Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 24 september 2018

Kleine pensioentjes vervallen

Wist jij dat kleine pensioentjes die minder dan twee euro per maand opleveren per 1-1-2019 vervallen? Je kan voor die tijd contact opnemen met je pensioenuitvoerder en vragen of ze t geld nu naar je kunnen uitkeren of welke mogelijkheden er nog meer zijn. Ook voor andere kleine bedragen veranderen de regels als je even googled op klein pensioen vervallen 2019 krijg je alle info in beeld helaas lukt t me niet om t te knippen en te plakken. Je ziet t op de site van de Rijksoverheid. Ik ga er in ieder geval morgen achteraan, want elke euro is er immers een. 😜

3 opmerkingen:

PetraH zei

Het gaat om pensioenen van maximaal 2 euro BRUTO per jaar. Dus iets van 1,50 euro netto per JAAR. Niet per maand.

anja zei

Dank voor de tip, ik wist er niet van, maar heb wel een paar kleine pensioentjes opgebouwd door verandering van baan met daarbij andere CAO. Ik was al van plan om eens uit te zoeken of het nuttig zou zijn, om alle kleine pensioentjes over te laten zetten naar het pensioen dat ik nu opbouw, ga ik binnenkort eens even voor zitten.

Miekje zei

Ik wist niet dat de regels veranderden maar ik heb nu al 2x mijn pensioen moeten afkopen. Hiervan ontving ik automatisch bericht, dat bericht kwam altijd 6 maand nadat ik voor het laatst voor het pensioen had betaald