brand nodig. Zou me zo graag alvast weer opgeruimd voelen. Waar te beginnen? Denk dat ik maar met de wc begin lekker overzichtelijk en dan de gang. Morgenochtend moeten we naar de tandarts dat breekt ook weer zo irritant de ochtend want om tien uur staat de afspraak. Kun je bijna niets voor de tijd en bijna niets na de tijd. Moet van t weekend nog een partij kleding ophalen voor de verkoop. Grote partij veel geld dus wil ik het zien voordat ik betaal. Onze kippen komen zaterdag weer naar huis toe dus manlief heeft van t weekend ook geen tijd om met me mee te gaan ophalen en het is een flink stuk rijden. Baal dus als een stekker.

dinsdag 28 april 2015

Joehoe extra aflossing een feit!

Vandaag kreeg ik bericht dat ik nog een dikke 6000 euro zonder boete kan inlossen op mijn hypotheek. Als de wiedeweerga heb ik t geld overgemaakt want weg is weg. Houden we weer een 20 euro per maand extra over voor onze sneeuwbal, humm due ga ik morgen maar eens even bij de periodieke overboeking opzetten. Nu wachten tot januari voordat we de volgende aflossingen mogen doen zonder boete.

Plicht roept...

  WZo zeg heb ik vandaag moeite om mijn bed uit te komen. Heb de wekker al extra vroeg gezet zodat ik nog even door de kamer heen kan om her en der wat terug op de plek te leggen. Mijn bedje is echter zo lekker warm dat ik jullie nog maar even een berichtje tik. Vandaag moet ik naar t werk, zal me er echt naartoe moeten slepen. Mijn allerfijnste collega is twee weken afwezig en ik zag net tot overmaat van ramp ook nog dat ik aan het einde vd dag een gesprek met mijn leidinggevende moet hebben. Neeee schreeuwt mijn lijf vandaag even niet. Het betekent dat ik nog van alles en nog wat moet herschrijven, afgelopen weken zijn voorbij gevlogen en nog geen tijd voor gehad. Vanavond ga ik op kraamvisite bij een andere collega. Ze heeft nog twee kinderen en wil deze graag op bed hebben liggen voordat wij komen. Zijn dus om acht uur welkom. Ik twijfel nu of ik tussentijds op t werk blijf hangen of dat ik eerst nog naar huis zal rijden.kijke vanavond wel wat me t beste lijkt.
Nou ga dan toch maar eens een natte lap zoeken om me op te frissen.....:

maandag 27 april 2015

Weinig gekocht op de vrijmarkt

Vanmorgen al vroeg tegen een uur of half negen met mijn gezin over de vrijmarkt gelopen. Ben
Nog nooit met zo weinig terug gekomen.
Ik had op mijn wensenlijst een zwart koffiezetapparaat en een zwarte waterkoker. Voor dat eerste ben ik geslaagd voor de mooie prijs van vijf euro. Het is er 1 met direct een thermoskan eronder. Heb hem net schoongemaakt en hij wordt kokend heet.
Verder is dochterlief op zoek naar rolschaatsen rollerskates te kust en te keur, maar aangezien ze net zulke zwakke banden heeft als haar moeder lukt dat niet. Ik vond een paar rolschaatsen voor 1 euro, maat 35. Aangezien ze zelf net met een vriendinnetje op een springkussen aan t spelen was durfde ik de gok wel te wagen voor dit bedrag. Ze zijn helaas wat aan de kleine kant. Wordt dus verder zoeken..
We waren om elf uur thuis, net voordat je werkelijk over de koppen kon lopen.
We hebben lekker kalm aan gedaan, manlief heeft lekker een patatje voor ons gebakken is nu met de jongste een rondje aan t fietsen. En ik ik ga eens even het huis aan kant maken.

zaterdag 25 april 2015

De afgelopen vier maanden verdiend. (WAUW)

Ik wilde in eerste instantie kijken wat ik nu de afgelopen weken had verdiend op de beurs, maar besloot om terug te kijken naar 1 januari. Ik heb tot nog toe ongeveer 50 transacties gedaan, dus 25 aankoop en 25 verkoop ong. In totaal heeft me dit als ik de kosten eraf trek een 3750 euro opgeleverd.( Dat zijn voor mij bijna drie maandlonen.)
De grootst winst behaalde ik vorige week met het aandeel Genfit door ineens een bedrag met vier cijfers te cashen. Maar de rest sprokkelde ik met kleinere bedragen bijeen. Ben er echt heel blij mee.

Een andere grote verdienste is de extra aflossingen die we dit jaar al deden. NL op 2 januari een bedrag van 1400 euro, dit scheelt 285 maanden rente tezamen een bedrag van 1363 euro. En op een ander leningdeel losten we 3150 euro af, dit scheelt ons een bedrag van 2618 euro. We hebben op dit moment een algehele aflossing aangevraagd van een leningdeel van 6250 euro grofweg. Dit bespaard ons doordat we de komende 282 maanden er geen rente meer over hoeven te betalen het mooie bedrag van 5250 euro. Dus al met al een winst van 9231 euro.

Deze week kreeg ik ook 74 euro betaald van de advertenties die op mijn blog staan. Dit krijg ik ongeveer eens per jaar. Ik moet jullie dus bedanken voor het lezen van de advertenties :-)

Verder verdiende ik ongeveer een 50 euro bij Vintykids tot nog toe. Ik koop kleding in partijen of op rommelmarkten op en verkoop die dan weer via hun site. Het geld wat ik nu verdiend heb is allemaal nog van kleding die ik vorig jaar heb opgestuurd. Ik ben net sinds twee weken weer bezig met opkopen en hoop vandaag dan ook nog weer een mooie doos met kleding binnen te krijgen. Bijkomend voordeel is dat ik ook de kleding voor mijn dochters uit deze dozen haal dit is eigenlijk natuurlijk ook al winst omdat ik mezelf niet meer hoef te betalen. En ik mag al weer voor 25 euro kleding uitzoeken daar omdat mensen mijn code WDJYUL hebben gebruikt bij hun eerste aankoop. Zij krijgen dan gratis verzendkosten en ik verdien er 5 euro mee. Ik laat dit geld staan totdat ze weer een actie hebben van gratis verzenden en dan zoek ik iets voor een van mijn dochters uit, of ik koop iets van mezelf terug zodat ik de helft van het geld kan cashen.(en stuur vervolgens het kledingstuk opnieuw op)

Al met al kom ik nu al op een bedrag van 16.855 euro aan verdiend geld....Wauwie das een jaarinkomen voor mij.

Ik denk dat ik nog wel meer heb verdiend, maar die inkomsten heb ik niet duidelijk in t vizier. Ik heb nog op een rommelmarkt gestaan met mijn schoonzusje. Weet echt niet meer wat we daar verdiend hebben.

Ik heb nog wat kleine spullen verkocht via vraag en aanbod op Facebook, maar ook geen idee meer wat ik daarmee heb verdiend.(moet ik trouwens ook weer meer werk van maken.)

Noot: Mijn man en ik hebben dit natuurlijk verdiend, we hebben al het geld gezamenlijk. Maar aangezien meneer geld erg oninteressant vindt zolang ik t maar goed beheer en zorg dat hij zijn natje en droogje kan kopen schrijf ik ik. :-)
Hij moet van mij verplicht eens per kwartaal naar de rekeningen kijken, denk dat ie anders helemaal geen benul zou hebben van wat er op onze rekeningen staat.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat zit er nog in het vat voor de rest van het jaar ?

We hebben nog een belastingteruggave tegoed van een dikke 6000 euro, deze gaat naar de spaarrekening om ervoor te zorgen dat we voor volgend jaar het geld om extra mee af te lossen ook klaar hebben staan. Verder krijg ik vandaag ook weer een doos met kleding binnen voor Vintykids, ik ga zorgen dat ik eerst het geld dat ik voor de kleding heb betaald weer opspaar voordat ik de eerste uitbetaling doe. Alles wat erna komt is natuurlijk pas winst. benieuwd of ik in het tweede kwartaal al winst heb of dat ik nog moet wachten op een volgend kwartaal.
Ik ben van plan om nog met schoonzusje weer op een rommelmarkt te gaan staan.
Verder wacht ik weer op een leuk investeringsproject bij geldvoorelkaar. (Ik heb in het eerste kwartaal een bedrag van 500 euro geïnvesteerd tegen 8% rente. Krijg nu elke maand een 12 euro terug gestort.  Vind het pas winst als ik mijn eigen 500 euro terug heb gehaald.) In de 12 euro zit een rente van 3.33 euro per maand.
Verder blijf ik zoeken naar andere bronnen van inkomsten. Het liefst zaken die me niet al teveel energie kosten, aangezien het door ziekte altijd maar afwachten is of ik die heb.









vrijdag 24 april 2015

Lekker aanrommeldagje.

Vandaag een lekker aanrommeldagje. Ik heb vanmorgen de jongste weer bij mijn ouders opgehaald. Die wilden haar gisteren niet afstaan toen ik bij de tandarts vandaan kwam. We deden gezellig samen wat boodschappen en rommelden wat aan achterthuis. OM elf uur legde ik haar op bed en ze was zo moe dat ze volgens mij al sliep voordat ik de kamer af was. Ik ging snel achter de laptop eens even kijken hoe het op de beurs ging. Hoe het is gegaan weet ik nog niet maar ik dacht te zien dat mijn aandelen verkocht waren met winst en kocht dus een nieuwe pluk aan. Later bleek dat ik ze helemaal niet verkocht had en er gisteren geen doorlopende order maar een dagorder had ingezet. Daardoor liep ik nu een paar honderd euro mis, maar wat ik beroerder vond ik had ineens voor 16000 euro aan aandelen. Dat was niet de bedoeling. Zag ze ook nog voor mijn ogen minder waard worden. Heb dus gauw een verkooporder erin gezet voor het geval ze weer naar boven kwamen. De helft mocht weg als ik 50 euro winst had. En zo geschiedde. Kassa. Dit was de eerste winst van de dag. Ik boekte snel het saldo over naar de spaarrekening zodat ik niet nog een keer per ongeluk dezelfde fout kon maken. De aandelen daalden ondertussen weer en ik heb opnieuw een pluk bijgekocht twv 2500 euro. Opnieuw gooide ik er direct een verkooporder in nu zodra ik 84 euro winst had. En deze heb ik ondertussen ook al gehaald. Ik heb opnieuw weer een pluk aangekocht op 41 euro en zit nu weer te wachten totdat ze de 42 euro halen. zou maar 40 euro winst zijn. maar zou er blij mee zijn. Heb er vandaag bewust een dagorder in staan, als ze vandaag niet verkocht worden zet ik er een hogere vraagprijs in voor maandag, neem aan dat de beurzen in het buitenland gewoon open zijn. Denk dat ik voor maandag op een euro of 45 ga zitten. Dan zou ik een 220 euro winst hebben gemaakt. Toch lekker moet ik anders een hele week voor werken. )aangezien ik maar 20 uur per week werk. haha.

Verder heb ik vanmiddag al ons gietijzer in de zwarte hoogglans gezet.  Was echt vergeten hoe therapeutisch dit kan werken. Je ziet de boel onder je handen mooi worden. Ik word er echt helemaal relaxed van. Zit nu te wachten totdat het droog is zodat ik de andere kanten ook kan pakken.
Voor morgen heb ik nog geen concrete plannen. Een beetje aan lummelen lijkt me wel wat...kan ik best aan wennen zo.

donderdag 23 april 2015

Woonbladen

Op dit moment zit ik bij de tandarts in de wachtkamer en lees ik lekker de vt wonen weer eens door. Het ene vind ik nog mooier dan het ander. Wordt het niet eens tijd dat ik ook mijn slaapkamer in 1 kleur hou? En hou ik dan het blauw van de gordijnen aan of neem ik het bruin van de muren? En ook zo'n plaid is wel erg mooi en netjes afgewerkt op bed. Ik droom er even over weg. Om na een paar minuten te denken dat plaid moet weer in een hoek gegooid worden als ik ga slapen. (O nee netjes opgevouwen op een stoel gelegd bedoel ik) 
Als ik thuis kom toch maar eens even de slaapkamer verder opruimen. Eigenlijk is ie helemaal zo gek nog niet