Sale Solden 2023Sale Solden 2023

dinsdag 26 juni 2012

Aflossen hot item

Overal lees ik de verschillende blogs met mensen die druk doende zijn met aflossen op de hypotheek.
Ik doe zelf ook druk mee en meng me in de diverse discussies.
Ik ben er zelf heilig van overtuigd dat we steeds minder op de voorzieningen van de staat kunnen teren en dat het weer ieder voor zich wordt.Of tewel iedereen moet zijn eigen boontjes gaan doppen en de uitkeringen worden steeds minder. Dit is voor mij de reden dat ik er echt helemaal voor wil gaan. Maar ik vind nog steeds dat we harder zouden moeten kunnen. Wil dan ook nog steeds kijken naar mogelijkheden om mijn inkomen te vergroten. Zelf meer dingen proberen te maken. Het vervelende is dat mijn energiepeil echt heel erg laag is en ik hiervoor ook mijn gezondheid in de gaten moet houden.
Aan de andere kant ben ik een gediplomeerd activiteitenbegeleidster en zou ik dus van allerlei cursussen moeten kunnen geven.Kwestie van me ergens goed in verdiepen en zorgen dat ik weet hoe ik een bepaald resultaat moet bereiken. Vervolgens is het voor me geen enkel probleem om dit voor een groep te doen.
Ik twijfel dan ook nog steeds erg over een afdak achterthuis of een echt tuinhuis waar we een kachel in kunnen maken, zodat ik eventueel een cursus kan geven in het tuinhuis.
Heb zelfs al gedacht aan een krantenwijk, maar vanmorgen van mijn schoonzusje de treurzang aangehoord over met drie personen 4 uur werken en dan de kranten nog moeten lopen. Dit is niet elke week zo maar wel wanneer er folders in zitten en dan uiteindelijk nog maar 120 euro in de maand verdienen. Kijk dan kan ik beter een leuke workshop geven, waarbij ik bv voor tien of 12,50 euro per persoon een leuke avond organiseer en zelf ook een leuke avond heb. Materialen ui de natuur of zer goedkoop natuurlijk.
Het wordt dus nog even kijken wat en hoe, maar dat er meer inkomen in zit daarvan ben ik overtuigd.

1 opmerking:

Anoniem zei

Vergeet niet dat je de cursuswerkzaamheden moet opgeven bij de belastingdienst. Je mag niet alles van die 12,50 pp houden.