Sale Solden 2023Sale Solden 2023

donderdag 19 april 2012

Yeah, vandaag allemaal vrij

Manlief kwam gisteren thuis met de mededeling dat hij vandaag een vrije dag heeft en als het meezit morgen ook nog. Momenteel kan zijn baas het werk goedkoper uitbesteden dan dat hij zijn eigen personeel aan het werk zet. Best lekker zo onverwacht, maar een heel goed teken is het natuurlijk niet. Als een ander rijdt voor prijzen waar jouw baas de diesel en het personeel niet voor kan betalen groeit er iets scheef. Op deze wjze brengt zo'n transporteur ook andere bedrijven in gevaar. Het gaat immers goed totdat de stekker eruit wordt getrokken en iedereen met de brokken blijft zitten. Manlief heeft aangegeven het niet zo erg te vinden als hij vandaag een vrije dag op moet nemen, maar dat hij dan ook graag de vrijdag erbij wil hebben zodat we een lekker lang weekend hebben. Daar moet nog naar gekeken worden. Op het werk veel veranderingen voor de klanten waardoor ik de komende weken geen vrij krijg. Gelukkig heb ik lang geleden al een aantal vrije dagen aangevraagd en zijn deze goedgekeurd. Heb dus niet al teveel te klagen. Verwacht dat we op korte termijn wellicht allemaal meoten overwerken. Werkdruk wordt hoger en veel onzekerheid ivm het houden van je baan. Geen goede combinatie voor de gezondheid van mensen is mijn ervaring. Op consumindergebied is het hier rustig, komt temeer daar ik deze maand achter de feiten aanloop en merk dan ook direct dat de spirit voor mij afneemt ipv toeneemt. Ik kan makelijker bezuinigen vanuit dat het kan dan vanuit dat het moet. Tuurlijk koop ik momenteel niets wat ik niet echt nodig heb om de achterstand niet verder op te laten lopen, en let ik op bij mijn verbruik van zaken. Maar echt nieuwe tips zijn er nu even niet. Wel zijn we hard aan ehr opruimen geslagen vanmorgen. We willen morgen de schuur of de zolder aanpakken. En ik heb nog een megaberg strijk helaas....Het houdt niet op. Vandaag al weer drie wassen om te wassen.

Geen opmerkingen: