donderdag 5 juni 2014

Behaalde resultaten....

Ging het de laatste tijd zo lekker met de aandelen, helaas heb ik momenteel ook imtech in de portefeuille en de waarde daarvan is met de helft gedaald. Vandaag pak ik dus duizend euro verlies. Dit omdat ik bang ben dat het hele bedrijf op de fles gaat.;-) Aandelen blijven maar dalen en heb nu besloten dat ik uitstap, met wellicht straks een aankoop als er weer licht aan het einde van de tunnel is. HEt wordt me nu te heet onder de voeten. Vandaag ben ik vrij dus kan ik weer actief tussen mijn opruimrondes door kijken. Voor vandaag het systeem 15 minuten schoonmaken en opruimen per afgebakend stuk en dan even beurs kijken. Aanrecht is glad nu en de vaatwasser uitgepakt. Wil vandaag mijn kledingkast uitmesten en weer netjes inpakken en onze slaapkamer opruimen. Momenteel is het al weer dusdanig een rommeltje dat het me veel energie kost in mijn kop. Tijd voor spijkers met koppen dus. Container is nog halfvol dus dat gaat me zeker helpen.:-) Met de komende hittegolf op komst lijkt me niets lekkerder dan de boel aan kant en vervolgens lekker met de kids en manlief genieten van het mooie weer en van het strand.... Wat ga jij vandaag doen?

maandag 2 juni 2014

Alles uit eigen tuin...

Pff kom uit mijn werk en in mijn hoofd zegt een duivelte, haal snel wat makkelijks te eten je bent al zo druk geweest vandaag, mag best. Maar aan de andere kant vertelde het engeltje, begin nou toch eens met goed voor jezelf te zorgen. Daarom vanavond, sla uit eigen tuin, eitjes van eigen kippen. We maken er maar een goed gevulde salade van met van allerlei gezonds en lekkers erdoor en laten de aardappelen maar even voor wat ze zijn. (mijn lijf schreeuwt om koolhydraten en suikers werkelijk) goed om me daar eens bewust van te zijn en dus ook voor iets anders te kiezen. MIsschien dat het automatisch grijpen naar deze snelle opkikkers er ooit eens uit gaat. Ben in ieder geval blij met mijn bewuste keus van vandaag.

zaterdag 31 mei 2014

Tandartsperikelen en de beurs.

Bah gisteren moest ik naar de tandarts. Tijdens mijn zwangerschap heb ik een kies laten trekken en ik wist dat er nog een uit moest. Tel daar een wortelkanaalbehandeling aan de andere kant bij op en je snapt wellicht wel dat het niet het meest verheugende uitstapje was. Ook dochterlief moest er nu aan geloven, was de vorige keren met d'r papa mee geweest maar toen werd er alleen maar oppervlakkig gekeken. De score voor mij, een verwijsbrief naar de kaakchirurg en drie of vier gaatjes en de wortelkanaalbehandeling. De scorekaart voor dochter zag er niet veel beter uit drie gaatjes. Heeft ben ik bang het gebit van d'r vader, want op die leeftijd had ik nog niets, bij mij begon de ellende na de zwangerschappen pas echt goed. Ik moet zeggen dat ik er als een berg tegenop zie om haar te moeten begeleiden. We hebben volgende week een wen afspraak, dan gaan ze een half uurtje met allerlei zaken in d'r mond aan de slag zonder daadwerkelijk iets te doen. Krijgen we daarna een echte afspraak voor de kies die het hardst nodig is. Dan de beurs, nadat ik mijn aandelen opnieuw heb aangekocht kon ik ze helaas niet weer kwijt op een mooi hoog bedrag. Toen de beurs in Amerika openging daalde mijn andere aandeel erg hard, zo'n 10%. Beng dat hakt er dan in, maar niet verkocht en aan het einde van de beurs was de schade nog zo'n twee procent, dat kan ie dan mooi maandag goed met me maken. Haha. Ik beleg in een bedrijf dat bezig is met medicijnen te ontwikkelen. Als men weer een stadium verder komt dan schieten die aandelen omhoog. Verder zijn er veel grote beleggingsmaatschappijen die erin beleggen en die de kleine man eruit proberen te krijgen door de prijs te manipuleren. Ze verkopen dan een heel klein gedeelte van hun portefeuille op een lage prijs in de hoop dat men dan denkt O het gaat niet goed dumpen die handel. En kopen dan zelf dus ook weer laag aan. Plannen voor vandaag heb ik niet echt. Manlief moet werken balen want volgende week is ie ook aan de beurt. Vooral als het weer dan mooi is baal ik hiervan. Ik ga in ieder geval maar vast de boodschappen in huis halen en de kamer aan kant maken. Gisteren ben ik nl om 20.00 uur op de bank in slaap gevallen en om half elf werd ik gewekt door dochterlief dat ze niets meer kon zien. :-) Aangezien ik te slaperig was om op te ruimen toen gelijk maar beide in ons bed gaan liggen.Dus moet er het een en ander vandaag nog gebeuren. Ik had gisteren de slaplanten uitgepoot, maar in één nacht is er een slak langsgeweest en die heeft vier van de zes planten en helemaal opgevreten de hebberd.:-)De rest laat ikdan maar mooi hutje mutje in de teil staan,pluk er elke keer wel een blaadje van als ik salade wil maken. Krijgen ze vanzelf meer ruimte. Nou fijne dag vandaag

vrijdag 30 mei 2014

Een goed begin...

Ik hoop tenminste niet dat het bij het begin blijft. Vanmorgen al weer 55 eurootjes op de beurs binnengehaald. Ik verlies mezelf erin en droom al bijna dat ik dit elke dag kan doen, dan hoef ik niet meer te werken.:-) Ik heb dezelfde aandelen iets later op een lager punt weer opnieuw aangekocht en hoop dus nu dat het spel zich vandaag nog een keer herhaald. Vanmorgen om half zeven het bed uit gegaan. De jongste de fles gegeven en direct aan het werk gegaan. Daardoor gun ik me nu de tijd om achter de aandelen te blijven zitten. Nou ja niet helemaal want tussen het kijken door hebben we even snel wat boodschappen in huis gehaald en ik heb samen met de oudste een kwarktaart in elkaar gedraaid. Mijn moeder belde net dat we daar kunnen aanschuiven met het eten. Lekker makkelijk weer. Ik ga eens even naar de kipjes kijken.

donderdag 29 mei 2014

Weer gecashed...

Vandaag weer even achter de aandelen en 70 euro kunnen cashen. Gelijk gedaan. Er staat voor 1 aandeel opnieuw een aankooporder in dus hopen dat ik die morgen weer in mijn portefeuille kan bijschrijven. Ik zie de koers stuiteren dus hoop dat ik hem elke keer met een 40 euro winst kan verkopen om hem dan tegen een lagere koers weer aan te kopen. Het blijft een gokje wagen maar voel me er goed bij. Kwam er gisteren achter dat iemand me nog 100 euro verschuldigd was. Gelijk maar even gebeld en dit geld komt er ook aan. We gaan straks lekker met zijn viertjes uit eten. Heb er zin in. Hadden vanmorgen een verjaardagsfeestje waar ik benauwd werd van de beesten in huis en waar we dus na een uur weer huiswaarts moesten. Medicatie thuis gelijk ingenomen, kan nu niet warm worden dus hopelijk krijg ik het tijdens het eten weer warm. Manlief moet morgen helaas weer werken en zaterdag ook nog op de koop toe.reden te meer om straks dus even lekker te genieten.

woensdag 28 mei 2014

Het geldschip stroomt binnen, heerlijk.

Kan er goed aan wennen hoor elke keer de rekening bekijken en weer geld overmaken naar de spaarrekening. Momenteel hebben ze onze rekening gevonden. De belastingdienst knalde er een 7000 euro op, manlief ontving zijn vakantiegeld een 1000 euro. Ik heb een setje kleding zelf verkocht via marktplaats voor 15 euro, 11 euro winst. Ben nog in onderhandeling over iets wat me in de weg staat voor 25 euro. Gisteren op mijn werk snel even op de beurs ingelogd en voor werktijd 140 euro gepakt. toen ik het vertelde aan een collega gaf die me een goede tip, waardoor ik iets aankocht wat dezelfde dag nog 6% in waarde steeg. Kijk daar wordt ik dan weer blij van. (net bij de opening van de beurs had ik zelfs 8% winst) Ik ga proberen ze vandaag te verkopen en dan later weer voordeliger aan te kopen...Binnen is binnen immers. Nu ik alles automatisch heb ingevuld op de beurs kan ik me verder op de bovenverdieping storten. Oudste dochter mag vanmiddag bij een vriendinnetje spelen.Wil dus even met een vuilniszak haar kamer opruimen. Verder even op zoek naar meer zaken om op marktplaats te zetten. Want die stroom die mag in tegenstelling tot de regen best nog even doorgaan. Misschien dat ik dan ooit nog eens op deze wijze aan het opruimen moet.

vrijdag 23 mei 2014

Avondvierdaagse...

De afgelopen week was er één in het teken van rennen en vliegen.. Avondvierdaagse. Zelf moest ik werken maandag dinsdag en woensdag. Dat betekende race naar mijn ouders, eten naar binnen proppen. Op de fiets kind wegbrengen, plekje zoeken langs de kant. Snel weer race om op tijd haar weer op te kunnen halen. Woensdagavond had ik de kleine er ook bij, want dan hebben mijn ouders hun vrijwillgersavond. Pff ik zag op een gegeven moment letterlijk vlekken voor de ogen en stond te shaken op mijn benen woensdagavond. Gisteren defile, dus hup weer allemaal in gareel. Hier is het gebruikelijk om de kinderen snoep en bloemen te geven of een ander kleinigheidje, Ik had het geluk dat ik vorige week grote lolly's voor 99 cent kon kopen waar dan als het papier eraf is kleine lollys in zitten. Had er in totaal negen. Vorig jaar begon men er al mee dat men alle kinderen uit de klas ook nog eens wat gaf. Daar heb ik dus niet aan mee gedaan. Ook gisteren zag ik weer kinderen die alleen aan de rugzak om het snoep in te doen niet voldoende hadden... Vanmorgen ben ik al lekker met de kleine meid onder de douche geweest, vervolgens heb ik de oudste naar school geholpen en toen was mijn planning om mijn en de slaapkamer van oudste aan te gaan pakken. Helaas kwam mijn moeder zich melden omdat ze last had van mijn smerige ramen....uhh drie weken geleden nog gedaan hoor voor wie t wat uitmaakt. Daardoor wilde ik niet meer boven aan de slag om te voorkomen dat ze me daar zou zoeken en de bende daar zou zien. :-) Ze is nu weg maar nu is de kleine meid weer klaar met d'r ochtendslaapje. BEn nu even aan een kom soep, ben er al vanaf zes uur uit namelijk en kijk dan even of het me straks nog lukt naar boven te gaan. Zou wel lekker zijn, want nadat ik vorige week de garage samen met manlief heb aangepakt weet ik dat als t klaar is het me ook weer energie gaat geven.En het is makkelijker als dochter er niet bij is nu we de kliko leeg hebben. :-) nu tot laterz