Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 12 februari 2024

Zo dat was schrikken…

Vandaag was onze oudste nog thuis en die lag een beetje een serie te kijken en te slapen tussendoor. Zelf besloot ik maar eens even onze badkamer flink onder handen te nemen. Alle laatjes eens even doornemen en de boel uitzoeken. Ben er de halve morgen uiteindelijk mee in de weer geweest want tussendoor even samen een bakkie doen etc etc. Helemaal prima want t eindresultaat mag er zeker zijn. Erg blij mee. Mijn dag week zo af van de andere dagen dat ik pas tegen een uur of 11 keek wat de aandelen deden. Nou dat ging lekker want na een daling eind vorige week trokken ze lekker bij. Ik keek vooral even naar Genfit, deze trokken wel wat bij maar stonden nog 8 cent van de aankoopkoers af laat staan dat ze de gewenste verkoopprijs zouden halen. Vanmiddag bekommerde ik me om de was en kreeg ik visite. Dit zorgde ervoor dat ik weer niet naar de aandelen keek. Om 18.15 uur na t eten besloot ik te kijken. Ik zag dat Genfit nog laag stond nl op 3,57 euro en toen keek ik naar t totaalsaldo om te kijken wat t verschil was tussen de dag ervoor en vandaag. Dit was vanmorgen ong 500 euro meer dan vrijdag. Tot mijn grote schrik zag ik dat het totaalbedrag bijna 7000 euro minder was. Mijn hart klipte in mijn keel. Wat was er gebeurd? Ik keek eerst verdwaasd of alle andere aandelen nog aanwezig waren en toen bedacht ik me dat ik er nog een verkooporder in had staan op 3,70 euro. Maar weer dacht ik t aandeel staat nog op 3,57 euro. Om vervolgens te zien dat t er nog maar 1 was. Pfff wat bleek rond half drie had t aandeel de 3,70 euro aangetikt en waren ze dus verkocht. Wat me een 50 euro oplevert. Morgen zie ik dat geld terug op de gekoppelde bankrekening. Ik moet zeggen dat de schrik echt niet meteen weg was. Mijn hele lijf was gespannen. Ondertussen ben ik nu aan t denken durf ik er al weer een aankooporder in te zetten voor morgen of zal ik morgen op tijd klaar zitten en zo afwachten wat de startkoers is en er dan weer inspringen? Heb nog even de tijd om na te denken....

3 opmerkingen:

Petra zei

Op de manier zoals jij doet beleggen in aandelen, dat is behoorlijk risicovol. Jouw lichaam voelt dat dus ook, met die rolberoerte die je kreeg.
Je zou kunnen overwegen om dit niet meer te doen. Het is misschien niet leuk genoeg (op sommige momenten) om dit soort schrikmomenten voldoende te compenseren.

mrs H. te B. zei

Ik zou er geen tijd voor (over) hebben, om zo te beleggen! Nog even los van de stress die het veroorzaakt - waar haal je de tidj vandaan?

Anoniem zei

Geld, geld en nog eens geld!