Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zondag 11 december 2022

Het zit er weer op…

Vandaag vierden we de verjaardag van de oudste dochter. En dat geeft mij altijd de nodige stress. Ken je die instagram-filmpjes waarbij mannen filmen hoe hun vrouw denkt dat visite naar hun huis kijkt? Nou dat dus. Stof van de plinten, wc in alle hoeken en gaten uitgeboend. Woonkamer spic en span. Heb ik wel genoeg gebak? (ja hoor weer meer dan de helft teveel) Twee pannen soep, zelf een rundvleessalade in elkaar gedraaid en mooi opgemaakt, roggebrood net zoute haring, Wraps, eieren met rookvlees en wellicht nog wel wat vergeten. Ik heb alles op de grote tafel gezet zodat iedereen kon pakken waar die trek in heeft. Overal de stoelen weggetrokken. En nu nu alles weer in de oude staat terug brengen. De jongste gaf een zucht toen ze met de wisser door de kamer liep. Mam je had alles zo netjes en moet je nu eens zien? Nou ja we zijn er weer een dikke twee maanden vanaf....ik neem me weer voor dat ik t me mezelf volgende keer makkelijker ga maken. Maar weet nu al dat t weer een weekje stress zal opleveren...nou ja drie weken in t jaar. Vier mijn verjaardag en die van mijn jongste altijd samen. Moet kunnen...worden die plinten toch op vaste momenten eens gedaan...

3 opmerkingen:

Dinie zei

Schoonmaken moet je na een verjaardag doen, als het maar netjes is en iedereen kan zitten, je de afwas kwijt kunt en er wat te eten en drinken is (je kunt prima zeggen dat iets op is) is iedereen tevreden.

Niemand controleert of alles schoon is. Toch gaan velen vooraf poetsen als een malle wat, zoals je al zei, zinloos is want daarna mag je weer.

Lot zei

Het leukste vind ik in een zichtbaar goed opgeruimd huis te komen de de gastvrouw zegt: let niet op de rommel!. Ligt er misschien een kleedje of tijdschrift scheef.

Mevrouw Niekje zei

Ik denk niet dat er iemand let op hoe schoon je huis is, kan je beter na afloop doen, ben ik met Dinie eens. Als het maar gezellig is, als er dan ook nog lekkere hapjes zijn heeft iedereen het naar de zin. En zo te horen heb je je gasten goed verzorgd!