Vrijdag heb ik t huis aan kant gekregen op onze slaapkamer na, dat gaan we straks nog even doen als manlie uitgeslapen is. Hebben we t rondje weer gehad. Aankomende week loopt de oudste mee in de avond4daagse, mag ik drie dagen naar mijn werk en wil ik proberen even een heel stuk verder in mijn studiemateriaal te komen.
Volg me in mijn strijd om het gedeelte van de hypotheek dat nu op aflossingsvrij staat naar beneden (0) te krijgen. Dit doe ik door mijn best te doen om mijn inkomen te vergroten, o.a geld-terug-acties, tweedehands aankopen, aandelen en advertentie inkomsten en door uitgaven te verkleinen.Wil je mij een keer een persoonlijk bericht sturen? Leuk dit kan naar geldover@outlook.com.
zondag 17 mei 2015
Alweer een week voorbij?
De afgelopen week is me werkelijk voorbij gevlogen. Ik ben twee dagen naar mijn werk geweest en heb de rest van de week redelijk tot heel erg kalm aan gedaan. Woensdagmorgen kreeg ik last van mijn eczeem en dacht ik neem een allerlgietablet in. Resultaat nadat ik tussen de middag gegeten had begon ie te werken en moest ik vechten om mijn ogen open te houden. Er kwamen mensen omdat ik een fietsje te koop had staan. Toen die weg waren ben ik even achterin de tuin gaan zitten en werd ik een uur later door mijn dochter gewekt. De kleine lag op bed, ik ben naar binnen gelopen op de bank gaan zitten en heb vervolgens geslapen tot 17.00 uur rechtop zittend. Ik heb de kleine meid toen uit bed gehaald en de meiden van eten voorzien. Toen de kleine om zeven uur erin ging wilde de grote op de slaapkamer tv kijken prima. Ben weer op de bank in slaap gevallen. Manlief is om negen uur in huis gekomen en heeft de oudste naar bed geholpen. Om half elf maakte hij me wakker om naar boven te gaan en daar heb ik verder geslapen totdat de volgende morgen de wekker ging. Met Hemelvaartsdag hebben we thuis een beetje aangerommeld en we zijn s middags met de kinderen naar de ezelboerderij geweest en daarna gezellig uit eten. Wat ik trouwens wel vervelend vond is dat ze als kindermenu mochten kiezen tussen sparerib of frikandel. We hebben ervoor gekozen om dan ook voor de kinderen maar een heel driegangen menu te nemen met twee bordjes. Ze hebben allebei echt zitten smullen. Het werd een dag met een gouden randje.
zondag 10 mei 2015
Nog zo'n fijne dag
Vandaag Moederdag, de kleine meid liet me lekker slapen en keuvelde nog een half uurtje rustig in haar bedje. Daarna kwam de grote meid met haar cadeautje aan. Een mooi hart gemaakt van puzzelstukjes en een hele zoete brief met je ruikt lekker en je bent zo lief als een heersbeestje (t schatje )
We hebben lekker een beetje aangelummeld voordat er naar mijn ouders koers werd gezet. En daar hebben we lekker de hele dag in de zon gezeten. Mijn oom en tante waren er ook zij hebben helaas hun enige zoon moeten verliezen aan kanker en dus zelf geen kinderen maar ook geen kleinkinderen. Aangezien ze ook zo van die van ons genieten hebben mijn moeder en ik besloten hen ook te vragen. Kreeg net nog een appje om ons te bedanken en dat ze het zo fijn hadden gehad. Ik heb er net zo hard van genoten. De kleine meid kreeg dan de ene opa en dan de andere opa zo gek om een rondje met jaar te wandelen. Oom die normaal met een kruk loopt vond t maar wat leuk achter de wagen.
Nu moe maar voldaan weer op de bank. Deze week twee dagen werken en dan maar eens serieus aan de studie gaan. Hopen dat dat ook in t zonnetje gaat lukken.
We hebben lekker een beetje aangelummeld voordat er naar mijn ouders koers werd gezet. En daar hebben we lekker de hele dag in de zon gezeten. Mijn oom en tante waren er ook zij hebben helaas hun enige zoon moeten verliezen aan kanker en dus zelf geen kinderen maar ook geen kleinkinderen. Aangezien ze ook zo van die van ons genieten hebben mijn moeder en ik besloten hen ook te vragen. Kreeg net nog een appje om ons te bedanken en dat ze het zo fijn hadden gehad. Ik heb er net zo hard van genoten. De kleine meid kreeg dan de ene opa en dan de andere opa zo gek om een rondje met jaar te wandelen. Oom die normaal met een kruk loopt vond t maar wat leuk achter de wagen.
Nu moe maar voldaan weer op de bank. Deze week twee dagen werken en dan maar eens serieus aan de studie gaan. Hopen dat dat ook in t zonnetje gaat lukken.
zaterdag 9 mei 2015
Dat had ik veel eerder moeten doen!
Gisteren met dochter, schoonzus en dochter naar zee geweest. Heerlijk heb me in tijden niet zo goed gevoeld. Ben zo lekker opgeladen heb t gevoel de hele wereld weer aan te kunnen. Ga ik vandaag eens even flink gebruik van maken door lekker eens even met de natte lap en de stofzuiger door het huis heen te vliegen.
We zijn om half tien van huis vertrokken en kregen helaas file onderweg. Duurde al met al een uur langer voordat we op bestemming waren. Toen we er waten stapte er net een bruidspaar uit de auto om foto's te gaan maken aan zee. Waar ik me over verbaasde was dat er wel vijf mensen achter haar liepen en niemand die even zei dat ze aan de achterkant haar jurk net niet genoeg optilde zodat deze net over de grond sleepte. We zijn naar t stand gelopen hebben een half uurtje schelpen gezocht en besloten toen om even een toilet op te zoeken. We gingen naar @de tropen. Leuke tent wn niet te duur waren met vier mensen voor eten en 6 consumpties in totaal 37 euro kwijt. We zaten heerlijk in de zon te genieten de kinderen spelend beneden in het zand, lekker bijgekletst met schone zus. Op een gegeven moment besloten we weer te gaan en weer schelpen te gaan zoeken zegt schone zus ineens heb je wel geld in de parkeermeter gegooid? Oeps. Nee zo met de jurk van het bruidje bezig geweest dat we dat helemaal zijn vergeten. Heilig ervan overtuigd dat we te laat zouden zijn toch maar snel naar de auto. Er zat geen briefje achter de ramen heb de hoop dat het goed is gegaan. We hebben snel alsnog een kaartje gekocht en zijn met onze meiden nog even Egmond ingelopen. Wat een leuk plaatsje zeg, nog even een ijsje en weer lekker op de bank in de zon hadden we natuurlijk helemaal geen zin om weer in die auto te stappen. Uiteindelijk waren we om half acht bij schone zus aangegeven dat ik echt door naar huis wilde, was heel erg moe maar heerlijk voldaan. Een dag voelt gewoon als twee weken vakantie.
woensdag 6 mei 2015
Teveel sparen....
Net de privérekening eens even bekeken en zoals Loesje zegt aan het einde van mijn salaris hou ik een stukje maand over en stukje nou ja een heel stuk maand wel te verstaan. Ik moet dus echt even weer in de bezuinigingsmodus, want nog bijna drie weken te gaan tot salaris en het geld dat nog op de rekening staat gaat er automatisch af aan betalingen. Iets teveel geïnvesteerd en gespaard wellicht de afgelopen maanden. Momenteel wordt er elke maand automatisch 625 euro naar de spaarrekening geboekt. Hiervan is een deel voor de zorgpremie van
Volgend jaar zodat ik die ook dan weer ineens kan betalen en het andere deel is geld dat ik automatisch bespaar door af te lossen op de hyp bv of doordat we niet meer mogen inleggen voor onze werknemersspaarregelingen. Geld dat ik eerder dus ook uitgaf. Zaken waar ik de afgelopen maanden in heb geïnvesteerd zijn kleding voor Vintykids, inleg bij geldvoorelkaar en nog wat in de aandelen, al heb ik daar ondertussen ook weer winst genomen en dit in de aflossing van onze woning gestoken. Nu is het zaak eerst weer goed uit te komen met de salarissen en dan verhoog ik zodra dit het geval is het automatisch sparen weer met 25 euro omdat we dat weer besparen met de laatste aflossing op onze hypotheek.
Aankomende vrijdag hoop ik een dagje met mijn oudste dochter en mijn schoonzus naar zee te kunnen. Had me er al helemaal op verheugd alleen lijkt schoonzus ineens minder zin te hebben dan ze vorige week had. Maar even afwachten dus. Nou ga ik maar weer eens aan de studie...
dinsdag 5 mei 2015
We rommelen even wat aan.
Kindjes thuis heerlijk we rommelen dus maar wat aan. Vanmorgen vroeg een was in de machine gegooid, helaas bedacht ik me net te laat dat ie ook nog aan de lijn moest. Had em net hangen toen de lucht betrok en het begon te regenen. Onze jongste is echt een buitenkansje. Vanmorgen had ik echter andere plannen en nu regent het dus is ze uit jaar hummetje.
Ik heb vanmorgen met de oudste koekjes gebakken. Een beetje los recept zag op FB iets van een aardbeien of die te koop werd aangeboden en besloot eens te kijken waar zo'n bodem dan uit bestond. Aangezien ik alles in huis had de oudste alles laten kneden en in leuke hartvormpjes gedrukt. Keuken rook heerlijk en de koekjes zijn echt heerlijk. Gaan we vaker maken.
Verder heb ik beneden de vloer gedweild tot aan de keuken. Die doe ik vanaaf en de wc staat ook nog op t programma. Je kan t maar weer gedaan hebben. Morgen maar een studiedag inlasten want ergens moet ik ook nog over drie weken exen doen. Even kortsluiting in mijn hoofs maar komt vast weer goed.
Gaan we nu lekker weer verder met het genieten van de kinderen.
Manlief deed weer een berichtje dat ie nog op moet naar Duitsland dus dat wordt weer een meidenavondje.
maandag 4 mei 2015
Remmen en gas geven
Gisteren na het fietsen nog erg weinig gedaan. Ik las de opmerking van doe nu niet teveel en besloot mezelf op de rem te zetten. Genieten van het zijn. Mijn broertje kwam langs en ik heb echt genoten puur van het feit dat hij er was en ik even niets moest.
Heb gezellig wat op tafel gezet en samen naar de tv gekeken.
Vandaag wil ik proberen met kleine stapjes de boel weer aan kant te krijgen. Zo las ik net bij Huisvlijt een stukje over Kaizen. Ik besloot voordat ik even een berichtje aan haar terug tikte dat ik wel even vijf minuten aan mijn aanrecht kon besteden. (tijd niet echt opgenomen hoor) Uiteindelijk ziet deze er nu goed toonbaar uit wat mij gelijk een stukje rust geeft. Ik ga zo op zoek naar het volgende kleine klusje. Als beloning mag ik daarna even iets leuks doen totdat ik weer vind dat ik iets moet. Dat leuks is dit stukje tikken en hierna ga ik de eetkamertafel opruimen. Er ligt een grote stapel in de hoek die ik even moet uitzoeken en daarna ga ik zorgen dat ie er gezellig bij staat de rest van mijn vakantieweek. Moet immers ook nog leren en dat wil beter als de omgeving lekker opgeruimd is.
Verder heb ik besloten een bieding die ik had gedaan op een partij kleding weg te halen. Ik ga eerst zorgen dat ik beter in mijn vel kom voordat ik meer werk aanhaal. Het is dan wel niet erg veel werk, maar inderdaad zoals iemand in een reactie zei je moet het er wel allemaal bij doen.
De partij die ik nog in huis heb maak ik straks klaar voor verzending en dan heb ik daar geen omkijken meer naar.
Ga even een klein beetje gas geven. Fijne dag verder.
Heb gezellig wat op tafel gezet en samen naar de tv gekeken.
Vandaag wil ik proberen met kleine stapjes de boel weer aan kant te krijgen. Zo las ik net bij Huisvlijt een stukje over Kaizen. Ik besloot voordat ik even een berichtje aan haar terug tikte dat ik wel even vijf minuten aan mijn aanrecht kon besteden. (tijd niet echt opgenomen hoor) Uiteindelijk ziet deze er nu goed toonbaar uit wat mij gelijk een stukje rust geeft. Ik ga zo op zoek naar het volgende kleine klusje. Als beloning mag ik daarna even iets leuks doen totdat ik weer vind dat ik iets moet. Dat leuks is dit stukje tikken en hierna ga ik de eetkamertafel opruimen. Er ligt een grote stapel in de hoek die ik even moet uitzoeken en daarna ga ik zorgen dat ie er gezellig bij staat de rest van mijn vakantieweek. Moet immers ook nog leren en dat wil beter als de omgeving lekker opgeruimd is.
Verder heb ik besloten een bieding die ik had gedaan op een partij kleding weg te halen. Ik ga eerst zorgen dat ik beter in mijn vel kom voordat ik meer werk aanhaal. Het is dan wel niet erg veel werk, maar inderdaad zoals iemand in een reactie zei je moet het er wel allemaal bij doen.
De partij die ik nog in huis heb maak ik straks klaar voor verzending en dan heb ik daar geen omkijken meer naar.
Ga even een klein beetje gas geven. Fijne dag verder.
zondag 3 mei 2015
Langzaam krabbel ik weer op
Gelukkig lijkt mijn ergste dip weer voorbij. Ik merk dat mijn hoofd weer lichter wordt en dat t weer wat meer kan onthouden. Vorige week zelfs flauw gevallen omdat alles ineens op me af kwam. Heb gisteren de hele middag in de tuin gezeten met de gedachte ik moet even helemaal niets. Met als resultaat dat toen dochter in bad zat ik besloot dat ik de badkamer wel even flink kon aanpakken. Aangezien de jongste niets liever doet dan badderen werd t lekker poetsen. Toen dit gedaan was kon ze door naar bed en riep ik de oudste om te badderen. Terwijl die in bad zat besloot ik onze slaapkamer nog maar even aan te pakken. Apart hoe ik er weken tegenaan heb lopen hikken en nu in twee uurtjes de boel gedaan had. Ik besloot gisteren ook de houten lamp aan te pakken die mijn zwager ooit eens voor me gemaakt had. Ik heb hem helemaal bewerkt met muurvuller en ben er erg blij mee. Hopen dat t energieniveau nu lekker weer naar boven oploopt.
Gisteren heeft man de bestrating bij zijn broer aangepakt.
We hebben vandaag lekker een eind gefietst met de jongste, ook daaraan kan ik merken dat ik weer aan t opladen ben.
Fijn weekend allemaal!
donderdag 30 april 2015
Aan het einde van mijn latijn...
dinsdag 28 april 2015
Joehoe extra aflossing een feit!
Vandaag kreeg ik bericht dat ik nog een dikke 6000 euro zonder boete kan inlossen op mijn hypotheek. Als de wiedeweerga heb ik t geld overgemaakt want weg is weg. Houden we weer een 20 euro per maand extra over voor onze sneeuwbal, humm due ga ik morgen maar eens even bij de periodieke overboeking opzetten. Nu wachten tot januari voordat we de volgende aflossingen mogen doen zonder boete.
Plicht roept...
WZo zeg heb ik vandaag moeite om mijn bed uit te komen. Heb de wekker al extra vroeg gezet zodat ik nog even door de kamer heen kan om her en der wat terug op de plek te leggen. Mijn bedje is echter zo lekker warm dat ik jullie nog maar even een berichtje tik. Vandaag moet ik naar t werk, zal me er echt naartoe moeten slepen. Mijn allerfijnste collega is twee weken afwezig en ik zag net tot overmaat van ramp ook nog dat ik aan het einde vd dag een gesprek met mijn leidinggevende moet hebben. Neeee schreeuwt mijn lijf vandaag even niet. Het betekent dat ik nog van alles en nog wat moet herschrijven, afgelopen weken zijn voorbij gevlogen en nog geen tijd voor gehad. Vanavond ga ik op kraamvisite bij een andere collega. Ze heeft nog twee kinderen en wil deze graag op bed hebben liggen voordat wij komen. Zijn dus om acht uur welkom. Ik twijfel nu of ik tussentijds op t werk blijf hangen of dat ik eerst nog naar huis zal rijden.kijke vanavond wel wat me t beste lijkt.
Nou ga dan toch maar eens een natte lap zoeken om me op te frissen.....:
Abonneren op:
Posts (Atom)
-
Vandaag belde mijn broertje weer of ie mijn koffer mocht lenen. Ja natuurlijk. Hij heeft een vriendin in Zweden en waar hij eerder met de vr...
-
De titel van mijn blog Geldover doet de laatste tijd mijn blog niet echt eer aan. Ik ben aan het einde van de maand blut, sterker nog je ka...
-
Ik ben helemaal happy, heb net een hele mooie tripp trapp stoel op de kop weten te tikken voor maar 25 euro. Was al weken aan het kijken naa...


