woensdag 22 april 2015

Toch nog aflossen in dit jaar

Het blijkt dat ik toch nog een aflossing mag doen in dit jaar wauwie het hele bedrag dat nog uit stond tegen de hoge rente van 4,1% blijkt alsnog weggepoetst te kunnen worden. Blij blij blij dus en direct aangevraagd. Het kan maar weg zijn en t bespaart me een 20 euro per maand aan kosten uit. Die straks natuurlijk weer automatisch meegespaard zullen gaan worden naar de aflossingsrekening voor volgend jaar. 

dinsdag 21 april 2015

Lekkere dag

Vandaag een lekkere dag gewerkt. Ik had de eerste dienst en dat betekende dat ik om half vijf al klaar was. Ik ben echter langer gebleven omdat ik met een lieve collega had afgesproken dat we uit eten zouden gaan. We hadden elkaar bijna vier weken niet gesproken en dat is in ons geval echt veeeeel te lang haha. Heb dus twee uurtjes voor mijn volgende examen gestudeerd en daarna lekker de stad in.
De aandelen waren aan het stijgen en wilde 200 euro pakken, maar het systeem liet t niet toe. Jammer de bammer maar stiekem hoop ik dat ze vandaag dus nog iets doorstijgen verkoop ik ze vandaag weer haha. De aandelen provectus biopharma kregen ook een boost op een gegeven moment zelfs 7%, maar die moeten nog verder doorstijgen wil ik winst kunnen maken. Toch fijn als de waarde van je portefeuille stijgt met een dikke 1000 euro.
Ik ga zo maar even snel de kamer van kleinste dochter doen dan heb ik die ook aan kant. Morgen nog een dagje werken en dan lekker vrij.

zondag 19 april 2015

Andere manieren van geld verdienen.

Vandaag kwam mijn schoonzusje langs. We hebben nl samen via MP een partij kinderkleding opgekocht. We hebben t vanmiddag samen bekeken en uitgezocht wat we voor onze eigen kinderen willen hebben en de rest gaat in de zal naar Vintykids toe. Ik denk dat we snel ons aankoopbedrag eruit zullen halen. Omdat ik er meer uitzocht dan mijn schoonzusje heb ik vast 15 euro aan haar betaald om t verschil goed te maken. Schoonzusje hoeft nu nog maar 85 euro om haar geld terug te verdienen en ik nog 115 euro. Dan heb ik de kleding voor mijn dochter gratis. Of je bekijkt het als ik heb voor 15 kledingstukken 115 euro betaald en alles wat we nu verdienen is winst. Al met al verwacht ik dat we zo'n 400 euro gaan maken op de partij die we opsturen dat zou niet gek zijn. Ik hou jullie op de hoogte.
Voor diegene die Vintykids niet kennen maar er wel willen shoppen voor gratis verzending kun je mijn code WDJYUL gebruiken.

vrijdag 17 april 2015

Vandaag een maandloon winst gepakt!

Ik kreeg vandaag de bibbers toen ik de aandelen Genfit omhoog zag vliegen. Onder het motto binnen zijn de beste besloot ik op een gegeven moment dat het mooi was als ik een 1400 euro winst zou hebben. Ik zette er een verkooporder in en voordat ik het wist steeg de koers zo dat ik 1400 euro kon pakken. Daarna pakte ik de aandelen iets lager weer op om ze vervolgens weer met een 100 euro winst opnieuw te verkopen. Echter de koers bleef maar omhoog vliegen. Omdat ik vandaag toch niet zonder aandelen de dag wilde beeindigen besloot ik om bij te kopen. Heb er nu ondertussen 175 stuks voor 45.80 euro weer in staan.
Nou ja momenteel staan ze weer lager, maar dat is niet erg er blijft toch nog steeds een mooie 1000 euro over en die hebben we dan wel in de pocket.
heb ik t weekend om erover na te denken of ik ze maandag wel of niet ga aanhouden.

Vanavond hebben we met de buren een high beer (of high wine of high fris)
We hebben hier beiden bier opgegeven. Heb er zin in om er lekker even tussenuit te gaan zonder kinderen. Kunnen we er lekker van genieten. Kindjes zijn bij mijn ouders vannacht dus hebben ook geen tijd dat we naar huis toe moeten. Eens even kijken of we wat leuks ook na de tijd kunnen gaan doen, nog even met zijn allen de kroeg in ofzo.

donderdag 16 april 2015

En daar gaan mijn aandelen Genfit...joehoe

Het is feest, de aandelen Genfit zijn deze week aan t stijgen, verkocht ik er deze week wat met 100 euro winst zodat ik weer geld terug kom boeken naar de spaarrekening momenteel tikken ze bijna de 39 euro aan, toch 300 euro meer dan waar ik de 100 stuks voor heb verkocht. Het goede nieuws is dat ik er nog 169 heb staan en die staan nu al op een winst van 800 euro. Heb er een automatische verkoop ingezet op 65, klinkt hoog maar daar stond ie een paar weken geleden ook nog op. Vind het wel moeilijk om nu niet alsnog te verkopen en mijn winst te pakken. Vorige keer dat ik dit deed liep ik 2000 euro mis. Toch nog maar even laten staan dan...

woensdag 15 april 2015

Blij Blij Blij

Oh wat ben ik blij. Vanmorgen naar mijn werk gereden om te kijken wat de uitslag is van mijn examen. En gelukkig ben ik geslaagd. Nog twee monsters te gaan de volgende staat ergens eind mei volgens mij. (Bewust besloten om het vandaag niet te checken) ik gun me even een moment rust, lees breng mijn huis weer op orde, en dan maandag weer verder met de volgende studie. Vandaag bij mijn moeder in de tuin gezeten het is hier nog een rommeltje van het kippenhok dat we gebouwd hebben dus niet echt gezellig en zo kon ik mooi even de boel de boel laten en mijn zinnen verzetten. Als straks oudste dochter ook op bed ligt en de zon weg is begin ik met t opruimen en schoonmaken van de woonkamer. Elke keer een klein stukje omdat ik nogal kortademig ben nog steeds. Ik wil graag vrijdagmiddag alles in huis aan kant hebben zodat ik met een heerlijk gevoel t weekend in kan. En wie dan rommel maakt mag t ook zelf opruimen. (Of zou een kond van 20 maanden dat nog niet snappen?)

dinsdag 14 april 2015

Laatste kans belastingaangifte voor teruggave voor 1 juli!

Helaas kom ik er vandaag achter dat vandaag de laatste dag is dat we de aangifte kunnen invullen om het geld voor 1 juli op de rekening te zien verschijnen. Ik heb nog een ultieme poging gedaan met mijn warrige hoofd maar helaas. Kom niet in mijn gegevens al is het nog zo. Na ontelbare pogingen met telkens tussendoor wachten lukte het me wel om iets in te vullen op die van mijn man. Heb dus enigszins geoefend en als alles niet heel erg veranderd door mijn gegevens erbij krijgen we straks een bedrag van rond de 5000 euro terug, Lekkah. Ik moet nog achter een of andere polis aan die tot uitkering kwam en die ik goed heb opgeborgen voor de aangifte. (Zo goed dat ik hem weer niet kan vinden.)

Heb net even gekeken vorig jaar was dit nog 5300 euro op naam van mijn man en 1724 op mijn naam, aangezien ik niet in mijn gegevens kom denk ik dat het nog ongeveer hetzelfde zal wezen.
Vraag me werkelijk af welke polis er een bedrag heeft uitgekeerd nu en wat dan de ingehouden belasting hierover is geweest. Bluch kan ik daar weer achteraan.