Volg me in mijn strijd om het gedeelte van de hypotheek dat nu op aflossingsvrij staat naar beneden (0) te krijgen. Dit doe ik door mijn best te doen om mijn inkomen te vergroten, o.a geld-terug-acties, tweedehands aankopen, aandelen en advertentie inkomsten en door uitgaven te verkleinen.Wil je mij een keer een persoonlijk bericht sturen? Leuk dit kan naar geldover@outlook.com.
donderdag 12 december 2013
Kerstgedachte
Ik moet zeggen dat dit jaar ik merk dat ik meer dan genoeg heb. Ik ben gezond, heb twee schatten van dochters, een man, een fijn huis. Er is altijd eten in overvloed.Ik kan mijn maandlasten goed dragen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Kortom ik heb veel om dankbaar voor te zijn. Dit jaar wil ik dan ook graag mensen die het veel minder hebben helpen. De uienactie was daar een goed voorbeeld van. Die mensen hebben echt helemaal niets meer.
Gisteravond was er een actie van het ouderenfonds op tv. OP zi vind ik het goed dat er aandacht wordt geschonken aan het feit dat er veel eenzame mensen zijn. En ook mensen die weinig meer hebben.
Toch denk ik daarbij, er is een dak boven je hoofd, je hebt een bed om in te slapen. Als je in de kamers kijkt staat er meer dan voldoende om het gezellig te hebben er is nog van alles.
Net heb ik een blog gelezen dat me dan weer meer aanspreektkijk hier eens. Dit raakt me dus wel. Weet door mijn vakanties daar dat die mensen echt op de absolute bodem zitten en het moeten doen met wat ze krijgen. Daar weet men wat honger is en kou. Voor mij dus geen uitje voor een oudje, maar ik doneer hieraan. Je weet dat het gel goed terecht gaat komen.
Als ik de reacties onder mijn uienbericht lees, er blijft teveel hangen bij de directeuren etc etc maakt me dat verdrietig en boos tegelijk. Daarom hierbij mijn oproep vind jij ook dat er teveel blijft hangen steun dan dit doel. Ik weet zeker dat elke cent goed besteed gaat worden...
Op dit moment ligt het internetbankieren er uit bij de A.bn, maar zodra het mogelijk is stort ik op ing rek.nr 4892382 tnv Stichting wcl te Amsterdam o.v.v winteractie 2013. Wie helpt ook mee?
Mocht jij niet de ruimte hebben om financieel mee te doen, maar je wilt wel helpen tik dan ook een blogje wellicht heeft een ander de ruimte wel en help je op deze manier alsnog mee.
dinsdag 10 december 2013
Gratis croquetten of kaassoufflees
Wil jij graag de kwekkeboom croquetten of kaassoufflees gratis uitproberen?
Klik dan op de volgende link gratis croquetten of kaasoufflees vraag je unieke code op en koop een verpakking in de winkel.Altijd lekker......
maandag 9 december 2013
Helemaal alleen....
Vanavond ben ik een avond gezellig weg geweest met mijn moeder, mijn vader paste op de kids en ze blijven ook bij mijn ouders slapen.
Toen ik ook nog eens van manlief vernam dat hij vannacht niet naar huis komt kwam mijn wens van vorige week uit. He heerlijk even me-time. Gewoon even lekker niet constant mijn naam horen of mam en dan een lange pauze en dan weer een vraag. Sta soms op knappen, teken dat ik een beetje uitgeblust ben.
Heb morgenmiddag een afspraak met de fysiotherapeut, omdat mijn hele nek zo hard als een spijker is en ik pijn heb als ik mijn nek moet draaien. Chiropractor had geen tijd, ivm vakantie en wil hier niet een week mee doorlopen.Vreet energie als je lijf niet meewerkt.
Morgenochtend kan ik dus lekker even de radio op de hoogste stand en dan opruimen en schoonmaken, maar dit niet eerder dan dat ik een lekkere nacht heb gemaakt.Zou ze niet altijd willen missen maar af en toe zo'n dag of nacht heerlijk....Nou welterusten...
vrijdag 6 december 2013
Waar ben ik mee bezig....
UMijn energieniveau is nog steeds niet je van het, maar ik had gister de boel aan kant op mijn slaapkamer na. Die stond eigenlijk voor vandaag op het program. Eigenlijk ja want ben er nog steeds niet aan begonnen.
Waar heb ik me dan wel mee bezig gehouden, nou met de aankoop van kleren via mp, heb een grote partij merkkleding aangekocht en hop deze met een beetje winst te kunnen verkopen. Tot nog toe loopt het redelijk heb vier mensen erbij gehad en allemaal kochten ze wat. Heb ong 95 stuks aangekocht en heb hier al dertig mooie stukken voor mijn dochters uitgehaald. Terwijl ik dit tik komt mijn dochter me nog even bedanken voor de mooie trui die ik voor haar gekocht heb. Smelt.Als ik al deze kleren in de winkel had aangekocht voor haar was ik veel meer geld kwijt geweest dan het geld dat ik u voor de partij heb betaald.
Aan geld heb ik nu ongeveer 1/5 van mijn betaalde bedrag terug en dit voor 12 stuks. Niet slecht. Wilde alles op marktplaats zetten,maar helaas ben ik vanmorgen waarschijnlijk ergens een laatste stap vergeten want alleen het tuniek dat ik er gisteren opgooide staat er op, hier is trouwens ook al een bod op gedaan laat hem nog tot na het weekend staan om te kijken of er nog overheen geboden wordt. Dit was ook de reden dat ik vanmorgen eigenlijk nog alles voor het weekend erop wilde zetten. Kan ik maandag aan de slag met versturen.
Verder ben ik druk met tapas hapjes maken voor de verjaardag van mijn dochter morgen, ik heb kipfilet in satemarinade, kipfilet met tomatentapenade, ei met groenten en boursin, kipfilet met spek omwikkeld. champignons met boursin, Het ruikt hier heerlijk naar knoffie nu.
Denk dat ik zo maar even ga kijken wat ik nog aan worst, kaas ed in huis heb, mijn kant van de familie houdt wel van apart, mans kant zijn meer van de worst en de kaas. Das mooi snel en makkelijk te regelen, haha.
Twijfel nog of ik nog iets ga maken met brood en vis ofzo in mooie vierkantjes. Ga zo even kijken of ik met de iphone de foto´s straks bij mijn bericht kan krijgen.....
Allemaal alvast een fijn weekend gewenst....betwijfel of ik er nog aan toe kom verder te bloggen dit weekend.
woensdag 4 december 2013
Maak het mezelf maar even gemakkelijk
Vandaag gaat de was in de droger ik net besloten, des te eerder heb ik het weer aan de kant. Zodra het eruit is gelijk opvouwen en in de kast. Dan is dat maar gedaan. Dat het niet zuinig is is dan maar even jammer vandaag die euro´s heb ik er graag voor over.
De douche boven is ook al bijna schoon, das dan weer een ruimte, kleine dochter moet nog in bad maar ligt zo lekker in de box te spelen dat ik haar nog maar even laat.
Het aanrecht is al redelijk opgeruimd.
Eén van de dingen die ik nodig moet aanpakken is het ontrommelen van mijn huis, want waar je ook kijkt alles ligt vol. Probleem is dat ik nergens geen afstand van kan doen en alles wel weer kan gebruiken. Ondertussen vreet het energie omdat ik ook alles moet bijhouden natuurlijk.
Kastje voor kastje maar nalopen al is dat niet makkelijk nu mijn energieniveau zo laag is.
Vanmorgen wel gelijk de bedden recht en glad getrokken dus de slaapkamers zien er dan gelijk al een stuk redelijker uit.
Maar eens even kijken wat we vandaag nog meer kunnen doen.
Verder verwacht ik vandaag nog een partij kleding, ik ga kijken wat er voor mijn dochter bij zit en de rest gaat of op marktplaats of naar vintykids.com.
Eerst zetten we de doos op zolder tot na de verjaardag. Haha.
Voor degene die via mij nog lid is geworden van panelwizardheel erg bedankt das weer een euro voor de spaarpot van mijn dochters, hoop dat je er ook een leuk spaarpotje aan over houdt.
Mochten er meer mensen zijn die lid willen worden kijk dan eens, heb hier nog een tijdschriftenbon van vijf euro liggen, bij tien nieuwe leden verloot ik die onder de aanmelders....
Fijne dag allemaal.
maandag 2 december 2013
Winterdip...
Ik denk dat ik een winterdip te pakken hebt, hoe ik ook mijn best doe ik kan niet echt genieten en weer lekker opladen.Blijf zooooo moe.Kan wel janken zo beroerd als ik me voel.
Bij alles wat ik doe heb ik het idee ik moet ik moet ik moet.
Kan nergens mijn plezier uit halen. Begin er nu echt van te balen en zak steeds verder weg voor mijn gevoel. Vanavond maar eens even kijken of een half uurtje onder de zonnebank mij helpt.
Vandaag bijna de hele dag bij mijn ouders op de bank gezeten. Er komt gewoon niets tot weinig uit mijn handen en als ik iets doe dan lijkt het allemaal niets te helpen.
Vanmorgen ben ik naar de markt geweest voor de nodige groente, heb lekker 2 kilo paprika´s gehaald, 1 kilo chanmpignons en 10 grapefruits. MMM lekker goulash of chiliconcarne gaat het worden.
Straks maar eens mee beginnen, vandaag heb ik bij mijn ouders gegeten. Manlief belt net dat hij toch nog naar huis komt vanaaf, krijgt hij nasi of bami, ik heb de vleesprut die erdoor moet afgelopen zaterdag in de vriezer gedaan du die kan ik nu zo pakken.
Wij eten dus brood vanavond. Nou ga nog even wat doen....dat MOET gewoon gebeuren....
zaterdag 30 november 2013
Uitslag give-away....
Er hebben twee dames zich gemeld voor de gratis kaartjes voor het grote sbs6 sinterklaasfeest. En het allermooiste nieuws is dat ze allebei kunnen gaan. Heb de kaartjes net gemaild, een vriendin had ook kaartjes en deze ging ook niet.
Wij hebben gisteren met de kinderen het grote sinterklaasfeest gevierd. Dochters zijn lekker verwend, we deden gooien met een dobbelsteen en bij 6 mocht er een pakje worden uitgepakt. Het was lachen, gieren, brullen want er werd van alles gegooid behalve de 6 natuurlijk. Uiteindelijk toch geslaagd. Dochter van 6 heeft een naaimachine gekregen, een kindernaaimachine dat dan wel, maar deze mama kan zelf totaal niet naaien dus moeten we eerst zelf eens kijken hoe eea werkt. Daarnaast kreeg ze barbies met verkleedkleren, nepgeld, stoepkrijt, een tas douchegel. Ze is heerlijk verwend en het mooie is dat de hulppieten alles tweedehands konden kopen, Zo waren de kosten voor alles naast de naaimachine nog geen tien euro. De naaimachine kreeg ze van een hulppiet die op het laatste moment de winkel nog in moest rennen.
Haar kleine zusje kreeg van deze hulppiet een speelgoedkeukentje. Helaas wist hij niet dat die ook al bij ons op zolder stond, deze mama moet dus ruilen en heeft geen idee wat ze dan wel mee moet gaan nemen, dit omdat ze gewend is alles netjes en tweedehands te kopen voor een habbekrats...
Maar eens even kijken dus.
Nu volgende week de verjaardag nog van dochterlief en dan komt alles weer even in een rustiger vaarwater. Kan er niet op wachten. Dochter heeft vannacht van de spanning al weer in haar broek gepoept. Maar eens even kijken of ik nog ergens zo'n luierbroekje kan vinden, die heb ik ooit eens opgeborgen voor dit soort ongelukjes. (kon je gratis aanvragen)
Ik heb net bij de ac.tion geheel tegen mijn principe in een taart gekocht met allerlei snoep om op te trakteren. Normaal maak ik zlef iets klaar maar voel me zo moe en lusteloos dat de inspiratie ver te zoeken is, ook zal ik nog iets moeten verzinnen voor het verjaardagsfeestje om te maken. Wil ze nl ivm de kosten gewoon thuis ontvangen en dan iet slueks maken wat ze ook nog weer me naar huis kunnen nemen. Vorig jaar een zeepketting gemaakt, toen was ik onder de euro per persoon klaar en toch hadden ze allemaal wat leuks. Nu maar eens even kijken naar iets anders.
Verder is het hier in huis één grote puinbak, en ik hen de energie even niet om er wat aan te doen. Volgende week moet het spik en span zijn ivm de verjaardag dus zal volgende week nog aan de bak kunnen.
Morgen zijn we ook al de gehele dag ingepland dus komt er ook weer weinig van even samen wat doen, ik hoop dat manlief van de week nog een avond bijtijds is en dat we dan even de wat grotere dingen samen kunnen doen.... en anders grote kast open en alles er maar even ingooien...
Nou wens jullie een fijn weekend
Abonneren op:
Posts (Atom)
-
Vandaag belde mijn broertje weer of ie mijn koffer mocht lenen. Ja natuurlijk. Hij heeft een vriendin in Zweden en waar hij eerder met de vr...
-
De titel van mijn blog Geldover doet de laatste tijd mijn blog niet echt eer aan. Ik ben aan het einde van de maand blut, sterker nog je ka...
-
Ik ben helemaal happy, heb net een hele mooie tripp trapp stoel op de kop weten te tikken voor maar 25 euro. Was al weken aan het kijken naa...
