vrijdag 6 maart 2015

Bewuster omgaan met geld

Nu de spaarrekening weer aangevuld moet gaan worden ben ik weer kritischer naar zaken aan het kijken. De ranja is wat lichter van kleur geworden :-) en ook de cappuccino iets minder vol. M.a.w. ik heb de siroop en het poeder ongeveer gehalveerd. Ben zelf weer gewoon aan het water gegaan i.p.v. aan de limo en kies nu ook vaker weer voor een bakkie thee.
Theezakje wordt immers ook al gebruikt door manlief.
Vandaag aten we bami omdat we de ingrediënten daarvoor in huis hadden. Ik doe er dan altijd zilveruitjes en augurken bij, deze waren nog in de koelkast te vinden van de verjaardag van manlief. Ik werd er blij van dat er twee potjes weer leeg gingen. Terwijl we aan tafel zaten bedacht ik me dat het zonde is om het nat weg te gooien aangezien onze stoep nogal groen is na de winter, Heb het dus buiten over de groene plekken gegooid. Normaal doe ik dit met schoonmaakazijn.
Tot dusverre mijn kleine besparingen waar ik me weer eens bewust van was.

Verder heb ik de viooltjes die ik gisteren kocht voor een euro de tien gepland. Het ziet er meteen gezelliger uit buiten. Laat dat lekkere weer dat ze voorspeld hebben voor dit weekend maar komen.
Dochterlief mag van t weekend nog even proberen om zonnebloempitten te zaaien. Das nu voor de leuk en als ze groot genoeg zijn leuk voor in de tuin en als ze groter groeien fijn voor de kippen.
Pitten heb ik meegenomen bij mijn schoonzusje vandaan, Die wilde ze aan de vogels voeren maar ze kwamen er maar niet aan van t winter.


Helaas is manlief de hele week bij huis gebleven met zijn voorhoofdsholteontsteking. Dit houdt in dat we in april een mindere maand gaan krijgen daar hij nu ook geen overuren maakt. Dus m.a.w. er moet nog wat harder aan het sparen getrokken worden.
Ondertussen gooi ik er een aandeel uit met maar 8 euro winst, maar beter dan niets zullen we maar zeggen en koop er snel iets anders voor terug. Een aandeel dat vandaag wel heel erg hard aan het springen is en waar ik veel vertrouwen in heb.
De was hangt lekker buiten aan de lijn te drogen momenteel. Heb de afgelopen maanden echt veelvuldig de droger aangehad, moet mezelf weer aanwennen dat we ook een droogrek en een waslijn hebben en dat dit me veel geld gaat schelen op de eindafrekening.

Het zoeken naar spullen om te koop te zetten schiet niet erg hard op. Kwestie van geen zin om de boel allemaal overhoop te trekken.

Bij Vintykids gaat de verkoop wel erg lekker. Wordt er erg blij van om elke keer weer een paar euro op kleding te verdienen. Al merk ik wel dat men steeds kritischer wordt bij het accepteren van de kleding. Moet dus nog harder mijn best doen om mooi en goed spul te vinden om op te sturen. Ik ga denk ik het geld lekker laten staan totdat ik voldoende heb voor een leuk uitje.
Mijn code WDJYUL wordt nog steeds gevonden op het internet om gratis te laten verzenden. Heb nu al weer 15 euro shoptegoed staan. Dit besteed ik zodra er een actie is dat er gratis verzenden is.

Wens jullie allemaal een heel fijn weekend toe.




maandag 2 maart 2015

T begin is er....

Vandaag weer een dagje gewerkt. En gelijk maar strak ingezet. Ik wil weer afvallen en geld erbij op de rekening. Vandaag dus geen eten in het restaurant gehaald maar zelf appeltjes meegenomen. Op t werk zelf aangekomen bleek er behoefte aan mensen die wilden overwerken. Heb twee uurtjes aangeboden, je wordt er niet rijk van maar aangezien we dan ook t eten op kosten van de zaak kunnen bestellen hier ook gebruik van gemaakt. Eten we morgen wat ik vandaag zou eten scheelt weer een dagje.
Werken zelf ging wel lekker.
Heb vandaag ook nog even berekend wat we waard zijn.  127000 euro ben ik heel erg blij mee. Veel geld zit in de woning maar vooruit het is er fictief toch. 
Gaan we van de week nog even lekker belastingaangifte doen zodat er bog wen paar duizend bij komt binnenkort. Tralala Life is good for us.

vrijdag 27 februari 2015

Weer thuis...

Vanmorgen stond de wekker om zeven uur. Tassen in de auto laden, eten kids wassen en aankleden en gaan met die banaan.
We hadden bedacht dat we de laatste dag nog zouden gaan zwemmen, maar aangezien mijn gezicht en onderarmen te maken hadden met een zware eczeemaanval en schreeuwden om de juiste zalf die we maandag waren vergeten op te halen bij de apotheker zijn we snel naar huis gereden. Ondertussen was na was gedraaid en de droger er maar bij aangezet. Heerlijk als straks alles weer aan kant is immers.

Hoe ik mijn ervaring heb ervaren?
Nou als heerlijk omdat ik bij mijn man en kinderen was de hele week, (en ook dit weekend nog) wat een feest. Het park de Huttenheugte is erg verouderd, De huisjes zijn echt uit de prehistorie. Wel schoon dat moet ik toegeven en ook de bedden en de bank waren echt uitstekend.
Het zwembad was leuk om te zien, maar helaas zo megadruk en erg koud vond ik wat dan weer niet prettig is voor onze dame van anderhalf.
De prijzen voor de horeca waren echt belachelijk, er werd dan ook weinig gekocht door iedereen viel me op. Ik denk dan hou de prijzen iets gunstiger, je moet wel wat meer verkopen voor dezelfde winst, maar mensen zijn ook eerder bereid iets af te nemen.
Een ander minpuntje vond ik dat je de sleutel niet persoonlijk kon inleveren maar in een bak moest gooien er was dus ook niet iemand om je wel thuis te wensen. Klein ding maar het voelde voor mij erg vreemd zo´n koel afscheid.

Gaan we nog een keer terug? Nee dat niet meer, wij houden meer van andere parken.

En nu?
Nu de hand weer op de knip gaan houden. Ik had het hele jaar al geld in een spaarpot gedaan om tijdens de vakantie te verteren. Dit geld ga ik nu gebruiken om zo lang mogelijk boodschappen mee te kunnen doen. Ik moet nog tellen, maar het wordt stretch our money ten top denk ik. Om goed te beginnen heb ik zodra we thuis waren rode kool en speklappen uit de vriezer getrokken. Morgen wil ik echt alleen brood en wat fruit of hele goedkope groente halen bij de supermarkt. Gewoon rekenen dat elke cent die we uitgeven we eigenlijk niet hebben. Ik wil kijken of we aan het einde van het jaar ons spaargeld weer op de 50K kunnen krijgen. (wordt een heidens karwei dat dan wel weer)

woensdag 25 februari 2015

Kcheng

Hoe kom je snel van je geld af? Nou ga een weekend naar C*nterparcs en ga met een lege tas naar t zwembad. Kopje koffie 2,50 euro. Doen we dus niet meer he? Eerst moeten we een auto terug verdienen. :-) Helaas zijn we de thermoskan vergeten. Doen we de volgende keer niet meer, want als ik anderhalf uur in het zwembad heb gezeten snakt mijn hele lijf naar cafeïne en niet naar de ranja die we nu bij ons hadden. T is dat we zoveel thermoskannen thuis hebben en dat t nog een dag afzien wordt anders had ik acuut een a. Ction opgezocht om er een op te halen. Had gelukkig nu wel lekker snaai mee. 
Ik moet zeggen dat ik me beel veel van dit park had voorgesteld daar het veel duurder is dan bv de roompot parken waar we normaal naartoe gaan. Maar als ik eerlijk ben doe mij maar roompot iets minder grootschalig dan dit en beter betaalbaar. De uitvalswegen hier zijn wel fijn want we zitten binnen een half uur ik Duitsland. Vinden we heerlijk omdat we daar zo lekker kunnen winkelen heb voor de jongste al een leuk jurkje gekocht voor het bruiloftsfeest straks van opa en oma. Hopenlijk vind ik morgen ook nog wat leuks voor de andere dochter.
We hebben weer veel teveel meegesleept hier naartoe en waren al afgeladen vol. manlief moest nog even wat vergeten boodschappen halen en deed vervolgens ook voor een week of drie boodschappen maar eens even kijken wat we morgen nog kunnen opmaken aan grote dingen zodat we wat meer plek in de auto hebben.
Vrijdag de laatste dag mogen we nog volledig van de voorzieningen gebruik maken, twijfel nog wat we gaan doen want vind het ook wel lekker om vrijdagavond alles in huis weer in de kasten te hebben liggen zodat we de rest van t weekend relaxed kunnen doorbrengen.


dinsdag 24 februari 2015

En zo werd het een wel hele dure vakantie....

Nou om maar gelijk met de deur in huis te vallen we hebben vanmorgen een hele vette mooie stoere auto gekocht. Niks geen besparing aan of het niet zijn dat we zo'n vijf km meer kunnen rijden met een liter diesel. We zijn op vakantie en de man zag de auto staan op nog geen 20 km afstand wauwerdewauwie allebei meteen verliefd en dus even een proefrit gemaakt. Garage was er een van lage prijzen en niets meer onderhandelen, ging niets niet lopen zeiken gaf duidelijke tekst en uitleg. Volgende week zaterdag mogen we hem ophalen. Voelt echt wel als heel luxe en hebben ons enorm verwend.

Maar betekend wel dat ik weer flink aan t bezuinigen wil want was ik eindelijk op t punt beland waar ik onze spaarrekening op wilde hebben gaat er ineens een bedrag met vijf cijfers voor de komma weer vanaf. Dus dat wordt broekriem aanhalen en zo hard mogelijk ons best doen om het geld weer voor het einde van t jaar aangevuld te hebben. Het eerste waar ik volgende week mee begin zijn zo min mogelijk boodschappen doen kunnen we direct mooi opmaken wat er in huis is en d broodjes mee naar t werk worden nu weer even zelfgesmeerde bammen.
ook niets mis mee en toch al snel een besparing van vijf euro per week alleen op de bammen. Gaan we direct weer ons huis door om een en ander op MP te zetten. En alles opgeruimd en ook jog geld toe of bespaard. Heb er nu al weer zin in. Weer een concreet doel hebben is fijn kunnen we volgend jaar gelijk op 2 januari weer max aflossen. Ga volgende week op zoek naar een goedkopere autoverzekering die van ons is goed maar er zijn er zeker veel net zo goed en een stuk minder duur.

vrijdag 20 februari 2015

Das weer anderhalve dag minder werken.

Vandaag ging de beurs ook weer lekker omhoog. Zo lekker dat ik 124 euro winst kon pakken. Probeer wel weer andere aandelen ervoor terug te kopen zodat we doorinvesteren en de pot mooi nog verder kan oplopen.

Verder een druk schoonmaak en opruimdagje. anlief is zondag jarig en we gaan maandag een midweek weg. Druk dus om het huis aan kant te maken, voorbereiding voor de verjaardag te doen en ook nog even al het bedlinnen te verschonen. Want niets zo fijn als in een schoon bed thuiskomen.

Doen we morgen samen de boodschappen en brengen oud papier en glas etc weg. Heb er zin in!

woensdag 18 februari 2015

Beoordelingsgesprek

Mijn beoordelingsgesprek gister verliep lekker. We hebben voor de verandering weer eens andere formulieren waarmee we werken. Geeft niets been there done that. Kwam er alleen achter dat het wel handig is dat wanneer je ergens op beoordeeld wordt je dit ook vooraf weet. Dus mocht eerst weer eens in de verdediging. Uiteindelijk komen we dan toch altijd op de goed beoordeling waarvan ik vind dat ik hem absoluut verdien.

Het is hier vandaag heerlijk weer, schoonmama is jarig best een beetje balen want  Ik was liever met de kids wat leuks gaan doen. (vind het dus niet leuk om naar schoonmama te gaan :-))
Das dan ook weer duidelijk.

We hebben maandag nog een gesprekje gehad op de school van de oudste, helemaal fijn ze heeft alleen ruim voldoendes, goed en als laagste cijfer een 8 en als hoogste een 10. Proud mama dus.
En dan te bedenken dat ze zelf nog steeds vindt dat ze teveel fout doet.
Vorig jaar zou ik met haar naar logopedie moeten, niet vanwege haar spraak, maar omdat ze verhalen niet in volgorde zou terug vertellen en geen verbanden zou kunnen leggen. Ik herkende dit niet en omdat ze al zo onzeker was heb ik toen aangegeven dat ik dit eerst nog wilde aankijken. Schetst mijn verbazing dat de huidige juf juist uit haarzelf vertelde dat dit nu de ijzersterke kanten van dochterlief zijn en dat ze bovendien met lezen al anderhalf jaar verder is dan het niveau waar ze op moet zitten. Begrijpend lezen gaat ook als de brandweer. Blij te horen daar ik van mening ben dat dit een van de belangrijkste vaardigheden is die je moet bezitten om makkelijk en fijn te kunnen studeren.

De jongste is al weken aan het kwakkelen met de gezondheid, hoesten en verkouden. Vanmorgen toch maar naar de huisarts gegaan, nadat hoestdrankjes, insmeren met dampo, neusspray en rauwe uien bij t bed geen verbetering brachten. Het laatste is echt ideaal om ervoor te zorgen dat haar snot niet vast gaat slaan en ze ook nog een voorhoofdsholteontsteking erbij krijgt. Vandaag kreeg ze een antibiotica kuurtje van vijf dagen. Het zou erg fijn als het hielp aangezien we volgende week lekker een midweek vrij zijn. We zitten tegen de Duitse grens aan in een bekend park met subtropisch zwemparadijs.
We gaan dus sowieso twee keer lekker in Duitsland eten, nemen lekker voor een avond de gourmetset mee. Lekker boek voor bij t zwembad en veel lekker lui niets moet tijd met elkaar doorbrengen, spelletje hier spelletje daar komt vast allemaal goed.
Benieuwd of de manlief nog iets aan Valentijn doet, aangezien we dit bewust altijd later doen. :-)