En dan nu onze kippetjes, we hebben er twee van de zes Broeds en hebben er vandaag eitjes onder gelegd. In het totaal zijn het er dertien geworden. Tien serama eitjes en drie van een klein Belgisch ras. Nu drie weken wachten. De kuikens van de serama zijn net zo groot als een batterijtje. Vind t weer reuze spannend allemaal.
Volg me in mijn strijd om het gedeelte van de hypotheek dat nu op aflossingsvrij staat naar beneden (0) te krijgen. Dit doe ik door mijn best te doen om mijn inkomen te vergroten, o.a geld-terug-acties, tweedehands aankopen, aandelen en advertentie inkomsten en door uitgaven te verkleinen.Wil je mij een keer een persoonlijk bericht sturen? Leuk dit kan naar geldover@outlook.com.
zaterdag 6 juni 2015
Feestje alweer voorbij
Wat hebben ze t fijn gehad de meiden, leuk ook dat een aantal mieders even de moeite namen een berichtje na te doen. We hebben ouderwetse spelletjes gedaan en gegeten met een ijsje toe. Wat lekker zo in t zonnetje buiten te kunnen zijn. Stoelendans. Een snoepje uit een bak water opduiken een snoepje aan de waslijn vastgebonden. Een bal doorgeven in de kring en als je de Bal in de handen had als de muziek uit ging was je af. Verder nog groenten opnoemen waarbij de eindletter van de ene groente de beginletter van de volgende groente moest zijn. Ik had nog even wat ballonnen opgehangen in de kamer en aan de voorkant om de sfeer te verhogen. Ze hebben allemaal een frisbee met daarop een snoepzakje en zakje chips mee naar huis gekregen.
Kinderfeestje
Morgen wordt onze oudste dochter 8,5 jaar. We hebben haar kinderfeestje vandaag. Eerst was het de feestmaand en grote drukte in december die ons tegenhield daarna mijn studie wn Se drukte in mijn hoofd die ik daardoor had. Nu met nog twee examens te gaan besloten dat we de verjaardag toch nog vieren. Vind het eigenlijk best leuk zo een keer in de zomer. Als de zon er nog bijkomt gaan we met zijn allen lekker in de tuin zitten en zo niet dan kunnen we ons vast ook binnen uitstekend vermaken. Heb al een aantal spelletjes opgeschreven. Dit keer gaan we niet knutselen zoals andere jaren. Over een uur verwacht ik de eerste de rest van de gillende keukenmeiden komt een half uur later. Totaal heeft ze 11 kinderen uitgenodigd. Ze mocht kiezen of iedereen in huis of met zes kinderen ergens heen. Aangezien dochterlief niet kan kiezen wie er wel of niet mogen komen bij zes was de keus snel gemaakt. :-). Zes hadden er ook acht kunnen zijn qua vervoer, maar dan zou ik het helemaal sneu vinden voor de laatste vier die dan niet mogen komen. We krijgen ook een nieuw klasgenootje uit iretrea het meisje begint nu net Nederlands te leren best spannend maar denk dat we met handen en voeten een heel eind gaan komen. Mijn man rent momenteel nog even naar de winkel we hebben poffertjes en patat op t menu staan, maar bedacht me dat t misschien ook wel lekker is om eerst een kopje groentesoep aan te bieden. Nou ja mochten de meiden er geen zin aan hebben dan wij wel en ik vind dan ook direct het huis zo lekker ruiken haha. Als spelletjes hebben we stoelendans, raad het beroep, blind snoephappen, snoephappen uit een bak met water, en wat er nog meer ter plekke in me op komt. Heb grofweg als schema, half tien eerste kindje dochter en dit meisje kunnen na een kwartier het meisje uit iretrea lopend op gaan halen. Dan tussen tien en kwart over tien komt de rest ranja met taart tot kwart voor elf kinderen moen de cadeautjes verstoppen. Daarna spelletjes als ze er geen zin in hebben doen we een speurtocht. Mijn creatieve brein bedenkt ondertussen wel wat opdrachten laat t tweede groepje wel een fototoestel meenemen zodat ze foto's moeten maken van iets en pen en papier zodat ze iets op kunnen schrijven. We kunnen de opdrachten aan elkaar doorgeven via de whatsapp bedenk ik me nu kunnen we zelfs halverwege wisselen met de opdrachten. Ach voor je t weet worden ze alweer gehaald. Ga boven nog snel even stofzuigen....
zondag 31 mei 2015
Woonblogs
Mijn woonkamer is een bij elkaar geraapt zooitje en niet echt netjes op
elkaar is afgestemd, toch kan ik er enorm van genieten als ik zie hoe sommige mensen hun huis kunnen stylen. Gisteravond kwam ik bij toeval terecht op de meidenmuts.blogspot.nl om vervolgens uren via de ene link in de andere te geraken en helemaal in vervoering te komen. Zelf heb ik al een pot in de muurvuller staan alleen heb ik hem wit gelaten. Heb nog een aantal potjes staan die schreeuwen om dezelfde behandeling en als eigenlijk past mijn bank ook prima bij die landelijke stijl. Goed bekeken heb ik eigenlijk alles om er een mooi landelijk interieur van te maken met weinig geld .... Toch maar eens even verder op broeden. Helaas geen voor foto gemaakt maar dit was een lelijke groene pot. Meegenomen van een rommelmarkt voor twee euro. Op dit moment jeuken mijn handen letterlijk en figuurlijk letterlijk van een eczeemaanval (ws slaat t weer elk moment om) en figuurlijk omdat ik eigenlijk wel graag een pot wil aanpakken. Moet toch even wachten want heb mijn vinger ingetaped zodat ik er niet bij kan om hem helemaal kapot te krabben.
zaterdag 30 mei 2015
Rommel trekt rommel aan....
Dat las ik net op de blog van Teunie. En ja hoor ook hier.
Had toevallig net de eetkamertafel opgeruimd. Hier hebben we een groot dienblad opstaan met de bedoeling er een mooie plant in een mooie pot op te hebben staan. Maar dit is zo'n plek van alles even snel opgooien als je de eettafel moet dekken en vervolgens dan t dienblad met zooo terugzetten omdat je na t eten geen zin hebt om t op te ruimen. Ik ga na mijn bak koffie maar verder met de keuken en daarna t washok. Want andersom geldt ook voor mij als er dan iets opgeruimd is dan is het ook leuk om nog even een andere hoek aan te pakken. Dus glas naar de glasbak, papier naar de container brengen en nog even boodschappen doen. Vanmiddag moeten we naar een kinderverjaardag. Voelt echt als moeten aangezien mijn man nu nog moet werken. Kort weekend hebben we dus maar volop genieten van elkaar. Heb net een hele lieve brief van mijn dochter gekregen waarin ze heeft geschreven wat een leuke en lieve moeder ik ben *smelt* heb er een foto van gemaakt voor op mijn telefoon. Mocht ik weer in de modus komen van ik kan niets goed doen kan ik er even naar kijken. Fijn weekend allemaal
Had toevallig net de eetkamertafel opgeruimd. Hier hebben we een groot dienblad opstaan met de bedoeling er een mooie plant in een mooie pot op te hebben staan. Maar dit is zo'n plek van alles even snel opgooien als je de eettafel moet dekken en vervolgens dan t dienblad met zooo terugzetten omdat je na t eten geen zin hebt om t op te ruimen. Ik ga na mijn bak koffie maar verder met de keuken en daarna t washok. Want andersom geldt ook voor mij als er dan iets opgeruimd is dan is het ook leuk om nog even een andere hoek aan te pakken. Dus glas naar de glasbak, papier naar de container brengen en nog even boodschappen doen. Vanmiddag moeten we naar een kinderverjaardag. Voelt echt als moeten aangezien mijn man nu nog moet werken. Kort weekend hebben we dus maar volop genieten van elkaar. Heb net een hele lieve brief van mijn dochter gekregen waarin ze heeft geschreven wat een leuke en lieve moeder ik ben *smelt* heb er een foto van gemaakt voor op mijn telefoon. Mocht ik weer in de modus komen van ik kan niets goed doen kan ik er even naar kijken. Fijn weekend allemaal
donderdag 28 mei 2015
Dat gaat lekker....
Gisteravond nog even onze slaapkamer opgeruimd, straks de stofzuiger erdoor en dan is die ook weer netjes en schoon. Het begint er op te lijken hier. Kwam vanmorgen met een miezerregen uit bed dus geen tijd om te luiwammesen maar tijd om spijkers met koppen te slaan. Vandaag nog een dagje thuis knallen gaan we morgen nog een dagje naar t werk waar ik al vernomen heb de sfeer om te snijden is. Heb er een klein beetje buikpijn van eerlijk gezegd. Maar ach wie weet valt t mee voor me.
De kleine meid kruimelt vandaag om me heen ga dus maar op zoek naar klusjes waarbij ik me niet al teveel hoef te verplaatsen.Zo nu eerst de oudste naar school brengen en dan eens even zien waar we beginnen.
woensdag 27 mei 2015
Woonkamer aan kant even lekker genieten
Straks de kookwekker maar zetten om nog een kwartier op onze slaapkamer aan de gang te gaan. Hier moet vooral opgeruimd en weggegooid worden en dat laatste is nu niet echt mijn ding.
Dan eens even een stukje financiën ben zelf niet erg van t plannen maar probeer links en rechts wat bij te verdienen en wat te sparen. Heb vandaag eens even bedacht hie het nu ook al weer zit als ineens mijn inkomen weg zou vallen. Het lijkt er nu qua betaalrekening nl. Op dat dit echt niet zou kunnen. Eerst maar eens alle maandelijkse vaste lasten opgeteld, kom ik toch op een pot van 2250 euro kaboom dat wordt dus elke maand zonder tussenkomst van ons van de betaalrekening afgeschreven. Manlief krijgt elke maand een 500 euro meer gestort van zijn werkgever. Dit is niet alleen loon maar ook onkostenvergoeding omdat hij zeer regelmatig ook s nachts van huis is. Van dit geld betaald hij dus ook het eten in het chauffeurscafe. Onze hypotheek neemt de grootste hap uit dit geld nl 1152 euro aan rente. Dit laten we elke maand bruto afschrijven en de teruggave van de belasting doen we nu heel bewust jaarlijks. Mocht mijn inkomen wegvallen zouden we dus hier maandelijks een 400 euro kunnen opvragen. Blijft er nog een duizend euro over die ik nog ergens moet wegplukken. Ik spaar elke maand 250 euro en een bedrag van 325 euro dus moet ik nog 425 ergens wegplukken. Dit zou ik dan gedeeltelijk kunnen opvangen Dior goed op te letten met het doen van boodschappen kan ik zo een 150 euro per maand op besparen, we leven er nu heel erg goed van, omdat we deze ruimte ook hebben. Moet ik nog een 275 euro opvangen. Ik denk dat ik zou overwegen een auto de deur uit te doen. Dan ben ik er denk ik al gauw als ik de maandelijkse kosten en het onderhoud van de auto meereken. Zo is het in mijn hoofd weer helder. Kan ik weer lekker verder met plannen maken om de hypotheek verder af te lossen een spaarpot te maken voor de studie van de kinderen en nog eens te kijken naar waar we geld (ongewild) laten wegstromen. Ik besef me dat we hoge maandlasten hebben die ook nog verder naar beneden zouden kunnen maar vooralsnog wil ik zaken gied verzekerd hebben. Zo betalen we elke maand een 80 euro aan een arbeidsongeschiktheidsverzekering voor man. Dit is een bewuste keus. Evenals 166 euro aan premie zodat we na 30 jaar de hypotheek met 200.000 euro kunnen inlossen. Ons schadepakket aan verzekeringen kost ons 164 euro, veel geld maar ben dan ook goed verzekerd en dat geeft me rust, als t niet meer kan zal ik hier ook aan gaan sleutelen. We geven elke maand 130 euro uit aan mobiel bellen, allebei onbeperkt ik in nl en manlief in geheel Europa. Voor mij kan dit lang niet uit dus volgend jaar over naar voordeliger voor manlief houden we t lekker zo want wil niet voor verrassingen komen te staan. Met zijn vorige abo zat ie regelmatig over t beltegoed heen en betaalde dan de hoofdprijs merk trouwens dat t steeds meer gebruikt wordt om contact met papa te houden. De oudste appt er al op los met haar vader met mijn foon en de jongste komt met de telefoon aanlopen als ze even met papa wil praten haha.
Qua inkomen ernaast heb ik momenteel zo'n 30 euro in de maand denk ik, dit is inkomen van Vintykids en via Google Ads. Ik heb recentelijk weer geprobeerd om wat te doen met het partnerprogramma van bol.com. Heb de link van de goedkope luiers niet alleen op mijn blog gezet maar ook op mijn eigen FB pagina. Hierdoor kan ik straks 20 euro tegemoet zien. Had nog tegoed staan maar er wordt pas vanaf tien euro uitbetaald zag ik met een paar nieuwe bestellingen erbij via mijn link heb ik straks dus 20 euro. Verder wordt er elke maand een 12,14 euro door geldvoorelkaar terug gestort, ik heb 500 euro uitgeleend en krijg dit nu met rente terug. Dit voelt ook als inkomen al is het natuurlijk grotendeels mijn eigen geld maar doordat ik het nu niet meer in mijn spaarsaldo zie is het elke dag een verrassing. Ik twijfel momenteel over opnieuw weer een bedrag in te leggen in de aandelen, ze zakken momenteel aardig allemaal dus het zou wellicht het juiste moment zijn om in te stappen aan de andere kant wil ik ook wat geld achter de hand houden. (Doe die belastingaangifte dan ook zegt t duiveltje in mijn hoofd) (kwestie van verkeerde inlognen en codes dus blijf ik geblokkeerd worden) GRMBL nog nooit zoveel moeite mee gehad als dit jaar.
Dus plan de campagne doorgaan zoals we nu bezig zijn. Ik ga het automatisch spaarbedrag nog wat verhogen nu ik net weer een aflossing op de hyp heb gedaan zodat ook de spaarpot weer verder oploopt. Ik heb de luxe dat ik voldoende in huis heb om eten klaar te maken en stel het naar de winkel gaan daarom nog maar eens even uit. Wellicht eens even wat dozen gaan klaarzetten zodat mochten schone zuster en ik het ineens op de heupen krijgen ik klaar ben voor de rommelmarkt. Misschien nog eens even links en rechts kijken naar mogelijkheden om zaken op MP te zetten. Heb net tijdens het tikken van dit stukje alvast weer een zak met kleding naar Vintykids laten verzenden. Heb wel afgesproken dat ik t geld nu langer laat staan zit er over te denken om dit geld echt op een aparte rekening te zetten voor de kinderen. Het je krijgt geld mee als je de deur uit gaat potje ofzo. Haha klinkt in mijn oren beter als studiepot. Of het investeer in jezelf potje.Ga ik nog eens even over nadenken. ;-) fijne dag allemaal
dinsdag 26 mei 2015
Kkkkkkkoud
Vandaag lekker met mijn meisjes gezwommen in een subtropisch zwemparadijs. Echt heerlijk warm ook als je in je natte badpak aan de kant zit.
Maar nu heb ik t koud zit gewoon te rillen op de bank. Heb zo nog een verjaardag van schone zuster die 50 wordt. Ga maar eens even een lekkere dikke trui opzoeken denk ik voordat ik de deur uit ga. Heb de was al in de machine zitten die hoop ik nog lekker op te kunnen hangen voordat ik de deur uit moet is ie morgen zeker droog.
Ondertussen wil ik alle mensen die luiers hebben besteld via mijn link alvast bedanken, heb er een paar euro aan verdiend welke ik zal afstorten op de rekening van mijn kiddo's. :-)
maandag 25 mei 2015
Reclame Maanbox pampers 39,95 euro
Voor degene die ook nog een ukkepuk in de luiers hebben en ook graag pampers willen. Bol.com heeft ze nu in de bulk aanbieding. Heb net zelf ook voor twee maanden besteld, lekker makkelijk worden thuis zonder extra kosten afgeleverd. Mocht je ze ook willen bestellen wil je dan mijn link gebruiken? Levert mij ietsepietsie provisie op. Alvast bedankt Link staat rechtsboven bij de gewone internetversie.
Zo blij als een kind....
Hadden we gisteren een heerlijke lome dag vandaag hebben we achter het huis weer verder opgerommeld en heeft manlief mijn plantenbak in elkaar gezet. En geloof t of niet ben echt zo blij als een kind. Het fijne eraan is dat ik merk dat manlief ook een trotse blik in zijn ogen heeft.
Alles is nu lekker aan kant achter het huis, de slaplanten staan al in de bak, morgen maar eens even kijken wat er nog meer bij in kan. Moet wel een beetje snel groeien zodat dochterlief het ook helemaal geweldig blijft vinden.
zondag 24 mei 2015
Voornemens
Zo had ik me vorige week zondag voorgenomen om weer regelmatiger te gaan bloggen is het al weer zondag. De afgelopen week werd er hier avondvierdaagse gelopen en ik mocht een avonddienst werken. Tel daarbij op de verplichte studiekost en mijn week was goed gevuld. Gelukkig kan ik eindelijk zeggen dat t huis aan kant is. Heb me voorgenomen om vandaag lekker een beetje met manlief achter het huis aan te rommelen. Opruimen een vierkante meter bak in elkaar timmeren zodat we zelf wat groenten kunnen telen voor ons en voor de kippetjes die overigens een supermooi speelterrein en hok hebben gekregen. Best een beetje trots op. De zo'n schijnt hier alweer heerlijk we gaan er vandaan eens even lekker van genieten!
Abonneren op:
Posts (Atom)
-
Vandaag belde mijn broertje weer of ie mijn koffer mocht lenen. Ja natuurlijk. Hij heeft een vriendin in Zweden en waar hij eerder met de vr...
-
De titel van mijn blog Geldover doet de laatste tijd mijn blog niet echt eer aan. Ik ben aan het einde van de maand blut, sterker nog je ka...
-
Ik ben helemaal happy, heb net een hele mooie tripp trapp stoel op de kop weten te tikken voor maar 25 euro. Was al weken aan het kijken naa...


