Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zaterdag 8 oktober 2016

De watermeter

Las in een blogje van iemand iets over water. O ja verhip er was mij jij gevraagd om de stand door te geven. Nu direct dan maar even doen.
En wat blijkt het afgelopen jaar hebben we echt heel veel minder water verbruikt vergeleken bij vorig jaar. Vorig jaar was t verbruik nl 117 kuub en nu 97. Komt dus ook nog bij dat ik hem nu later heb ingevuld dan vorig jaar. We hebben t afgelopen jaar denk ik weinig gebruik gemaakt van ons bad en ik heb heel bewust de tuin elke keer bewaterd met water uit de ton. Als t geregend had zorgde ik ervoor dat ik de planten water gaf zodat als er weer regenwater viel de planten weer nieuw water hadden. We zijn er eigenlijk niet zo heel bewust mee bezig geweest maar hebben toch lekker voordelig aan gedaan. Dat zijn uiteindelijk de leukste besparingen denk ik zo. 
Het geld vliegt er nog steeds uit en ook mijn aandelen zijn deze week drastisch gedaald. Zodra ze nu weer bijtrekken heb ik besloten er toch de helft aan waarde uit te gaan trekken en de helft hiervan dan weer op de hypotheek in te gaan lossen. Dat is immers gegarandeerd rendement. 
Verder wil ik morgen eens een rondje door t huis om t nodige op de foto te zetten om te verkopen. 
Mijn kledingkast wil ik leegtrekken en alles wat ik niet meer aandoe mag weg.
Ik heb voor de kleertjes van jongste dochter een asielzoekersgezin gevonden dat t erg goed kan gebruiken. Het is nu fijn om door te geven. De zomerjasse kunnen van de kapstok en naar de zolder. De zomerschoenen kunnen ook naar zolder. Ik heb zin om weer orde te krijgen. Nu nog een manier op t op orde te houden want dat is t grootste probleem in ons huis. We ruimen niets achter onze kont op en zien dan 'ineens' de chaos waar we in zijn beland. Vaak op momenten dat ik al uitgeput ben.
Verder heb ik de wens om meer creatief bezig te gaan omdat ik zo mijn hoofd leeg kan maken.Op Pinterest staan ideeën genoeg waar ik blij van word.
Nu even saai bankhangen..

Geen opmerkingen: