maandag 27 april 2015

Weinig gekocht op de vrijmarkt

Vanmorgen al vroeg tegen een uur of half negen met mijn gezin over de vrijmarkt gelopen. Ben
Nog nooit met zo weinig terug gekomen.
Ik had op mijn wensenlijst een zwart koffiezetapparaat en een zwarte waterkoker. Voor dat eerste ben ik geslaagd voor de mooie prijs van vijf euro. Het is er 1 met direct een thermoskan eronder. Heb hem net schoongemaakt en hij wordt kokend heet.
Verder is dochterlief op zoek naar rolschaatsen rollerskates te kust en te keur, maar aangezien ze net zulke zwakke banden heeft als haar moeder lukt dat niet. Ik vond een paar rolschaatsen voor 1 euro, maat 35. Aangezien ze zelf net met een vriendinnetje op een springkussen aan t spelen was durfde ik de gok wel te wagen voor dit bedrag. Ze zijn helaas wat aan de kleine kant. Wordt dus verder zoeken..
We waren om elf uur thuis, net voordat je werkelijk over de koppen kon lopen.
We hebben lekker kalm aan gedaan, manlief heeft lekker een patatje voor ons gebakken is nu met de jongste een rondje aan t fietsen. En ik ik ga eens even het huis aan kant maken.

zaterdag 25 april 2015

De afgelopen vier maanden verdiend. (WAUW)

Ik wilde in eerste instantie kijken wat ik nu de afgelopen weken had verdiend op de beurs, maar besloot om terug te kijken naar 1 januari. Ik heb tot nog toe ongeveer 50 transacties gedaan, dus 25 aankoop en 25 verkoop ong. In totaal heeft me dit als ik de kosten eraf trek een 3750 euro opgeleverd.( Dat zijn voor mij bijna drie maandlonen.)
De grootst winst behaalde ik vorige week met het aandeel Genfit door ineens een bedrag met vier cijfers te cashen. Maar de rest sprokkelde ik met kleinere bedragen bijeen. Ben er echt heel blij mee.

Een andere grote verdienste is de extra aflossingen die we dit jaar al deden. NL op 2 januari een bedrag van 1400 euro, dit scheelt 285 maanden rente tezamen een bedrag van 1363 euro. En op een ander leningdeel losten we 3150 euro af, dit scheelt ons een bedrag van 2618 euro. We hebben op dit moment een algehele aflossing aangevraagd van een leningdeel van 6250 euro grofweg. Dit bespaard ons doordat we de komende 282 maanden er geen rente meer over hoeven te betalen het mooie bedrag van 5250 euro. Dus al met al een winst van 9231 euro.

Deze week kreeg ik ook 74 euro betaald van de advertenties die op mijn blog staan. Dit krijg ik ongeveer eens per jaar. Ik moet jullie dus bedanken voor het lezen van de advertenties :-)

Verder verdiende ik ongeveer een 50 euro bij Vintykids tot nog toe. Ik koop kleding in partijen of op rommelmarkten op en verkoop die dan weer via hun site. Het geld wat ik nu verdiend heb is allemaal nog van kleding die ik vorig jaar heb opgestuurd. Ik ben net sinds twee weken weer bezig met opkopen en hoop vandaag dan ook nog weer een mooie doos met kleding binnen te krijgen. Bijkomend voordeel is dat ik ook de kleding voor mijn dochters uit deze dozen haal dit is eigenlijk natuurlijk ook al winst omdat ik mezelf niet meer hoef te betalen. En ik mag al weer voor 25 euro kleding uitzoeken daar omdat mensen mijn code WDJYUL hebben gebruikt bij hun eerste aankoop. Zij krijgen dan gratis verzendkosten en ik verdien er 5 euro mee. Ik laat dit geld staan totdat ze weer een actie hebben van gratis verzenden en dan zoek ik iets voor een van mijn dochters uit, of ik koop iets van mezelf terug zodat ik de helft van het geld kan cashen.(en stuur vervolgens het kledingstuk opnieuw op)

Al met al kom ik nu al op een bedrag van 16.855 euro aan verdiend geld....Wauwie das een jaarinkomen voor mij.

Ik denk dat ik nog wel meer heb verdiend, maar die inkomsten heb ik niet duidelijk in t vizier. Ik heb nog op een rommelmarkt gestaan met mijn schoonzusje. Weet echt niet meer wat we daar verdiend hebben.

Ik heb nog wat kleine spullen verkocht via vraag en aanbod op Facebook, maar ook geen idee meer wat ik daarmee heb verdiend.(moet ik trouwens ook weer meer werk van maken.)

Noot: Mijn man en ik hebben dit natuurlijk verdiend, we hebben al het geld gezamenlijk. Maar aangezien meneer geld erg oninteressant vindt zolang ik t maar goed beheer en zorg dat hij zijn natje en droogje kan kopen schrijf ik ik. :-)
Hij moet van mij verplicht eens per kwartaal naar de rekeningen kijken, denk dat ie anders helemaal geen benul zou hebben van wat er op onze rekeningen staat.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat zit er nog in het vat voor de rest van het jaar ?

We hebben nog een belastingteruggave tegoed van een dikke 6000 euro, deze gaat naar de spaarrekening om ervoor te zorgen dat we voor volgend jaar het geld om extra mee af te lossen ook klaar hebben staan. Verder krijg ik vandaag ook weer een doos met kleding binnen voor Vintykids, ik ga zorgen dat ik eerst het geld dat ik voor de kleding heb betaald weer opspaar voordat ik de eerste uitbetaling doe. Alles wat erna komt is natuurlijk pas winst. benieuwd of ik in het tweede kwartaal al winst heb of dat ik nog moet wachten op een volgend kwartaal.
Ik ben van plan om nog met schoonzusje weer op een rommelmarkt te gaan staan.
Verder wacht ik weer op een leuk investeringsproject bij geldvoorelkaar. (Ik heb in het eerste kwartaal een bedrag van 500 euro geïnvesteerd tegen 8% rente. Krijg nu elke maand een 12 euro terug gestort.  Vind het pas winst als ik mijn eigen 500 euro terug heb gehaald.) In de 12 euro zit een rente van 3.33 euro per maand.
Verder blijf ik zoeken naar andere bronnen van inkomsten. Het liefst zaken die me niet al teveel energie kosten, aangezien het door ziekte altijd maar afwachten is of ik die heb.









vrijdag 24 april 2015

Lekker aanrommeldagje.

Vandaag een lekker aanrommeldagje. Ik heb vanmorgen de jongste weer bij mijn ouders opgehaald. Die wilden haar gisteren niet afstaan toen ik bij de tandarts vandaan kwam. We deden gezellig samen wat boodschappen en rommelden wat aan achterthuis. OM elf uur legde ik haar op bed en ze was zo moe dat ze volgens mij al sliep voordat ik de kamer af was. Ik ging snel achter de laptop eens even kijken hoe het op de beurs ging. Hoe het is gegaan weet ik nog niet maar ik dacht te zien dat mijn aandelen verkocht waren met winst en kocht dus een nieuwe pluk aan. Later bleek dat ik ze helemaal niet verkocht had en er gisteren geen doorlopende order maar een dagorder had ingezet. Daardoor liep ik nu een paar honderd euro mis, maar wat ik beroerder vond ik had ineens voor 16000 euro aan aandelen. Dat was niet de bedoeling. Zag ze ook nog voor mijn ogen minder waard worden. Heb dus gauw een verkooporder erin gezet voor het geval ze weer naar boven kwamen. De helft mocht weg als ik 50 euro winst had. En zo geschiedde. Kassa. Dit was de eerste winst van de dag. Ik boekte snel het saldo over naar de spaarrekening zodat ik niet nog een keer per ongeluk dezelfde fout kon maken. De aandelen daalden ondertussen weer en ik heb opnieuw een pluk bijgekocht twv 2500 euro. Opnieuw gooide ik er direct een verkooporder in nu zodra ik 84 euro winst had. En deze heb ik ondertussen ook al gehaald. Ik heb opnieuw weer een pluk aangekocht op 41 euro en zit nu weer te wachten totdat ze de 42 euro halen. zou maar 40 euro winst zijn. maar zou er blij mee zijn. Heb er vandaag bewust een dagorder in staan, als ze vandaag niet verkocht worden zet ik er een hogere vraagprijs in voor maandag, neem aan dat de beurzen in het buitenland gewoon open zijn. Denk dat ik voor maandag op een euro of 45 ga zitten. Dan zou ik een 220 euro winst hebben gemaakt. Toch lekker moet ik anders een hele week voor werken. )aangezien ik maar 20 uur per week werk. haha.

Verder heb ik vanmiddag al ons gietijzer in de zwarte hoogglans gezet.  Was echt vergeten hoe therapeutisch dit kan werken. Je ziet de boel onder je handen mooi worden. Ik word er echt helemaal relaxed van. Zit nu te wachten totdat het droog is zodat ik de andere kanten ook kan pakken.
Voor morgen heb ik nog geen concrete plannen. Een beetje aan lummelen lijkt me wel wat...kan ik best aan wennen zo.

donderdag 23 april 2015

Woonbladen

Op dit moment zit ik bij de tandarts in de wachtkamer en lees ik lekker de vt wonen weer eens door. Het ene vind ik nog mooier dan het ander. Wordt het niet eens tijd dat ik ook mijn slaapkamer in 1 kleur hou? En hou ik dan het blauw van de gordijnen aan of neem ik het bruin van de muren? En ook zo'n plaid is wel erg mooi en netjes afgewerkt op bed. Ik droom er even over weg. Om na een paar minuten te denken dat plaid moet weer in een hoek gegooid worden als ik ga slapen. (O nee netjes opgevouwen op een stoel gelegd bedoel ik) 
Als ik thuis kom toch maar eens even de slaapkamer verder opruimen. Eigenlijk is ie helemaal zo gek nog niet

woensdag 22 april 2015

Toch nog aflossen in dit jaar

Het blijkt dat ik toch nog een aflossing mag doen in dit jaar wauwie het hele bedrag dat nog uit stond tegen de hoge rente van 4,1% blijkt alsnog weggepoetst te kunnen worden. Blij blij blij dus en direct aangevraagd. Het kan maar weg zijn en t bespaart me een 20 euro per maand aan kosten uit. Die straks natuurlijk weer automatisch meegespaard zullen gaan worden naar de aflossingsrekening voor volgend jaar. 

dinsdag 21 april 2015

Lekkere dag

Vandaag een lekkere dag gewerkt. Ik had de eerste dienst en dat betekende dat ik om half vijf al klaar was. Ik ben echter langer gebleven omdat ik met een lieve collega had afgesproken dat we uit eten zouden gaan. We hadden elkaar bijna vier weken niet gesproken en dat is in ons geval echt veeeeel te lang haha. Heb dus twee uurtjes voor mijn volgende examen gestudeerd en daarna lekker de stad in.
De aandelen waren aan het stijgen en wilde 200 euro pakken, maar het systeem liet t niet toe. Jammer de bammer maar stiekem hoop ik dat ze vandaag dus nog iets doorstijgen verkoop ik ze vandaag weer haha. De aandelen provectus biopharma kregen ook een boost op een gegeven moment zelfs 7%, maar die moeten nog verder doorstijgen wil ik winst kunnen maken. Toch fijn als de waarde van je portefeuille stijgt met een dikke 1000 euro.
Ik ga zo maar even snel de kamer van kleinste dochter doen dan heb ik die ook aan kant. Morgen nog een dagje werken en dan lekker vrij.

zondag 19 april 2015

Andere manieren van geld verdienen.

Vandaag kwam mijn schoonzusje langs. We hebben nl samen via MP een partij kinderkleding opgekocht. We hebben t vanmiddag samen bekeken en uitgezocht wat we voor onze eigen kinderen willen hebben en de rest gaat in de zal naar Vintykids toe. Ik denk dat we snel ons aankoopbedrag eruit zullen halen. Omdat ik er meer uitzocht dan mijn schoonzusje heb ik vast 15 euro aan haar betaald om t verschil goed te maken. Schoonzusje hoeft nu nog maar 85 euro om haar geld terug te verdienen en ik nog 115 euro. Dan heb ik de kleding voor mijn dochter gratis. Of je bekijkt het als ik heb voor 15 kledingstukken 115 euro betaald en alles wat we nu verdienen is winst. Al met al verwacht ik dat we zo'n 400 euro gaan maken op de partij die we opsturen dat zou niet gek zijn. Ik hou jullie op de hoogte.
Voor diegene die Vintykids niet kennen maar er wel willen shoppen voor gratis verzending kun je mijn code WDJYUL gebruiken.

vrijdag 17 april 2015

Vandaag een maandloon winst gepakt!

Ik kreeg vandaag de bibbers toen ik de aandelen Genfit omhoog zag vliegen. Onder het motto binnen zijn de beste besloot ik op een gegeven moment dat het mooi was als ik een 1400 euro winst zou hebben. Ik zette er een verkooporder in en voordat ik het wist steeg de koers zo dat ik 1400 euro kon pakken. Daarna pakte ik de aandelen iets lager weer op om ze vervolgens weer met een 100 euro winst opnieuw te verkopen. Echter de koers bleef maar omhoog vliegen. Omdat ik vandaag toch niet zonder aandelen de dag wilde beeindigen besloot ik om bij te kopen. Heb er nu ondertussen 175 stuks voor 45.80 euro weer in staan.
Nou ja momenteel staan ze weer lager, maar dat is niet erg er blijft toch nog steeds een mooie 1000 euro over en die hebben we dan wel in de pocket.
heb ik t weekend om erover na te denken of ik ze maandag wel of niet ga aanhouden.

Vanavond hebben we met de buren een high beer (of high wine of high fris)
We hebben hier beiden bier opgegeven. Heb er zin in om er lekker even tussenuit te gaan zonder kinderen. Kunnen we er lekker van genieten. Kindjes zijn bij mijn ouders vannacht dus hebben ook geen tijd dat we naar huis toe moeten. Eens even kijken of we wat leuks ook na de tijd kunnen gaan doen, nog even met zijn allen de kroeg in ofzo.

donderdag 16 april 2015

En daar gaan mijn aandelen Genfit...joehoe

Het is feest, de aandelen Genfit zijn deze week aan t stijgen, verkocht ik er deze week wat met 100 euro winst zodat ik weer geld terug kom boeken naar de spaarrekening momenteel tikken ze bijna de 39 euro aan, toch 300 euro meer dan waar ik de 100 stuks voor heb verkocht. Het goede nieuws is dat ik er nog 169 heb staan en die staan nu al op een winst van 800 euro. Heb er een automatische verkoop ingezet op 65, klinkt hoog maar daar stond ie een paar weken geleden ook nog op. Vind het wel moeilijk om nu niet alsnog te verkopen en mijn winst te pakken. Vorige keer dat ik dit deed liep ik 2000 euro mis. Toch nog maar even laten staan dan...

woensdag 15 april 2015

Blij Blij Blij

Oh wat ben ik blij. Vanmorgen naar mijn werk gereden om te kijken wat de uitslag is van mijn examen. En gelukkig ben ik geslaagd. Nog twee monsters te gaan de volgende staat ergens eind mei volgens mij. (Bewust besloten om het vandaag niet te checken) ik gun me even een moment rust, lees breng mijn huis weer op orde, en dan maandag weer verder met de volgende studie. Vandaag bij mijn moeder in de tuin gezeten het is hier nog een rommeltje van het kippenhok dat we gebouwd hebben dus niet echt gezellig en zo kon ik mooi even de boel de boel laten en mijn zinnen verzetten. Als straks oudste dochter ook op bed ligt en de zon weg is begin ik met t opruimen en schoonmaken van de woonkamer. Elke keer een klein stukje omdat ik nogal kortademig ben nog steeds. Ik wil graag vrijdagmiddag alles in huis aan kant hebben zodat ik met een heerlijk gevoel t weekend in kan. En wie dan rommel maakt mag t ook zelf opruimen. (Of zou een kond van 20 maanden dat nog niet snappen?)