woensdag 3 september 2014

Over de streep...

Nou manlief heeft me over de streep getrokken. We hebben de camper gekocht. Geld staat nu bij een tussenstation die de camper vanuit Engeland naar Nederland brengt. We krijgen vijf dagen om de camper uit te proberen en als ie niet bevalt mag ie terug. No questions asked de verkopende partij betaald de kosten boor het transport. We hebben dit opgezocht en deze bedragen een 500 euro.
We hebben naar deze camper gezocht op MP, hij valt alleen te vergelijken met veel oudere en met dubbel het aantal kilometers en dan voor meer dan twee keer de prijs die we er nu voor moeten betalen. Maw als ie niet bevalt kunnen we hem over twee jaar met winst weer kwijt. Als we hem straks hebben zal ik foto's laten zien. We krijgen er ook heel veel extra's bij. De mensen van wie de camper is gaan emigreren naar USA en dus doen ze alles wat er aan toebehoren bij zit er ook bij. Nou wachten wanneer hij er is. Heb de hele dag het gevoel gehad alsof ik een zwaar examen heb afgelegd.
Ga nu proberen te slapen het is immernal half twee s Nachts en morgenhalf zes gaat de wekker weer....

maandag 1 september 2014

Soms beter niet je kop in t zand steken...

De jaarafrekening van gas water en licht is binnen. En daar ik er heilig van overtuigd was dat ik bij moest betalen zoals de manager elke keer aangaf krijg ik nu zelfs 129 euro terug op de rekening.   Kijk das een lekkere meevaller. Deze besparing zit em in het gas, we hebben 900 kWh meer verbruikt het afgelopen jaar, maar 900 m3 minder gas. Toch maar weer starten met het opnemen van de meterstanden. We hebben de verwarming nog niet aan hoeven te doen, het huis is zo goed geïsoleerd dat we nog niet onder de 20 graden zijn beland, de komende dagen doen we de gordijnen weer wagenwijd open als t warm en zonnig is elke dag uitstel is er weer een. Het hogere verbruik zal ongetwijfeld te maken hebben met de geboorte van onze dochter, maar moet aankomend jaar zeker weer naar beneden.De bankrekening deze maand moeten we zeer goed in de gaten blijven houden. Na aftrek van alle vaste lasten (incl mijn automatisch sparen blijft er een 70 euro over. Hand op de knip en eten uit de voorraad dus. Deze weken ook niet eten op t werk want verplicht met pin te betalen en dat wil ik deze maand dus niet. Ik weet dat er her en der in huis nog de nodige reservepotjes zijn dus moet helemaal goed komen. Vanaf volgende maand ons automatische spaarbedrag verder verhogen om de kosten van de camper gelijk op te vangen elke maand en een reservepot te maken. Denk dat ik maar ergens een spaarpot voor 'verloren en gevonden euro's' neer ga zetten. Dit zijn euro's die in broekzakken te vinden zijn of in het nachtkastje of in de lades als we daar onze broekzakken in geleegd hebben. Wellicht ook proberen weer te verkopen via marktplaats of Facebook om bij te storten in de pot. Eens sparren of hij nog manieren weet om te besparen danwel te verdienen.

Gratis krantje met een kop thee, koffie of cappuccino?

Graag wil ik nogmaals op deze wijze bij jullie alles met korting onder de aandacht brengen.
Zie mijn link hiernaast, ik moet eerlijk aangeven dat de site ook enigszins aan mijn aandacht is ontsnapt, maar heb net weer een aantal aanbiedingen kunnen plaatsen. Waaronder twee weken gratis de volkskrant, waarbij na twee weken de toezending automatisch stopt.
Ook vond ik een bon voor een gratis kop kofie, thee of cappucino bij la place dus deze ook geplaatst.
Ik heb het idee dat de site een beetje stil ligt daar ik zo makkelijk twee nieuwe aanbiedingen kon plaatsen. Eens even kijken dus of het plaatsen van nieuwe aanbiedingen en gratis te verkrijgen spullen me wat geld in het laatje gaat brengen voor de zo gewilde camper. Haha. Dan moeten er wel heel veel mensen zijn die geinteresseerd zijn in de krant of cappucino. :-)

Zie de link aan de linkerzijde.

Hap snap

Ben vandaag hap snap in mijn huis bezig kan nergens de focus op houden maar bedenk me dat wat ik doe ook gedaan moet worden en me dichter bij mijn doel een opgeruimd en schoon huis brengt.
Heb het aanrecht al glad en schoon gemaakt en de aanrechkastjes aan de buitenkant ook even met een sopje gedaan. (En dat was nodig ook) heb een was gevouwen, een was gewassen en in de droger gestopt en een was gedraaid die nu aan de waslijn hangt. We kiezen vandaag even deels voor gemak maar ook deels voor besparen. Wil de kamer nog even met een natte doek en een natte zwabber doen en dan os die wat mij betreft ok. Dan wil ik nog even onze slaapkamer aanpakken want daar is oorlog uitgebroken. Ivm de verjaardag hebben we daar 'even' al onze jassen neergegooid tezamen met was die nog in de kast moet en manlief die er van t weekend in is gaan trekken om eruit te halen dat wat ie aanwilde is dit geen goede combinatie. Ook maar even met een natte doek door dan. En misschien zelfs nog wel even lekker weer een schoon dekbed erop. Al is dat misschien ook wel iets voor aan t einde van de week. De oudste wilde bij oma eten tussen de middag dus hoef ik zoals het nu lijkt alleen voor de jongste en mij zorgen. Voor allebei nog een prakkie staan en mocht manlief in zijn eigen bed willen slapen en thuis willen eten dan is er ook nog wel wat voor hem in huis dat we zo kunnen klaarmaken.

Op dit moment ben ik via FB lid van twee groepen nl gratis ophalen met als doel daar dingen op te zetten om weg te geven, wat ik trouwens ook al gedaan heb, maar heb er ook een leuk hobbelpaard voor de jongste gescoord. Ga het denk ik toch weer afmelden daar ik teveel de neiging krijg om telkens te kijken wat er nu weer op staat. De andere is hergebruik en creatieve ideetjes, ook erg leuk wat daar aan ideeën voorbij komt en mijn handen jeuken dan maar kan gewoon even de tijd er niet voor vinden. Dit is ook de reden dat ik momenteel minder blog. Wel kijk ik elke dag op de nodige blogs mee naar jullie belevenissen.

Fijne dag allemaal!

donderdag 28 augustus 2014

Zo dat hebben we weer gehad

Zo verjaardag van de jongste hebben we weer gehad, de vaatwasser loopt en we liggen samen lui op de bank. 
Ze is enorm verwend en ik door sommigen ook.
Gelukkig heeft ze leuk speelgoed gekregen en niet allemaal prul. Ook heeft ze het nodige geld gekregen. Morgen maar direct afstorten bij de bank en de spaarrekeningen spekken.
Kan morgen de rust weerkeren.
Manlief is morgen ook nog vrij mooi samen even eea in huis oppakken en we gaan t weekend lekker luiwammesen samen

dinsdag 26 augustus 2014

Het is weer zover

Ik ben mezelf weer eens aan t voorbij lopen en verlies alle controle. Mij huishouden loopt uit de hand. Tenminste in mijn hoofd een uurtje flink doorpezen en ik ben wellicht weer bij. Op mijn werk is het drukker dan druk en helaas lieve klanten op het moment dat er gevraagd wordt of ik kan overwerken zeg ik nu echt nee. Ik zit in twee groepjes waarbij ik iets moet organiseren maar welke data er ook opgegeven worden degenen die de uitnodiging versturen maakt geen keus en dus vreet t energie van me omdat et allemaal nog wel even moet gebeuren. Dochterlief is donderdag jarig haar eerste verjaardag en ik krijg de ene afzegging na de andere. Baal hier vreselijk van en heb een aantal mensen die nu in t weekend willen komen maar eerlijkheidshalve zou ik dit weekend graag weer eens lekker genieten met mijn gezin en de boel in huis weer aan kant trekken samen met husbie. Zoals ik me nu voel zou ik het
Liefst even mijn koffer pakken en in een hutje op de hei gaan zitten zodat ik met niemand rekening hoef te houden, mijn kop onder de dekens stoppen en een week lang lekker slapen.
Snap ook niet dat ik moe ben want als ik ga liggen slaap ik en diep want droom elke nacht de mooiste dromen totdat de wekker gaat waarna ik dan baal dat ik eruit moet en nog drie keer snooze voordat ik eruit ga.
Morgen nog werken tot half vijf dan de kids ophalen bij mijn ouders daar eten en dan hopen dat manlief ook een beetje bijtijds thuis is.
Ga ik morgen of donderdag de beslissing maar nemen of ik zondag nog een verjaardsagsronde inlast of het erbij laat.

zondag 24 augustus 2014

Wel of geen camper kopen?

Ik heb een dilemma. Als ik campers zie loop ik helemaal warm, het lijkt me helemaal fantastisch om wanneer je zin hebt de camper te kunnen pakken ergens heen te rijden en vervolgens lekker goedkoop een weekend weg te kunnen zijn. Zit dan ook al een hele tijd op allerlei sites te kijken naar een camper. En vandaag terwijl ik met schoonzuster op de rommelmarkt liep had mijn man beet een camper diesel niet al teveel op de teller voor een leuk bedrag. En nu nu heb ik koudwatervrees. Het is zo dichtbij nu dat ik helemaal de situatie weer opnieuw aan t bekijken ben want het is natuurlijk nu niet alleen de aanschaf, maar ook de wegenbelasting en de verzekering. Zelf zit ik eraan te denken om hem wellicht een paar weekjes te verhuren per jaar om deze kosten te dekken. Hebben jullie ervaring met campers?