Volg me in mijn strijd om het gedeelte van de hypotheek dat nu op aflossingsvrij staat naar beneden (0) te krijgen. Dit doe ik door mijn best te doen om mijn inkomen te vergroten, o.a geld-terug-acties, tweedehands aankopen, aandelen en advertentie inkomsten en door uitgaven te verkleinen.Wil je mij een keer een persoonlijk bericht sturen? Leuk dit kan naar geldover@outlook.com.
dinsdag 7 januari 2014
Hallo allemaal,
Ook in het nieuwe jaar kan er nog steeds gebruik gemaakt worden van mijn gratis vriendencode bij Vintykids.
WDJYUL is de couponcode die je bij je bestelling kunt invoeren zodat jij geen verzendkosten betaald. Wil je alleen nieuwe kleding kies dan voor nieuw met kaartje in het menu aan de linkerkant.
Supermooie kleding voor een leuk prijsje.
Zou het leuk vinden als je dit met je vrienden deelt.
Alvast bedankt voor de moeite.
Gratis verzending met code WDJYUL bij VintyKids.com!
www.vintykids.com
Eerste werkdag ging erg goed.
Eerste werkdag ging heel goed, de helft van mijn mailbox is nu bijgewerkt, nu nog zien dat ik alle belangrijke informatie ergens een plek in mijn hoofd kan gaan geven. Erg belangrijk voor mij, miss perfect.:-(
Vandaag geen ledinggevende in huis, dus eerst maar verder met schonen en vervolgens kijken of ik vanmiddag bij een goed ingewerkte collega mee kan luisteren en doen.
Het voelde als een enorm warm bad en zelfs collega's met wie ik niet zoveel heb hebben me het gevoel gegeven dat ze me oprecht gemist hadden.
De rotte appel van de afdeling probeerde ook nog even hartelijk te zijn, maar als je het niet daadwerkelijk bent komt het echt niet binnen. Als je terwijl je met me praat je excuseert en gewoon ondertussen verder werkt dan heb je het bij mij echt afgedaan.
Ik heb voor vanavond het eten al weer lekker klaar gemaakt. Het is hachee. MMMM vlees is al lekker mals.Aardappelen zijn al geschild. Kan ik vanavond even de was weer in de kasten werken en boven aan het opruimen. Dan is alles weer redelijk aan kant wat mij betreft.
Nou ga me opmaken voor een nieuwe werkdag....
maandag 6 januari 2014
Normale leven begint weer.
Vandaag mag ik weer beginnen na een half jaar verlof.
Pff zie er eerlijk gezegd best tegenaan.
Gisteren met manlief even foto's gekeken op mijn mobiel van onze meiden en die gaf ook al aan we moeten ermee ophouden anders haal ik onze dochters nu nog op bij opa en oma.
Ik heb het zo geregeld voor de kids, de ene week breng ik ze op zondagavond weg en haal ik ze woensdagavond weer op, de andere week breng ik ze zondag voor een nachtje weg en donderdag voor een nachtje.
Dit omdat ik anders moet gaan trekken met de kids terwijl zij nog slapen en 's avonds geen tijd aan ze kan besteden omdat ik dan nog eten moet koken en zodra ik klaar ben zij naar bed moeten. Ga weer proberen zoveel mogelijke huishoudelijke taken te doen op de momenten dat ze weg zijn en wil nu ook gaan lopen 's avonds als zij er niet zijn.
Ik heb vannacht van de spanning waarschijnlijk mijn hele onderarmen al weer opengekrabt en ook kreeg ik mijn maandelijkse ongemak spontaan. Zo reageert mijn lijf er dus op. Zal het er doorheen moeten trekken en waarschijnlijk een week of twee nodig hebben voordat ik weer in de ratrace zit.
Neem vandaag in ieder geval mijn horloges mee om te kijken of ik er daar nog wat kan slijten.
Barcelona is geboekt, tickets 98 euro incl een halve koffer extra per persoon, appartement 90 euro, we zitten boven de ramblas en kunnen dus lekker vanaf ons eigen balkon mensen kijken...(lekker goedkoop denkt de krent in mij)
Groetjes en allemaal een fijne dag gewenst.
zaterdag 4 januari 2014
Druk geweest zonder resultaat te zien...
Getsie vandaag de hele dag druk geweest zonder dat ik daadwerkelijk erg veel resultaat kan zien nu.
Ik heb drie grote wassen netjes weggestreken, de klerenkast en de commode van kleine dochter opgeruimd, uitezocht en opnieuw ingepakt.
Haar bed lekker verschoond. Ik ben constant aan het appen met collega's voor een weekend weg naar barcelona eind maart. We gaan met zijn zessen en ieder wil iets anders volgens mij want nog steeds niets concreets geboekt.
Ik heb links en rechts wat opgeruimd. Heb een nieuwe tas klaargemaakt voor Vintykids, alles netjes uitgeschreven wat er in de tas zit.
Heb nog een boodschap tussendoor gedaan.
En nu echt uitgeblust.
Ga nog een was in de machine gooien zodat die opgehangen kan worden ipv in de droger. Verder maar de boel de boel laten en het nemen zoals het komt.
vrijdag 3 januari 2014
Nauwelijks geslapen
Doordat ik gisteravond nog tot 1.00 uur heb lopen uitzoeken en opruimen.
Nadeel ervan is dat ik te druk in mijn hoofd was om in slaap te vallen.
Om drie uur keek ik nog op de klok. Om 6.00 uur had ik mijn ogen weer open.
Vanmiddag maar even kalm aan rustig doorgaan en nog een kastje erbij pakken.
Had eigenlijk nog naar de winkel gewild voor nieuwe kleren voor als ik maandag weer ga werken maar denk dat dat niet gaat lukken.
Heb nog een mega ingedroogde strijk liggen elke keer uitgesteld maar moet eraan geloven.
Kan ik de slaapkamer gelijk een goede beurt geven, was ligt nl allemaal in de wieg die ik niet meer gebruik.
Kan die ook gelijk opgeborgen worden e. Ziet de slaapkamer er meteen en stuk ordelijker uit.
Jullie nog plannen voor vandaag?
O ja voordat ik het vergeet de eerste 1000 euro voor de aflossing van ons huis staan op de rekening. Mijn ouders ga en een enveloppe met het nieuwjaarswensen
donderdag 2 januari 2014
Meegenomen uit 2014 Een kastje per dag...
Vanmiddag kwam ik er ineens achter dat het geen maandag is maar donderdag. Oeps nog twee dagen voordat ik weer aan het werk moet.
En wat is er van de goede voornemens terecht gekomen om het hele huis van boven naar beneden te ontclutteren?
Niks, noppes, nada. De eerste weken dat ik thuis was was het zo warm dat ik elke dag naar het strand ging, daarna was ik te moe en mijn buik te dik.
Toen de jongste er eenmaal was heb ik alle tijd aan mijn beide kids besteed en er enorm van genoten.
Maar vanmiddag was ik het helemaal zat. Onze kast onder de trap was letterlijk niet meer dicht te krijgen, omdat alles er maar ingegooid werd. Deze heb ik helemaal leeg gehaald en opnieuw ingedeeld. Er staat nog veel te veel in maar het is nu wel netter dan voorheen. Heb ongeveer 10 paar schoenen die de kliko in kunnen. Vooral te kleine van dochterlief.
Daarna zat ik even met een kop thee op de bank en bedacht ik me dat de kast erachter ook wel veel netter kon. (die heb ik nu direct aangepakt)
Das dus kastje twee en ik ben dus bij voor dit jaar haha.
Kijken wat we morgen weer zullen oppakken.
Vandaag 2.68 euro uitgegeven aan een brood en een pak poffertjes voor dochterlief. (deze had ik haar vorige week al beloofd)
Vandaag aan inkomsten 15 euro horloges (als het geld is gestort) en 15.60 euro aan kleding verkocht. Ook via advertenties nog 50 cent. Das dus 31.60 euro aan inkomen.
Lekkuh....
En zo gaan we het nieuwe jaar lekker in...
Vandaag houd ik de hand op de knip. Wil niks uitgeven.
Toen ik vanmorgen op stond had ik al in mijn mail bestellingen voor drie horloges. Super dat er nog maar veel van die ochtenden mogen komen.:-)
Ondertussen zijn er twee partijen mooie ringen onderweg die ik binnenkort te koop aan bied.
Ook had iemand bij mijn advertenties geboden op twee kledingstukken van outfitters nation. Biedingen zijn fijn, maar moet altijd eerst zien dat het geld op de rekening staat. Dit was vanmorgen ook gelukt dus zal de pakketjes straks verzenden.
Dan moet ik vandaag nog drie rekeningen van de ziektekostenverzekeraar op de bus doen. Bijna 150 euro retour ook heb ik voor de zekerheid een lijst gevraagd met de data van alle behandelingen op een rij. deze wil ik controleren met de lijst die de zorgverzekeraar heeft uitbetaald, mochten er toch wat ontbreken dan krijg ik een kopie van de nota.
De kinderbijslag was ook bijgestort op de rekening zag ik al wel. Het geld is ondertussen naar de spaarrekening overgemaakt.
Schoonzusje zorgt dat we binnenkort een kraam hebben op de rommelmarkt. Dit ook om inkomsten te genereren. Verder ga ik straks het e.e.a. van mijn jongste dochter inpakken en opruimen voor de rommelmarkt. Hoe lief ook maat 50-56 wordt echt te klein en we zijn klaar met onze kinderwens.Dus doen we we wat weg kan en ontrommelen de boel.
Ik mocht vandaag mee eten bij mijn ouders en mijn dochter was bij de andere oma die er hemelsbreed nog geen 100 meter vanaf woont aan tafel geschoven. Is daar met een nichtje aan het spelen. Helemaal goed.
De was is vandaag weer niet in de droger gegaan, maar heb ik in huis opgehangen, het huis ruikt nu meteen lekker.Straks even een grote pot met water koken en mijn theezakje van vanmorgen hergebruiken.
Ik overweeg om alvast een grote pan nasi te maken zodat ik volgende week als ik moet werken snel een maaltijd uit de vriezer kan trekken. Lijkt me ideaal, want weet nu al dat de eerste weken weer energie gaan vreten. Heb me wel heilig voorgenomen de kantine te laten voor wat het is en zelf mijn brood merr te nemen.
Nou je ziet het ik probeer de broekriem stevig aan te halen vandaag...
Abonneren op:
Posts (Atom)
-
Vandaag belde mijn broertje weer of ie mijn koffer mocht lenen. Ja natuurlijk. Hij heeft een vriendin in Zweden en waar hij eerder met de vr...
-
De titel van mijn blog Geldover doet de laatste tijd mijn blog niet echt eer aan. Ik ben aan het einde van de maand blut, sterker nog je ka...
-
Ik ben helemaal happy, heb net een hele mooie tripp trapp stoel op de kop weten te tikken voor maar 25 euro. Was al weken aan het kijken naa...