Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 31 mei 2023

Tevreden

De laatste tijd merk ik dat ik erg tevreden ben over hoe alles gaat en wat geeft dit een rust. Als ik merk dat ik een onrustig gevoel krijg dan denk ik even aan hoe goed alles eigenlijk gaat en dan kom ik al snel weer tot rust. Heerlijk. Op dit moment is t rustig bij man op t werk waardoor ze moeite hebben om hem weg te plannen. Af en toe krijgt ie daardoor een extra vrije dag. Gelukkig kunnen we dit financieel goed opvangen en dus genieten we als gezin deze dagen van de extra tijd met elkaar. Het is heerlijk en nu merken we ook dat we tropenjaren hebben gehad. Zelfs onze dochter van 9 viel het op dat we allemaal veel relaxter aan t worden zijn. De afgelopen weekenden op de camping waren ook echt heerlijk. Niks geen gevoel van gehaast heen moeten en gehaast terug omdat man weer een drukke werkweek voor de boeg heeft. We praten dan ook steeds vaker over de mogelijkheid om straks een dag minder te gaan werken voor man als t rustiger tijden worden. Daar willen we echt een plan voor maken en naartoe gaan werken. We beseffen ons steeds meer dat er meer is dan alleen werken en dat we waarschijnlijk goed in de gelegenheid zijn om zelf ons plan te trekken. Nu mijn vader 75 is en mijn schoonvader 80 en zie hoe hard ze de laatste jaren met gezondheid achteruit zijn gegaan komt de behoefte steeds meer om te kiezen voor meer vrije tijd. Mijn vader kwam thuis met 53 na een hartaanval waarna hij meerdere omleidingen kreeg en nieuwe hartkleppen. Toen was dat heel erg t niet meer kunnen werken maar achteraf wat hebben mijn ouders daardoor mooie jaren als gezin kunnen hebben. Mijn schoonvader is ook al vroeg met pensioen gegaan en geniet ook al een 20 jaar van zijn pensioen. Gek idee dat mijn man dan nog maar 10 jaar zou moeten. Zelf ben ik al gestopt met betaald werk. Doe nu nog een middag vrijwilligerswerk en probeer t geld dat binnenkomt zo goed mogelijk te besteden. Kritisch te kijken naar wat is echt nodig en waar kan ik nog wat afschaven of waar valt nog wat te verdienen. Dat lukt me aardig. Zo goed dat we niet interen op t spaargeld en we zelfs met 1 salaris elke maand nog wat van de hypotheekschuld kunnen afsnoepen. Aankomende maand verwacht ik dit niet meer te doen aangezien ik spaarrekeningen heb gezien waarop ik meer rente ontvang dan dat ik nu betaal voor mijn hypotheek. Ik maak even pas op de plek en spaar dus nu wel apart verder maar stort t niet bij in de hypotheek. Ik hoop dat de rente nog een klein beetje stijgt want dan zet ik een bedrag vast over een langere looptijd. Op die manier kan ik dat dan straks aan t einde van die looptijd aflossen mocht de hypotheekrente dan hoger zijn geworden. Het idee dat ik op dat moment de vrijheid weer heb om keuzes te maken spreekt me ook wel aan.

1 opmerking:

nicole orriens zei

Wat heerlijk dat je een tevreden gevoel hebt. Dat is goud waard vind ik altijd.