Volg me in mijn strijd om het gedeelte van de hypotheek dat nu op aflossingsvrij staat naar beneden (0) te krijgen. Dit doe ik door mijn best te doen om mijn inkomen te vergroten, o.a geld-terug-acties, tweedehands aankopen, aandelen en advertentie inkomsten en door uitgaven te verkleinen.Wil je mij een keer een persoonlijk bericht sturen? Leuk dit kan naar geldover@outlook.com.
vrijdag 29 november 2013
Mijn vaste lasten en give away...
Heb even de titel give away nogmaals geplaatst omdat ik het jammer zou vinden als mijn vaste lezers hem missen, voor meer info zie blog hieronder.
Dan mijn vaste lasten, ik ga niet langer mijn kop in het zand steken, ik weet dat we ontzettend hoge vaste lasten hebben, althans dat vind ik en ik denk ik niet alleen. Wilde de bedragen eigenlijk niet meer bij elkaar optellen, dit had ik al een keer eerder gedaan en werd er mistroostig van.
Vanmorgen toch maar de stoute schoenen weer aangetrokken. En het totaalbedrag is bijna 2300 euro aan vaste lasten.... Eerlijkheidshalve moet ik vermelden dat we 1171,16 euro aan rente voor de hypotheek betalen elke maand en dat we daar eens per jaar de belasting voor terug vragen. Aan de andere kant bij deze vaste lasten heb ik niet mijn 260 euro die ik elke maand zelf automatisch spaar bijgezet.Vind het zelf nl niet echt een vaste last, ik kan er natuurlijk ook altijd weer aankomen als ik het nodig blijk te hebben. Veel meer kosten dan deze maandkosten hebben we niet, kan qua grote kosten alleen zo bedenken de kosten voor de auto´s. Ga ervan uit dat we daar zeker elke maand een 100 euro aan onderhoudskosten aan besteden gemiddeld genomen.
Als ik het zo bekijk kan ik dus zeggen dat het maandloon van manlief opgaat aan onze vaste lasten en mijn inkomen is dan voor boodschappen, brandstof, kleding en fun.We laten alles op één rekening binnen komen hoor en dus gaat het allemaal van de grote bult af, ahum.
Ik moet nog steeds achter de kostenpost fnv bondgenoten aan, manlief is hier al lang lid van maar volgens mij heb ik het ook afgedekt via de rechtsbijstandsverzekering. Dan zou er dus nog een bijna 17 euro per maand bespaard kunnen worden, is toch weer een hypotheekaflossing van 200 euro op jaarbasis.
Als één van ons beiden bij de deur zou komen zouden we nog steeds rond kunnen komen, dit is wel een geruststellende gedachte. We hebben een mooie spaarbuffer onderhand opgebouwd, heb net ook even gekeken of we nog niet in de problemen komen met de vermogensvrijstelling. Nog niet en we gaan aan het begin van volgend jaar gelijk weer een gedeelte van onze hypotheek aflossen dus dan daalt het vermogen ook weer.
We gaan er dan wel gelijk weer hard tegenaan om hem lekker weer aan te vullen.
donderdag 28 november 2013
Give away kaartjes voor het sbs 6 sinterklaasfeest a.s zondag..
Ik heb kaartjes aangevraagd voor het grote sinterklaasfeest van sbs6, bij nader inzien kunnen we a.s. zondag niet.
Heb jij er belang bij laat een reactie achter, ik verloot ze vrijdag of zaterdag onder mijn lezers.
De bon kan ik per mail naar je toesturen.
M vr gr Geldover
Zo daar zijn we weer...
Gisteren gelijk met mijn dochters me in bed laten vallen. Bijna letterlijk want ben zo moe dat ik nauwelijks het ene been meer voor het andere kon krijgen.
Ik besloot dan ook de boel de boel te laten en me niet eerder dan morgen te storten op een vol aanrecht een volle tafel en veel was die nog in de kast moest.
Dus dat staat er meteen vanochtend op het programma. Heb het gevoel dat ik een week of vier achter loop met mijn huishouden. Ga zo maar eens lijstjes maken zodat we kunnen afvinken dat wat we gedaan hebben. Ga maar met het kleinste kamertje beginnen, dan hebben we de eerste ruimte lekker schoon en fris.
Straks even inloggen op de beurs om ook dat in de gaten te houden en wellicht nog op zoek naar wat gratis dingen voor mijn andere blog. Ik weet dat er nog zat te vinden is, maar soms werkt de link niet goed waardoor ik weer een half uur voor niks heb zitten tikken.
Moet me wat meer verdiepen in hoe ik dit snel en netjes erop krijg.
Nu staat het er in allerlei kleuren en dat vind ik niet echt mooi, maar ga ervan uit dat wanneer je interesse hebt in een produkt of aanbieding je dit er niet van weerhoudt. Haha.
Nou fijne dag...ik ga aan de slag.
Ik besloot dan ook de boel de boel te laten en me niet eerder dan morgen te storten op een vol aanrecht een volle tafel en veel was die nog in de kast moest.
Dus dat staat er meteen vanochtend op het programma. Heb het gevoel dat ik een week of vier achter loop met mijn huishouden. Ga zo maar eens lijstjes maken zodat we kunnen afvinken dat wat we gedaan hebben. Ga maar met het kleinste kamertje beginnen, dan hebben we de eerste ruimte lekker schoon en fris.
Straks even inloggen op de beurs om ook dat in de gaten te houden en wellicht nog op zoek naar wat gratis dingen voor mijn andere blog. Ik weet dat er nog zat te vinden is, maar soms werkt de link niet goed waardoor ik weer een half uur voor niks heb zitten tikken.
Moet me wat meer verdiepen in hoe ik dit snel en netjes erop krijg.
Nu staat het er in allerlei kleuren en dat vind ik niet echt mooi, maar ga ervan uit dat wanneer je interesse hebt in een produkt of aanbieding je dit er niet van weerhoudt. Haha.
Nou fijne dag...ik ga aan de slag.
woensdag 27 november 2013
Reclame voor vintykids.com
Wil jij gratis verzendkosten bij je eerste bestelling gebruik dan de volgende code WDJYUL.
Zoals al eerder aangegeven op mijn blog kun je er merkkleding aan/ en verkopen.
Ik vind zelf het grootste voordeel als verkoper dat je er geen omkijken meer naar hebt als je het hebt ingeleverd. Zij maken supermooie foto´s van de kleding en je hebt een redelijk grote afzetmarkt.
Als koper vind ik het grote voordeel dat je retour kan sturen als het niet past. Je kan goed zien hoe het kledingstuk eruit ziet door de duidelijke foto´s en de site is mooi en overzichtelijk.
Je kan een alert instellen als je naar een bepaald kledingstuk op zoek bent.
Benieuwd of er iets voor jullie bij zit. Tip als de kleding er nog netjes uit ziet na het dragen stuur je het gewoon weer terug en krijg je weer geld als het verkocht wordt.
Zoals al eerder aangegeven op mijn blog kun je er merkkleding aan/ en verkopen.
Ik vind zelf het grootste voordeel als verkoper dat je er geen omkijken meer naar hebt als je het hebt ingeleverd. Zij maken supermooie foto´s van de kleding en je hebt een redelijk grote afzetmarkt.
Als koper vind ik het grote voordeel dat je retour kan sturen als het niet past. Je kan goed zien hoe het kledingstuk eruit ziet door de duidelijke foto´s en de site is mooi en overzichtelijk.
Je kan een alert instellen als je naar een bepaald kledingstuk op zoek bent.
Benieuwd of er iets voor jullie bij zit. Tip als de kleding er nog netjes uit ziet na het dragen stuur je het gewoon weer terug en krijg je weer geld als het verkocht wordt.
Goede dag vandaag?
Vannacht een zeer onrustige nacht gehad. Eerst kwam de jongste om half drie, ze wilde de fles. Het duurde dit keer bijna een half uur voordat ze hem op had. Hoewel haar lach als ze hem krijgt niet te versmaden is, zooo lief wilde ik maar één ding slapen...
Ik verschoonde haar en legde haar weer op bed neer. Net toen ik de slaap bijna weer te pakken had zette manlief het op een snurken, en niet normaal, nee hele oerwouden werden neergezaagd.
Toen hij uiteindelijk op de goede zij en in de juiste houding lag hoorde ik gestommel in de kamer naast ons. En ja hoor, daar kwam de oudste uit bed, ze had een behoorlijk ongelukje gehad en per ongeluk de grote en kleine boodschap in bed gedaan. Het zal wel Sinterklaas zijn, want ze is bijna zeven en heeft zelfs nog nooit in bed geplast. Dus eruit, dochter onder de douche, beddengoed verschoond, slaapkamervloer geboend, was in de machine.... en ja probeer dan nog maar eens in slaap te vallen.
Dat lukt me dus echt niet. Dochterlief wilde bij papa in bed, op haar kamer stonk het een uur in de wind...Raam dus wagenwijd open en ondertussen heb ik vannacht maar een poging gedaan om haar kamer een beetje op te ruimen. Kon de slaap niet meer vatten.
Tot op heden gaat het nog goed, heb ondertussen de tweede was uit de machine gehaald en lekker aan het rek in de kamer opgehangen. De derde zit nu in de machine.
Net even op mijn dealingroom gekeken naar de aandelen. Ze zijn 200 euro meer waard dan gisteren, maar kan helaas nergens nog winst pakken. Ballast nedam staat nog 23.50 euro verlies. Ze staan nu wel op het hoogste punt van de dag dus hopen dat ze nog doorstijgen...
Rest komt niet eens in de buurt van de aankoopwaarde dus denk dat het vandaag niets gaat worden.
Vanmiddag wil ik iets leuks gaan doen met de meiden, weet nog niet goed wat, maar moet nu de bovenverdieping verder gaan oprommelen.
Jullie allemaal een hele fijne dag toegewenst.
Ik verschoonde haar en legde haar weer op bed neer. Net toen ik de slaap bijna weer te pakken had zette manlief het op een snurken, en niet normaal, nee hele oerwouden werden neergezaagd.
Toen hij uiteindelijk op de goede zij en in de juiste houding lag hoorde ik gestommel in de kamer naast ons. En ja hoor, daar kwam de oudste uit bed, ze had een behoorlijk ongelukje gehad en per ongeluk de grote en kleine boodschap in bed gedaan. Het zal wel Sinterklaas zijn, want ze is bijna zeven en heeft zelfs nog nooit in bed geplast. Dus eruit, dochter onder de douche, beddengoed verschoond, slaapkamervloer geboend, was in de machine.... en ja probeer dan nog maar eens in slaap te vallen.
Dat lukt me dus echt niet. Dochterlief wilde bij papa in bed, op haar kamer stonk het een uur in de wind...Raam dus wagenwijd open en ondertussen heb ik vannacht maar een poging gedaan om haar kamer een beetje op te ruimen. Kon de slaap niet meer vatten.
Tot op heden gaat het nog goed, heb ondertussen de tweede was uit de machine gehaald en lekker aan het rek in de kamer opgehangen. De derde zit nu in de machine.
Net even op mijn dealingroom gekeken naar de aandelen. Ze zijn 200 euro meer waard dan gisteren, maar kan helaas nergens nog winst pakken. Ballast nedam staat nog 23.50 euro verlies. Ze staan nu wel op het hoogste punt van de dag dus hopen dat ze nog doorstijgen...
Rest komt niet eens in de buurt van de aankoopwaarde dus denk dat het vandaag niets gaat worden.
Vanmiddag wil ik iets leuks gaan doen met de meiden, weet nog niet goed wat, maar moet nu de bovenverdieping verder gaan oprommelen.
Jullie allemaal een hele fijne dag toegewenst.
dinsdag 26 november 2013
Het is niet allemaal rozengeur en manenschijn...
Vanmorgen keek ik op mijn beleggingsaccount en helaas zijn mijn aangekochte aandelen behoorlijk in waarde gedaald. Daar ik vorige week ballast nedam heb gekocht voor 10.25 euro, ze waren toen al 5 % in waarde gedaald, zijn ze op dit moment nog maar een 9.80 euro waard, terwijl ik dit bericht tik schiet ie naar de 9.89 euro. (er is hoop)
Ook mijn andere aandelen laten niet anders dan verlies zien op dit moment. Geen tijd om te incasseren dus. Verlies op mijn gehele portefeuille zit rond de 23%, ja dat doet een beetje au, maar het is een vertekend beeld daar ik de winst altijd incasseer en dus alleen de verlieskant tov de aankoopcijfers nu te zien is. Toch hoop ik dat we de laatste weken van het jaar nog een sprintje gaan trekken en ik nog wat kan verkopen.
Ondertussen wil ik me nog meer gaan focussen op aflosplannen voor de hypotheek. Zoals eerder gezegd zitten we vast aan het 10% boetevrij aflossen en kan ik weinig meer doen dan het nu bij elkaar sparen om zo het geld voor 1 januari klaar te hebben staan. Zal blij zijn als we voor het gedeelte dat aflossingsvrij staat mogen kiezen voor variabele rente. We zetten deze delen dan hierop zodat we extra gemotiveerd kunnen aflossen wanneer wij dat willen. Als we het geld op de spaarrekening helemaal klaar ben staan hoeven we wellicht niet meer om te zetten.
De afgelopen maanden ben ik natuurlijk thuis geweest bij onze kleine, maar het einde van mijn verlof komt in zicht, de tweede week van januari moet ik weer aan de bak, aan de ene kant heb ik er zin in aan de andere kant komen we weer in de alledaagse sleur terecht. Ben aan het nadenken over een hulp in de huishouding, het is en blijft een heet hangijzer voor me en ik wil eigenlijk de tijd die ik thuis ben met mijn kinderen omgaan en niet allerlei verplichtingen hebben.
Doordat ik veel thuis was heb ik wel wat ingeteerd op mijn rekening, maar al met al moet ik zeggen dat het me reuze mee is gevallen. Wat ik heb uitgegeven is nuttig besteed in mijn ogen en hebben hun geld al meer dan opgebracht.
Denk dat ik me vandaag maar eens bezig ga houden met de woonkamer...die had ik gisteren toch echt aan kant, wie maakt er dan toch zo´n zooi van...
Ook mijn andere aandelen laten niet anders dan verlies zien op dit moment. Geen tijd om te incasseren dus. Verlies op mijn gehele portefeuille zit rond de 23%, ja dat doet een beetje au, maar het is een vertekend beeld daar ik de winst altijd incasseer en dus alleen de verlieskant tov de aankoopcijfers nu te zien is. Toch hoop ik dat we de laatste weken van het jaar nog een sprintje gaan trekken en ik nog wat kan verkopen.
Ondertussen wil ik me nog meer gaan focussen op aflosplannen voor de hypotheek. Zoals eerder gezegd zitten we vast aan het 10% boetevrij aflossen en kan ik weinig meer doen dan het nu bij elkaar sparen om zo het geld voor 1 januari klaar te hebben staan. Zal blij zijn als we voor het gedeelte dat aflossingsvrij staat mogen kiezen voor variabele rente. We zetten deze delen dan hierop zodat we extra gemotiveerd kunnen aflossen wanneer wij dat willen. Als we het geld op de spaarrekening helemaal klaar ben staan hoeven we wellicht niet meer om te zetten.
De afgelopen maanden ben ik natuurlijk thuis geweest bij onze kleine, maar het einde van mijn verlof komt in zicht, de tweede week van januari moet ik weer aan de bak, aan de ene kant heb ik er zin in aan de andere kant komen we weer in de alledaagse sleur terecht. Ben aan het nadenken over een hulp in de huishouding, het is en blijft een heet hangijzer voor me en ik wil eigenlijk de tijd die ik thuis ben met mijn kinderen omgaan en niet allerlei verplichtingen hebben.
Doordat ik veel thuis was heb ik wel wat ingeteerd op mijn rekening, maar al met al moet ik zeggen dat het me reuze mee is gevallen. Wat ik heb uitgegeven is nuttig besteed in mijn ogen en hebben hun geld al meer dan opgebracht.
Denk dat ik me vandaag maar eens bezig ga houden met de woonkamer...die had ik gisteren toch echt aan kant, wie maakt er dan toch zo´n zooi van...
maandag 25 november 2013
Wat kun je voor niks nog krijgen is bijgewerkt...
Ik heb mijn blog wat kun je voor niks nog krijgen? bijgewerkt. Verder vandaag weinig tijd, misschien dat ik vanavond nog even blog...Energieniveau is vandaag niet je van het.
Abonneren op:
Posts (Atom)
-
Vandaag belde mijn broertje weer of ie mijn koffer mocht lenen. Ja natuurlijk. Hij heeft een vriendin in Zweden en waar hij eerder met de vr...
-
De titel van mijn blog Geldover doet de laatste tijd mijn blog niet echt eer aan. Ik ben aan het einde van de maand blut, sterker nog je ka...
-
Ik ben helemaal happy, heb net een hele mooie tripp trapp stoel op de kop weten te tikken voor maar 25 euro. Was al weken aan het kijken naa...