Gisteren sprak ik met iemand die eindelijk de eigen woning kon verkopen, helemaal halleluja natuurlijk. Kon ook nog een mooie prijs krijgen super. Huidige hypotheek kon quitte komen, geen restschuld als men de waarde van de polissen die aan de hypotheek gekoppeld waren aflosten op de hypotheek.
Op mijn vraag wat men nu zelf wilde was een nieuwe hypotheek afsluiten want men wilde kleiner gaan wonen. We hebben eens gekeken naar de nieuwe mogelijkheden. En die was verbijsterend ook voor mij.
De man Piet zal ik hem hier maar noemen heeft inkomen uit loondienst waarbij hij 43500 verdiend. Fijn dan kun je toch een hypotheek tegenwoordig krijgen van een 190.000 euro.
Vrouw was net ontslagen en kon dus niet op haar inkomen lenen.
Maar toen ik vroeg of er nog lopende leningen waren toen schrok ik toch wel heel erg. Er bleek een opstapeling te zijn van leningen twv een 50.000 euro. Lening voor de auto, lening voor een eenmanszaak, lening die 'gewoon'helemaal consumptief was gebruikt. Aan het einde van de rit bleek dat er helemaal niets geleend kon worden voor een hypotheek
Ze waren helemaal ontredderd. Hoe kan het dat wanneer je wens is om kleiner te gaan wonen en lagere maandlasten te hebben je toch helemaal vast komt te zitten in je eigen woning?( De reden dat men lagere lasten wilde is dat men hiervan wilde gaan inlossen op de schuld.)
Sterker nog als je de woning verkocht hebt worden je maandelijkse lasten nog zwaarder, want deze mensen hadden nog geen 800 euro aan lasten waar dan het fiscale voordeel nog vanaf moest.
Voor dit geld gaan ze geen woning kunnen huren bij hen in de buurt, daar de huurdersmarkt daar ook helemaal verstopt zit en men is aangewezen op particuliere verhuur.
Bedenk me nu dat dit voordeel ook nog minder gaat worden over vijf jaar als Piet dan gepensioneerd is.
Het officiele koopcontract was nog niet getekend, heb de mensen aangeraden om eerst eens goed met een bank te gaan praten, maar ik heb er een hard hoofd in.
Er zal dus echt superkritisch naar elke uitgave gekeken moeten worden de komende jaren. Inlossen op de schulden. Ik ken de mensen en ben er bijna van overtuigd dat het ze niet gaat lukken. Zelf hebben ze nog steeds het idee dat het allemaal wel goed komt.
Ik hoop het voor ze, maar zoals we hier dan zeggen. Kun je rekenen? Reken er maar niet op.
Volg me in mijn strijd om het gedeelte van de hypotheek dat nu op aflossingsvrij staat naar beneden (0) te krijgen. Dit doe ik door mijn best te doen om mijn inkomen te vergroten, o.a geld-terug-acties, tweedehands aankopen, aandelen en advertentie inkomsten en door uitgaven te verkleinen.Wil je mij een keer een persoonlijk bericht sturen? Leuk dit kan naar geldover@outlook.com.
donderdag 18 september 2014
dinsdag 16 september 2014
Weg planning.
Ik begon de morgen zo lekker gisteren, toiletten gedaan beide dochters aangekleed en wel voordat we de oudste naar school gingen brengen, was hing ook al aan de lijn. En toen belde mijn moeder of ik mee ging naar de markt.
Zou niet weten wanneer ik er voor t laatst geweest was dus gaf aan dat ik wel meeging. Het wasd echt even gezellig en we dronken na afloop nog even koffie bij haar. En toen toen klapte ik in was alle fut eruit, werd ik koud en rillerig en kon me nergens meer toe verzetten.
Heb dus echt de hele dag een beetje aangelummeld en om half vier ben ik nog even mijn vaders haar wezen knippen om daarna door te gaan naar het werk voor drie uurtjes.
Nu mag ik vandaag om 11 uur beginnen en merk dat ik nu nog even in mijn comfortzone blijf hangen voordat straks het geweld daar weer losbarst. Morgen nog een dag werken en dan weer weekend. Had eigenlijk voor donderdag alles gedaan willen hebben zodat we nog lekker van de laatste twee dagen zon kunnen genieten.
Maar eens kijken wat we in een uurtje hap snap nog kunnen doen.
Zou niet weten wanneer ik er voor t laatst geweest was dus gaf aan dat ik wel meeging. Het wasd echt even gezellig en we dronken na afloop nog even koffie bij haar. En toen toen klapte ik in was alle fut eruit, werd ik koud en rillerig en kon me nergens meer toe verzetten.
Heb dus echt de hele dag een beetje aangelummeld en om half vier ben ik nog even mijn vaders haar wezen knippen om daarna door te gaan naar het werk voor drie uurtjes.
Nu mag ik vandaag om 11 uur beginnen en merk dat ik nu nog even in mijn comfortzone blijf hangen voordat straks het geweld daar weer losbarst. Morgen nog een dag werken en dan weer weekend. Had eigenlijk voor donderdag alles gedaan willen hebben zodat we nog lekker van de laatste twee dagen zon kunnen genieten.
Maar eens kijken wat we in een uurtje hap snap nog kunnen doen.
maandag 15 september 2014
Planning
Zo dochterlief wou echt om half zeven haar fles. En liet dat merken. Aangezien deze moeder dacht dt haar vader ook nog ergens in huis liep wilde ik de signalen negeren maar helaas. Pappie bleek de deur al uit en dochterlief gaf niet op.
Dan er maar uit.
Ik ga voor vandaag maar eens even een lijstje met taken maken van wat er allemaal moet gebeuren. We beginnen met de toiletten, de was kan aan de lijn en heb er nog twee te strijken staan. Onze slaapkamer moet een grondige beurt krijgen en die van de meiden een snelle stofdoek. Links en rechts nog een boodschap en dan ben ik er wel klaar mee want er komt nog regelmatig iets voorbij wat je dan ook nog even meepakt.
Ik zal zo het programma opstarten zodat ik de beurs vandaag weer in de gaten kan gaan houden.
We nemen eerst maar eens een grote bak thee en zorgen dat de oudste met een natje en droogje naar school toe komt.
Fijne dag allemaal.
zondag 14 september 2014
Goed Excuus
We gaan zo uit eten. Dit stond niet op de planning, er stonden stoofpeertjes en rundvlees op t menu. Maar helaas te weinig water onder de stoofperen en ze zijn zwartgeblakerd, niets meer aan te redden de smaak was helemaal weg. Ik heb nog wel wat potjes in de kast maar niks naar de smaak van vandaag en dus hebben we besloten nog even lekker te genieten van de zo'n. We gaan eerst met de kids uit eten en dan naar een buitenspeelplaats. Samen genieten dus van de laatste zon die ook nog even zijn best doet om mijn was te drogen.
Fijne zondag allemaal!
zaterdag 13 september 2014
Rommelmarkt
Vanmiddag met mijn moeder naar een rommelmarkt geweest. En ik merk dat ik verzadig raak. Ik heb voor de kleine meid een paar stoere laarsjes gevonden voor twee euro. Ze lijken nu erg jongensachtig maa ik ga ze zelf pimpen met roze strikjes en kralen en dan zijn t stoere vrolijke meidenschoenen. Heb het idee ergens op een facebookgroep gezien.
Verder heb ik nog twee plantenbakken gekocht samen voor twee euro. Deze ga ik een andere kleur geven en dan achter het huis zetten. Ik denk met iets eetbaars erin. Verder kocht mijn moeder een mooie naaimachine voor 7,50 euro en een grote plantenbak ook voor een euro.
De inbreng was dit jaar minder dan andere jaren, er was ook veel kapot spul meegegeven. Jammer want daar kunnen ze immers niets mee en kost alleen veel geld om t af te voeren. Zodra mijn potten klaar zijn maak ik een foto.
vrijdag 12 september 2014
Van alles een beetje...
Het gaat weer zo'n dag worden waarbij ik aan veel dingen werk, maar niet rondkom ben ik bang. Jongste dochter heeft last van doorkomende kiezen en een megafoon humeur ahum. Met andere woorden ze wil niks. Heb haar nu in een badje gezet in het grote bad kan ze even lekker spetteren. Ik zit ernaast een berichtje op de foon te tikken. Behalve af en toe iets oppakken in de douche kan ik dus even niets. Had de was mee moeten nemen had ik die met uitzicht op dochter kunnen vouwen wellicht. Maar eens even kijken wat ik de volgende keer in deze 'verloren' tijd kan doen. Niet te inspannend en moeilijk want dochteief blijft prio 1 natuurlijk en als zij in bad zit blijf ik in de douche. (Voordat mensen gaan reageren met pas toch op voor verdrinking etc)
(ondertussen heb ik de kastjes allemaal ontrommeld. Enig idee hoeveel elastiekjes voor het haar een meisje van 7 kan hebben)
(ondertussen heb ik de kastjes allemaal ontrommeld. Enig idee hoeveel elastiekjes voor het haar een meisje van 7 kan hebben)
Wil eigenlijk de kamervloer vandaag eens even lekker flink boenen. Aan de knieën in dochters legging te zien is dit echt nodig ;-)
Vanmiddag naar de angsttandarts met oudste dochter dus dan die je ook al niet veel meer. Hoop toch enigszins opgeruimd aan het weekend te kunnen starten.
woensdag 10 september 2014
En nog even doorgaan aub
Vandaag weer een superdag op de beurs gehad, weer 437 euro op het aandeel Genfit kunnen pakken.
Paar keer tussendoor aangekocht en verkocht en nu de beurs gesloten is staat het totaal op min 60 euro. Hopen dat ie morgen weer verder omhoog schiet, mocht ik het vermoeden hebben dat de pret over is dan haal ik het er uit en zorg ik in ieder geval dat niet alle winst verdampt.
Al met al 1000 euro per week verdiend. HEt wordt tijd om geld over te maken naar de juiste spaarrekening omdat ik nu de verleiding heb de winst er direct terug in te stoppen. Soms moet je tevreden zijn met wat je hebt binnengeharkt zullen we maar zeggen.
De rest van de dag onder een hele positieve flow gewerkt, echt fijn, we hebben gisteren een werkoverleg gehad en we kijken nu goed met alle koppen dezelfde kant op en dat helpt de juiste sfeer te krijgen waarbij ik merk dat ik zelfs weer kan lachen met klanten aan de foon.
Paar keer tussendoor aangekocht en verkocht en nu de beurs gesloten is staat het totaal op min 60 euro. Hopen dat ie morgen weer verder omhoog schiet, mocht ik het vermoeden hebben dat de pret over is dan haal ik het er uit en zorg ik in ieder geval dat niet alle winst verdampt.
Al met al 1000 euro per week verdiend. HEt wordt tijd om geld over te maken naar de juiste spaarrekening omdat ik nu de verleiding heb de winst er direct terug in te stoppen. Soms moet je tevreden zijn met wat je hebt binnengeharkt zullen we maar zeggen.
De rest van de dag onder een hele positieve flow gewerkt, echt fijn, we hebben gisteren een werkoverleg gehad en we kijken nu goed met alle koppen dezelfde kant op en dat helpt de juiste sfeer te krijgen waarbij ik merk dat ik zelfs weer kan lachen met klanten aan de foon.
dinsdag 9 september 2014
Dat gaat de goede kant weer op...
Vorige week na het camperdebacle heb ik aandelen verkocht met een 250 euro winst, was er blij mee want hiermee had ik toch mooi 5% weer terug had verdiend. Ik kon de aandelen op een lager punt direct weer oppakken en vandaag vlogen deze aandelen weer omhoog. Ik heb weer winst gepakt te weten 460 euro. Morgen weet ik of ik er gied aan heb gedaan, door weer te proberen ze terug te kopen op een lager punt. Maar voor nu heb ik er mooi aan verdiend tot nog toe en binnen zijn de besten zeggen we hier dan.
Nieuwe Aaiphone of toch maar niet
Wil er binnenkort maar eens even goed voor gaan zitten en bekijken wat ik nu daadwerkelijk verbruikt heb de afgelopen 2 jaar aan internet en belkosten. Ik heb nu een Aaifoon 4s deze doet het nog heb alleen een klein oplichtend vlekje op t scherm. Vind het nog steeds een makkelijk toestel en denk dat ik met een
Goedkoper abonnement ook wel toe kan. Toch maar eens even kijken want weer een besparing zou mooi meegenomen zijn daar deze dan ook elke maand weer terug komt.
Gisteren werd ik ook blij van mijn aandelen er zaten grote koersstijgingen bij waardoor mijn portefeuille zomaar duizend euro meer waard werd. Nu sta ik overal nog een dikke duizend in de min momenteel, laat dus de winst nog even staan moet er aan t einde van de week even serieus naar kijken en wellicht eens even weer wat winst pakken. Binnen zijn de besten immers. Helemaal onder aan de streep heb ik dit jaar nu volgens mij al een leuk bedrag verdiend en het beter gedaan dan de procent rente die ik momenteel op de spaarrekening heb.
Over spaarrekening gesproken einde van de maand valt er nog 540 euro vrij, de rente van mijn spaardeposito, daar gaan we dan lekker de rekening weer mee aanvullen zodat die snel weer op t oorspronkelijke bedrag komt.
maandag 8 september 2014
Genoten
Gisteren zijn we heerlijk met zijn viertjes naar het zwembad geweest. Lekker hoor we rijden er een uur voor maar dan hebben we ook een zwembad waar je rustig op de kant kan zitten zonder dat je verkleumd en waar het drinken bij de prijs in zit. Omdat de baby mee is kregen papa en mama korting en zo kwam het dat we voor 17 euro binnen waren. Ik had zelf de sausjes meegenomen voor bij de patat. Ik heb lieve hartjes gekocht bij de action waar ik de saus in kan doen, geld heb je na een keer meenemen er weer uit en neem die dingen nu standaard mee als ik verwacht dat we ergens patat gaan eten. :-) want tegenwoordig betaal je 50 cent voor een beetje saus te gek gewoon.
Onze dochters hebben beide enorm genoten al gaf de kleine om half vier aan dat ze echt aan slapen toe was en dit niet in het zwembad wilde doen. In de auto sliepen ze allebei tot snurken aan toe.
Ik moet zeggen dat als wij de ogen hadden dichtgedaan wij ook in dromenland waren geraakt. ;-)
Deze week mag ik drie dagen op t week opdraven, mag ik een buurtbbq helpen organiseren en moeten we vrijdagmiddag opnieuw met de oudste naar de tandarts omdat ze afgelopen vrijdag bang was voor de verdoving en de mond niet meer open wilde doen.
Ga deze week weer kijken waar ik kan besparen nog maar eens spullen op MP zetten die het huis wel uit kunnen. Ik moet zeggen dat ik wel reacties krijg niet de hoofdprijs vraag, maar mensen haken af zodra ik zeg dat het een deal is.
Afgelopen zaterdag heb ik een stuk vloerbedekking weggegeven, lag al jaren in de schuur en nu ik et weggaf dacht
Manlief dat ie er wat mee wilde. Is dat even jammer.
Ga zo even de was ophangen scheelt weer een keer de droger aanzetten.
Abonneren op:
Posts (Atom)
-
Vandaag belde mijn broertje weer of ie mijn koffer mocht lenen. Ja natuurlijk. Hij heeft een vriendin in Zweden en waar hij eerder met de vr...
-
De titel van mijn blog Geldover doet de laatste tijd mijn blog niet echt eer aan. Ik ben aan het einde van de maand blut, sterker nog je ka...
-
Ik ben helemaal happy, heb net een hele mooie tripp trapp stoel op de kop weten te tikken voor maar 25 euro. Was al weken aan het kijken naa...