Sale Solden 2023Sale Solden 2023

dinsdag 17 april 2012

Rucola

Ik vraag me af of mijn rucola nog wat gaat worden. Het blijft een ielig stengeltje met twee blaadjes en het lijkt niet verder te groeien. Best jammer want ik vind het zo lekker door de sla. Misschien dat ik het straks nog een keer direct in de koude grond zal zaaien. Helemaal opgegeven heb ik het nog niet. Gisteren de rozenstruik nog kortgewiekt. Hij kwam alleen maar aan de grond op, dus de kale takken eraf. Verder kan ik al zien dat mijn lavendel de vrieskou niet heeft overleefd, jammer ik vond het zo leuk om die blemetjes te kunnen plukken. Wellicht nog een nieuwe kopen dus dit jaar.(heb nog een vvvbon liggen bedenk ik me nu.) Verder zal ik aan het einde van de week weer eens kijken of ik nog meer heb wat in mijn kleine achtertuintje kan. Sowieso liggen er nog gladiolenbollen. Ik wil niet al te veel tegelijk zetten. Kan er immers vaker van plukken als ze niet gelijk klaar zijn. Hoe het gaat met het bod op MP? Nou weer geen reactie nadat ik aangaf dat ze het geld kon overmaken..... Niets vervelender dan dit. Vandaag mag ik om 9.00 uur beginnen met werken, om een uur later te horen wat de bedoeling is met onze functie. Ja ew krijgn nog lang niet te horen of we wel of niet mogen blijven, maar er wordt een start gemaakt. Om gek van te worden zo. Iedereen blijft op de tenen lopen. Gisteren viel me zelfs op dat een collega bewust iemand belde toen ze eigenlijk vrij was, onze gesprekken duren vaak zo een half uur. Het was me al eerder opgevallen dat ze altijd nog een lat gesprek had, maar toen ik het nu tegen een ander aangaf gaf diegene me terug dat het haar ook al was opgevallen. Vervelende is dat degene die het doet juist de lat legt voor de afdeling, maar dat zelf niet in de gaten wil hebben. Zij staat op het punt om overspannen om te vallen, heeft al hyperventilatie aanvallen, maar daar wordt niet naar gekeken. Als je het haar aangeeft en zegt joh doe wat kalmer aan want je werkt jezelf over de kop wordt de vermaarde onschuld gespeelt. Al merkte ik dat ze gisteren voor het eerst begon te klagen.... Nou ja we wachten maar af. Ik wil mezelf kunnen blijven ook op de werkvloer..., en als dat niet hier is dan zal er wel weer iets anders op mijn pad gaan komen....

2 opmerkingen:

LLMM zei

Ik hoop dat onze lavendel weer op komt, het is een flinke struik, maar ik heb nog niets eraan gezien. Meestal duurt het wel even voor het op komt, maar mogelijk is hij inderdaad ook kapot gevroren...

Anoniem zei

rucola in de grond of in pot. Rucola is een koolsoort en heef flink wat koeienmenst nodig, Misschien is dit het antwoord?