Sale Solden 2023Sale Solden 2023

vrijdag 9 juni 2023

Heb jij een fles water in je auto?

Ik moet eerlijk bekennen, ik sleep veel onnodige bagage mee in mijn auto. Minimaal 4 zonnebrillen, natte doekjes, fles water, zo'n aluminium scherm want he niet alleen handig voor de ramen maar ook als je zoners ergens moet zitten waar t niet schoon is. Een grote paraplu niet alleen voor de regen maar als je gestrand bent in de hete zon ook handig. In de winter een waterkoker op de sigarettenaansteker en een waxinelichtje met aardewerkenpotje. (zal vast nog wel eea inloggen dat ik nu vergeten ben. Maar voor aankomend weekend is mijn advies zoeg voor een (extra) fles drinkwater in je auto en zeker een grote paraplu. Mocht jw ergens in de brandende zon komen te staan dan ben je voorbereid. Zijn er nog zaken die volgens jullie niet in de auto mogen ontbreken?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Koelvloeistof, motorolie. Reserveband. Krik. Hesjes zoveel grodels je hebt, anwbpasje, kentekenbewijs. Gevarendriehoek. Tas met wat basisgereedschap, sleutel voor de wielbouten, voor ieder een paraplu.
Water, eten, jassen, dekens pak ik per rit. Iets met die fles water die steeds 55 graden ligt te worden.. bah.

Anoniem zei

Sowieso wordt aangeraden om de flessen zeer regelmatig te vervangen ivm de reactie van het plastic op de UV straling en de warmte van de zon.

Lot zei

Ja er ligt altijd een 2 liter fles water, al vaak gebruik van gemaakt om bv handen af te spoelen of ruit schoon te maken. Soms ligt die er lang in en het is dus geen drinkwater meer.
Maar flesje drinken neem ik wel altijd mee, kan ook cola of koude thee zijn. En omdat ik altijd een droge mond heb ook altijd kauwgom en snoepje aan boord

Willem zei

Nu niet meer, maar toen ik nog dagelijks op pad was en vaak klussen had had 'ergene in the middle of nowhere' had ok altijd een jerrycan met 5 liter water bij me, alsook een rol toiletpapier. 's Winters had ik zelfs een klein verwarmingselementje in de jerrycan hangen zodat je je handen niet hoefde te wassen met ijskoud water. Na mijn pensionering heb ik het spul aan een collega gegeven. Nu red ik me uitstekend met een flaconnetje handgel. En als ik weg moet heb ik altijd een thermaskan goede thee bij me; de horeca-thee overstijgt zelden de kwaliteit van gekleurd water en koffie heb ik nooit gelust.
Wat ik wel grappig vond was dat de garage mij er eens op attent maakte dat in een vloerkluisje al een jaar lang een fles jonge jenever, nog keurig in het dunne slijterspapier verpakt, lag. Dat was ze bij een eerdere jaarlijkse beurt al eens opgevallen. Toen ging bij mij een lampje branden; die fles had ik ooit gekocht toen ik in de buurt kwam waar een goede kennis van me woonde en hij dronk dat spul wel. Maar zoals vaker met onverwachte bezoekjes; hij was niet thuis en de fles kwam in een vloerkluisje en werd vergeten. Mij is verteld dat jenever niet bederft, dus heb de fles na ruim een jaar maar cadeau gedaan een iemand anders.