donderdag 23 januari 2014

Winterblues.....

Getver, last van winterblues. Of zouden het nog verlate kraamtranen zijn. Moet echt slikken de hele dag want kan wel aan één stuk door janken. Waarom geen idee, voel me onrustig in mijn lijf. Slaap slecht drie a vier uurtjes per nacht. Niet voldoende om goed bij te kunnen tanken.Voor een ander niet te zien, maar ik ben wel blij met de vooruitgang. Jongste dochter ligt tevreden in de box, verder niets geen narigheid dus echt reden voor een tranendal is er niet.MOet over elke stap die ik doe nadenken en heb het idee dat ik betonblokken aan mijn benen heb hangen. Vanmiddag moet ik maar eens even wat creatiefs gaan oppakken. Meestal kan ik daarmee wel redelijk mijn zinnen verzetten.

donderdag 16 januari 2014

Wat ben je waard en bijstorting spaarpolis. Wat levert dat nou op....WAUW!!!

Gisteravond gekeken en Annemiek van Deurzen heeft me een eye- opener gegeven. OP de vraag wat laat je je zoon na gaf ze als antwoord dat ze hem de tool had gegeven om zichzelf te redden. Ik vond dat echt fantastisch. Zelf probeer ik mijn dochter van 6 al wel de waarde van geld uit te leggen en aan te geven elke keer waarom we geen bloemkool eten als deze drie euro per stuk kost, maar zo concreet had ik er eigenlijk nog niet bij stil gestaan. Ben dan wel bezig met het opbouwen van een spaarrekening voor ze, maar als je ze niet de tools geeft om ermee om te gaan is zo'n rekening niets waard. Hier wil ik me verder in gaan verdiepen.Hoe leer ik mijn kind zuinig aan doen, maar ook hoe leer ik mijn kind geld maken met geld. Op dit moment hang ik in de wacht bij de bank om na te vragen wat ik maximaal mag bijstorten in mijn spaargroeipolis. Telefoongesprek net gehad en het viel me tegen. Ik mag dit jaar maximaal 9000 euro euro bijstorten in de spaargroeipolis. Hiervan wordt 2300 euro gebruikt om de premie naar beneden te brengen en de rest om de looptijd te verkorten. Dit omdat ik tegen de bandbreedte aan zit. De premie wordt dan maar 4 euro per maand minder, maar we zijn wel 3 jaar eerder van onze hypotheekschuld af. 36 keer de rente van 933,33 euro die we per maand moeten afrekenen is dan toch mooi 33.599,88 euro minder aan rente betalen. Ik zeg das een mooie investering. :-)26099,88 euro bruto minder betalen. Daar worden we hier in huize Geldover echt wel blij van! Vaak lees ik op andere blogs dat mensen willen gaan aflossen op het aflosvrije gedeelte maar wellicht dat je nu snapt dat ik er bijna standaard een berichtje onder plaats van vraag eens bij je geld verstrekker naar de mogelijkheden om bij te storten in de polis. Dit levert vaak een veel grotere besparing op namelijk. Man en ik schelen ook nog eens 7 jaar en dan is het helemaal lekker als je lage lasten hebt als hij met pensioen gaat. Kun je kiezen of je toch niet liever lekker bij je mannetje thuis blijft. Toch lekker als er op je 64e en maandelijkse last van 933.33 euro wegvalt. Bedenk me net dat de besparing nog groter wordt daar we natuurlijk ook 36 keer de premieinleg voor dit deel niet hoeven te betalen. Dat scheelt dan nog eens 5404 euro. Al met al dus het duizelingwekkende bedrag van 31.504 euro.

dinsdag 14 januari 2014

Een belletje....en daar ging mijn dag.

Vanmorgen kon ik niet echt lekker op gang komen. Dochter naar school de andere ophalen bij mijn ouders, die sliep gisteren te lekker om mee naar huis te nemen en mocht nog een nachtje. Daarna snel naar het postkantoor nog een zak kleding voor vinty kids wegbrengen. Toen door naar de Lidl, dochter wenste broccoli te eten tussen de middag en toen ging het fout. Ik koos zoals gewoonlijk voor de verkeerde kassa. HEt ding weigerde bonnen te geven en net toen ik aan de beurt was besloot men tot een reboot van de hele kassa. En dan sta je vervolgens tien minuten te kijken. Thuisgekomen dochter een fles schone broek en in bed. Oudste dochter hielp me vanmorgen kiezen met wat ik het eerst zou aanpakken. Ze moest van mij douchen en ik wilde ondertussen boven eea opruimen. Echter ze vond het eng en besloot de deur van de douchecabine los te houden en zo liep het water de douche in en de gang op. In de douche stond ongeveer een cm. Gelukkig nog veel was die klaar stond om naar beneden te gaan dus deze nu maar zo weer de douche in gesmeten kon die lekker al dat vocht absorberen. Vervolgens begonnen met de was, totdat mijn schoonzusje belde. Ze had een partij kinderkleding gezien op Marktplaats en of ik daar belang bij had. Ja natuurlijk gelijk gebeld en mocht komen kijken. Jongste dochter naar mijn ouders gebracht direct na de middag en vervolgens heen gereden. Mooie partij op kunnen kopen. Helaas is er van mij nhuishouden dus weinig terecht meer gekomen daarna. Ik heb bijna alles in zakken zitten nu, heb nog wat eruit gehouden waarvan ik dacht dat ik er mensen in mijn omgeving blij mee zou kunnen maken. Volgende week krijg ik nog een zak tweedehands en heb nu afgesproken met mezelf dat ik niet eerder weer mag investeren dan dat ik geld terug verdiend heb. Vandaag met de aandelen gelukkig nog wel een 116.50 euro binnen kunnen harken. Dus das wel lekker meegenomen.:-) Welterusten nu....ben hyper en kan niet slapen ondanks dat de klok 23.59 aangeeft.

maandag 13 januari 2014

Vandaag een dagje computersystemen...

Aangezien alle systemen bij ons op t werk veranderd zijn zal ik vandaag een dagje les in de nieuwe systemen krijgen. Bluch niks niet leuk en waarschijnlijk erg vermoeiende.. KLein voordeel wel is dat ik om half zes weet dat ik drie dagen mag bijkomen en pas vrijdag weer op appel moet komen. Gisteren met mijn schoonzusje naar een kledingbeurs geweest, we hebben het erg gezellig gehad. Ik heb voornamelijk kleding gekocht voor de jongste, die is uit maat 56 en kon nergens de doos vinden met die maten van haar zus. (natuurlijk 's avonds alsnog gevonden.) Verder heb ik skibroeken kunnen opkopen voor 50 cent per stuk. Deze gooi ik op marktplaats, mocht het alsnog gaan vriezen deze winter dan hoop ik daar nog wat winst op te kunnen behalen. Morgen gaat er weer een tas naar Vintykids. Heb er 57 nieuwe kledingstukken in zitten. Hoop dus dat daar snel eea van verkocht gaat worden. Heb nu weer een bod gedaan op MP, maar aan de ene kant denk ik zorg nu eerst maar dat je quitte speelt met je andere tassen dan kun je dat geld weer investeren. Merkte gisteren op de beurs al dat ik veel kleding nu duur vind. Dit komt doordat ik mooie partijen heb kunnen kopen voor maar 3 euro stuk en ik er dus zoveel voor eigen dochter uit heb kunnen halen. Vanavond hoop ik een lijst klaar te hebben met dat wat ik van de week allemaal wil aanpakken. Kan ik drie dagen lang ding voor ding doen en heb ik hopenlijk donderdag het huis weer aan kant. Elke dag een draadje..... Mag vanavond lekker bij mijn ouders aan tafel schuiven, zij koken zodat als ik de kinderen heb opgehaald ik lekker nog even tijd oor ze heb alvorens ik ze naar bed breng. Wens jullie een fijne dag allemaal!

zaterdag 11 januari 2014

Gearriveerd!!!!!

Vol verwachting klopte mijn hart gisteren.(en echt dit overtrof mijn Sinterklaasgevoel.) Want mijn pakketje met daarin mijn ringen arriveerde. Ik ben er echt helemaal dolblij mee. Supermooie ringen ingekocht. Het wordt nu serieus tijd om eens te gaan denken aan een webwinkeltje. Tot die tijd hou ik het nog even bij mijn blog, marktplaats en verkoop onder vrienden en familie. Gisteren hadden we van t werk een nieuwjaarsborrel. Gelijk wat ringen voor een collega meegenomen die ze al op facebook had gezien. Ze nam er meteen 5 tegelijk. Vond ze echt helemaal geweldig. Ook weer twee horloges verkocht. De witte zijn ondertussen uitverkocht, de andere kleuren heb ik nog. Zijn er meer mensen die een webwinkel hebben (gratis) en welke werkt het plezierigst? Ook ben ik nog op zoek naar een leuke pakkende naam voor de winkel. Mocht je spontaan een ingeving krijgen... Het lijkt me handig als het niet een nederlandse naam is maar ook iets wat in het buitenland lekker bekt. Je ziet ik denk groot haha. Vandaag arriveerde ook een doos met nieuwe kleding welke ik weer doorstuur naar Vintykids. Allemaal weer erg mooi en erg netjes. Bijna jammer dat dochterlief niet meer kleding nodig heeft. Vanmiddag eind van de middag komt mijn schoonzusje er nog even tussen kijken, daarna kan dinsdag met de post mee. Maandag mag ik nl. weer werken. Het bij elkaar zoeken van spullen voor de rommelmarkt verloopt nog niet echt vlot. daar volgende week nog maar wat meer aandacht aan geven. Zal zo even wat foto's van de ringen bij plaatsen. Ik vraag 5 euro per stuk en bij afname van 5 stuks doe ik er 1 gratis bij. Mag ook gecombineerd worden met horloges

vrijdag 10 januari 2014

Bezige bij.

Vandaag weer hurry up in huis. Dochter heeft vanmiddag nog een meisje uitgenodigd voor haar verjaardag. Leuk, maar kwam eigenlijk me niet uit. Ik moet aan het einde van de middag namelijk naar de nieuwjaarsreceptie van het werk. Wil het huis dan 'weekendklaar' hebben. Kamer beneden opruimen en alle slaapkamers doen. (Gaat me niet meer lukken weet ik nu al) Ik begin met de kamer beneden en dan dochters kamer. Ben ik wel even mee bezig, want naast het gewone werk heb ik ook een doos klaar staan waar rommelmarktspullen in kunnen. Kan moeilijk afstand doen van zaken dus het is niet even van gooi in de doos, aan de andere kant als ik niet begin met overwegen dan komt het er nooit van. Jongste dochter ligt nog lekker in haar bedje zal er ook elk moment uit willen en moet dan nog in bad. Gister hebben we een snel wasbeurtje gedaan dus vandaag uitgebreid. Voorste gedeelte van de kamer is netjes nu de keukenkant nog. Er moeten nog kleren in de kast, maar dat kan vanmiddag ook als de meiden beneden aan het spelen zijn. Het gaat redelijk met de verkoop van mijn horloges. De witte zijn uitverkocht nu. Het is helaas mis gegaan met iemand die er vier wilde hebben, ik heb problemen met het lezen van de mail op mijn IPhone, hij blijft elke keer de oude mail ophalen die ik ook al gelezen heb en bestempeld die dan als ongelezen. Ik dacht dus dat ik alles gezien had kom ik dus achter een mailtje dat iemand er vier wil, toen beantwoord, maar deze is niet aangekomen. Toch elke dag dan maar weer even kijken op mijn laptop. Ook hier moet ik niet vergeten te kijken om in de mail te kijken die aan mijn blog gekoppeld is blijkt, want een aantal van jullie hadden me daar een bestelling gedaan of een vraag gesteld. Ik keek niet elke dag in deze mail maar moet dit dus alsnog doen. Mocht je ook een horloge willen wil je dan ook een reactie hier plaatsen al geef je alleen maar even aan dat ik in de mail moet kijken.... Alvast bedankt.

woensdag 8 januari 2014

Eerste werkweek zit erop

De eerste werkweek zit erop en het is me echt 100% mee gevallen. De kennis is nog steeds goed aanwezig dus ik kan klanten antwoord geven op hun vragen. Wel hebben we nieuwe systemen om eea vast te leggen, deze zijn voor mij nog even abacadabra, maar daar ga ik maandag mee aan de slag. Heb er vreselijk veel zin in. Vandaag aan de inkomstenkant; Gisteren een mail over het hoofd gezien voor een bestelling van vier horloges, grote dank komt via deze blog binnen. Morgen checken of t geld erop staat dan kunnen ze direct met de post mee. Vandaag van twee collega's geld ontvangen voor de horloges. Schoonzus heeft plek op een rommelmarkt geboekt dus dat loopt ook weer en er zijn twee pakketten met kleding onderweg die ik heb aangekocht via MP en die ik dan ga uitzoeken en weer ga doorsturen. Er hebben zich ondertussen twee mensen via mijn link aangemeld. Dit geld mag je niet laten uitbetalen. Heb nu iets van mezelf aangekocht zodat ik in ieder geval de helft van het geld weer in eigen portemonnee krijg. Stuur dan hetzelfde kledingstuk met de volgende zak weer retour zodat het alsnog een keer verkocht kan worden. Had al even gekeken voor wat nieuws voor de dochters. Maar de oudste heeft al heel veel mooi spul in de kast omdat ik uit de vorige doos eerst heb gekeken wat ik zelf mooi vond en hier zaten al 30 a 35 kledingstukken in, de jongste heeft een nog te kleine maat, waardoor ik het daarna niet meer mag opsturen. Ze accepteren pas vanaf maat 98. Schiet dus niet op. Vandaar dat ik het zo heb gedaan. Heb de verzendcode van schoonzusje mogen gebruiken zodat zijn nu ook weer 5 euro shoptegoed heeft. Kijk en zo komt Jan Splinter door de winter. Vandaag zelf eten meegenomen naar het werk, de kantine lonkt absoluut en had alleen maar fruit meegenomen dus twijfelde nog even, maar ik heb me er mooi mee gered. Straks als huishoudelijk werk nog even een was in de machine gooien, kan die morgen in huis danwel misschien nog buiten opgehangen worden en aan het einde van de dag nog in de kast. MOet nog naar de bank omdat ik nu ga betalen voor beleggen terwijl ik dit kan verlagen door voor een ander pakket te kiezen. Gaan we dus mooi doen, scheelt weer 105 euro op jaarbasis. Aan het einde van mijn werkdag nog even snel op t werk gekken naar de aandelen en er staan er nu drie in de groene cijfers, hopen dat die nog een klein beetje oplopen dan ga ik weer wat cashen. KOpen we bij de volgende rally naar beneden wel weer eens wat op of we gaan verder met het aankopen van zaken uit China als dat een beetje gaat lopen. Wil eigenlijk wel iets van een webshop opzetten, maar mag natuurlijk niets kosten....Moet me nog even verdiepen in hoe en wat.