Aan het einde van het jaar lijkt het alsof er ineens allerlei instanties aan mijn portemonnee trekken. Spotjes over kinderen die geen ouders meer hebben of geen eten in het buitenland, giro 555 ebola en de hype van vandaag de reclame van jumbo die als jij een product doneert of liefst twee zij er het eerder product bij doen zodra er twee betaald zijn. Bij de laatste schijnt het bij een groot publiek in het verkeerde keelgat te zijn geschoten dat er mega veel betaalde bekende Nederlanders in te zien zijn. (Hoewel de een zegt we hebben een onkostenvergoeding te hebben gehad geeft de ander aan het gewoon salaris te vinden dat hem toebehoort )
Persoonlijk moet ik zeggen dat iedere collecte die hier aan de deur komt van mij geld krijgt, afhankelijk van de lijst is dit 1 of 2 euro. Ik denk dan als ieder huishouden meedoet hebben ze een mooi bedrag.
En dan komt het punt aan het einde van het jaar, ook ik wordt dan weeïg kijk naar hoe goed we het hebben en wordt vrijgeviger. Het schijnt bij meerdere mensen zo te werken aan t einde van het jaar. Ik heb echter de afgelopen jaren bewust de volgende keus gemaakt ik deel met mensen van wie ik de persoonlijke situatie ken, dit kan dmv geld zijn of dmv een pakket met nuttige boodschappen. Helaas heb ik bij meerdere mensen in mijn omgeving gezien dat de voedselbank werd misbruikt. Hier baal ik ontzettend van. Er werd veel eten weggegooid want wat de boer niet kent dat eet ie niet, of men had kasten vol met koeken en deelde rijkelijk de halve familie ervan mee. Vanuit de kerk werden er maaltijden bezorgd voor de feestdagen op kerstavond die linia recta in de container belanden. Dit is de reden dat helaas de goede mensen eronder lijden en ik dus niet doneer aan de voedselbank. Ook bij organisaties blijft er vaak veel geld aan de strijkstok hangen.
We hebben een foster parents kind gehad, we stuurden echter nooit post maar ontvingen meerdere brieven met bedankt voor uw cadeau of uw brief . Toen ik het aangaf en vroeg of het allemaal wel goed ging kreeg ik geen duidelijk antwoord want kinderen konden niet meerdere parents hebben. Ik weet toch echt zeker dat ik niets verstuurde. Dus ook opgezegd omdat t vertrouwen weg was.
Ik denk dat ik dit jaar weer eens goed ga kijken naar doelen waarbij ik denk daar wordt mijn geld goed besteed, bedenk me net dat ik vorig jaar nog naar medeblogger mijn gezinendestichting heb overgemaakt. Ondanks geen persoonlijk kontakt heb ik daar een goed gevoel bij wat betreft geld overmaken naar t buitenland en ik weet ook iemand in mijn persoonlijke kennissenkring die bijstand goed kan gebruiken. Vragen we aan t windvaan t jaar nog een liedje aan boor serious request en dat is het dan.