Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 29 oktober 2018

Het wel en wee van de familie G.

Net wanneer ik denk he he het wordt iets rustiger nu komt er weer van alles op ons pad. Waar de oudste de week voor de vakantie moeite kreeg en weer gammel werd is het nu de jongste die hoest als een zeehond en als een dood vogeltje op de bank ligt. Ze heeft geen hekel aan school en wilde vanmorgen echt heen ook om aan de juf te laten zien dat haar tand eruit was. Ik had de juf al ingelicht en tijdens een gesprek tussen de middag waarin we met verschillende disciplines onze dochter bespraken gaf de juf ook aan dat ik haar lekker s middags thuis kon houden. Ons gesprek liep echter zo uit dat oma haar naar school bracht en ze zelf ook niet naar huis mee wilde. Juf doorgegeven dat ik de mobiel bij de hand zou houden. Ze heeft de dag vol gemaakt maar ligt nu luid te snurken op de bank. De oudste mag weer opnieuw naar weerbaarheidscursus heb op school aan gegeven dat ik het zo jammer vind dat een ander haar kan maken en breken en dat dit ook iets is wat ik heel erg eng vind voor het aankomende schooljaar. Qua leren doet ze het echt fantastisch dus dat gaat prima maar kan ze met de druk omgaan en hoe houdt ze zich staande op een grote school? We rennen dus weer heel wat af tussen de hulpverleners en ik vraag me af hoe ik weer een baan van 20-25 uur passend krijg. Ik ben op dit moment voornamelijk aan het netwerken om te kijken of ik weer wat kan vinden in mijn oude werkveld. Maar soms denk ik ook ik moet het hele roer helemaal omgooien nu en een baan zoeken die me veel minder stress gaat opleveren. Als ik dan ga nadenken over wat wil ik dan dan loop ik vast. Mijn gedachten gaan dan werkelijk alle kanten op. En is het dan echt belangrijk wat het uurloon is of ben ik bereid voor de helft van mijn laatstverdiende salaris aan het werk te gaan? In mijn achterhoofd houdende dat ik straks een groter gedeelte van mijn inkomen wil gaan gebruiken om af te lossen op de hypotheek. Van al dat geprakkezeer kan ik soms echt letterlijk heel erg moe worden en dan staat het huilen me nader dan het lachen. Aankomend weekend ga ik hopelijk de batterij weer opladen met mijn schoonzus. Eens per jaar een nacht weg met zijn beiden. Dit keer wordt het Valkenburg, we hopen vrijdag naar een brocante te gaan in Luik en dan zaterdag eens kijken wat er in de buurt van Valkenburg te doen is. Voor de tijd ga ik mijn best doen om vrouw, mama, dokter, interieurverzorgster, boer, tuinman te zijn. Zal vast nog wel wat meer banen uit mijn hoge hoed toveren.

3 opmerkingen:

arcobaleno zei

Is je gezondheid en het zonder stress leven, ook met de meiden niet het belangrijkst.

Misschien je aflos schema iets minder strak aanpakken

Op naar een koophuis zei

Vergeet jezelf inderdaad niet. Het moet allemaal wel leuk blijven. Ik heb de laatste acht weken veelste veel van mezelf gevraagd tot de alarmbellen afgingen. Heel herkenbaar dus!

nicole orriens zei

Het klinkt alsof je veel aan je hoofd hebt! Geen wonder dat je hoofd soms overloopt. Ik voel met je mee.