Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 24 januari 2022

Er zijn van die woorden...

Aan sommige fout geschreven of gesproken woorden erger ik me. En ik vind het dus ook nog eens een slechte eigenschap van mezelf maar moet altijd verbeteren. Op 1 staat het woord verassen. Als je iemand verast dat cremeer je iemand. Verrassen is iemand blij maken met iets. Op 2 staat het woord enigste. Enige is al enkel en er is dus geen vergrotende trap van enige... Hier in de omgeving zeggen veel mensen de winkel is los. Nou als ie los is is alles uitverkocht. De winkel is open. Ook merk ik, en dat is vooral bij jeugd, dat er veel het verschil tussen na en naar niet kennen. En dan met name naar in het kader van ergens naartoe gaan. En dan een waar ik zelf ook altijd bij moet nadenken. De winkel Kruidvat. Veel mensen schrijven Kruitvat. Zelf onthoud ik het nu met ezelsbrug een vat vol kruiden...Het is geen munitieopslag. Heb jij ook van die woorden ?

12 opmerkingen:

Dorothes zei

Ik erger mij aan het woord, want , en dan in zinnen als iemand over zichzelf vertelt.
Een voorbeeld als : Ik hou van chocola maar koop het niet want verleiding.
Weet niet wat het is , kom het zo vaak tegen.
Ook mensen die overal verkleinwoorden gebruiken.
Zullen we theetje doen? Koffietje?
Of nog erger maatje meer brrrrr.
Het is gewoon maat meer,koffie drinken ,thee enz.
En al die engelse woorden tussendoor.
Dertigers die alleen nog maar Nice kunnen roepen bij iets wat ze leuk vinden ,het woord kids ipv kinderen.
Kan nog wel even doorgaan haha

Suuz zei

Bij Kruidvat vs kruitvat is het logisch dat je moet nadenken. De winkel heeft er immers een taal'grapje' van gemaakt.

Verkleinwoordjes (zoals Dorethes) schrijft, zijn voor mij ook een ergenis.

Wat ik tegenwoordig vaak hoor, is de omslachtige zin: 'IK MERK BIJ MEZELF dat het me raakt' (of vul maar in wat iemand bij zichzelf merkt). Waarom niet gewoon: Het raakt me. Waarom moet je het zo zwaar en zweverig maken, dat je het 'voelt'. Klinkt voor sommigen misschien hoogdravender, maar ik vind het vooral aanstellerig.

Lot zei

Zeg maar en weet je wel wil ik graag nog toevoegen.
De anderen hebben ook mijn ergernissen al verwoordt.
Laatst kwam ik op en site van kant en klare smooties en in een zin als kop stonden paar gewone nederlandse woorden en ze waren cold pressed, hoe zo wat is er mis met koud geperst. Vond het wel leuk eens een e-mail te sturen en kreeg zowaar antwoord. Bij het testen was gebleken dat dat werd geassocieerd met olijven persen. Tja

Anoniem zei

Het gebruik van me als mijn of m'n wordt bedoeld, zoals het is me fiets, vind ik irritant.

Anoniem zei

Beste,

Wat ik zelf heel vervelend vind is als mensen steeds het woord "het" afkorten tot " 't "
of heel veel Engelse woorden gebruiken.
Het Nederlands is toch een volwassen taal, en heeft toch voldoende woorden om je te kunnen uitdrukken.

evelien zei

Sowieso schrijven als zowieso of me ipv mij.

Anoniem zei

Intresse en portomonnee.

Janne zei

Het allerergste zijn de taalfouten op grafstenen, graflinten etc. zoals : wij vergeten jouw nooit
veel liefs van al u kleinkinderen

Anoniem zei

De laatste tijd hoor je vaak;Ik sla aan op ik dacht dat alleen honden aanslaan?
Wat ook helemaal in is het woord of de uitdrukking over all
Rollercoaster ook zo'n voorbeeld of getriggerd

Marie zei

Ik denk dan bij mezelf....
Zeg maar...
En hij zegt, zegt ie.... Dat zei die...
Jij staat ook altijd aan....
Ergens zie ik wel in dat....
Ik hoor altijd dit soort dingen en lees heel vaak bv. jou dochter, of, dat is goed van jou,
Moet er aan denken er niet op te letten want ben dan gelijk de essentie van het verhaal kwijt😉.
Maar ik zal ook wel dit soort woorden gebruiken, weet het alleen niet van mijzelf...

Anoniem zei

Wilt.. oh de horror!
Hij wilt dat niet..

Echt de meest erge! Samen met me.. ipv mijn!

Anoniem zei

Hier hebben mensen de was opgehongen of ze hebben iets gerolen ipv geruild 😤