Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 26 maart 2014

Ja hoor ook hier het begin van het zelf kweken van mijn eten


Deze rucolaplantjes staan al enige tijd in een vissenkom. Ik heb ondertussen ook een oplossing gevonden om ze water te kunnen geven zonder dat alle stengeltjes plat gaan en de plantjes verrotten. Water in een fles met speentje en dan fles op de kop en voorzichtig de speen tussen twee vingers in en trekken maar. (lijkt een beetje op melken, lastig te omschrijven maar jullie beprijpen het hopenlijk wel) Verder heb ik net erwten in de week gezet, die moeten vanavond de grond in die ik dan ook maar goed nat maak. Ga zelf dit weekend naar Barcelona en moet er zeker van zijn dan ze niet al te droog staan en gaan ontkiemen. (Ik ga het loof van de peultjes door de sla doen. Heb ik op een blog gelezen weet helaas niet meer bij wie maar zag er leuk uit en denk dat het ook lekker smaakt als t naar verse erwtjes smaakt. Ook heb ik twee aardappels in de tuin gedrukt, had er nog twee uit een zak over, tijd zal leren wat er eerst is onze nieuwe ren en de kippen die al het groen wegpikken of de aardappels. Heb verder nog heel veel plantjes om te zaaien, maar daar moet ik even tijd voor vrijmaken en een mooie plek voor leegmaken om alles neer te zetten. Aangezien we bijna nooit op de zolder komen heb ik bedacht dat het wellicht een goed idee is om daar een groentetuin te maken...(hoe het eruit moet komen te zien weet ik nog niet, maar zal eens kijken.

1 opmerking:

Natalie zei

Houd er wel rekening mee dat aardappel planten giftig zijn voor kippen. Anders heb je straks geen aardappels en geen kippen meer!