Volg me in mijn strijd om het gedeelte van de hypotheek dat nu op aflossingsvrij staat naar beneden (0) te krijgen. Dit doe ik door mijn best te doen om mijn inkomen te vergroten, o.a geld-terug-acties, tweedehands aankopen, aandelen en advertentie inkomsten en door uitgaven te verkleinen.Wil je mij een keer een persoonlijk bericht sturen? Leuk dit kan naar geldover@outlook.com.
dinsdag 9 september 2014
Dat gaat de goede kant weer op...
Vorige week na het camperdebacle heb ik aandelen verkocht met een 250 euro winst, was er blij mee want hiermee had ik toch mooi 5% weer terug had verdiend. Ik kon de aandelen op een lager punt direct weer oppakken en vandaag vlogen deze aandelen weer omhoog. Ik heb weer winst gepakt te weten 460 euro. Morgen weet ik of ik er gied aan heb gedaan, door weer te proberen ze terug te kopen op een lager punt. Maar voor nu heb ik er mooi aan verdiend tot nog toe en binnen zijn de besten zeggen we hier dan.
Nieuwe Aaiphone of toch maar niet
Wil er binnenkort maar eens even goed voor gaan zitten en bekijken wat ik nu daadwerkelijk verbruikt heb de afgelopen 2 jaar aan internet en belkosten. Ik heb nu een Aaifoon 4s deze doet het nog heb alleen een klein oplichtend vlekje op t scherm. Vind het nog steeds een makkelijk toestel en denk dat ik met een
Goedkoper abonnement ook wel toe kan. Toch maar eens even kijken want weer een besparing zou mooi meegenomen zijn daar deze dan ook elke maand weer terug komt.
Gisteren werd ik ook blij van mijn aandelen er zaten grote koersstijgingen bij waardoor mijn portefeuille zomaar duizend euro meer waard werd. Nu sta ik overal nog een dikke duizend in de min momenteel, laat dus de winst nog even staan moet er aan t einde van de week even serieus naar kijken en wellicht eens even weer wat winst pakken. Binnen zijn de besten immers. Helemaal onder aan de streep heb ik dit jaar nu volgens mij al een leuk bedrag verdiend en het beter gedaan dan de procent rente die ik momenteel op de spaarrekening heb.
Over spaarrekening gesproken einde van de maand valt er nog 540 euro vrij, de rente van mijn spaardeposito, daar gaan we dan lekker de rekening weer mee aanvullen zodat die snel weer op t oorspronkelijke bedrag komt.
maandag 8 september 2014
Genoten
Gisteren zijn we heerlijk met zijn viertjes naar het zwembad geweest. Lekker hoor we rijden er een uur voor maar dan hebben we ook een zwembad waar je rustig op de kant kan zitten zonder dat je verkleumd en waar het drinken bij de prijs in zit. Omdat de baby mee is kregen papa en mama korting en zo kwam het dat we voor 17 euro binnen waren. Ik had zelf de sausjes meegenomen voor bij de patat. Ik heb lieve hartjes gekocht bij de action waar ik de saus in kan doen, geld heb je na een keer meenemen er weer uit en neem die dingen nu standaard mee als ik verwacht dat we ergens patat gaan eten. :-) want tegenwoordig betaal je 50 cent voor een beetje saus te gek gewoon.
Onze dochters hebben beide enorm genoten al gaf de kleine om half vier aan dat ze echt aan slapen toe was en dit niet in het zwembad wilde doen. In de auto sliepen ze allebei tot snurken aan toe.
Ik moet zeggen dat als wij de ogen hadden dichtgedaan wij ook in dromenland waren geraakt. ;-)
Deze week mag ik drie dagen op t week opdraven, mag ik een buurtbbq helpen organiseren en moeten we vrijdagmiddag opnieuw met de oudste naar de tandarts omdat ze afgelopen vrijdag bang was voor de verdoving en de mond niet meer open wilde doen.
Ga deze week weer kijken waar ik kan besparen nog maar eens spullen op MP zetten die het huis wel uit kunnen. Ik moet zeggen dat ik wel reacties krijg niet de hoofdprijs vraag, maar mensen haken af zodra ik zeg dat het een deal is.
Afgelopen zaterdag heb ik een stuk vloerbedekking weggegeven, lag al jaren in de schuur en nu ik et weggaf dacht
Manlief dat ie er wat mee wilde. Is dat even jammer.
Ga zo even de was ophangen scheelt weer een keer de droger aanzetten.
zaterdag 6 september 2014
Goed bezig
Vanmorgen om half negen opgestaan en vervolgens lekker aan de slag gegaan. Manlief heeft al het schilderwerk buiten en de ramen schoongemaakt, dit doen we elk jaar twee maal in het voor- en het najaar. Hoeven we minder snel te schilderen en het ziet er weer fris uit. Ik heb in de tuin het nodige gekortwiekt en
ben de benedenverdieping gaan doen, heb twee wassen gedraaid en de slaapkamers van onze dames weer een grondige schoonmaakbeurt gegeven. Heerlijk nu lekker voldaan bankhangen. Gaan zo nog even het gourmetstel aansteken, we hadden op een warme dag gerekend maar helaas geen zon gezien vandaag. Toch maar even de laatste restjes uit de vriezer opmaken anders blijft het erin zitten. Wat hebben jullie vandaag gedaan?
vrijdag 5 september 2014
Swapperdeswap
Ja en daar gaat ie dan, wie heeft er zin om iets leuks te maken en te ontvangen?
Het lijkt me leuk om met een club mensen een swap te organiseren. Ik denk dat het leuk is als we een niet al te hoog bedrag aanhouden dus tussen de vijf en tien euro aan kosten. Er is natuurlijk heel veel materiaal dat je kan hergebruiken of uit de natuur kan halen bv dus ga er creatief mee om zou ik zo zeggen.
Lijkt het je leuk maar ben je bang niet creatief genoeg te zijn zet je angsten overboord en kijk eens wat om je heen. Er zijn hele leuke simpele dingen die jij ook kan maken en toch erg leuk zijn om te ontvangen. Zelf ben ik gek op pinterest en daar is het creabea ten top.
Vooralsnog zou ik graag willen weten wie er geinteresseerd is, zou je deze link ook willen delen want hoe meer zielen hoe meer vreugd. Wellicht ook goed om iets van je hobby te vermelden zodat de ander een beeld heeft voor wie die iets aan t maken is. Wil op tijd gaan kijken wie er wat voor wie maakt, dit i.v.m. de drukke maanden die het vaak al zijn aan het einde van het jaar. Zullen we de laatste week van november swappen? dan is het aan de ontvanger of ie gelijk open maakt of het nog ergens in december wil openen.
Het lijkt me leuk om met een club mensen een swap te organiseren. Ik denk dat het leuk is als we een niet al te hoog bedrag aanhouden dus tussen de vijf en tien euro aan kosten. Er is natuurlijk heel veel materiaal dat je kan hergebruiken of uit de natuur kan halen bv dus ga er creatief mee om zou ik zo zeggen.
Lijkt het je leuk maar ben je bang niet creatief genoeg te zijn zet je angsten overboord en kijk eens wat om je heen. Er zijn hele leuke simpele dingen die jij ook kan maken en toch erg leuk zijn om te ontvangen. Zelf ben ik gek op pinterest en daar is het creabea ten top.
Vooralsnog zou ik graag willen weten wie er geinteresseerd is, zou je deze link ook willen delen want hoe meer zielen hoe meer vreugd. Wellicht ook goed om iets van je hobby te vermelden zodat de ander een beeld heeft voor wie die iets aan t maken is. Wil op tijd gaan kijken wie er wat voor wie maakt, dit i.v.m. de drukke maanden die het vaak al zijn aan het einde van het jaar. Zullen we de laatste week van november swappen? dan is het aan de ontvanger of ie gelijk open maakt of het nog ergens in december wil openen.
UIthuilen en doorgaan....
Gisteravond kreeg ik heel lief een belletje van een collega. Ze gaf aan Geldover ik heb er de hele dag aan gedacht hoe is het nu met je?
Ik gaf aan dat ik zoals altijd mijn principe het is heel erg maar het helpt niet om weg te zakken hanteerde. Ik neem een flinke stap in mijn gdachten, heb alles gedaan wat ik kon doen om ervoor te zorgen dat ik ooit nog iets van het geld terug zie. (waar ik dus echt 0.1% verwachting van heb) Maar moet weer vooruit. Ik heb gisteren gegeten uit de vriezer, de vleeshoeveelheid gehalveerd en de was buiten gedroogd. Ik ga kijken naar mijn boodschappen daar zijn nog veel extraatjes in verwerkt. Nu even minder totdat er weer 20.000 euro op de spaarrekening staat. Het voelt allemaal zo dubbel het is een hele hap met geld. Aan de andere kant er staat nog en we hebben nog steeds geluk, gezondheid en elkaar. Als ik erin blijf hangen word ik niet gelukkiger.
Besef me meer dan eens dat ik eigenlijk altijd op deze wijze met tegenslagen omga. In mijn gedachten denk ik snel dat is geweest blik weer open op de toekomst. Dit is ook de reden dat ik niet snel ruzie heb. Als je me kwetst dan kijk ik is het werkelijk zo dat ik ons contact hiervoor op t spel wens te zetten, zo ja dan maak ik de keus stap ik erover heen of verbreek ik het helemaal. Maar bijna altijd vind ik het niet belangrijk genoeg en denk ik dat is dan de mening van die persoon stap erover en ga weer verder.
Collega gaf aan dat zij ooit ook zoiets heeft meegemaakt in het buitenland, Afrika en dat ze letterlijk van het laatste geld haar vader belde om haar geld te sturen. Die had een telegram gestuurd met de opmerking als je een hond in de woestijn een bak water voor zet en en een grote bak met geld zal hij voor het water gaan en daar waar water is geweest zal water terugkomen.
Ik kan geen invloed meer uitoefenen op wat ik ben verloren, maar er wel aan werken om weer geld terug te krijgen. Kop dus niet naar beneden maar naar omhoog en gaan met die banaan.
Ik gaf aan dat ik zoals altijd mijn principe het is heel erg maar het helpt niet om weg te zakken hanteerde. Ik neem een flinke stap in mijn gdachten, heb alles gedaan wat ik kon doen om ervoor te zorgen dat ik ooit nog iets van het geld terug zie. (waar ik dus echt 0.1% verwachting van heb) Maar moet weer vooruit. Ik heb gisteren gegeten uit de vriezer, de vleeshoeveelheid gehalveerd en de was buiten gedroogd. Ik ga kijken naar mijn boodschappen daar zijn nog veel extraatjes in verwerkt. Nu even minder totdat er weer 20.000 euro op de spaarrekening staat. Het voelt allemaal zo dubbel het is een hele hap met geld. Aan de andere kant er staat nog en we hebben nog steeds geluk, gezondheid en elkaar. Als ik erin blijf hangen word ik niet gelukkiger.
Besef me meer dan eens dat ik eigenlijk altijd op deze wijze met tegenslagen omga. In mijn gedachten denk ik snel dat is geweest blik weer open op de toekomst. Dit is ook de reden dat ik niet snel ruzie heb. Als je me kwetst dan kijk ik is het werkelijk zo dat ik ons contact hiervoor op t spel wens te zetten, zo ja dan maak ik de keus stap ik erover heen of verbreek ik het helemaal. Maar bijna altijd vind ik het niet belangrijk genoeg en denk ik dat is dan de mening van die persoon stap erover en ga weer verder.
Collega gaf aan dat zij ooit ook zoiets heeft meegemaakt in het buitenland, Afrika en dat ze letterlijk van het laatste geld haar vader belde om haar geld te sturen. Die had een telegram gestuurd met de opmerking als je een hond in de woestijn een bak water voor zet en en een grote bak met geld zal hij voor het water gaan en daar waar water is geweest zal water terugkomen.
Ik kan geen invloed meer uitoefenen op wat ik ben verloren, maar er wel aan werken om weer geld terug te krijgen. Kop dus niet naar beneden maar naar omhoog en gaan met die banaan.
woensdag 3 september 2014
Opgelicht!!!!!!!!
Zo ik ben er werkelijk ingetrapt. Nooit gedacht dat mij dit zou overkomen.
Camper kunnen we vergeten, ondertussen aangifte al gedaan bij de politie.
De link die me werd toegestuurd van een van jullie, sorry in consternatie de naam vergeten opende in een keer mijn ogen en alles werd zwart. Bank kan weinig voor je doen mocht de aangifte naar een speciaal emailadres toesturen. ondertussen nog een andere link op tros radar waar ook mensen voor duizenden euro's het schip zijn in gegaan. Allemaal hetzelfde verhaal. Ze zijn aktief op marktplaats, camperfora, autosites en weet ik al niet meer.
Morgen ga ik ook direct navraag doen bij de rechtsbijstand om te kijken wat zij voor me kunnen betekenen in deze. En het hele verhaal maar eens achter elkaar op een georganiseerde manier bij elkaar zoeken.
Voel me letterlijk doodziek nu.....
Camper kunnen we vergeten, ondertussen aangifte al gedaan bij de politie.
De link die me werd toegestuurd van een van jullie, sorry in consternatie de naam vergeten opende in een keer mijn ogen en alles werd zwart. Bank kan weinig voor je doen mocht de aangifte naar een speciaal emailadres toesturen. ondertussen nog een andere link op tros radar waar ook mensen voor duizenden euro's het schip zijn in gegaan. Allemaal hetzelfde verhaal. Ze zijn aktief op marktplaats, camperfora, autosites en weet ik al niet meer.
Morgen ga ik ook direct navraag doen bij de rechtsbijstand om te kijken wat zij voor me kunnen betekenen in deze. En het hele verhaal maar eens achter elkaar op een georganiseerde manier bij elkaar zoeken.
Voel me letterlijk doodziek nu.....
Abonneren op:
Posts (Atom)
-
Vandaag belde mijn broertje weer of ie mijn koffer mocht lenen. Ja natuurlijk. Hij heeft een vriendin in Zweden en waar hij eerder met de vr...
-
De titel van mijn blog Geldover doet de laatste tijd mijn blog niet echt eer aan. Ik ben aan het einde van de maand blut, sterker nog je ka...
-
Ik ben helemaal happy, heb net een hele mooie tripp trapp stoel op de kop weten te tikken voor maar 25 euro. Was al weken aan het kijken naa...