Het was spannend vanmorgen het aandeel Genfit zakte weer weg naar 30 euro. Ik had wat moeilijkheden met inloggen en toen ik zat dat er een stijgende lijn begon in te komen besloot ik om toch weer geld van de spaarrekening over te hevelen en nog een keer 100 stuks aan te kopen. Eerst dacht ik dat ik 200 euro winst wilde halen, later besloot ik dat 100 euro ook een mooi bedrag zou zijn en plaatste direct een verkooporder. Nou en dat is dus gelukt.
Ze zijn verkocht. Ik heb dus vandaag 100 euro winst gemaakt. Moet op de andere nog 300 euro verlies goedmaken maar heb nu toch een tevreden gevoel omdat ik in ieder geval iets verdiend heb. Heb er weer een nieuwe aankooporder op een lager punt in gezet. Wie weet lukt hetzelfde kunstje nog een keer. Maar voor nu ben ik er al erg blij mee.
Gisteren even de spaarsaldi en beleggingsaldi bij elkaar opgeteld en hoe ik het doe weet ik niet maar ik sta nog een kleine 10.000 euro van mijn doel van dit jaar af. Het doel is om de auto, dit jaar alsnog terug te sparen op de rekening.
Volg me in mijn strijd om het gedeelte van de hypotheek dat nu op aflossingsvrij staat naar beneden (0) te krijgen. Dit doe ik door mijn best te doen om mijn inkomen te vergroten, o.a geld-terug-acties, tweedehands aankopen, aandelen en advertentie inkomsten en door uitgaven te verkleinen.Wil je mij een keer een persoonlijk bericht sturen? Leuk dit kan naar geldover@outlook.com.
woensdag 1 april 2015
dinsdag 31 maart 2015
Spannende dag vandaag
Vandaag wordt een spannende dag, houdt Genfit de koers naar boven? Ik zag gisteravond dat de 100 stuks van gisteren al 138 euro gestegen was, maar het zou fijn zijn als vandaag al de 36 euro gehaald werd zodat ik quitte speel bij verkoop. Hoeven we daarna alleen nog maar te wachten op winst.
Dan ander nieuws we hebben een rover in ons kippenhok. Stal ie eerder alleen een ei, ondertussen valt ie de kippen aan. Een kip heeft het niet overleefd, de ander heeft zijn koppie helemaal los liggen. We hebben de kippetjes ondertussen naar een ander adres verhuisd en hebben vallen in t hok staan nu. Tot nu toe is de vangst een rat en twee muisjes. We blijven voorlopig vangen en gaan zaterdag op zoek naar een ander huisje dat we beter kunnen afsluiten 's avonds. Dochter was natuurlijk erg verdrietig maar na mijn belofte dat ze dan deze zomer nog een keer eitjes mag laten uitbroeden was dat snel over. Nou ga maar eens even mijn bed uit, was in de kasten gooien. Lekker ons bed uitwassen om om tien uur naar de dokter te gaan. O ja en natuurlijk bij het openen van de beurs klaar zitten achter mijn laptop
maandag 30 maart 2015
Toch nog bijgekocht
Vanmorgen mocht ik al om half negen in de tandartsstoel gaan liggen. Wortelkanaalbehandeling die nu echt niet meer langer uitgesteld mocht worden aldus de tandarts. Had hem drie jaar geleden al zichtbaar maar was toen zwanger en wilde na mijn zwangerschap pas verdoving in mijn lijf. Ondanks dat de beste man aangaf dat t geen kwaad kon bleef ik een unheimlich gevoel houden en dus geen behandeling voor mij. Toen ik mijn miskraam had had ik even wat anders aan mijn hoofd en dus geen behandeling, vervolgens weer zwanger en dus geen behandeling en ach als t toch verder niet echt heel erg zeer deed...wat zomaar komt moest ook zo maar weggaan in mijn ogen. Twee weken terug echter begon de pijn toch wel erger te worden met name als ik iets warms dronk. Toch maar de tandarts bellen voordat het uit de klauwen zou lopen. Mocht afgelopen donderdag komen en er werd een foto gemaakt. Zowel de assistente als de tandarts schudden hun hoofd, dit moest toh echt wel heel erg zeer doen. Ik gaf aan t vervelend te vinden maar echt pijn mwah. Ik moest een vervolgafspraak maken en de assistente achter de balie gaf aan dat ik eind april aan de beurt was. Ik zei prima. Daar kwam de tandarts uit zijn hok gestoven met de mededeling dat ik maandag er tussen gezet moest worden. Haha man he. Dus ben geweest, Ben d´r altijd zenuwachtig voor maar odra de verdoving erin zit moet ik oppassen dat ik niet in slaap val.
Ben prettig geholpen.
Dan de beurs, aandeel genfit was 6% gestegen zag ik, had eigenlijk om negen uur achter de laptop willen zitten maar helaas lag toen nog in de stoel. Thuisgekomen heb ik de laptop opgestart en besloten om nog 100 stuks genfit bij te kopen tegen de dan geldende koers. 31,50 euro. Heb er dus nu 169 staan tegen gemiddeld een 36 euro.)iets minder maar door de meerdere aankopen die elke keer tine euro kosten hou ik het daar maar even op. Hoop dus nu dat ze snel terug gaan stijgen naar de koers van twee weken terug en dan ogen ze er op een 50 euro denk ik maar weer uit.
)en dan te bedenken dat ik ze daarvoor aankocht een paar weken terug.
Hopen op een goede beursweek. Ga me zo klaarmaken voor mijn werk. Mag tot 21,00 uur vanavond. Gelukkig met gezellige collega´s dus dat is het zo.
Ben prettig geholpen.
Dan de beurs, aandeel genfit was 6% gestegen zag ik, had eigenlijk om negen uur achter de laptop willen zitten maar helaas lag toen nog in de stoel. Thuisgekomen heb ik de laptop opgestart en besloten om nog 100 stuks genfit bij te kopen tegen de dan geldende koers. 31,50 euro. Heb er dus nu 169 staan tegen gemiddeld een 36 euro.)iets minder maar door de meerdere aankopen die elke keer tine euro kosten hou ik het daar maar even op. Hoop dus nu dat ze snel terug gaan stijgen naar de koers van twee weken terug en dan ogen ze er op een 50 euro denk ik maar weer uit.
)en dan te bedenken dat ik ze daarvoor aankocht een paar weken terug.
Hopen op een goede beursweek. Ga me zo klaarmaken voor mijn werk. Mag tot 21,00 uur vanavond. Gelukkig met gezellige collega´s dus dat is het zo.
vrijdag 27 maart 2015
Oeh dat was wel even heel erg schrikken vanmorgen....
Gisteravond rond half elf een berichte op mijn app, Geldover morgen komt Genfit met goed nieuws. Heb jij nog aandelen? Nou k had er nog een paar en kon wel wat goed nieuws gebruiken ook want ze waren per stuk zeker een tien euro gedaald. Ik bedacht me dat ik van de week nog iets anders verkocht had met 85 euro aan winst dus dat ik nog wat te investeren had. Ik bekeek het en dacht dan koop ik er max bij voor hetzelfde bedrag als de beurs gisteren gesloten is. Ik zette dus een aankooporder erin op 51 euro.
Vanmorgen had ik eerst geen tijd om te kijken omdat ik vlakbij naar een winkel moest waar je erg goedkoop kip kan kopen. Ik stond daar dus al om 8.45 uur, want om 9.00 uur gaat de winkel open en als je later komt sta je zo een uur buiten voordat je erin kan. Toen ik aan de koffie was bij mijn ouders bedacht ik me weerdat ik er een aankoop in wilde zetten en opende mijn app waar ik de koersen realtime kan zien. En dat was schrikken de aandelen waren niet gestegen maar ong 40% in waarde gedaald en op dat moment exact nog 31 euro waard. Als ze dus op 51 waren aangekocht had ik een dikke 600 euro verloren. (had helaas niet meer om te investeren op de rekening)
Baalde even en bedacht dat we dan nog langer zouden moeten wachten voordat we winst hebben.
Thuisgekomen kroop ik direct achter het programma van de bank om te kijken hoe groot de schade zou zijn. En daar werd ik dan weer blij. Ze waren niet aangekocht voor 51 euro maar voor 31 euro. Pjieuw en ze waren in een opwaartse koers geraakt en op t moment dat ik keek stonden ze alweer op 37.50. Kan dus een 200 euro winst pakken. Dit doe ik echter niet, heb voor het bedrag dat niet was besteed aan de aankoop nog weer extra stuks bijgekocht. Daardoor is mijn gemiddelde aankoopprijs nu 40.27 euro doordat ik er nog een aantal duurder had aangekocht (voor bijna t dubbele) Nuwachten we dus echt op t goede nieuws. Ik zou zeggen laat maar komen nu dat goede nieuws, mijn portefeuille is er klaar voor.....
Oh ja het eerste bedrag van crowdfunding is ook binnen, er is 7,64 euro bijgeschreven op de rekening, Heb 500 euro geinvesteerd,
Vanmorgen had ik eerst geen tijd om te kijken omdat ik vlakbij naar een winkel moest waar je erg goedkoop kip kan kopen. Ik stond daar dus al om 8.45 uur, want om 9.00 uur gaat de winkel open en als je later komt sta je zo een uur buiten voordat je erin kan. Toen ik aan de koffie was bij mijn ouders bedacht ik me weerdat ik er een aankoop in wilde zetten en opende mijn app waar ik de koersen realtime kan zien. En dat was schrikken de aandelen waren niet gestegen maar ong 40% in waarde gedaald en op dat moment exact nog 31 euro waard. Als ze dus op 51 waren aangekocht had ik een dikke 600 euro verloren. (had helaas niet meer om te investeren op de rekening)
Baalde even en bedacht dat we dan nog langer zouden moeten wachten voordat we winst hebben.
Thuisgekomen kroop ik direct achter het programma van de bank om te kijken hoe groot de schade zou zijn. En daar werd ik dan weer blij. Ze waren niet aangekocht voor 51 euro maar voor 31 euro. Pjieuw en ze waren in een opwaartse koers geraakt en op t moment dat ik keek stonden ze alweer op 37.50. Kan dus een 200 euro winst pakken. Dit doe ik echter niet, heb voor het bedrag dat niet was besteed aan de aankoop nog weer extra stuks bijgekocht. Daardoor is mijn gemiddelde aankoopprijs nu 40.27 euro doordat ik er nog een aantal duurder had aangekocht (voor bijna t dubbele) Nuwachten we dus echt op t goede nieuws. Ik zou zeggen laat maar komen nu dat goede nieuws, mijn portefeuille is er klaar voor.....
Oh ja het eerste bedrag van crowdfunding is ook binnen, er is 7,64 euro bijgeschreven op de rekening, Heb 500 euro geinvesteerd,
maandag 23 maart 2015
Waar te beginnen?
EZit even in de uitgeefmodus ipv in de bespaarstand. Dit bevalt me allesbehalve maar ik dreig de grip even helemaal te verliezen. Moet echt weer terug en de focus leggen. Afgelopen maand heb ik meerdere malen vanaf de spaar naar Se betaalrekening geld overgemaakt en t leek wel alsof t allemaal niets hielp. Het was zo weer van de rekening af. Ondanks dat t duur is en ik dit weet staat de betaalrekening nu een dikke 500 euro rood en dit ben ik zo niet. Gelukkig komt mijn salaris morgen binnen zodat we dan weer positief staan. Manlief krijgt einde van de maand altijd zijn salaris maar dat zal deze maand ook een tegenvaller zijn daar we een week vakantie hebben gehad en hij een week ziek is geweest. Twee weken geen overuren dus. Dat doet je betaalrekening geen goed. Wellicht dat ik wel deze maand mijn bonus ga krijgen dus dan zou die het rechttrekken. Daarnaast moet ik eens even kijken of de belastingdienst het me makkelijk heeft gemaakt met de aangifte weet dat er afgelopen jaar iets tot uitkeilend is gekomen en dat ik daar wellicht op voorhand teveel belasting op heb betaald, heb het formulier echter te goed opgeborgen 😩 zoeken dus
donderdag 19 maart 2015
Mijn interview met Huisvlijt
Enige tijd geleden werd me via de mail gevraagd of ik mee wilde werken aan een interview over beleggen. Ik heb teruggemaild dat ik dit wel wilde en de vragen beantwoord. Was nog best lastig daar ik het al zo'n tijd doe en geen goed overzicht meer heb van wat ik er mee verdiend heb. Ik moest dus echt even terug in de herinneringen om te kijken wat ik allemaal al gedaan had. Ze heeft het erg leuk samengevat daar ik nogal snel de antwoorden heb opgeschreven en het enigszins onsamenhangend vertelde. Vind he het leuk om te lezen kijk dan op www.huisvlijt.com
dinsdag 10 maart 2015
Reacties.....
Afgelopen zaterdag de nieuwe auto opgehaald zelf helemaal blij mee natuurlijk.
Maar waar ik niet op voorbereid was dat waren de reacties. Het verbaasd me echt. Heb echt hele lieve reacties gekregen van bv collega's die me echt oprecht feliciteerden met de aankoop het echt een supermooie auto vonden. Een collega wil zelfs een dag toeren haha gaan we misschien nog wel doen ook lijkt me wel leuk en gezellig in ieder geval. Familie die aangeven het echt een supermooie auto te vinden. Dochter die helemaal op de achterbank springt omdat ze hem zo chic vindt. Er bliept van alles, gordel sensor voor achteruit rijden de navigatie geeft een heel plattegrond aan, ze vindt t echt t einde.
Maar helaas zijn er ook mensen die alleen vertwijfeld vragen wat moest je bijbetalen die niet even de moeite doen om enthousiast over te komen en even meelopen naar de auto. Mijn schoonouders. Krijg steeds meer een naar gevoel bij ze alles moet in hun straatje passen. Als t met hun andere kinderen goed gaat moet je ze horen en t lijkt wel of ze t ons niet gunnen. Ben er weer even helemaal klaar mee
Abonneren op:
Posts (Atom)
-
Vandaag belde mijn broertje weer of ie mijn koffer mocht lenen. Ja natuurlijk. Hij heeft een vriendin in Zweden en waar hij eerder met de vr...
-
De titel van mijn blog Geldover doet de laatste tijd mijn blog niet echt eer aan. Ik ben aan het einde van de maand blut, sterker nog je ka...
-
Ik ben helemaal happy, heb net een hele mooie tripp trapp stoel op de kop weten te tikken voor maar 25 euro. Was al weken aan het kijken naa...