Vandaag ging de beurs ook weer lekker omhoog. Zo lekker dat ik 124 euro winst kon pakken. Probeer wel weer andere aandelen ervoor terug te kopen zodat we doorinvesteren en de pot mooi nog verder kan oplopen.
Verder een druk schoonmaak en opruimdagje. anlief is zondag jarig en we gaan maandag een midweek weg. Druk dus om het huis aan kant te maken, voorbereiding voor de verjaardag te doen en ook nog even al het bedlinnen te verschonen. Want niets zo fijn als in een schoon bed thuiskomen.
Doen we morgen samen de boodschappen en brengen oud papier en glas etc weg. Heb er zin in!
Volg me in mijn strijd om het gedeelte van de hypotheek dat nu op aflossingsvrij staat naar beneden (0) te krijgen. Dit doe ik door mijn best te doen om mijn inkomen te vergroten, o.a geld-terug-acties, tweedehands aankopen, aandelen en advertentie inkomsten en door uitgaven te verkleinen.Wil je mij een keer een persoonlijk bericht sturen? Leuk dit kan naar geldover@outlook.com.
vrijdag 20 februari 2015
woensdag 18 februari 2015
Beoordelingsgesprek
Mijn beoordelingsgesprek gister verliep lekker. We hebben voor de verandering weer eens andere formulieren waarmee we werken. Geeft niets been there done that. Kwam er alleen achter dat het wel handig is dat wanneer je ergens op beoordeeld wordt je dit ook vooraf weet. Dus mocht eerst weer eens in de verdediging. Uiteindelijk komen we dan toch altijd op de goed beoordeling waarvan ik vind dat ik hem absoluut verdien.
Het is hier vandaag heerlijk weer, schoonmama is jarig best een beetje balen want Ik was liever met de kids wat leuks gaan doen. (vind het dus niet leuk om naar schoonmama te gaan :-))
Das dan ook weer duidelijk.
We hebben maandag nog een gesprekje gehad op de school van de oudste, helemaal fijn ze heeft alleen ruim voldoendes, goed en als laagste cijfer een 8 en als hoogste een 10. Proud mama dus.
En dan te bedenken dat ze zelf nog steeds vindt dat ze teveel fout doet.
Vorig jaar zou ik met haar naar logopedie moeten, niet vanwege haar spraak, maar omdat ze verhalen niet in volgorde zou terug vertellen en geen verbanden zou kunnen leggen. Ik herkende dit niet en omdat ze al zo onzeker was heb ik toen aangegeven dat ik dit eerst nog wilde aankijken. Schetst mijn verbazing dat de huidige juf juist uit haarzelf vertelde dat dit nu de ijzersterke kanten van dochterlief zijn en dat ze bovendien met lezen al anderhalf jaar verder is dan het niveau waar ze op moet zitten. Begrijpend lezen gaat ook als de brandweer. Blij te horen daar ik van mening ben dat dit een van de belangrijkste vaardigheden is die je moet bezitten om makkelijk en fijn te kunnen studeren.
De jongste is al weken aan het kwakkelen met de gezondheid, hoesten en verkouden. Vanmorgen toch maar naar de huisarts gegaan, nadat hoestdrankjes, insmeren met dampo, neusspray en rauwe uien bij t bed geen verbetering brachten. Het laatste is echt ideaal om ervoor te zorgen dat haar snot niet vast gaat slaan en ze ook nog een voorhoofdsholteontsteking erbij krijgt. Vandaag kreeg ze een antibiotica kuurtje van vijf dagen. Het zou erg fijn als het hielp aangezien we volgende week lekker een midweek vrij zijn. We zitten tegen de Duitse grens aan in een bekend park met subtropisch zwemparadijs.
We gaan dus sowieso twee keer lekker in Duitsland eten, nemen lekker voor een avond de gourmetset mee. Lekker boek voor bij t zwembad en veel lekker lui niets moet tijd met elkaar doorbrengen, spelletje hier spelletje daar komt vast allemaal goed.
Benieuwd of de manlief nog iets aan Valentijn doet, aangezien we dit bewust altijd later doen. :-)
Het is hier vandaag heerlijk weer, schoonmama is jarig best een beetje balen want Ik was liever met de kids wat leuks gaan doen. (vind het dus niet leuk om naar schoonmama te gaan :-))
Das dan ook weer duidelijk.
We hebben maandag nog een gesprekje gehad op de school van de oudste, helemaal fijn ze heeft alleen ruim voldoendes, goed en als laagste cijfer een 8 en als hoogste een 10. Proud mama dus.
En dan te bedenken dat ze zelf nog steeds vindt dat ze teveel fout doet.
Vorig jaar zou ik met haar naar logopedie moeten, niet vanwege haar spraak, maar omdat ze verhalen niet in volgorde zou terug vertellen en geen verbanden zou kunnen leggen. Ik herkende dit niet en omdat ze al zo onzeker was heb ik toen aangegeven dat ik dit eerst nog wilde aankijken. Schetst mijn verbazing dat de huidige juf juist uit haarzelf vertelde dat dit nu de ijzersterke kanten van dochterlief zijn en dat ze bovendien met lezen al anderhalf jaar verder is dan het niveau waar ze op moet zitten. Begrijpend lezen gaat ook als de brandweer. Blij te horen daar ik van mening ben dat dit een van de belangrijkste vaardigheden is die je moet bezitten om makkelijk en fijn te kunnen studeren.
De jongste is al weken aan het kwakkelen met de gezondheid, hoesten en verkouden. Vanmorgen toch maar naar de huisarts gegaan, nadat hoestdrankjes, insmeren met dampo, neusspray en rauwe uien bij t bed geen verbetering brachten. Het laatste is echt ideaal om ervoor te zorgen dat haar snot niet vast gaat slaan en ze ook nog een voorhoofdsholteontsteking erbij krijgt. Vandaag kreeg ze een antibiotica kuurtje van vijf dagen. Het zou erg fijn als het hielp aangezien we volgende week lekker een midweek vrij zijn. We zitten tegen de Duitse grens aan in een bekend park met subtropisch zwemparadijs.
We gaan dus sowieso twee keer lekker in Duitsland eten, nemen lekker voor een avond de gourmetset mee. Lekker boek voor bij t zwembad en veel lekker lui niets moet tijd met elkaar doorbrengen, spelletje hier spelletje daar komt vast allemaal goed.
Benieuwd of de manlief nog iets aan Valentijn doet, aangezien we dit bewust altijd later doen. :-)
donderdag 12 februari 2015
Energieniveau vasthouden
Waar ik dinsdag zo heerlijk begon met de slaapkamers en de douche een goede opruim en schoonmaakbeurt te geven heb ik daarna haast niets aangepakt.
Dinsdagavond heb ik gewerkt met een lekkere vibe, ondanks dat er veel gezeik was op de werkvloer want er moet meer in minder tijd terwijl we nu de deadlines al niet halen.
Ik vind het vreselijk om tegen collega's te moeten zeggen dat ik ze niet kan helpen met hun vragen omdat ik aan mijn eigen tijden en performance moet denken. Sla dan echt een beetje dood. Gelukkig is het in de avonduren minder druk en heb je dus wat meer tijd om te helpen. Wellicht een overweging om dan daadwerkelijk altijd de dinsdagavonddienst te pakken zodat ik mezelf meer rust geef.
Het nadeel is wel dat ik s avonds slecht in slaap kan komen en dus de volgende morgen slecht uit bed. Toch wilde ik de kleine meid graag weer ophalen bij mijn ouders en dus was ik daar om goed negen uur.
Mijn moeder had eigenlijk andere plannen voor de dag en wilde naar bepaalde winkels met me. Aangezien ze zelf geen rijbewijs heeft en veel voor mij doet voelde ik me verplicht om met haar mee te gaan. Dat werd een weg dag..., was nl niet eerder dan half vijf weer thuis en toen moest er nog eten op tafel komen voorde manlief omdat die ook besloten had om naar huis te komen.
Was ik wel blij mee hoor want ik begin hem steeds meer te missen als ie langer van huis is.O bedenk me net dat ik gister nog wel lekker ons bed heb verschoond, dat dan wel weer...
Moet vandaag dus echt eens even wat gaan doen, behalve me dan te focussen op mijn aandelen.
De dertig euro die ik net heb kunnen pakken is dan wel weer niet veel maar voor de man toch drie uur minder werken. :-)
Nou klep van de laptop dicht en gaan....
Dinsdagavond heb ik gewerkt met een lekkere vibe, ondanks dat er veel gezeik was op de werkvloer want er moet meer in minder tijd terwijl we nu de deadlines al niet halen.
Ik vind het vreselijk om tegen collega's te moeten zeggen dat ik ze niet kan helpen met hun vragen omdat ik aan mijn eigen tijden en performance moet denken. Sla dan echt een beetje dood. Gelukkig is het in de avonduren minder druk en heb je dus wat meer tijd om te helpen. Wellicht een overweging om dan daadwerkelijk altijd de dinsdagavonddienst te pakken zodat ik mezelf meer rust geef.
Het nadeel is wel dat ik s avonds slecht in slaap kan komen en dus de volgende morgen slecht uit bed. Toch wilde ik de kleine meid graag weer ophalen bij mijn ouders en dus was ik daar om goed negen uur.
Mijn moeder had eigenlijk andere plannen voor de dag en wilde naar bepaalde winkels met me. Aangezien ze zelf geen rijbewijs heeft en veel voor mij doet voelde ik me verplicht om met haar mee te gaan. Dat werd een weg dag..., was nl niet eerder dan half vijf weer thuis en toen moest er nog eten op tafel komen voorde manlief omdat die ook besloten had om naar huis te komen.
Was ik wel blij mee hoor want ik begin hem steeds meer te missen als ie langer van huis is.O bedenk me net dat ik gister nog wel lekker ons bed heb verschoond, dat dan wel weer...
Moet vandaag dus echt eens even wat gaan doen, behalve me dan te focussen op mijn aandelen.
De dertig euro die ik net heb kunnen pakken is dan wel weer niet veel maar voor de man toch drie uur minder werken. :-)
Nou klep van de laptop dicht en gaan....
dinsdag 10 februari 2015
Rommelmarkten I love it
Afgelopen weekend ben ik met mijn schone zuster naar de rommelmarkt geweest, oh wat is dat toch lekker. Ik moet bekennen het eerste half uur heb ik nodig om te acclimatiseren maar daarna trekken en graaien maar in bergen kleding huisraad speelgoed. Ik ben dan ook weer goed geslaagd, heb hele mooie winterjassen kunnen scoren voor twee euro per stuk, ze zijn voor mijn eigen kinderen voor volgend jaar en als ze ze netjes kunnen houden gaan ze daarna in de zak naar Vintykids en krijg ik er hopelijk een twintig euro voor terug. Kijk dat is leuk inkopen. Ik heb wat korte broeken kunnen scoren voor in de zak, een supermooie nieuw rokje van jottem voor dochterlief, we hebben 21 maart een feestje dus die hangen we nog eventjes apart daarvoor. Verder heb ik een paar hele mooie zwarte laarzen kunnen scoren voor twee euro en voetbalschoenen met bijpassende scheenbeschermers voor een euro. Deze stonden op t wensenlijstje van mijn oudste dus helemaal blij. Een mooie gymtas voor maar twee euro en een klein tasje voor een euro. We waren nog nooit bij deze markt geweest maar ga er zkers nog eens vaker heen.
Verder heb ik van t weekend echt een hele mooie auto gezien waarover we nu echt aan t twijfelen zijn. Onze spaarrekening heeft een astronomisch bedrag bereikt en ik heb er erg mijn best voor gedaan maar nu t er dan opstaat twijfel ik of ik t wil uitgeven. Ik moet natuurlijk nog even doorsparen voordat we het hele aflosvrije gedeelte van de woning bij elkaar hebben gespaard maar het feit dat t momenteel niet tastbaar voor me is en ik er niets van kan zien nekt me. Ik ben een dief van mijn portemonnee als ik nu aflos op de hypotheek gezien de boete die ik krijg van tien procent. Dan nog maar drie jaar wachten, misschien als ik t doel concreter maak en me meer richt op t bedrag dat tegen die tijd klaar moet staan dat ik t gemotiveerd sparen weer op kan pakken. Mmmm merk dat ik hier mijn gedachten beter over moet laten gaan...het is ook nog wel erg vroeg.
Ga ik nu mijn aandacht maar eens verplaatsen naar de bovenverdieping mag vanmiddag en vanavond werken hebben we nog mooi even de tijd om de boel aan kant te maken. Fijne dag
Ondertussen badkamer schoon Check
zondag 8 februari 2015
Warhorse
Gisteren zijn we met onze oudste dochter naar Warhorse geweest. En ik moet zeggen dat ik het echt helemaal geweldig vond.
Dochterlief was nog een beetje te jong achteraf gezien, en werd ook nog eens ziek tijdens de voorstelling. Tijdens de pauze nog een paracetamol gegeven, zodat we t einde konden halen.
Dochter vond de voorstelling op zich wel mooi maar had echt last van t geluid. Eerlijk gezegd had t van mij ook iets minder hard gemogen, maar waar wij kunnen filteren bezit zij die gave nog niet en wordt bijna hysterisch als t te lang duurt. Volgende keer earplugs mee als we haar weer meenemen voor de zekerheid.
Vandaag ga ik met mijn schoonzusje naar de IJhallen, kijken of we nog wat kleding voor Vintykids kunnen scoren. Ik heb al weer een tas klaar staan om op te sturen maar er is nog wel wat extra ruimte in de tas. Heb er zin in wordt vast weer lachen, gieren en brullen met zijn twee en daar ben ik wel even aan toe.
Allemaal een hele fijne zondag toegewenst.
donderdag 5 februari 2015
95 euro onnozel uitgeven in 45 minuten.....
Gisteren rond half vijf belde mijn moeder me op. Of ik nog cadeaukaarten had van de v en d. Ja zitten al vier jaar in mijn portemonnee... Nou t gaat niet zo goed en straks vallen ze om en heb je niets. Dus hup in de auto, bedacht nog net op tijd dat 1 kaart niet eens geactiveerd was snel telefonisch laten actieveren want waar was die brief met de pincode nou? en op naar de winkel. De jongste was aan slapen toe dus die snel bij mijn moeder afgegeven de ander moest verplicht met me mee.
Rij ik de stad in bedenk ik me dat ik de auto vlakbij moet zien te parkeren want anders helemaal geen tijd om iets te kiezen. Wil ik het kaartje betalen kan t niet met pin en alleen met contant. AArghh, ik vis nog snel wat kleingeld uit de asbak net genoeg voor 45 minuten. En toen sprint naar de winkel. Ik heb eerst gekeken voor kleding voor mijn meiden, aangezien we binnenkort een feestje hebben. Maar helaas niets voor netjes nog wel een mooie trui en een lekkere huisbroek voor de oudste. Das dan 21 euro, zie ik op een andere verdieping Rituals, heb mezelf hier eerder op mogen trakteren vanwege een tegoedbon van de Postcodeloterij, toch wel erg lekker dus een pot gekocht, kcheng 13 euro, nootjesbar o ja mijn moeder is binnenkort jarig en de manlief ook dus ook maar vast flink ingeslagen daar. Was er nog niet toen nog maar een pot rituals voor mijn moeder meegenomen en een lekkere zak met fudge voor mijn vader. Toen weer ren vlieg naar de auto en we hadden nog 3 minuten tijd over.
Cassiere gaf aan dat het storm liep met de cadeaukaarten. Ja nu hebben we iets en anders niets. Merk wel dat ik het lstig vindt, want op de rituals na zou ik dit nooit hebben gekocht daar het me veel te duur is, maar ja nu de tijdsnood en het feit dat ik anders wellicht niets heb deed me anders besluiten.
Kaarten waren eigenlijk van mijn ouders gekregen als kerstpakket van hun vrijwilligerswerk. Mar aangezien mijn ouders helemaal nooit bij de v en d komen toen al aan mij gegeven.
Hebben jullie veel cadeaukaarten? Heb er nog een paar van de Hema ook met grote bedragen erop, gevraagd voor dochterlief haar geboorte. Koop ik wat wat niet voor haar is dan betaal ik dat uit naar haar spaarrekening. Van laatst bv ondergoed gekocht voor de oudste, maar anders kom ik ook niet zo vaak bij de Hema.Vind die winkel in verhouding met andere veel te duur dus moet dan kiezen tussen de kaart moet op of toch goedkoper elders halen. Meestal wint t laatste bij mij.
Rij ik de stad in bedenk ik me dat ik de auto vlakbij moet zien te parkeren want anders helemaal geen tijd om iets te kiezen. Wil ik het kaartje betalen kan t niet met pin en alleen met contant. AArghh, ik vis nog snel wat kleingeld uit de asbak net genoeg voor 45 minuten. En toen sprint naar de winkel. Ik heb eerst gekeken voor kleding voor mijn meiden, aangezien we binnenkort een feestje hebben. Maar helaas niets voor netjes nog wel een mooie trui en een lekkere huisbroek voor de oudste. Das dan 21 euro, zie ik op een andere verdieping Rituals, heb mezelf hier eerder op mogen trakteren vanwege een tegoedbon van de Postcodeloterij, toch wel erg lekker dus een pot gekocht, kcheng 13 euro, nootjesbar o ja mijn moeder is binnenkort jarig en de manlief ook dus ook maar vast flink ingeslagen daar. Was er nog niet toen nog maar een pot rituals voor mijn moeder meegenomen en een lekkere zak met fudge voor mijn vader. Toen weer ren vlieg naar de auto en we hadden nog 3 minuten tijd over.
Cassiere gaf aan dat het storm liep met de cadeaukaarten. Ja nu hebben we iets en anders niets. Merk wel dat ik het lstig vindt, want op de rituals na zou ik dit nooit hebben gekocht daar het me veel te duur is, maar ja nu de tijdsnood en het feit dat ik anders wellicht niets heb deed me anders besluiten.
Kaarten waren eigenlijk van mijn ouders gekregen als kerstpakket van hun vrijwilligerswerk. Mar aangezien mijn ouders helemaal nooit bij de v en d komen toen al aan mij gegeven.
Hebben jullie veel cadeaukaarten? Heb er nog een paar van de Hema ook met grote bedragen erop, gevraagd voor dochterlief haar geboorte. Koop ik wat wat niet voor haar is dan betaal ik dat uit naar haar spaarrekening. Van laatst bv ondergoed gekocht voor de oudste, maar anders kom ik ook niet zo vaak bij de Hema.Vind die winkel in verhouding met andere veel te duur dus moet dan kiezen tussen de kaart moet op of toch goedkoper elders halen. Meestal wint t laatste bij mij.
maandag 2 februari 2015
Werk uit handen geven.
Ik moet meer gaan nadenken over wat ik doe.
Zoals we het op t werk zo mooi zeggen.
MOET ik het nu doen?
Moet IK het nu doen?
Moet ik HET nu doen?
Moet ik het NU doen
Moet ik het nu DOEN?
Leg de klemtoon op het woord in hoofdletters...
Zelf ben ik iemand die snel de gevolgen van bepaalde veranderingen inziet.
Als men A zegt ben ik al snel bij Z met de consequenties en dat breekt me op, omdat ik bij alle onderliggende stappen ook de beren heb meegenomen de oplossingen ervoor wil bedenken, of bekijk of het anders kan. Dit kost me erg veel energie. Vandaar dat ik nu met mijn team en leidinggevende heb afgesproken dat het niet handig is dat ik degene ben die de zaken uitzoekt, maar de signalerende functie blijf houden, maar dat ik het dan mag en kan overdragen zodat zaken me niet leegzuigen.
Ook hierin zie ik sterke overeenkomsten met mijn huishouding. Zo stond ik net achter het aanrecht vertwijfeld te kijken naar de zooi die erop stond. Ook hier ga ik nadenken en dan met name Moet IK het doen? Met name dit zinnetje. Want hoe eerlijk is het als iedereen zondag gezellig zijn ding doet, nergens naar omkijkt en de zooi laat liggen voor mij om de rest van de week als een gek achter de achterlopende klusjes aan te gaan. Ik hoop dat manlief vanavond thuis komt. MOETEN we NU praten. :-)
Zelf denk ik dat als we er samen voor zorgen dat het aan kant is op zondagavond ik het de rest van de week bij kan houden en eens iets extra's kan oppakken. Nu ren ik als kip zonder kop achter werk dat moet gebeuren omdat wc's ed nou eenmaal niet schoon worden vanzelf, er kleren gewassen en weer schoon in de kast moeten komen. Pak ik een extra klus aan in de zin van de kast eens uitmesten en alles goed uitzoeken dan blijft er standaard werk liggen waar ik vervolgens dus weer achteraan moet gaan rennen. Ik heb mijn handen meer dan vol aan de dagelijkse klussen.
Ga nu maar eens even de wc's doen by the way...
Zoals we het op t werk zo mooi zeggen.
MOET ik het nu doen?
Moet IK het nu doen?
Moet ik HET nu doen?
Moet ik het NU doen
Moet ik het nu DOEN?
Leg de klemtoon op het woord in hoofdletters...
Zelf ben ik iemand die snel de gevolgen van bepaalde veranderingen inziet.
Als men A zegt ben ik al snel bij Z met de consequenties en dat breekt me op, omdat ik bij alle onderliggende stappen ook de beren heb meegenomen de oplossingen ervoor wil bedenken, of bekijk of het anders kan. Dit kost me erg veel energie. Vandaar dat ik nu met mijn team en leidinggevende heb afgesproken dat het niet handig is dat ik degene ben die de zaken uitzoekt, maar de signalerende functie blijf houden, maar dat ik het dan mag en kan overdragen zodat zaken me niet leegzuigen.
Ook hierin zie ik sterke overeenkomsten met mijn huishouding. Zo stond ik net achter het aanrecht vertwijfeld te kijken naar de zooi die erop stond. Ook hier ga ik nadenken en dan met name Moet IK het doen? Met name dit zinnetje. Want hoe eerlijk is het als iedereen zondag gezellig zijn ding doet, nergens naar omkijkt en de zooi laat liggen voor mij om de rest van de week als een gek achter de achterlopende klusjes aan te gaan. Ik hoop dat manlief vanavond thuis komt. MOETEN we NU praten. :-)
Zelf denk ik dat als we er samen voor zorgen dat het aan kant is op zondagavond ik het de rest van de week bij kan houden en eens iets extra's kan oppakken. Nu ren ik als kip zonder kop achter werk dat moet gebeuren omdat wc's ed nou eenmaal niet schoon worden vanzelf, er kleren gewassen en weer schoon in de kast moeten komen. Pak ik een extra klus aan in de zin van de kast eens uitmesten en alles goed uitzoeken dan blijft er standaard werk liggen waar ik vervolgens dus weer achteraan moet gaan rennen. Ik heb mijn handen meer dan vol aan de dagelijkse klussen.
Ga nu maar eens even de wc's doen by the way...
donderdag 29 januari 2015
Bijna een maandloon extra deze maand
Ook bij mijn beleggingen ging het de afgelopen week goed. Heb er weer meer aandacht aan besteed deze maand en had wat bijgekocht. Gisteren heb ik 700 euro kunnen pakken op het aandeel Genfit waar ik erg blij mee ben. )achteraf had de winst nog een 500 euro extra kunnen zijn) Ook een ander aandeel schoot lekker in de plus naar een 300 euro winst. Aangezien ik daar meer van verwacht heb ik deze nog laten staan, toen ik echter vanmorgen zag dat het aandeel aan het kelderen was en mijn winst geslonken was naar een 220 euro besloot ik dat binnen de besten zijn en heb ik ze verkocht. Heb er al wel weer aankooporders ingezet op een lager punt.
Ook kocht ik vandaag nog Fugro en Shell aan, deze aandelen zijn helaas nog verder aan t dalen dan mijn aankoopprijs, maar zodra ik er een 100 euro winst op kan pakken staan ze klaar voor de verkoop voor een ander.:-)
Met de rest van de doelen gaat het goed. Deze week komt oma op bezoek en dan ben ik normaal zo een drie kilo zwaarder. Was al drie kilo voor de tijd kwijt dus zal al wel mooi afgevallen zijn. Volgende week weeg ik me wel weer want nu valt er geen peil op te trekken.
Ik ga me vandaag weer storten op de huishoudelijke taken, krijg ze maar niet rond, de weken lijken wel steeds harder te gaan. Denk dat we morgen samen de box maar eens gaan opruimen. Dochter zit er niet meer in en het wordt dan echt een sta in de weg.
Ik ga proberen om hem te verkopen. Wie weet heb ik geluk, het is een oude box, maar het voordeel daarvan is dat ie lekker groot is.
Vanmiddag wil ik nog een rondje gaan lopen, ben even afhankelijk van het feit hoe laat de jongste uit bed komt, ze is de hele week ziek geweest en volgens mijn moeder wil ze elke keer na een uurtje in de benen te zijn geweest erg graag weer naar haar bed. Nou dat bleek vanmorgen ook een glimlach van oor tot oor toen ik haar weglegde.
Dan nog even een kleine anekdote die mijn oudste dochter beschrijft.
Op school moest ze haar eigen geboortekaartje maken. Kijk ik naar het kaartje heeft ze er één van haar zusje gemaakt. Dus ik zeg maar dat was toch niet de opdracht? Nee mam, maar ben d'r gek, als ik die van mezelf maak kan de naam van mijn zusje er niet bij op want die is na mij geboren en zij hoort toch echt bij ons gezin.
Ik smelt dan helemaal. Als je 8 bent en over zulke dingen nadenkt. Ben zo benieuwd hoe dit wijffie zal opgroeien......
Ook kocht ik vandaag nog Fugro en Shell aan, deze aandelen zijn helaas nog verder aan t dalen dan mijn aankoopprijs, maar zodra ik er een 100 euro winst op kan pakken staan ze klaar voor de verkoop voor een ander.:-)
Met de rest van de doelen gaat het goed. Deze week komt oma op bezoek en dan ben ik normaal zo een drie kilo zwaarder. Was al drie kilo voor de tijd kwijt dus zal al wel mooi afgevallen zijn. Volgende week weeg ik me wel weer want nu valt er geen peil op te trekken.
Ik ga me vandaag weer storten op de huishoudelijke taken, krijg ze maar niet rond, de weken lijken wel steeds harder te gaan. Denk dat we morgen samen de box maar eens gaan opruimen. Dochter zit er niet meer in en het wordt dan echt een sta in de weg.
Ik ga proberen om hem te verkopen. Wie weet heb ik geluk, het is een oude box, maar het voordeel daarvan is dat ie lekker groot is.
Vanmiddag wil ik nog een rondje gaan lopen, ben even afhankelijk van het feit hoe laat de jongste uit bed komt, ze is de hele week ziek geweest en volgens mijn moeder wil ze elke keer na een uurtje in de benen te zijn geweest erg graag weer naar haar bed. Nou dat bleek vanmorgen ook een glimlach van oor tot oor toen ik haar weglegde.
Dan nog even een kleine anekdote die mijn oudste dochter beschrijft.
Op school moest ze haar eigen geboortekaartje maken. Kijk ik naar het kaartje heeft ze er één van haar zusje gemaakt. Dus ik zeg maar dat was toch niet de opdracht? Nee mam, maar ben d'r gek, als ik die van mezelf maak kan de naam van mijn zusje er niet bij op want die is na mij geboren en zij hoort toch echt bij ons gezin.
Ik smelt dan helemaal. Als je 8 bent en over zulke dingen nadenkt. Ben zo benieuwd hoe dit wijffie zal opgroeien......
dinsdag 27 januari 2015
Verslavend
Ik ben verslaafd...sinds een week heb ik de mobiel bankieren app van mijn bank op de telefoon staan. En ik vind het heerlijk om mijn saldo dmv vijf cijfertjes te kunnen checken en die dit ook regelmatig. Ook het feit dat je aankomende incasso met een druk op de knop kan zien echt ideaal.
Dan nog even over mijn doelen die van een georganiseerd huis daar moet ik harder aan gaan trekken. Ik heb vorige week de gehele vloer op de knieën schoongemaakt met chloor. Dochterlief was vorige week ziek en ik wilde alles eens even goed bacterievrij hebben. Ze smeert met de fles en kwijlt momenteel vanwege doorbrekende tandjes. Ik heb het idee dat ik blijf wassen en niet door de bergen heen kom. Heb nu drie kratten met opgevouwen was staan deze leg ik vanavond in de kast. Moet tot half negen werken.
Het werken aan mijn gewicht lukt als ik tenminste vanmorgen mijn weegscha mag geloven. Er was drie kilo af. Nu ben ik gister echt heen en weer blijven lopen tussen werkplek en toilet dus zal voornamelijk vocht zijn maar het motiveert me natuurlijk wel om door te zetten. Ben afgelopen zondag weer een uur wezen wandelen heb manlief ook van de bank getrokken en hij vond t ook fijn dus hopelijk straks vaker samen. Kom ik toch net iets beter over t dooie punt heen waarbij ik t liefst me omdraai en weer naar huis loop.
Ga me opmaken voor t werk
zaterdag 24 januari 2015
Focus in huis
Vandaag leg ik de focus maar op t opruimen in huis.
Jongste dochter was van de week ziek, waar zij vanmorgen weer in oude staat uit bed kwam, was de oudste erg warm. Maar ja sneeuw buiten dus ze gaf aan zich niet ziek te voelen. Prima, skibroek aan lekker ingepakt naar buiten om een sneeuwpop te maken met de buurkinderen.
Maar na een uurtje hield ze het voor gezien en wilde ze graag naar haar bed om bij te slapen. Ze geeft aan hoofdpijn te hebben. Ik voel me dus verplicht om thuis in huis te blijven. Manlief heeft namelijk net vandaag een dag uit voor zichzelf gepland en die verwacht ik niet weer thuis voor vannacht half twee.
Ik heb genoeg te doen. Denk dat ik de vloer maar eens even een keertje flink aanpak en weer desinfecteer. Nu de kleine vorige week ziek is geweest kan het haast niet anders dan dat daar de nodige bacillen op tieren. Verder heb ik alle deuren en deurklinken vanmorgen al even gedaan.
Ik heb gisteren een examen moeten afleggen op t werk, helaas een vraag teveel fout om te kunnen slagen dus ook daar moet ik tijd voor in gaan plannen om hem in de herhaling alsnog te halen. Heb met mezelf afgesproken dan gelijk voor een hoog cijfer te willen gaan, zodat deze extra tijd die ik erin moet stoppen niet voor niets is geweest.
En jullie nog plannen voor vandaag=
Jongste dochter was van de week ziek, waar zij vanmorgen weer in oude staat uit bed kwam, was de oudste erg warm. Maar ja sneeuw buiten dus ze gaf aan zich niet ziek te voelen. Prima, skibroek aan lekker ingepakt naar buiten om een sneeuwpop te maken met de buurkinderen.
Maar na een uurtje hield ze het voor gezien en wilde ze graag naar haar bed om bij te slapen. Ze geeft aan hoofdpijn te hebben. Ik voel me dus verplicht om thuis in huis te blijven. Manlief heeft namelijk net vandaag een dag uit voor zichzelf gepland en die verwacht ik niet weer thuis voor vannacht half twee.
Ik heb genoeg te doen. Denk dat ik de vloer maar eens even een keertje flink aanpak en weer desinfecteer. Nu de kleine vorige week ziek is geweest kan het haast niet anders dan dat daar de nodige bacillen op tieren. Verder heb ik alle deuren en deurklinken vanmorgen al even gedaan.
Ik heb gisteren een examen moeten afleggen op t werk, helaas een vraag teveel fout om te kunnen slagen dus ook daar moet ik tijd voor in gaan plannen om hem in de herhaling alsnog te halen. Heb met mezelf afgesproken dan gelijk voor een hoog cijfer te willen gaan, zodat deze extra tijd die ik erin moet stoppen niet voor niets is geweest.
En jullie nog plannen voor vandaag=
Abonneren op:
Posts (Atom)
-
Vandaag belde mijn broertje weer of ie mijn koffer mocht lenen. Ja natuurlijk. Hij heeft een vriendin in Zweden en waar hij eerder met de vr...
-
De titel van mijn blog Geldover doet de laatste tijd mijn blog niet echt eer aan. Ik ben aan het einde van de maand blut, sterker nog je ka...
-
Ik ben helemaal happy, heb net een hele mooie tripp trapp stoel op de kop weten te tikken voor maar 25 euro. Was al weken aan het kijken naa...
