Volg me in mijn strijd om het gedeelte van de hypotheek dat nu op aflossingsvrij staat naar beneden (0) te krijgen. Dit doe ik door mijn best te doen om mijn inkomen te vergroten, o.a geld-terug-acties, tweedehands aankopen, aandelen en advertentie inkomsten en door uitgaven te verkleinen.Wil je mij een keer een persoonlijk bericht sturen? Leuk dit kan naar geldover@outlook.com.
dinsdag 18 maart 2014
Klein beetje spelen op de beurs
Langzaamaan begeef ik me weer op de beurs en valt er weer wat te verdienen. IK denk dat ik de afgelopen drie maanden een 150 euro winst heb kunnen pakken.
Dat is misschien niet veel als je er ondertussen 14.000 euro in hebt zitten, maar alle kleine beetjes helpen. En die 14.000 euro is ook een gedeelte winst wat ik dan weer opnieuw investeer. Doordat ik mijn geld in de aandelen heb gestopt heb ik veel minder de neiging om het geld ergens anders aan uit te geven. Het is er immers simpelweg niet.
Gisteren is eindelijk na drie maanden het bedrag van 7500 euro van de betaalrekening afgehaald, dit om bij te storten in de spaarpolis. Heerlijk ergens begin januari kun je lezen wat me dit bedrag uiteindelijk oplevert..
De betaalrekening heeft nu nog het schamele saldo van een 200 euro, ik heb echter nog geld in huis om van de week mijn boodschappen te doen, mijn tank zit lekker vol, er ligt nog het nodige in de kasten dus moet goed gaan komen dunkt me. Wat ook meewerkt is dat ik donderdag en vrijdag nog moet werken en daardoor ook weinig uit kan geven.:-)
Zaterdag moet manlief werken en ben ik dus alleen met de meiden. Bij mooi weer gaat dit weer lekker een heidedag worden. Is me ontzettend goed bevallen de laatste keer.
Volgend weekend ga ik met collega-vriendinnen naar Barcelona. Vreselijk veel zin in om alle stress van t werk onder genot van lekker eten en drinken van je af te kunnen laten glijden.
(moet even naar mijn kleine meid, het wordt verdacht stil in de box tijd voor een fles en bed...
zondag 16 maart 2014
Getest Olvarit friends Groentevriendjes voor het leven. (Met link om gratis uit te proberen)
Ik zat erbij en mocht de groentevriendjes van Olvarit testen.
Ik die mijn eerste meisje geen enkel potje heb gegeven, omdat ik ooit eens een programma had gezien waarbij men meer dan 5 suikerklontjes aan elk potje toevoegde.Kijk hier de aflevering En wees eens eerlijk ooit zelf eens een lepel afgelikt dan weet je zeker dat je dat je kind niet wil geven. Het smaakt immers nergens naar, bluch.
Behoorlijk sceptisch schreef ik me dus in, want zelf bereid leek me toch het lekkerst.
Afgelopen week arriveerde de doos met knijpvriendjes(het zit in van die knijpverpakkingen verpakt waar je ook yoghurt in kunt kopen) Ik heb mijn meisje gelijk de worteltjes gegeven met aardappels. En echt weer ik was mijn fototoestel vergeten en wil ook niet teveel foto's van mijn kids op het net maar ze dook bijna in het bord. Zo lekker vond madam het. En ook moeder die de lepel een beetje aflikte moest toegeven dit smaakt echt naar wortel. Echt lekker puur. Ik ben dus om, als ik een keer geen zin heb om zelf voor haar te koken mag ze van mij zo'n zakje. Ik moet zeggen dat ik de prijs wel aan de hoge kant vindt 1.89 euro voor een zakje, maar potjes zijn volgen mij ook rond de euro en die zijn dan ook nog eens niet te vreten, dan liever dit. Aangezien mijn dochter normaal geprakt eten van mij krijgt is het voor haar wellicht iets te fijn gemalen maar dat maakt de smaak meer dan goed.Ik vind het handige verpakkingen om mee te nemen in de verschoningstas, ze blijven bijna nog een jaar goed dus je hebt altijd iets bij je bij nood. Ik heb een set ontvangen om uit te delen en alle moeders die ik tot nog toe heb gesproken zijn enthousiast.
gratis uitproberen?Klik hier. Wellicht ook een idee om te bestellen als je iemand kent die een kleine krijgt. Zelf vraag ik in de familie of men mij wil helpen aan de verpakkingen. :-) Er zijn genoeg familieleden die dit voor me zouden willen doen.
Mocht je meer info willen hebben over de groentevriendjes klik hier
zaterdag 15 maart 2014
Wat groeit alles al lekker...
Niet alleen ons kleine wijffie groeit Heb de foto intussen verwijderdMaar ook de tycoon in de bak gaat lekker, de appelboom in de tuin laat elke dag meer fris groen zien. Vandaag even weer wat plantjes in de bakken gedaan, een soort roze madeliefjes heb ze nog nooit eerder gehad dus hoop dat ze het een beetje goed doen. Ik heb de opkomende phloxen in de voortuin geplukt zodat ze meer scheuten en meer bloemen gaan maken.
Ik heb een mega online bestelling geplaatst voor nieuwe kleren doe zoiets normaal nooit online maar kan de laatste tijd niet bij mijn eigen 'boetiek' slagen.;-(
Laat nu het nodige bezorgen en stuur weer terug wat het toch niet wordt.
Straks even de was in de kasten gooien, heb lekker een pan verse soep op het vuur staan en morgen zien we dan wel wat we erbij doen.
Heb mezelf getrakteerd op een mooie bos bloemen, het leven is weer fijn....
vrijdag 14 maart 2014
donderdag 13 maart 2014
Uhhh planning...
Vandaag was het de bedoeling even flink de handen uit de mouwen te steken en tussendoor twee uur te rusten, nisken, in de zon te zitten.
Ik begon vanmorgen direct, sleepte alle was mee naar beneden nadat ik de bedden allemaal netjes had opgemaakt boven.(Is al een wonder op zich voor me, maar ooit eens bij iemand gelezen dat ze dit een cadeautje voor zichzelf vond en sindsdien doe ik het als ik eraan denk.
Oudste dochter naar school gebracht, jongste moest even in haar bedje blijven, waar ze vandaag zo maar eens geen zin in had. Dus toen ik thuis kwam gelijk haar kop en kont gewassen:-) en in de box gelegd. Ik besloot het warm eten voor te bereiden, zodat ik daar niet mee in de knoei kwam, heb ik nogal eens last van en oudste dochter eet het liefst warm onder de middag.
Toen ging de telefoon.....oeps afspraak bij de chiropractor vergeten...ik kon nog om 10.50 uur terecht. Ondanks dat ik me eigenlijk supergoed voelde besloot ik toch te gaan daar ik anders mijn geld ook kwijt was.(had twee dagen vtv moeten afbellen)
Haastje repje werd het dus, douchen, kleine lag in de box te slapen, moest nog de fles voordat we weggingen. Helaas had ik niet genoeg tijd om de was aan de lijn te hangen, terwijl het al wel lekker weer was.
Ik was om 11.15 uur weer thuis, eerst een bak thee want meer dan een glas water had ik nog niet gehad, snel de was aan de lijn hangen, nieuwe in de trommel en naar school de oudste ophalen. Ik besloot lekker samen in de tuin te eten. Bewust de tijd genomen om van elkaar te genieten in de zon. Om 13.00 uur in de auto dochter weer naar school. Ik kwam thuis en de fut was er helemaal uit. Heb wat was opgevouwen en de kleine in de zon eten gegeven.Had namelijk tussen de middag Olvarit Friends gekregen om uit te testen. Hier zal ik later een review over schrijven.(man man wat een aanrader.)
Voor ik het wist was het eigenlijk weer half vier om dochter uit school te halen.
Heb eigenlijk niets gedaan...;-(
Had de achterkamer en keuken echt een goede beurt willen geven en de bovenverdieping willen opruimen en stofzuigen.Bedenk me dat ik de kast van de jongste ook nog heb ontdaan van te klein spul, moet nog even bij Vintykids kijken naar nieuwe kleding want zoveel heeft ze niet meer dat past. Slaapkamer van oudste dochter is een rommeltje, het is hink stap sprong om naar haar bed te komen.
Het aanrecht staat momenteel weer helemaal vol en dat nadat ik vandaag al vijf keer een grondige opruimbeurt heb gehouden. Er komt geen einde aan.
Ik ga nu nog even wat doen. Oudste is in de speeltuin en de jongste ligt te spelen in de box nadat ze vijf minuten flink heeft lopen krijen omdat ze er niet in wil
Morgen weer een vrijdag werken, wat zal ik blij zijn als ons nieuwe rooster straks weer uit komt en ik gewoon uiterlijk woensdag de week vol heb.
Zaterdag moet manlief nog een dag werken en kan ik dus ook aan de slag in huis, al heeft dochter betere plannen als het mooi weer is...
woensdag 12 maart 2014
Dagje naar de hei
Voel me vandaag een stuk beter, tijd om snel de boel beneden aan kant te maken en vanmiddag lekker samen met een vriendin naar de hei te gaan. Schapen en lammetjes kijken en daar lekker lunchen. Genieten van het supermooie weer dat we nu al hebben.
We moeten even wachten totdat haar oudste uit school is en dan kunnen we vertrekken. Heb al lekker de bolletjes gesmeerd, we nemen twee liter water en een fles ranja mee, een kan heet water voor de thee...heb er echt zin in. Nog even kijken of we wat speelgoed voor de kids kunnen meenemen, dan hebben zij er ook wat te doen.
dinsdag 11 maart 2014
Ziek....
Getsie heb ik deze week van dinsdag t/m donderdag vrij kom ik vanmorgen uit mijn bed met een naar onbestendig gevoel.
Heb de halve dag al op de wc gezeten en aan het bereiden van warm eten moet ik helemaal niet denken. Voel me echt belabberd. KLeine meid heeft de hele morgen liggen slapen, heb net samen met haar dochter uit school gehaald. (Er zit niets meer in mijn darmen) Water komt er rechtstreeks weer uit.
Mijn dochter heeft morgen vrij van school, wilde eigenlijk naar de hei om lammetjes te kijken. Nu eerst maar afwachten hoe ik morgen ben.
Hoop dat manlief vanavond in huis komt, mag hij de kids een etage hoger brengen als ie op tijd is.
ik probeer nog maar even een beker thee op de bank onder een dekentje....
Abonneren op:
Posts (Atom)
-
Vandaag belde mijn broertje weer of ie mijn koffer mocht lenen. Ja natuurlijk. Hij heeft een vriendin in Zweden en waar hij eerder met de vr...
-
De titel van mijn blog Geldover doet de laatste tijd mijn blog niet echt eer aan. Ik ben aan het einde van de maand blut, sterker nog je ka...
-
Ik ben helemaal happy, heb net een hele mooie tripp trapp stoel op de kop weten te tikken voor maar 25 euro. Was al weken aan het kijken naa...