Volg me in mijn strijd om het gedeelte van de hypotheek dat nu op aflossingsvrij staat naar beneden (0) te krijgen. Dit doe ik door mijn best te doen om mijn inkomen te vergroten, o.a geld-terug-acties, tweedehands aankopen, aandelen en advertentie inkomsten en door uitgaven te verkleinen.Wil je mij een keer een persoonlijk bericht sturen? Leuk dit kan naar geldover@outlook.com.
woensdag 23 april 2014
Bijna vakantie....
Het is weer bijna vakantie. Hadden we twee jaar terug de oudste met een flinke krentenbaard op haar kontje, nu moet de kleine eraan geloven.
Ben vanmorgen naar de dokter geweest en hoop heel erg dat ik het, voordat we over een week op vakantie gaan, we het er weer onder hebben.
Zou het erg sneu vinden als zij er straks in Italie last van heeft.
Deze week moet ik donderdag en vrijdag werken. Ook zijn mijn tijden niet al te gunstig nl 10.30 uur en 12.30 uur beginnen.
Houd in dat ik niet met de oudste naar de lampionoptocht toe kan. Hier baal ik stiekem best een beetje van.Maar ja daarna twee weken volop genieten met de meiden en tweede week ook met man.
Qua hypotheek heb ik voor de gein eens een pro-forma aflosnota opgevraagd bij de bank, dit om er achter te komen of ik boete moet betalen als ik nu extra ga aflossen. Ben ervan geschrokken, betaal nl 10% boete op bijna alle delen. Dat gaan we dus mooi niet doen. Los gewoon elk jaar de 10% af en dan laten we de boel maar lekker op de spaarrekening staan totdat we een nieuwe rente mogen kiezen. Lossen we dan ineens een zwikkie af.
Ga denk ik toch maar weer ergens een spaarmeter op mijn blog zetten. Dit motiveert me merk ik. Zodra we het geld van de belasting terug hebben gaan we de tien procent van dit jaar maar overmaken. Je kan er maar vanaf zijn. De spaarpot van mijn polis telt momenteel al een 36.000 euro, en deze tikt lekker door en komt elke maand een 250 euro bij op, dit is deels rente en deels eigen inleg. Hier zit de vaart er nu dus ook lekker in.
Heb net de knoop doorgehakt en weer een 1400 euro afgelost op de woning. Het kan maar gedaan zijn. Weg is weg, die zien we nooit meer terug.:-)Kijk daar wordt ik dan wel weer blij van.
Heb ook gezien dat mijn bonus van dit jaar al op mijn salarisstrook staat. Voor een half jaar werken weer toch het mooie bedrag van 800 euro. Komt aan het einde van de week met mijn salaris weer bij de rekening op. Lopende rekening gaan we weer aanzuiveren aan het einde van de week. Het is nu al weer beknibbelen, maar hou zelf het geld beter in de knip als er weinig op staat.
Vanmiddag ga ik denk ik lekker buiten in het zonnetje zitten. Moet nog twee wassen wegdraaien en dan hou ik het voor gezien.
Fijne dag allemaal
maandag 21 april 2014
Rommelmarkt dag
Vandaag heerlijk met mijn schoonzusje naar twee rommelmarkten geweest. En ik ben zeer goed geslaagd kan ik wel zeggen. De eerste rommelmarkt was in een sporthal, daar haalde ik twee paar leren laarsjes voor oudste dochter, samen voor vijf euro. Voor kleine dochter nog wat kleding a vijftig cent per stuk. Ik heb een paar leuke rubber laarzen meegenomen, deze zijn echt nog veel te groot helaas maar ja beter te groot dan te klein.
Waar ik het meeste blij mee ben zijn twee beeldjes, 1 is volgens mij van brons van Rob Beckers een baby er staat perkeo op. De andere is een beeldje van een meisje met een hondje, deze is van Mat Wanders nr 272 en staat momenteel op marktplaats voor veertig euro te koop. Ik kocht ze samen voor zes euro. Na deze rommelmarkt zijn we nog naar een grotere hal gereden daar heb ik ook leuk gescoord vooral voor de oudste dochter, heb een carmenset en een leuke paarse (nep)leren tas voor haar gescoord samen zeven vijftig. Verder een leuk setje van jottum voor 1 euro, deze ga ik versturen naar vintykids als ie morgen bij daglicht er helemaal picobello uit ziet. Ik heb een doos met allemaal hangertjes die je aan een ketting of aan een armband kan halen gekocht voor dochter ook voor twee euro, vind ze zelf ook nog wel leuk. ;-). Volgens mij ben ik nu wel door mijn koopjes heen. Gek dat je voor veertig euro zoveel kan kopen en je er zo gelukkig mee kan voelen
zaterdag 19 april 2014
Nieuwetijdskind?
Gisteren met mijn lieve collega's gekletst en denk dat ik de oorzaak heb gevonden van mijn emotionele en lichamelijke moeheid. Ik ben een nieuwetijdskind en zuig alle emotie van een ander op. En dat zeg ik die probeert heel rationeel alles te verklaren. Heb vannacht lang liggen lezen op nieuwetijdskinderen en alle
puzzelstukjes vallen op hun plek. Heb van de week vaak gedacht voel me net een spons heb genoeg aan mijn eigen en toch sleep ik ook de emoties van iedereen om me heen mee en helaas juist die emoties die me veel energie kosten verdriet pijn en boosheid. Ik ga me er dan ook in verdiepen in hoe ik me af kan sluiten hiervoor. Weet dat ik eerst met mezelf aan de slag moet, helaas ken ik niemand in mijn omgeving die me hierbij kan helpen, maar denk dat ik het zelf ook moet kunnen redden. Weet van veel dingen wel dat het gebeurd maar kon de vinger er niet op leggen.
Vannacht dus veel gebeurd hopelijk kom ik nu snel fijner in mijn vel want het is ook zo dat ik positieve energie kan leren aantrekken. Hier ga ik voor.
Kenden jullie het fenomeen nieuwetijdskinderen?
Voel het nu al bij mijn twee dochters, zij hebben het ook. Jongste reageert supersterk op mensen die haar aanspreken. Bij mensen die goed in hun vel zitten lan en mag alles en bij mensen die er niet lekker inzitten draait ze weg en huilt ze als ze doorgaan. Kennelijk is het iets wat je dus van nature in je hebt het positieve in je te houden en het negatieve buiten te sluiten alleen ben ik momenteel van het pad af. Kan dus veel van mijn dochter van 8 maand leren door goed naar haar te kijken.
Ik ga ervoor om weer in mijn eigen kracht te komen.
Wellicht is dit voor sommige lezers van mijn blog een brug te ver en denken jullie wat een gewauwel. Ik heb echter het idee sterk dat ik het moet delen vandaar dat ik vandaag dit stukje schrijf. Wie weet komt de weg terug naar mezelf hier wel uitgeschreven te staan geen idee. Weet niet waarom ik het zo sterk voel wellicht om anderen er mee te helpen wellicht om mezelf te helpen. Het gekke is dat ik het gevoel heb dat er mensen zijn bij wie ik ook mee lees die ook gaan zeggen hè ik herken mezelf ook hierin. Ondanks dat ik bijna niemand persoonlijk ken heb ik bij sommige blogs het gevoel dat ik heel dicht naast iemand sta..
Nou ja laat het me maar overkomen, wellicht dat ik leer om mijn gevoelens beter tot uitdrukking te krijgen gedurende mijn 'traject' .
Fijne dag allemaal!
donderdag 17 april 2014
Dag Cursus
Vandaag heb ik een dag cursus.
Heb gehoord dat ie zeer inspirerend werkt, ben benieuwd het zal uit mijn tenen moeten komen het enthousiasme.
Mijn hele lijf doet moeilijk, heb last van mijn eczeem en mijn hoofd wil niet dezelfde dingen als mijn lichaam waardoor ik moe van mezelf word. (Fijn dat ik dan weet waar ik moe van ben) Mijn hele lichaam reageert zoals het ook doet bij maandelijkse ongemakken terwijl dit echt nog een dikke twee weken moet duren.(en nee ben niet zwanger) hoop dat t in de loop van de dag wat opklaart want met een mooi weekend voor de boeg qua activiteiten zou dat geen overbodige luxe zijn.
Heb heel recalcitrant de droger aan staan met de badhanddoeken erin, normaal gaan die ook gewoon aan de waslijn maar beetje jezelf verwennen mag vandaag best. Een ander gaat t niet voor me doen ben ik bang.
Doordat de cursus wat kater begint kan ik de oudste wel lekker zelf naar school brengen, de jongste heb ik gisteravond al naar opa en oma gebracht zodat we nu niet hoven te stressen. Ga alvast mezelf een kopje thee in doen en dan langzaam dochterlief wakker maken.
Een hele fijne dag gewenst.
woensdag 16 april 2014
Sail Kampen
Dit weekend gaan we naar Sail Kampen. Leuk allerlei activiteiten en het beloofd grootser dan groots te worden. Vier dagen spektakel allerlei optredens, mooie schepen, stukje varen, kermis er is van alles te zien en te beleven. Heb er al helemaal zin in. Vanaaf moet ik nog samen met man id kaart voor de kleine aanvragen, want anders kunnen we volgende week een probleem hebben als we naar Italië gaan. De kleine ligt nu nog te slapen durfde haar niet zo mee te nemen bang dat ze zou slapen als ze op de foto moet. Ga straks de andere dichter ophalen uit school en dan snel eten en dan naar de stad. Ik wil eigenlijk nog van alles doen maar mijn lichaam zegt stop, mijn eczeem speelt op en mijn gedachten zijn niet stop te zetten. Pas op de plaats dus. Fijne dag.
maandag 14 april 2014
Geen kuikens
Helaas het ziet er naar uit dat we geen kuikens meer gaan krijgen. Gisteravond zagen we de eerste snavel die eruit kwam. Leuk t beestje haalde diep adem en we besloten de natuur de gang te laten gaan. Vanmorgen keken we en het was niet gelukt om eruit te komen. Een ander ei piepte nog heftig daar het vlies van de vorige wel erg dik bleek besloten we nu te helpen. Maar ook dit kuiken haalde t niet. We hebben het idee dat het andere ei dat gister nog piepte ook niet meer piept. We laten voor de zekerheid de kip er nog een dag opzitten en dan moeten we kijken haar broeds af te krijgen, want ze moet zelf weer op krachten zien te komen. Jammer maar helaas een volgende keer beter.
zaterdag 12 april 2014
Spannend
Momenteel is het hier spannend. We hebben nl nog 7 eieren van de tien onder de kip liggen en doe kunnen vandaag of morgen uitkomen. Een is zeker niets die had Mw. Nl al uit haar nest gegooid. Heb ze vandaag heel even op mijn aanrecht gehad toen de kip haar behoefte in de tuin aan het doen was en er bewogen er in ieder geval nog drie. Spannend dus,zodra er leven is laat ik het weten
Abonneren op:
Posts (Atom)
-
Vandaag belde mijn broertje weer of ie mijn koffer mocht lenen. Ja natuurlijk. Hij heeft een vriendin in Zweden en waar hij eerder met de vr...
-
De titel van mijn blog Geldover doet de laatste tijd mijn blog niet echt eer aan. Ik ben aan het einde van de maand blut, sterker nog je ka...
-
Ik ben helemaal happy, heb net een hele mooie tripp trapp stoel op de kop weten te tikken voor maar 25 euro. Was al weken aan het kijken naa...
