Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 22 oktober 2018

Das weer tien euro...

Vandaag kwam iemand het gietijzeren rek ophalen dat ik vorige week op MP verkocht. Kcheng 8 euro. Ik maakte zelf twee euro’s over van de spaarrekening, dit omdat ik vandaag niet voor de makkelijkste weg de droger koos, maar de was heerlijk buiten heb laten drogen. Met andere woorden betaal ik nu de stroomkosten aan mezelf uit. Door ze ook direct vanaf de betaalrekening te boeken naar de spaarrekening waarop ik voor de aflossing van de hypotheek spaar. Geld wat daar eenmaal opstaat mag er namelijk alleen af als t genoeg is om naar de bank over te maken. Dat is de afspraak die ik met mezelf gemaakt heb. Over stroom gesproken we kregen hier vandaag de slimme meter geïnstalleerd, had nog hoop dat de sleutel van de brabantia spaarpot daar in zat maar helaas ook hier niet gevonden. Verder heb ik de speelgoedgarage van dochter op de weggeefhoek gezet. Had hem zelf ook via deze wijze verkregen, maar was de enige die eraan kwam en dan alleen om hem van de ene hoe in de andere hoek te zetten. Weg ermee dus. Buiten haalde ik de stoppels van de grassen uit mijn bloembakken. Helaas te vroeg gesnoeid en daardoor bevroren. Ik heb de bovenste laag aarde verwijderd en van een andere bak er nu weer grond bij in gedaan zodat de bovenkant zwart is. Normaal gesproken was ik nu alweer naar de winkel gerend om nieuwe planten te halen maar twijfel nu of ik zal proberen stekken te maken van mijn strong Annabelle of dat ik lavendel uit mijn voortuin erin zal zetten. Ga in ieder geval even niets kopen.... Bedenk me net dat ik wellicht ook nog wel bollen heb liggen die ik erin kan stoppen. Nou ja er komt dus een creatieve oplossing met de hand op de knip. 😜

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Stop knofloktenen in de plantenbak, dan heb je volgend jaar je eigen gekweekte knoflook.

anja zei

Goed bezig zo, elk tientje is er weer 1, en bolletjes-die-je-al-in-huis-hebt in je bloembakken doen is natuurlijk een goede oplossing. Je kunt heel veel planten stekken, o.a. lavendel, dus dat is dan misschien een idee voor volgend jaar, dan kun je de stekken in de bloembakken doen, en heb je gratis blijvende beplanting daarin.