Vanmorgen mocht ik al om half negen in de tandartsstoel gaan liggen. Wortelkanaalbehandeling die nu echt niet meer langer uitgesteld mocht worden aldus de tandarts. Had hem drie jaar geleden al zichtbaar maar was toen zwanger en wilde na mijn zwangerschap pas verdoving in mijn lijf. Ondanks dat de beste man aangaf dat t geen kwaad kon bleef ik een unheimlich gevoel houden en dus geen behandeling voor mij. Toen ik mijn miskraam had had ik even wat anders aan mijn hoofd en dus geen behandeling, vervolgens weer zwanger en dus geen behandeling en ach als t toch verder niet echt heel erg zeer deed...wat zomaar komt moest ook zo maar weggaan in mijn ogen. Twee weken terug echter begon de pijn toch wel erger te worden met name als ik iets warms dronk. Toch maar de tandarts bellen voordat het uit de klauwen zou lopen. Mocht afgelopen donderdag komen en er werd een foto gemaakt. Zowel de assistente als de tandarts schudden hun hoofd, dit moest toh echt wel heel erg zeer doen. Ik gaf aan t vervelend te vinden maar echt pijn mwah. Ik moest een vervolgafspraak maken en de assistente achter de balie gaf aan dat ik eind april aan de beurt was. Ik zei prima. Daar kwam de tandarts uit zijn hok gestoven met de mededeling dat ik maandag er tussen gezet moest worden. Haha man he. Dus ben geweest, Ben d´r altijd zenuwachtig voor maar odra de verdoving erin zit moet ik oppassen dat ik niet in slaap val.
Ben prettig geholpen.
Dan de beurs, aandeel genfit was 6% gestegen zag ik, had eigenlijk om negen uur achter de laptop willen zitten maar helaas lag toen nog in de stoel. Thuisgekomen heb ik de laptop opgestart en besloten om nog 100 stuks genfit bij te kopen tegen de dan geldende koers. 31,50 euro. Heb er dus nu 169 staan tegen gemiddeld een 36 euro.)iets minder maar door de meerdere aankopen die elke keer tine euro kosten hou ik het daar maar even op. Hoop dus nu dat ze snel terug gaan stijgen naar de koers van twee weken terug en dan ogen ze er op een 50 euro denk ik maar weer uit.
)en dan te bedenken dat ik ze daarvoor aankocht een paar weken terug.
Hopen op een goede beursweek. Ga me zo klaarmaken voor mijn werk. Mag tot 21,00 uur vanavond. Gelukkig met gezellige collega´s dus dat is het zo.
Volg me in mijn strijd om het gedeelte van de hypotheek dat nu op aflossingsvrij staat naar beneden (0) te krijgen. Dit doe ik door mijn best te doen om mijn inkomen te vergroten, o.a geld-terug-acties, tweedehands aankopen, aandelen en advertentie inkomsten en door uitgaven te verkleinen.Wil je mij een keer een persoonlijk bericht sturen? Leuk dit kan naar geldover@outlook.com.
maandag 30 maart 2015
vrijdag 27 maart 2015
Oeh dat was wel even heel erg schrikken vanmorgen....
Gisteravond rond half elf een berichte op mijn app, Geldover morgen komt Genfit met goed nieuws. Heb jij nog aandelen? Nou k had er nog een paar en kon wel wat goed nieuws gebruiken ook want ze waren per stuk zeker een tien euro gedaald. Ik bedacht me dat ik van de week nog iets anders verkocht had met 85 euro aan winst dus dat ik nog wat te investeren had. Ik bekeek het en dacht dan koop ik er max bij voor hetzelfde bedrag als de beurs gisteren gesloten is. Ik zette dus een aankooporder erin op 51 euro.
Vanmorgen had ik eerst geen tijd om te kijken omdat ik vlakbij naar een winkel moest waar je erg goedkoop kip kan kopen. Ik stond daar dus al om 8.45 uur, want om 9.00 uur gaat de winkel open en als je later komt sta je zo een uur buiten voordat je erin kan. Toen ik aan de koffie was bij mijn ouders bedacht ik me weerdat ik er een aankoop in wilde zetten en opende mijn app waar ik de koersen realtime kan zien. En dat was schrikken de aandelen waren niet gestegen maar ong 40% in waarde gedaald en op dat moment exact nog 31 euro waard. Als ze dus op 51 waren aangekocht had ik een dikke 600 euro verloren. (had helaas niet meer om te investeren op de rekening)
Baalde even en bedacht dat we dan nog langer zouden moeten wachten voordat we winst hebben.
Thuisgekomen kroop ik direct achter het programma van de bank om te kijken hoe groot de schade zou zijn. En daar werd ik dan weer blij. Ze waren niet aangekocht voor 51 euro maar voor 31 euro. Pjieuw en ze waren in een opwaartse koers geraakt en op t moment dat ik keek stonden ze alweer op 37.50. Kan dus een 200 euro winst pakken. Dit doe ik echter niet, heb voor het bedrag dat niet was besteed aan de aankoop nog weer extra stuks bijgekocht. Daardoor is mijn gemiddelde aankoopprijs nu 40.27 euro doordat ik er nog een aantal duurder had aangekocht (voor bijna t dubbele) Nuwachten we dus echt op t goede nieuws. Ik zou zeggen laat maar komen nu dat goede nieuws, mijn portefeuille is er klaar voor.....
Oh ja het eerste bedrag van crowdfunding is ook binnen, er is 7,64 euro bijgeschreven op de rekening, Heb 500 euro geinvesteerd,
Vanmorgen had ik eerst geen tijd om te kijken omdat ik vlakbij naar een winkel moest waar je erg goedkoop kip kan kopen. Ik stond daar dus al om 8.45 uur, want om 9.00 uur gaat de winkel open en als je later komt sta je zo een uur buiten voordat je erin kan. Toen ik aan de koffie was bij mijn ouders bedacht ik me weerdat ik er een aankoop in wilde zetten en opende mijn app waar ik de koersen realtime kan zien. En dat was schrikken de aandelen waren niet gestegen maar ong 40% in waarde gedaald en op dat moment exact nog 31 euro waard. Als ze dus op 51 waren aangekocht had ik een dikke 600 euro verloren. (had helaas niet meer om te investeren op de rekening)
Baalde even en bedacht dat we dan nog langer zouden moeten wachten voordat we winst hebben.
Thuisgekomen kroop ik direct achter het programma van de bank om te kijken hoe groot de schade zou zijn. En daar werd ik dan weer blij. Ze waren niet aangekocht voor 51 euro maar voor 31 euro. Pjieuw en ze waren in een opwaartse koers geraakt en op t moment dat ik keek stonden ze alweer op 37.50. Kan dus een 200 euro winst pakken. Dit doe ik echter niet, heb voor het bedrag dat niet was besteed aan de aankoop nog weer extra stuks bijgekocht. Daardoor is mijn gemiddelde aankoopprijs nu 40.27 euro doordat ik er nog een aantal duurder had aangekocht (voor bijna t dubbele) Nuwachten we dus echt op t goede nieuws. Ik zou zeggen laat maar komen nu dat goede nieuws, mijn portefeuille is er klaar voor.....
Oh ja het eerste bedrag van crowdfunding is ook binnen, er is 7,64 euro bijgeschreven op de rekening, Heb 500 euro geinvesteerd,
maandag 23 maart 2015
Waar te beginnen?
EZit even in de uitgeefmodus ipv in de bespaarstand. Dit bevalt me allesbehalve maar ik dreig de grip even helemaal te verliezen. Moet echt weer terug en de focus leggen. Afgelopen maand heb ik meerdere malen vanaf de spaar naar Se betaalrekening geld overgemaakt en t leek wel alsof t allemaal niets hielp. Het was zo weer van de rekening af. Ondanks dat t duur is en ik dit weet staat de betaalrekening nu een dikke 500 euro rood en dit ben ik zo niet. Gelukkig komt mijn salaris morgen binnen zodat we dan weer positief staan. Manlief krijgt einde van de maand altijd zijn salaris maar dat zal deze maand ook een tegenvaller zijn daar we een week vakantie hebben gehad en hij een week ziek is geweest. Twee weken geen overuren dus. Dat doet je betaalrekening geen goed. Wellicht dat ik wel deze maand mijn bonus ga krijgen dus dan zou die het rechttrekken. Daarnaast moet ik eens even kijken of de belastingdienst het me makkelijk heeft gemaakt met de aangifte weet dat er afgelopen jaar iets tot uitkeilend is gekomen en dat ik daar wellicht op voorhand teveel belasting op heb betaald, heb het formulier echter te goed opgeborgen 😩 zoeken dus
donderdag 19 maart 2015
Mijn interview met Huisvlijt
Enige tijd geleden werd me via de mail gevraagd of ik mee wilde werken aan een interview over beleggen. Ik heb teruggemaild dat ik dit wel wilde en de vragen beantwoord. Was nog best lastig daar ik het al zo'n tijd doe en geen goed overzicht meer heb van wat ik er mee verdiend heb. Ik moest dus echt even terug in de herinneringen om te kijken wat ik allemaal al gedaan had. Ze heeft het erg leuk samengevat daar ik nogal snel de antwoorden heb opgeschreven en het enigszins onsamenhangend vertelde. Vind he het leuk om te lezen kijk dan op www.huisvlijt.com
dinsdag 10 maart 2015
Reacties.....
Afgelopen zaterdag de nieuwe auto opgehaald zelf helemaal blij mee natuurlijk.
Maar waar ik niet op voorbereid was dat waren de reacties. Het verbaasd me echt. Heb echt hele lieve reacties gekregen van bv collega's die me echt oprecht feliciteerden met de aankoop het echt een supermooie auto vonden. Een collega wil zelfs een dag toeren haha gaan we misschien nog wel doen ook lijkt me wel leuk en gezellig in ieder geval. Familie die aangeven het echt een supermooie auto te vinden. Dochter die helemaal op de achterbank springt omdat ze hem zo chic vindt. Er bliept van alles, gordel sensor voor achteruit rijden de navigatie geeft een heel plattegrond aan, ze vindt t echt t einde.
Maar helaas zijn er ook mensen die alleen vertwijfeld vragen wat moest je bijbetalen die niet even de moeite doen om enthousiast over te komen en even meelopen naar de auto. Mijn schoonouders. Krijg steeds meer een naar gevoel bij ze alles moet in hun straatje passen. Als t met hun andere kinderen goed gaat moet je ze horen en t lijkt wel of ze t ons niet gunnen. Ben er weer even helemaal klaar mee
vrijdag 6 maart 2015
Bewuster omgaan met geld
Nu de spaarrekening weer aangevuld moet gaan worden ben ik weer kritischer naar zaken aan het kijken. De ranja is wat lichter van kleur geworden :-) en ook de cappuccino iets minder vol. M.a.w. ik heb de siroop en het poeder ongeveer gehalveerd. Ben zelf weer gewoon aan het water gegaan i.p.v. aan de limo en kies nu ook vaker weer voor een bakkie thee.
Theezakje wordt immers ook al gebruikt door manlief.
Vandaag aten we bami omdat we de ingrediënten daarvoor in huis hadden. Ik doe er dan altijd zilveruitjes en augurken bij, deze waren nog in de koelkast te vinden van de verjaardag van manlief. Ik werd er blij van dat er twee potjes weer leeg gingen. Terwijl we aan tafel zaten bedacht ik me dat het zonde is om het nat weg te gooien aangezien onze stoep nogal groen is na de winter, Heb het dus buiten over de groene plekken gegooid. Normaal doe ik dit met schoonmaakazijn.
Tot dusverre mijn kleine besparingen waar ik me weer eens bewust van was.
Verder heb ik de viooltjes die ik gisteren kocht voor een euro de tien gepland. Het ziet er meteen gezelliger uit buiten. Laat dat lekkere weer dat ze voorspeld hebben voor dit weekend maar komen.
Dochterlief mag van t weekend nog even proberen om zonnebloempitten te zaaien. Das nu voor de leuk en als ze groot genoeg zijn leuk voor in de tuin en als ze groter groeien fijn voor de kippen.
Pitten heb ik meegenomen bij mijn schoonzusje vandaan, Die wilde ze aan de vogels voeren maar ze kwamen er maar niet aan van t winter.
Helaas is manlief de hele week bij huis gebleven met zijn voorhoofdsholteontsteking. Dit houdt in dat we in april een mindere maand gaan krijgen daar hij nu ook geen overuren maakt. Dus m.a.w. er moet nog wat harder aan het sparen getrokken worden.
Ondertussen gooi ik er een aandeel uit met maar 8 euro winst, maar beter dan niets zullen we maar zeggen en koop er snel iets anders voor terug. Een aandeel dat vandaag wel heel erg hard aan het springen is en waar ik veel vertrouwen in heb.
De was hangt lekker buiten aan de lijn te drogen momenteel. Heb de afgelopen maanden echt veelvuldig de droger aangehad, moet mezelf weer aanwennen dat we ook een droogrek en een waslijn hebben en dat dit me veel geld gaat schelen op de eindafrekening.
Het zoeken naar spullen om te koop te zetten schiet niet erg hard op. Kwestie van geen zin om de boel allemaal overhoop te trekken.
Bij Vintykids gaat de verkoop wel erg lekker. Wordt er erg blij van om elke keer weer een paar euro op kleding te verdienen. Al merk ik wel dat men steeds kritischer wordt bij het accepteren van de kleding. Moet dus nog harder mijn best doen om mooi en goed spul te vinden om op te sturen. Ik ga denk ik het geld lekker laten staan totdat ik voldoende heb voor een leuk uitje.
Mijn code WDJYUL wordt nog steeds gevonden op het internet om gratis te laten verzenden. Heb nu al weer 15 euro shoptegoed staan. Dit besteed ik zodra er een actie is dat er gratis verzenden is.
Wens jullie allemaal een heel fijn weekend toe.
Theezakje wordt immers ook al gebruikt door manlief.
Vandaag aten we bami omdat we de ingrediënten daarvoor in huis hadden. Ik doe er dan altijd zilveruitjes en augurken bij, deze waren nog in de koelkast te vinden van de verjaardag van manlief. Ik werd er blij van dat er twee potjes weer leeg gingen. Terwijl we aan tafel zaten bedacht ik me dat het zonde is om het nat weg te gooien aangezien onze stoep nogal groen is na de winter, Heb het dus buiten over de groene plekken gegooid. Normaal doe ik dit met schoonmaakazijn.
Tot dusverre mijn kleine besparingen waar ik me weer eens bewust van was.
Verder heb ik de viooltjes die ik gisteren kocht voor een euro de tien gepland. Het ziet er meteen gezelliger uit buiten. Laat dat lekkere weer dat ze voorspeld hebben voor dit weekend maar komen.
Dochterlief mag van t weekend nog even proberen om zonnebloempitten te zaaien. Das nu voor de leuk en als ze groot genoeg zijn leuk voor in de tuin en als ze groter groeien fijn voor de kippen.
Pitten heb ik meegenomen bij mijn schoonzusje vandaan, Die wilde ze aan de vogels voeren maar ze kwamen er maar niet aan van t winter.
Helaas is manlief de hele week bij huis gebleven met zijn voorhoofdsholteontsteking. Dit houdt in dat we in april een mindere maand gaan krijgen daar hij nu ook geen overuren maakt. Dus m.a.w. er moet nog wat harder aan het sparen getrokken worden.
Ondertussen gooi ik er een aandeel uit met maar 8 euro winst, maar beter dan niets zullen we maar zeggen en koop er snel iets anders voor terug. Een aandeel dat vandaag wel heel erg hard aan het springen is en waar ik veel vertrouwen in heb.
De was hangt lekker buiten aan de lijn te drogen momenteel. Heb de afgelopen maanden echt veelvuldig de droger aangehad, moet mezelf weer aanwennen dat we ook een droogrek en een waslijn hebben en dat dit me veel geld gaat schelen op de eindafrekening.
Het zoeken naar spullen om te koop te zetten schiet niet erg hard op. Kwestie van geen zin om de boel allemaal overhoop te trekken.
Bij Vintykids gaat de verkoop wel erg lekker. Wordt er erg blij van om elke keer weer een paar euro op kleding te verdienen. Al merk ik wel dat men steeds kritischer wordt bij het accepteren van de kleding. Moet dus nog harder mijn best doen om mooi en goed spul te vinden om op te sturen. Ik ga denk ik het geld lekker laten staan totdat ik voldoende heb voor een leuk uitje.
Mijn code WDJYUL wordt nog steeds gevonden op het internet om gratis te laten verzenden. Heb nu al weer 15 euro shoptegoed staan. Dit besteed ik zodra er een actie is dat er gratis verzenden is.
Wens jullie allemaal een heel fijn weekend toe.
maandag 2 maart 2015
T begin is er....
Vandaag weer een dagje gewerkt. En gelijk maar strak ingezet. Ik wil weer afvallen en geld erbij op de rekening. Vandaag dus geen eten in het restaurant gehaald maar zelf appeltjes meegenomen. Op t werk zelf aangekomen bleek er behoefte aan mensen die wilden overwerken. Heb twee uurtjes aangeboden, je wordt er niet rijk van maar aangezien we dan ook t eten op kosten van de zaak kunnen bestellen hier ook gebruik van gemaakt. Eten we morgen wat ik vandaag zou eten scheelt weer een dagje.
Werken zelf ging wel lekker.
Heb vandaag ook nog even berekend wat we waard zijn. 127000 euro ben ik heel erg blij mee. Veel geld zit in de woning maar vooruit het is er fictief toch.
Gaan we van de week nog even lekker belastingaangifte doen zodat er bog wen paar duizend bij komt binnenkort. Tralala Life is good for us.
vrijdag 27 februari 2015
Weer thuis...
Vanmorgen stond de wekker om zeven uur. Tassen in de auto laden, eten kids wassen en aankleden en gaan met die banaan.
We hadden bedacht dat we de laatste dag nog zouden gaan zwemmen, maar aangezien mijn gezicht en onderarmen te maken hadden met een zware eczeemaanval en schreeuwden om de juiste zalf die we maandag waren vergeten op te halen bij de apotheker zijn we snel naar huis gereden. Ondertussen was na was gedraaid en de droger er maar bij aangezet. Heerlijk als straks alles weer aan kant is immers.
Hoe ik mijn ervaring heb ervaren?
Nou als heerlijk omdat ik bij mijn man en kinderen was de hele week, (en ook dit weekend nog) wat een feest. Het park de Huttenheugte is erg verouderd, De huisjes zijn echt uit de prehistorie. Wel schoon dat moet ik toegeven en ook de bedden en de bank waren echt uitstekend.
Het zwembad was leuk om te zien, maar helaas zo megadruk en erg koud vond ik wat dan weer niet prettig is voor onze dame van anderhalf.
De prijzen voor de horeca waren echt belachelijk, er werd dan ook weinig gekocht door iedereen viel me op. Ik denk dan hou de prijzen iets gunstiger, je moet wel wat meer verkopen voor dezelfde winst, maar mensen zijn ook eerder bereid iets af te nemen.
Een ander minpuntje vond ik dat je de sleutel niet persoonlijk kon inleveren maar in een bak moest gooien er was dus ook niet iemand om je wel thuis te wensen. Klein ding maar het voelde voor mij erg vreemd zo´n koel afscheid.
Gaan we nog een keer terug? Nee dat niet meer, wij houden meer van andere parken.
En nu?
Nu de hand weer op de knip gaan houden. Ik had het hele jaar al geld in een spaarpot gedaan om tijdens de vakantie te verteren. Dit geld ga ik nu gebruiken om zo lang mogelijk boodschappen mee te kunnen doen. Ik moet nog tellen, maar het wordt stretch our money ten top denk ik. Om goed te beginnen heb ik zodra we thuis waren rode kool en speklappen uit de vriezer getrokken. Morgen wil ik echt alleen brood en wat fruit of hele goedkope groente halen bij de supermarkt. Gewoon rekenen dat elke cent die we uitgeven we eigenlijk niet hebben. Ik wil kijken of we aan het einde van het jaar ons spaargeld weer op de 50K kunnen krijgen. (wordt een heidens karwei dat dan wel weer)
We hadden bedacht dat we de laatste dag nog zouden gaan zwemmen, maar aangezien mijn gezicht en onderarmen te maken hadden met een zware eczeemaanval en schreeuwden om de juiste zalf die we maandag waren vergeten op te halen bij de apotheker zijn we snel naar huis gereden. Ondertussen was na was gedraaid en de droger er maar bij aangezet. Heerlijk als straks alles weer aan kant is immers.
Hoe ik mijn ervaring heb ervaren?
Nou als heerlijk omdat ik bij mijn man en kinderen was de hele week, (en ook dit weekend nog) wat een feest. Het park de Huttenheugte is erg verouderd, De huisjes zijn echt uit de prehistorie. Wel schoon dat moet ik toegeven en ook de bedden en de bank waren echt uitstekend.
Het zwembad was leuk om te zien, maar helaas zo megadruk en erg koud vond ik wat dan weer niet prettig is voor onze dame van anderhalf.
De prijzen voor de horeca waren echt belachelijk, er werd dan ook weinig gekocht door iedereen viel me op. Ik denk dan hou de prijzen iets gunstiger, je moet wel wat meer verkopen voor dezelfde winst, maar mensen zijn ook eerder bereid iets af te nemen.
Een ander minpuntje vond ik dat je de sleutel niet persoonlijk kon inleveren maar in een bak moest gooien er was dus ook niet iemand om je wel thuis te wensen. Klein ding maar het voelde voor mij erg vreemd zo´n koel afscheid.
Gaan we nog een keer terug? Nee dat niet meer, wij houden meer van andere parken.
En nu?
Nu de hand weer op de knip gaan houden. Ik had het hele jaar al geld in een spaarpot gedaan om tijdens de vakantie te verteren. Dit geld ga ik nu gebruiken om zo lang mogelijk boodschappen mee te kunnen doen. Ik moet nog tellen, maar het wordt stretch our money ten top denk ik. Om goed te beginnen heb ik zodra we thuis waren rode kool en speklappen uit de vriezer getrokken. Morgen wil ik echt alleen brood en wat fruit of hele goedkope groente halen bij de supermarkt. Gewoon rekenen dat elke cent die we uitgeven we eigenlijk niet hebben. Ik wil kijken of we aan het einde van het jaar ons spaargeld weer op de 50K kunnen krijgen. (wordt een heidens karwei dat dan wel weer)
woensdag 25 februari 2015
Kcheng
Hoe kom je snel van je geld af? Nou ga een weekend naar C*nterparcs en ga met een lege tas naar t zwembad. Kopje koffie 2,50 euro. Doen we dus niet meer he? Eerst moeten we een auto terug verdienen. :-) Helaas zijn we de thermoskan vergeten. Doen we de volgende keer niet meer, want als ik anderhalf uur in het zwembad heb gezeten snakt mijn hele lijf naar cafeïne en niet naar de ranja die we nu bij ons hadden. T is dat we zoveel thermoskannen thuis hebben en dat t nog een dag afzien wordt anders had ik acuut een a. Ction opgezocht om er een op te halen. Had gelukkig nu wel lekker snaai mee.
Ik moet zeggen dat ik me beel veel van dit park had voorgesteld daar het veel duurder is dan bv de roompot parken waar we normaal naartoe gaan. Maar als ik eerlijk ben doe mij maar roompot iets minder grootschalig dan dit en beter betaalbaar. De uitvalswegen hier zijn wel fijn want we zitten binnen een half uur ik Duitsland. Vinden we heerlijk omdat we daar zo lekker kunnen winkelen heb voor de jongste al een leuk jurkje gekocht voor het bruiloftsfeest straks van opa en oma. Hopenlijk vind ik morgen ook nog wat leuks voor de andere dochter.
We hebben weer veel teveel meegesleept hier naartoe en waren al afgeladen vol. manlief moest nog even wat vergeten boodschappen halen en deed vervolgens ook voor een week of drie boodschappen maar eens even kijken wat we morgen nog kunnen opmaken aan grote dingen zodat we wat meer plek in de auto hebben.
Vrijdag de laatste dag mogen we nog volledig van de voorzieningen gebruik maken, twijfel nog wat we gaan doen want vind het ook wel lekker om vrijdagavond alles in huis weer in de kasten te hebben liggen zodat we de rest van t weekend relaxed kunnen doorbrengen.
dinsdag 24 februari 2015
En zo werd het een wel hele dure vakantie....
Nou om maar gelijk met de deur in huis te vallen we hebben vanmorgen een hele vette mooie stoere auto gekocht. Niks geen besparing aan of het niet zijn dat we zo'n vijf km meer kunnen rijden met een liter diesel. We zijn op vakantie en de man zag de auto staan op nog geen 20 km afstand wauwerdewauwie allebei meteen verliefd en dus even een proefrit gemaakt. Garage was er een van lage prijzen en niets meer onderhandelen, ging niets niet lopen zeiken gaf duidelijke tekst en uitleg. Volgende week zaterdag mogen we hem ophalen. Voelt echt wel als heel luxe en hebben ons enorm verwend.
Maar betekend wel dat ik weer flink aan t bezuinigen wil want was ik eindelijk op t punt beland waar ik onze spaarrekening op wilde hebben gaat er ineens een bedrag met vijf cijfers voor de komma weer vanaf. Dus dat wordt broekriem aanhalen en zo hard mogelijk ons best doen om het geld weer voor het einde van t jaar aangevuld te hebben. Het eerste waar ik volgende week mee begin zijn zo min mogelijk boodschappen doen kunnen we direct mooi opmaken wat er in huis is en d broodjes mee naar t werk worden nu weer even zelfgesmeerde bammen.
ook niets mis mee en toch al snel een besparing van vijf euro per week alleen op de bammen. Gaan we direct weer ons huis door om een en ander op MP te zetten. En alles opgeruimd en ook jog geld toe of bespaard. Heb er nu al weer zin in. Weer een concreet doel hebben is fijn kunnen we volgend jaar gelijk op 2 januari weer max aflossen. Ga volgende week op zoek naar een goedkopere autoverzekering die van ons is goed maar er zijn er zeker veel net zo goed en een stuk minder duur.
Abonneren op:
Posts (Atom)
-
Vandaag belde mijn broertje weer of ie mijn koffer mocht lenen. Ja natuurlijk. Hij heeft een vriendin in Zweden en waar hij eerder met de vr...
-
De titel van mijn blog Geldover doet de laatste tijd mijn blog niet echt eer aan. Ik ben aan het einde van de maand blut, sterker nog je ka...
-
Ik ben helemaal happy, heb net een hele mooie tripp trapp stoel op de kop weten te tikken voor maar 25 euro. Was al weken aan het kijken naa...