Helaas kom ik er vandaag achter dat vandaag de laatste dag is dat we de aangifte kunnen invullen om het geld voor 1 juli op de rekening te zien verschijnen. Ik heb nog een ultieme poging gedaan met mijn warrige hoofd maar helaas. Kom niet in mijn gegevens al is het nog zo. Na ontelbare pogingen met telkens tussendoor wachten lukte het me wel om iets in te vullen op die van mijn man. Heb dus enigszins geoefend en als alles niet heel erg veranderd door mijn gegevens erbij krijgen we straks een bedrag van rond de 5000 euro terug, Lekkah. Ik moet nog achter een of andere polis aan die tot uitkering kwam en die ik goed heb opgeborgen voor de aangifte. (Zo goed dat ik hem weer niet kan vinden.)
Heb net even gekeken vorig jaar was dit nog 5300 euro op naam van mijn man en 1724 op mijn naam, aangezien ik niet in mijn gegevens kom denk ik dat het nog ongeveer hetzelfde zal wezen.
Vraag me werkelijk af welke polis er een bedrag heeft uitgekeerd nu en wat dan de ingehouden belasting hierover is geweest. Bluch kan ik daar weer achteraan.
Volg me in mijn strijd om het gedeelte van de hypotheek dat nu op aflossingsvrij staat naar beneden (0) te krijgen. Dit doe ik door mijn best te doen om mijn inkomen te vergroten, o.a geld-terug-acties, tweedehands aankopen, aandelen en advertentie inkomsten en door uitgaven te verkleinen.Wil je mij een keer een persoonlijk bericht sturen? Leuk dit kan naar geldover@outlook.com.
dinsdag 14 april 2015
Positief gevoel en de beurs
Ik heb een goed gevoel overgehouden aan mijn examen. Nu afwachten of dit terecht is, maar ja we zijn er even weer vanaf.
Het andere positieve nieuws is dat ik net weer 100 euro heb kunnen cashen op Genfit, ik had er enige tijd geleden weer een pluk vanuit mijn spaargeld bijgekocht omdat de koers bleef dalen. Dit om mijn gemiddelde aankoopprijs wat naar beneden bij te stellen. Omdat ik het toch wel vervelend vond dat ik veel van mijn spaarsaldo in de aandelen had zitten besloot ik nu genoegen te nemen met 100 euro winst. De 169 stuks die ik nu nog heb staan gaan er pas uit als er echt veel winst op gemaakt kan worden. (of als ik weer een ander inzicht krijg op het moment dat ik achter de computer zit.)
Het is fijn om te weten dat de andere aandelen nu ook de gemiddelde aankoopprijs weer hebben gehaald en dat toekomstige stijgingen dus winst voor me zullen zijn.
NU maar hopen dat ze de opwaarste lijn kunnen volhouden..
Het andere positieve nieuws is dat ik net weer 100 euro heb kunnen cashen op Genfit, ik had er enige tijd geleden weer een pluk vanuit mijn spaargeld bijgekocht omdat de koers bleef dalen. Dit om mijn gemiddelde aankoopprijs wat naar beneden bij te stellen. Omdat ik het toch wel vervelend vond dat ik veel van mijn spaarsaldo in de aandelen had zitten besloot ik nu genoegen te nemen met 100 euro winst. De 169 stuks die ik nu nog heb staan gaan er pas uit als er echt veel winst op gemaakt kan worden. (of als ik weer een ander inzicht krijg op het moment dat ik achter de computer zit.)
Het is fijn om te weten dat de andere aandelen nu ook de gemiddelde aankoopprijs weer hebben gehaald en dat toekomstige stijgingen dus winst voor me zullen zijn.
NU maar hopen dat ze de opwaarste lijn kunnen volhouden..
Examen
En vandaag is het dan zover mijn examen. Ik moet zeggen dat ik risee heb dat ik t niet ga halen. Best een vervelend gevoel. Zit nu al voor de ruimte waar t over een half uur mit gebeuren stijf van de medicatie trillend als een rietje vandaag maar vooruit ik ben er Rn niet geschoten is altijd mis. Hopelijk overvalt me de rust straks bij t maken van t examen you never know. De reden dat ik even blog is dat ik mijn verstand op nul wil zetten voordat ik begin en ik heel erg hoop uit dit unheimliche gevoel te komen. Als t me niet lukt heb ik nog een herkansing en is er geen man overboord, maar t zou zo fijn zijn als ik deze kan afvinken he?
maandag 13 april 2015
Toch maar even kalm aan doen dan
Had ik dit weekend uitgezocht om me helemaal klaar te stomen voor mijn examen wordt ik ziek. Ik ben benauwd heb hoestbuien waarbij ik sterretjes zie, voel mijn longen precies zitten en heb koorts. Al met al geen gunstige omstandigheden om te moeten leren en een aantal wiskundige vragen uit mijn hoofd te moeten leren. Heb de sommen al wel honderd keer gelezen en waar ik normaal echt binnen een uur de boel heb opgeslagen vallen de kwartjes niet. Wordt er echt chagerijnig van. Vandaag had ik een avonddienst wat inhoudt dat ik om half een zou moeten beginnen. Ik had de wekker gezet om vier uur om dan eerst te kunnen leren maar nadat ik vannacht om een uur wakker werd en niet meer kon slapen vanwege de zweetaanvallen van de koorts en de helaas voor mij jeukende huid die daar weer door werd veroorzaakt besloot ik de wekker door te schuiven naar zeven uur. Dat was een prettiger begin van de dag. Gelijk de nodige medicatie en zalf gebruikt om mezelf weer lekker te voelen. Helaas voelde ik me om acht uur nog een dweil en dus heb ik me ziek gemeld om half negen. Ik hoop nu alsnog op te knappen zodat ik vanmiddag nog al is het maar heel even kan studeren. Wil mijn uiterste best doen om morgen alsnog mijn examen te kunnen maken. Nou ja nu eerst maar weer t bed in om mijn longen rustig te houden en dan zien we straks wel weer verder
zaterdag 11 april 2015
Je hypotheek wel of niet oversluiten?
De hypotheekrente is momenteel historisch laag, heb jij nou een hypotheek met een hogere rente vraag dan bij je bank een proforma aflosnota op. Dit is een nota die aangeeft wat je aan boete zou moeten betalen als je nu de rente overzet naar een andere rente.(heb je een spaarhypotheek dan blijven zitten zolang je zit) je kunt dan simpel kijken of het zin heeft om nu een nieuwe rente met je bank af te spreken en een nieuwe looptijd te kiezen. De boeterente is ook fiscaal aftrekbaar in de meeste gevallen. Soms kan het ook een hoop rust geven wel een kleine boete maar wel de rente bijv voor 20 jaar vast zetten zodat je weet waar je aan toe bent. Wellicht kun je het bedrag dat je bespaart direct weer opsparen en aflossen zodra je een 500 euro hebt gespaard dan krijg je een sneeuwbaleffect waardoor je uiteindelijk nog meer bespaart.
donderdag 9 april 2015
Uitstelgedrag
Ik MOET aan het leren heb dinsdag een examen waar ik al eerder voor gezakt ben, maar kan me zo niet motiveren om de boeken in te duiken. Waar mijn collega's al maandenlang elke dag twee uur aan de studie zitten voer ik mijn eigen stress niveau op door het uit te stellen. Ik MOET vandaag want van t weekend wil dochterlief met me naar Kom in de kas, zondag hebben we een verjaardag en maandag moet ik 's avonds werken waardoor ik dus dan ook niets meer kan doen. Ondertussen al een was aangezet, kledingkast van dochter opnieuw ingericht want alles lag door elkaar. Een aflevering gekeken van van de straat (supermooi programma) maar dat boek dat ligt al een week op tafel te oefenen om zichzelf open te slaan. Heb er buikpijn van al voordat ik begin maar halen moet ik het. Oh ja en die puist tussen mijn ogen is er ook waarschijnlijk ook gekomen door de stress. Nou maar voorzichtig bij bladzijde een beginnen dan, hoef ik er daarna nog maar 843....
maandag 6 april 2015
Moe
Ik ben bekaf, mijn lijf heeft veel kast van de storm te verduren gehad en het eczeem tiert ook weer welig over mijn lijf. Mijn kop wil alleen maar denken en malen en over de meest vreemde dingen. Kan er de rem niet op krijgen. En wat heb ik gedaan? Ik ben van narigheid de hele week van hot naar haar aan t rennen geweest. Mijn ontsnappingsmechanisme. Zaterdag een dagje bij de deur gebleven en aan t einde van de dag haren knippen bij zwager en schoonzus. Zondag naar t voetballen van de neefjes kijken die hadden een wedstrijdje tegen een club uit Londen. 'S middags met schoonzus en onze oudste naar de schaapskooi geweest, vandaag zijn we heerlijk wezen rommelmarkten. En nu afgepeigerd, neem vanavond nog een extra pil in zodat ik zeker weet dat ik een nacht doorslaap zonder wakker te worden van de jeuk. Heb er nog een was in zitten en ga vanavond de zwemtas nog pakken voor morgen.
vrijdag 3 april 2015
woensdag 1 april 2015
100 euro winst gepakt vandaag
Het was spannend vanmorgen het aandeel Genfit zakte weer weg naar 30 euro. Ik had wat moeilijkheden met inloggen en toen ik zat dat er een stijgende lijn begon in te komen besloot ik om toch weer geld van de spaarrekening over te hevelen en nog een keer 100 stuks aan te kopen. Eerst dacht ik dat ik 200 euro winst wilde halen, later besloot ik dat 100 euro ook een mooi bedrag zou zijn en plaatste direct een verkooporder. Nou en dat is dus gelukt.
Ze zijn verkocht. Ik heb dus vandaag 100 euro winst gemaakt. Moet op de andere nog 300 euro verlies goedmaken maar heb nu toch een tevreden gevoel omdat ik in ieder geval iets verdiend heb. Heb er weer een nieuwe aankooporder op een lager punt in gezet. Wie weet lukt hetzelfde kunstje nog een keer. Maar voor nu ben ik er al erg blij mee.
Gisteren even de spaarsaldi en beleggingsaldi bij elkaar opgeteld en hoe ik het doe weet ik niet maar ik sta nog een kleine 10.000 euro van mijn doel van dit jaar af. Het doel is om de auto, dit jaar alsnog terug te sparen op de rekening.
Ze zijn verkocht. Ik heb dus vandaag 100 euro winst gemaakt. Moet op de andere nog 300 euro verlies goedmaken maar heb nu toch een tevreden gevoel omdat ik in ieder geval iets verdiend heb. Heb er weer een nieuwe aankooporder op een lager punt in gezet. Wie weet lukt hetzelfde kunstje nog een keer. Maar voor nu ben ik er al erg blij mee.
Gisteren even de spaarsaldi en beleggingsaldi bij elkaar opgeteld en hoe ik het doe weet ik niet maar ik sta nog een kleine 10.000 euro van mijn doel van dit jaar af. Het doel is om de auto, dit jaar alsnog terug te sparen op de rekening.
dinsdag 31 maart 2015
Spannende dag vandaag
Vandaag wordt een spannende dag, houdt Genfit de koers naar boven? Ik zag gisteravond dat de 100 stuks van gisteren al 138 euro gestegen was, maar het zou fijn zijn als vandaag al de 36 euro gehaald werd zodat ik quitte speel bij verkoop. Hoeven we daarna alleen nog maar te wachten op winst.
Dan ander nieuws we hebben een rover in ons kippenhok. Stal ie eerder alleen een ei, ondertussen valt ie de kippen aan. Een kip heeft het niet overleefd, de ander heeft zijn koppie helemaal los liggen. We hebben de kippetjes ondertussen naar een ander adres verhuisd en hebben vallen in t hok staan nu. Tot nu toe is de vangst een rat en twee muisjes. We blijven voorlopig vangen en gaan zaterdag op zoek naar een ander huisje dat we beter kunnen afsluiten 's avonds. Dochter was natuurlijk erg verdrietig maar na mijn belofte dat ze dan deze zomer nog een keer eitjes mag laten uitbroeden was dat snel over. Nou ga maar eens even mijn bed uit, was in de kasten gooien. Lekker ons bed uitwassen om om tien uur naar de dokter te gaan. O ja en natuurlijk bij het openen van de beurs klaar zitten achter mijn laptop
Abonneren op:
Posts (Atom)
-
Vandaag belde mijn broertje weer of ie mijn koffer mocht lenen. Ja natuurlijk. Hij heeft een vriendin in Zweden en waar hij eerder met de vr...
-
De titel van mijn blog Geldover doet de laatste tijd mijn blog niet echt eer aan. Ik ben aan het einde van de maand blut, sterker nog je ka...
-
Ik ben helemaal happy, heb net een hele mooie tripp trapp stoel op de kop weten te tikken voor maar 25 euro. Was al weken aan het kijken naa...
