vrijdag 14 november 2014

Weekendjes weg

Het is weer de tijd van t jaar afspraakje hier afspraakje daar. Alsof de dubel ermee speelt is manlief de hele week niet thuis net als ik dus in t weekend weg ga. Vanavond is hij er laat weer en ik moet er morgen vroeg uit omdat ik met vier vriendinnen op stap ga en een nachtje wegblijf. Vorig weekend was ik ook al een nachtje weg met mijn lieve vriendinnen/collega's. Ik heb aan de ene kant nu echt zoiets van had ik maar niks besproken, had graag lekker de hele zaterdag naast manlief op de bank gezeten. Lekker knuffelen en tegen elkaar aanhangen. Nou ja houdt ie tegoed zullen  we maar zeggen. Zat nog te denken om lekker met zijn viertjes een nachtje weg te gaan maar met alle feestdagen geen zaterdag kunnen vinden waarin dit nog dit jaar in te passen is. Januari en februari zijn in onze familie de verjaardagsmaanden bij uitstek en maart is me nu nog te ver weg om over na te gaan denken. Wellicht dan toch maar een keer op een zaterdag vroeg in de auto en ergens heen karren om 's avonds toch ons eigen bed weer op te zoeken. Voor nu fijn weekend. Volgende keer een update over de financiën denk ik zo

donderdag 6 november 2014

Waar blijft mijn tijd?

Ik ben momenteel aan het rennen en vliegen. Heb moeite om werk, huishouden en mijn sociale leven op peil te houden. Lig 's avonds voor negenen al vaak op bed om er om zes uur weer uit te komen. De oorzaak verplichte opleidingen van t werk. Moeten allemaal even gehaald worden om je werk te mogen doen. Ik had al die opleidingen al gehaald maar intern en die zijn nu allemaal ongeldig. De uren en dagen en maanden die ik er toen in heb gestopt. Nou ik denk een jaar van mijn leven. Echt niet normaal en toen ik dan ook hoorde dat ik weer aan de bak moest zag ik het zwaard al boven mijn hoofd hangen. Ben dus direct als een malle begonnen toen ik goed in mijn vel zat en kan je wel vertellen dat de afgelopen drie weken dit absoluut niet meer het geval was. De dag van mijn examen was ik om twee uur 's Nachts wakker en heb lopen overgeven totdat ik in de auto stapte. Ik heb het examen gemaakt en was verbaasd want hij leek me zo makkelijk veel anders dan de vorige keer. En ik heb de uitslag nu binnen geslaagd met een negen. Helemaal super! Ben zo trots op mezelf was al blij geweest met een vijfenhalf maar dit sloeg alles, ga nu gelijk door met de volgende want je zal alles maar voor de zomervakantie hebben. :-)

zondag 26 oktober 2014

Das lekker meegenomen...

Gisteren geshopt met manlief. Hij moest echt een nieuwe winterjas, de vorige heb ik vanaf dag 1 echt spuuglelijk gevonden en ik heb aangegeven er dit jaar echt niet naast te willen lopen. Als ie de jas aan had deed hij me altijd denken aan een verklede burgemeester uit een of andere kinderfilm. Verkeerde snit, kleur en lengte. 
Manlief zelf wilde op zoek naar een nieuw   overhemd. We kwamen bij c-en-a uit. Op de etalage rrn sticker dat alles met label nu 50% korting had. Hè lekker. Eerst vonden we mooie spijkerbroeken voor 6,50 per stuk, drie meegenomen. Niet dat ze echt nodig waren nu maar voor dat geld wel handig om mee te nemen, al zou ie ze naar t werk aan doen. En toen zagen we een mooie winterjas. 70 euro, maar met label en we vonden hem allebei mooi.:-)
Manlief zou gaan afrekenen. Bij de kassa ging de korting er niet af en manlief riep me erbij. Ik gaf aan dat ze met label lagen  en dat we dus korting zouden moeten krijgen. Het meisje haalde er een andere verkoopster bij en die gaf aan dat ze de kaartjes hadden moeten verwijderen want dat die jassen geen korting meer hadden. Ik gaf aan dat ik er nu recht op had daar ze zelf verzuimd hadden de kaartjes te verwijderen. Het meisje keek me boos aan en zei tegen het meisje dat ze op een bepaalde knop koest drukken om ons 25% korting te kunnen geven. Hierop zei t meisje dat die knop het niet deed. Ik zei daarop weer dat ik recht had op 50% omdat alles met een label of dit nu 25 of 50% was, 50% korting had. Het meisje keek me nog bozer aan, maar gaf me de korting wel. Mooi meegenomen dus, ik weet zeker dat als ik niet keihard had aangegeven te weten dat wanneer zij een fout maken met prijzen in de winkel dat ik er dan gewoon als consument recht op heb ik t nooit had gekregen...wisten jullie dit?
Ik ken 1 winkel waar ze netjes bij de kassa hebben staan dat de prijs die je betaald de prijs is die de kassa aangeeft. Dit voorkomt dit soort problemen voor de winkel. Anders zijn ze verplicht het te leveren voor de prijs die ze hebben aangegeven.

vrijdag 17 oktober 2014

Terug van vakantie

Ja daar zijn we weer! Las in de reacties dat iemand zich al zorgen begon te maken, heel lief maar nergens voor nodig. Heb een weekje vakantie gehad en heb t nog steeds goed. Wel zijn we een dag eerder thuis gekomen dan besproken, maar dat is normaal bij ons. 😜 Ik heb nl altijd heimwee naar huis en we hadden gisteren aangegeven dat we eind van de middag naar huis zouden gaan maar als t huisje dan eenmaal netjes is omdat je toch al aan t opruimen bent dan wil ik ook gewoon weg. Lekker de was wegwerken voordat t weekend ingaat. Hebben we ook nog een lekker opgeruimd huis dit weekend.
Mijn humeur is nog steeds megagoed. Ik heb ook tijdens de vakantie twee van de vijf dagen gelopen heb eerst een iPod gekocht nou ja geen echte maar wel zo'n ding waar ik muziek vanaf de laptop op kan downloaden of waar ik radio op kan luisteren kwam opeens een berichtje van de provider tegen dat ik over mijn regie heenzat. Balen want meteen 55 euro. Zonde geld. Nu zo'n ding gekocht zodat ik in ieder geval altijd lekker muziek in mijn oren heb als ik loop. Vind ik echt heerlijk. Wens jullie allemaal een fijn weekend toe.

vrijdag 10 oktober 2014

Het gaat goehoed !

Ik zit nog steeds super in mijn vel loop minimaal vier keer per week nu vijf kilometer en de Weegschaal geeft ook bijna tien kilo minder aan dan tot een maand geleden.
Nog steeds ben ik op zoek naar een reden van het me zo goed voelen maar kan niets bedenken. Het gekke is dat alles ineens zoveel leuker is, op mijn werk maakt iedereen leuke en gezellige opmerkingen. Tijdens het lopen wordt ik echt steeds vaker begroet door mensen die ik helemaal niet ken. En ik begroet lekker terug. Aankomende week gaan we lekker een weekje weg, nog meer on te genieten dus.

donderdag 2 oktober 2014

Loslaten

Ja het is even niet zo consuminderen op mijn blog, zit zo in de ik ben happy fase dat ik mijn aandacht daar nu niet zo op gericht heb. Wel ben ik in drie weken bijna 8 kilo afgevallen. Dit doordat ik ineens heel bewust eet en geen zin meer heb in troep. Mijn emotionele buien zijn weg en ik voel me echt de meest gezegende vrouw op aarde. Een man met wie ik alles kan delen, twee superlieve meiden en we zijn allemaal gezond. Manlief en ik hebben allebei een baan en momenteel ben ik ook daar helemaal happy, zoals een collega tegen me zei je loopt te stralen als een opgepoetste kerstbal. Het is weer tijd om mijn zegeningen te tellen en dat doe ik nu meerdere malen per dag. Het houdt me in de goede moed, wat heb ik een dal gehad zonder het te zien. Vind t raar dat t me overkomt, maar geniet er dubbel en dwars van.

vrijdag 26 september 2014

Hoe 1 opmerking mijn week maakte.

De afgelopen week in een mega positieve mood doorgebracht. Ik liep op wolken en kon de hele wereld aan. Nou ja liep loop er nog steeds op.
Vorige week stond ik bij een collega aan de desk, laten we hem maar even me Positivo noemen. Het was me nog nooit eerder opgevallen maar ik word echt blij van zijn aura. Kan t niet omschrijven maar doet me goed. Ik had t weer helemaal gehad en gaf dit dan ook aan, wel met een beetje humor om zijn energie niet te beïnvloeden en pff ineens eureka. De rest van de dag heb ik alles wat niet lukte weggelachen zoals mijn collega dat ook doet en echt ik voelde me de berg weer opkomen. Kennelijk viel t mijn collega's ook op want toen ik woensdag naar huis ging zei een collega tegen me Goodbye Sunshine. Voel me echt super en laat me niet van de wolk afknikkeren. Mocht ik dus negatief overkomen in een volgende blog mijn vraag om me even aan dit moment te herinneren.
Het gekke is dat van de week in mijn omgeving ik echt t ene slechte nieuws naar t andere kreeg. Twee bevriende stellen gaan scheiden, blijkt dat ze al een dik jaar alleen aan t vechten zijn en er niet meer uit komen. Een collega heeft een punt achter haar huwelijk gezet. Een vriendin wacht in spanning een onderzoek af. 
Een ander zit echt vreselijk diep in de put en worstelt met zichzelf. Ik probeer met kleine speldenprikken te helpen. Een sms een kopje koffie samen drinken en een luisterend oor bieden. Ik hoop echt dat ze allemaal ook weer in de positieve flow terecht komen.

zondag 21 september 2014

Niet vooruit te branden

Pff eens in de zoveel tijd heb ik het. Ik kom mijn bed uit, maar ben niet vooruit te branden . Voor elke stap die ik vooruit zet heb ik t idee dat ik er tien achteruit wordt getrokken. Ik had dan ook een heel plan gisteren waar weer niets van terecht is gekomen. Van narigheid vandaag de slaapkamer gedaan om t lamlendige gevoel kwijt te raken. Had het haar nat op t hoofd liggen. De was heeft weer eens een flinke achterstand opgelopen, zo ben ik bij en zo ligt t weer torenhoog voor de machine. Nou ja als ik dat vandaag ook nog wegwerk heb ik wel weer genoeg gedaan voor vandaag vind ik zelf😜