Vandaag leg ik de focus maar op t opruimen in huis.
Jongste dochter was van de week ziek, waar zij vanmorgen weer in oude staat uit bed kwam, was de oudste erg warm. Maar ja sneeuw buiten dus ze gaf aan zich niet ziek te voelen. Prima, skibroek aan lekker ingepakt naar buiten om een sneeuwpop te maken met de buurkinderen.
Maar na een uurtje hield ze het voor gezien en wilde ze graag naar haar bed om bij te slapen. Ze geeft aan hoofdpijn te hebben. Ik voel me dus verplicht om thuis in huis te blijven. Manlief heeft namelijk net vandaag een dag uit voor zichzelf gepland en die verwacht ik niet weer thuis voor vannacht half twee.
Ik heb genoeg te doen. Denk dat ik de vloer maar eens even een keertje flink aanpak en weer desinfecteer. Nu de kleine vorige week ziek is geweest kan het haast niet anders dan dat daar de nodige bacillen op tieren. Verder heb ik alle deuren en deurklinken vanmorgen al even gedaan.
Ik heb gisteren een examen moeten afleggen op t werk, helaas een vraag teveel fout om te kunnen slagen dus ook daar moet ik tijd voor in gaan plannen om hem in de herhaling alsnog te halen. Heb met mezelf afgesproken dan gelijk voor een hoog cijfer te willen gaan, zodat deze extra tijd die ik erin moet stoppen niet voor niets is geweest.
En jullie nog plannen voor vandaag=
Volg me in mijn strijd om het gedeelte van de hypotheek dat nu op aflossingsvrij staat naar beneden (0) te krijgen. Dit doe ik door mijn best te doen om mijn inkomen te vergroten, o.a geld-terug-acties, tweedehands aankopen, aandelen en advertentie inkomsten en door uitgaven te verkleinen.Wil je mij een keer een persoonlijk bericht sturen? Leuk dit kan naar geldover@outlook.com.
zaterdag 24 januari 2015
vrijdag 23 januari 2015
Alles wat aandacht heeft groeit.
Het is al vaker tegen me gezegd alles wat aandacht heeft groeit.
En inderdaad. In mijn poging om meer inkomsten te genereren heb ik op diverse facebookgroepen een link achtergelaten van panelwizard. Hierdoor hebben zich weer mensen aangemeld en als deze net zo enthousiast worden als mij krijg ik per persoon hier een euro vergoeding voor.
Morgen heeft manlief een cursus en dan ga ik gewapend met een fototoestel maar eens even de zolder op om te kijken wat er allemaal weg kan tegen leuke prijsjes. In het kader van elke euro is er 1.
Ik ben bezig om een vakantiepot aan te leggen we gaan in de voorjaarsvakantie een weekje lekker weg. Wil eigenlijk ervoor zorgen dat we ons zakgeld van te voren in een aparte pot bij elkaar bezuinigd hebben. Ik ben van plan in ieder geval een dag te gaan gourmetten, en verder lekker makkelijk te doen met het eten. Pannenkoek, lekkere verse pan soep. macaroni of spaghetti. IK las al dat we op de aankomstdag vanaf half vier de sleutel kunnen krijgen maar al wel van tevoren gebruik mogen maken van de faciliteiten van t park. We gaan er dus lekker voor zorgen dat we een hele dag hebben en pakken onze zwemspullen wel even apart in en zo dat we er makkelijk bij kunnen. Moeten we alleen even kijken hoe we het doen met de jongste want die moet op een gegeven moment ´s middags wel even slapen anders is ze niet meer te genieten. Maar bij mooi weer hebben we een wandelwagen en bij minder mooi weer de auto tot onze beschikking. Laken en linnen nemen we zelf mee, wellicht heb ik zelfs nog wel oude handdoeken en theedoeken die na afloop er zo kunnen blijven. Scheelt meteen weer ruimte in de kliko.
Qua doelen heb ik me voornamelijk bezig gehouden met t lopen. Qua beleggen heb ik aandelen Bam verkocht met een 75 euro winst, deze heb ik naar de spaarrekening van de kinderen geboekt, mogen ze het samen delen. Ik wil van het weekend eens kijken naar een voor mij werkbaar schema voor in huis. Wil min of meer ook beginnen met de grote schoonmaak. Ja lekker ouderwets, maar het idee dat alles in huis een keer onder handen is genomen geeft me ook wel een stuk rust.
En nu nu ga ik me klaarmaken om de kas van de buurtvereniging te controleren. Goed voor de sociale contacten zullen we maar zeggen. Tot laterz.
En inderdaad. In mijn poging om meer inkomsten te genereren heb ik op diverse facebookgroepen een link achtergelaten van panelwizard. Hierdoor hebben zich weer mensen aangemeld en als deze net zo enthousiast worden als mij krijg ik per persoon hier een euro vergoeding voor.
Morgen heeft manlief een cursus en dan ga ik gewapend met een fototoestel maar eens even de zolder op om te kijken wat er allemaal weg kan tegen leuke prijsjes. In het kader van elke euro is er 1.
Ik ben bezig om een vakantiepot aan te leggen we gaan in de voorjaarsvakantie een weekje lekker weg. Wil eigenlijk ervoor zorgen dat we ons zakgeld van te voren in een aparte pot bij elkaar bezuinigd hebben. Ik ben van plan in ieder geval een dag te gaan gourmetten, en verder lekker makkelijk te doen met het eten. Pannenkoek, lekkere verse pan soep. macaroni of spaghetti. IK las al dat we op de aankomstdag vanaf half vier de sleutel kunnen krijgen maar al wel van tevoren gebruik mogen maken van de faciliteiten van t park. We gaan er dus lekker voor zorgen dat we een hele dag hebben en pakken onze zwemspullen wel even apart in en zo dat we er makkelijk bij kunnen. Moeten we alleen even kijken hoe we het doen met de jongste want die moet op een gegeven moment ´s middags wel even slapen anders is ze niet meer te genieten. Maar bij mooi weer hebben we een wandelwagen en bij minder mooi weer de auto tot onze beschikking. Laken en linnen nemen we zelf mee, wellicht heb ik zelfs nog wel oude handdoeken en theedoeken die na afloop er zo kunnen blijven. Scheelt meteen weer ruimte in de kliko.
Qua doelen heb ik me voornamelijk bezig gehouden met t lopen. Qua beleggen heb ik aandelen Bam verkocht met een 75 euro winst, deze heb ik naar de spaarrekening van de kinderen geboekt, mogen ze het samen delen. Ik wil van het weekend eens kijken naar een voor mij werkbaar schema voor in huis. Wil min of meer ook beginnen met de grote schoonmaak. Ja lekker ouderwets, maar het idee dat alles in huis een keer onder handen is genomen geeft me ook wel een stuk rust.
En nu nu ga ik me klaarmaken om de kas van de buurtvereniging te controleren. Goed voor de sociale contacten zullen we maar zeggen. Tot laterz.
donderdag 22 januari 2015
Doel GELUK
In navolging van mijn bericht van gisteren heb ik direct mijn doelen op papier gezet.
GELUK
Nodig (o.a)
- structuur thuis
- me-time
- gewichtsverlies
- conditie
- extra inkomen
Structuur thuis
- Schema/vaste patronen maken
- To do list van zaken die tussendoor altijd even bekeken kunnen worden
- Herverdeling taken, moet ik het altijd oppakken of kan ik het ook door man of kind laten doen
- Uitbesteden van taken aan derden (bv huishoudster)
Me Time
maandagavond leuke dingen avond.
vriend(innen) vaker uitnodigen
netwerk zoeken
Gewichtsverlies
Doel niet te hoog leggen, proberen elke week een kilo af te vallen.
Regelmatiger lopen, fietsen of met mooi weer zwemmen
Minder door de mond laten glijden
Ondersteuning in de vorm van medicatie (?)
Conditie
Zie bovenstaand alleen maar fijn dat deze ook automatisch beter zal gaan worden.
Extra inkomen.
Deze moet ik verder uitwerken maar wat er zo maar 1.2.3 naar boven komt is:
Marktplaatsadvertenties
Dienst/produkt in de markt zetten
Website opzetten
Reclamemogelijkheden op mijn blog geven
Sterke punten opzoeken
Beter worden in beleggen en er meer tijd aan besteden
Extra aflossen; Check heb ik gisteren direct gedaan. 3150 euro afgelost die uitstond tegen 3.5% rente.
Crowdfunding; Check ook hier heb ik gisteren een investering gedaan van 500 euro.
En actiever blijven op deze blog. (dit laatste levert me niet de hoofdprijs maar wel een 150 euro op jaarbasis op als ik een beetje blijf bloggen)
GELUK
Nodig (o.a)
- structuur thuis
- me-time
- gewichtsverlies
- conditie
- extra inkomen
Structuur thuis
- Schema/vaste patronen maken
- To do list van zaken die tussendoor altijd even bekeken kunnen worden
- Herverdeling taken, moet ik het altijd oppakken of kan ik het ook door man of kind laten doen
- Uitbesteden van taken aan derden (bv huishoudster)
Me Time
maandagavond leuke dingen avond.
vriend(innen) vaker uitnodigen
netwerk zoeken
Gewichtsverlies
Doel niet te hoog leggen, proberen elke week een kilo af te vallen.
Regelmatiger lopen, fietsen of met mooi weer zwemmen
Minder door de mond laten glijden
Ondersteuning in de vorm van medicatie (?)
Conditie
Zie bovenstaand alleen maar fijn dat deze ook automatisch beter zal gaan worden.
Extra inkomen.
Deze moet ik verder uitwerken maar wat er zo maar 1.2.3 naar boven komt is:
Marktplaatsadvertenties
Dienst/produkt in de markt zetten
Website opzetten
Reclamemogelijkheden op mijn blog geven
Sterke punten opzoeken
Beter worden in beleggen en er meer tijd aan besteden
Crowdfunding; Check ook hier heb ik gisteren een investering gedaan van 500 euro.
En actiever blijven op deze blog. (dit laatste levert me niet de hoofdprijs maar wel een 150 euro op jaarbasis op als ik een beetje blijf bloggen)
woensdag 21 januari 2015
Structuur aanbrengen
Zoals jullie waarschijnlijk al wel gemerkt hebben blog ik steeds minder. Ik heb echt even een periode gehad van alles loslaten niet meer doen dan echt noodzakelijk is en de energie die ik nog had verschoot ik vervolgens dubbel en dwars op t werk, omdat het daar zo druk was. Tenminste dat dacht ik.
Gisteren heb ik echter een hele interessante workshop op mijn werk gehad en daardoor kreeg ik hele andere inzichten. De reden dat ik zo moe ben en nergens meer toe kom ligt wellicht in het feit dat de enige plek waar ik nog wel structuur heb mijn werk is en ik doe daar dus een stap extra om me nog ergens fijn te voelen.
De workshop was bedoeld om kritisch naar jezelf te kijken waar sta je nu en waar wil je staan over drie jaar en welke stappen moet je ondernemen om daar te komen. Eén van de dingen die me erg is bijgebleven is om in je privéleven iets te gaan doen wat je heel erg leuk vindt en dat daar vaak ook zaken uit voortvloeien die je in je werk weer kan gebruiken. Bv vindt je het leuk om voorzitter te zijn van de buurtvereniging doe dat dan dit soort vaardigheden kun je wellicht in je werk ook gebruiken als je ineens een vergadering moet voorzitten. Ga sporten om je gestel te versterken, als je beter in je vel zit presteer je ook beter.
Zoek naar overeenkomsten tussen je hobby en je werk, wat vind je leuk om te doen en hoe kun je dat ik je werkomgeving gebruiken.
Ik wil dus een plan gaan opstellen en ben gisteren eerst zelf al voortvarend van start gegaan. Manlief belde me op net nadat ik een voet over de drempel had gezet met de mededeling dat hij alsnog naar huis kwam. Had eerder aangegeven niet te komen. Ik was echt total loss omdat ik altijd me erg intensief inzet bij workshops en soms meer van mezelf vraag dan goed voor me is. Hij vroeg wat we aten. Ik gaf aan dat ik nog niets klaar had en stelde voor dat hij voor t eten zou gaan zorgen terwijl ik dan ondertussen de kamer en de keuken aan kant kon maken. (was maandagavond het huis ontvlucht omdat ik er echt even door zat en ben samen met een vriendin naar de film gegaan, struisvogelpolitiek)
Mijn bedoeling is dat ik iemand in de huishouding ga zoeken, scheelt me veel frustratie en ergernis, we hebben het geld ervoor en ik word er denk ik veel gelukkiger van. Vind het wel lastig om de stap te zetten omdat ik nogal een chaoot ben, ben dan al snel bang dat de ander een oordeel over mij gaat vellen.
Verder moet ik een plan maken of wellicht een werklijst met taken die ik kan oppakken en per dag dan kan kijken wat er moet gebeuren en waar ik tijd voor heb. Kan dan per dag prio geven aan wat er op staat.
We moesten ook nadenken over onze dromen en wat wil je?
Het lijkt me nog steeds helemaal geweldig om iets te vinden wat ik zelf als hobby zie maar waar ik toch inkomsten uit kan halen, er waren collega's uit andere vestigingen en de één deed nog leukere dingen dan de ander. Zo was er iemand die een webwinkel had, gaf aan dat die behoorlijk goed liep, maar dat hij die had opgezet om het hele proces van a tot z eens door te maken en zo deze kennis kon gebruiken in zijn werk. Grappig toch.
Een ander coachte sporters, gaf aan samen met hen te kijken naar doelen voor na de sport of zelfs naast de carrière.
Ik heb zelf als vooropleiding een sociale opleiding gedaan, wilde altijd met mensen werken. De opleiding heeft me veel gebracht ondanks dat ik nu echt in de zakelijke dienstverlening zit, het is wel fijn dat je je in de ander kan inleven en zaken vanuit allerlei perspectieven kan bekijken. Tijdens de training bedacht ik me dat het geven van trainingen wellicht ook wel echt mijn ding kan zijn. Heb er geen moeite mee om voor een grote groep te praten, mezelf te laten zien en verbanden te leggen en kan hierop voortborduren.
Beleggen is op dit moment een hobby en gebruik de beurs als groot gokpaleis, maar wellicht moet ik toch me er meer in gaan verdiepen en hier ook structureel mee aan de slag.
Bedacht me ook dat ik toch ga inlossen op de hypotheek op het gedeelte dat maar 3.5% aan rente kost en dan ook nog eens bruto. Weg is weg en ik wil financieel onafhankelijk worden. Hoe eerder hoe beter. Plannen maken om eerder te kunnen stoppen met werken want mijn gezin staat op nummer 1 en het kunnen genieten van elkaar maakt me echt zielsgelukkig.
Met andere woorden ik moet meer concreet gaan vastleggen.
Welke doelen heb ik? Welke vaardigheden bezit ik om er te komen en welke vaardigheden moet ik leren of wellicht bij anderen gaan halen?
Misschien is het een beetje een warrig verhaal geworden, maar wellicht dat ik het de komende dagen verder op mijn blog kan uitwerken. Eén van de tips was anderen mee te laten kijken om zo ervaringen en meningen van anderen te horen en zo eventueel bijgestuurd te kunnen worden. En raad eens wie ik daar voor heb uitgekozen? Lekker anoniem, bij mensen uit mijn persoonlijke omgeving vraag ik ook wel raad maar daar kies ik mijn adviseurs persoonlijk uit.
Gisteren heb ik echter een hele interessante workshop op mijn werk gehad en daardoor kreeg ik hele andere inzichten. De reden dat ik zo moe ben en nergens meer toe kom ligt wellicht in het feit dat de enige plek waar ik nog wel structuur heb mijn werk is en ik doe daar dus een stap extra om me nog ergens fijn te voelen.
De workshop was bedoeld om kritisch naar jezelf te kijken waar sta je nu en waar wil je staan over drie jaar en welke stappen moet je ondernemen om daar te komen. Eén van de dingen die me erg is bijgebleven is om in je privéleven iets te gaan doen wat je heel erg leuk vindt en dat daar vaak ook zaken uit voortvloeien die je in je werk weer kan gebruiken. Bv vindt je het leuk om voorzitter te zijn van de buurtvereniging doe dat dan dit soort vaardigheden kun je wellicht in je werk ook gebruiken als je ineens een vergadering moet voorzitten. Ga sporten om je gestel te versterken, als je beter in je vel zit presteer je ook beter.
Zoek naar overeenkomsten tussen je hobby en je werk, wat vind je leuk om te doen en hoe kun je dat ik je werkomgeving gebruiken.
Ik wil dus een plan gaan opstellen en ben gisteren eerst zelf al voortvarend van start gegaan. Manlief belde me op net nadat ik een voet over de drempel had gezet met de mededeling dat hij alsnog naar huis kwam. Had eerder aangegeven niet te komen. Ik was echt total loss omdat ik altijd me erg intensief inzet bij workshops en soms meer van mezelf vraag dan goed voor me is. Hij vroeg wat we aten. Ik gaf aan dat ik nog niets klaar had en stelde voor dat hij voor t eten zou gaan zorgen terwijl ik dan ondertussen de kamer en de keuken aan kant kon maken. (was maandagavond het huis ontvlucht omdat ik er echt even door zat en ben samen met een vriendin naar de film gegaan, struisvogelpolitiek)
Mijn bedoeling is dat ik iemand in de huishouding ga zoeken, scheelt me veel frustratie en ergernis, we hebben het geld ervoor en ik word er denk ik veel gelukkiger van. Vind het wel lastig om de stap te zetten omdat ik nogal een chaoot ben, ben dan al snel bang dat de ander een oordeel over mij gaat vellen.
Verder moet ik een plan maken of wellicht een werklijst met taken die ik kan oppakken en per dag dan kan kijken wat er moet gebeuren en waar ik tijd voor heb. Kan dan per dag prio geven aan wat er op staat.
We moesten ook nadenken over onze dromen en wat wil je?
Het lijkt me nog steeds helemaal geweldig om iets te vinden wat ik zelf als hobby zie maar waar ik toch inkomsten uit kan halen, er waren collega's uit andere vestigingen en de één deed nog leukere dingen dan de ander. Zo was er iemand die een webwinkel had, gaf aan dat die behoorlijk goed liep, maar dat hij die had opgezet om het hele proces van a tot z eens door te maken en zo deze kennis kon gebruiken in zijn werk. Grappig toch.
Een ander coachte sporters, gaf aan samen met hen te kijken naar doelen voor na de sport of zelfs naast de carrière.
Ik heb zelf als vooropleiding een sociale opleiding gedaan, wilde altijd met mensen werken. De opleiding heeft me veel gebracht ondanks dat ik nu echt in de zakelijke dienstverlening zit, het is wel fijn dat je je in de ander kan inleven en zaken vanuit allerlei perspectieven kan bekijken. Tijdens de training bedacht ik me dat het geven van trainingen wellicht ook wel echt mijn ding kan zijn. Heb er geen moeite mee om voor een grote groep te praten, mezelf te laten zien en verbanden te leggen en kan hierop voortborduren.
Beleggen is op dit moment een hobby en gebruik de beurs als groot gokpaleis, maar wellicht moet ik toch me er meer in gaan verdiepen en hier ook structureel mee aan de slag.
Bedacht me ook dat ik toch ga inlossen op de hypotheek op het gedeelte dat maar 3.5% aan rente kost en dan ook nog eens bruto. Weg is weg en ik wil financieel onafhankelijk worden. Hoe eerder hoe beter. Plannen maken om eerder te kunnen stoppen met werken want mijn gezin staat op nummer 1 en het kunnen genieten van elkaar maakt me echt zielsgelukkig.
Met andere woorden ik moet meer concreet gaan vastleggen.
Welke doelen heb ik? Welke vaardigheden bezit ik om er te komen en welke vaardigheden moet ik leren of wellicht bij anderen gaan halen?
Misschien is het een beetje een warrig verhaal geworden, maar wellicht dat ik het de komende dagen verder op mijn blog kan uitwerken. Eén van de tips was anderen mee te laten kijken om zo ervaringen en meningen van anderen te horen en zo eventueel bijgestuurd te kunnen worden. En raad eens wie ik daar voor heb uitgekozen? Lekker anoniem, bij mensen uit mijn persoonlijke omgeving vraag ik ook wel raad maar daar kies ik mijn adviseurs persoonlijk uit.
donderdag 8 januari 2015
Hypotheekoverzicht/Wensen 2015
Zo nou eens even een overzicht van wat er in het nieuwe jaar nog uitstaat aan schuld.
Op dit moment staat er nog uit aan schuld een bedrag van 296893,58 euro. Ik moet zeggen dat het daadwerkelijke bedrag lager is ivm de spaarppot die gekoppeld is aan de woning en die nu op een 57.000 euro staat volgens mij. Niet gek in de vier jaar dat we hier wonen vind ik zelf.
Er komt elke maand nu een bedrag van 400 euro bij de helft rente en de helft nieuwe premie. Tikt dus lekker door.
Ik heb op 2 januari gelijk weer een aflossing weggeboekt van 1400 euro, voor dit deel betalen we 4,1% rente en dit scheelt ons dan bruto 5 euro in de maand . Ik zeg toch weer 4 uur werken per jaar. (oh wat hou ik ervan om alles om te rekenen naar vrije tijd)
Ik twijfel of ik op de andere delen ook ga aflossen, op 1 deel staat de rente tegen 2.5% ivm personeelscondities. En voor het andere deel de 3.5%. Misschien dat ik me toch nog weer eens laat voorlichten over het inkorten van de looptijd bij de spaarhypotheek.
Ik moet aankomend jaar vermogensrendementsheffing gaan betalen, het is niet veel maar toch balen. Zonde als er nog een schuld staat denk je wellicht, maar ik heb in t hoofd dat de kids misschien straks wel willen studeren en ik zou hen dan ook graag een heel groot deel op weg willen helpen. Aan de andere kant is het natuurlijk ook weer zo dat als ik tegen die tijd minder lasten heb ik dan ook het geld dat ik dan verdien aan de kinderen kan geven als bijdrage voor de kosten.
Dilemma. Ik zit in ieder geval nu met spanning de betaalrekening in de gaten te houden omdat ik zilveren kruis heb gevraagd de premie voor het hele jaar te gaan incasseren. Er staat echter nog geen incasso klaar.
Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik zo nog niet weet welke wensen we nog meer hebben, zit te denken om maar door te sparen en dan aan het einde van het jaar eens te kijken hoe en wat. Wellicht een goede kluis zodat we ons geld in huis kunnen bewaren en zo ervoor te zorgen dat niet iedereen exact weet hoe het er hier voor staat.
De reden is dat ik steeds meer het idee begin te krijgen dat we onszelf tekort gaan doen. Nu inlossen en later alles aan zorg weer mogen uitgeven omdat je eigen geld hebt, terwijl de mensen die het allemaal hebben opgemaakt een lagere prijs voorgeschoteld krijgen. Dan maar zorgen dat het geld op papier niet meer bij me te traceren is. Geef t later liever aan mijn kinderen zodat zij ook flink op weg worden geholpen.
We gaan t jaar dus met frisse moed in. Ik ga echt mijn best weer doen het bloggen op te pakken. Kwestie van een nieuwe laptop sinds een half jaar met windows 8 waar ik vreselijk aan moet wennen en tikken op mijn telefoon vind ik ook niet echt je van het.
Op dit moment staat er nog uit aan schuld een bedrag van 296893,58 euro. Ik moet zeggen dat het daadwerkelijke bedrag lager is ivm de spaarppot die gekoppeld is aan de woning en die nu op een 57.000 euro staat volgens mij. Niet gek in de vier jaar dat we hier wonen vind ik zelf.
Er komt elke maand nu een bedrag van 400 euro bij de helft rente en de helft nieuwe premie. Tikt dus lekker door.
Ik heb op 2 januari gelijk weer een aflossing weggeboekt van 1400 euro, voor dit deel betalen we 4,1% rente en dit scheelt ons dan bruto 5 euro in de maand . Ik zeg toch weer 4 uur werken per jaar. (oh wat hou ik ervan om alles om te rekenen naar vrije tijd)
Ik twijfel of ik op de andere delen ook ga aflossen, op 1 deel staat de rente tegen 2.5% ivm personeelscondities. En voor het andere deel de 3.5%. Misschien dat ik me toch nog weer eens laat voorlichten over het inkorten van de looptijd bij de spaarhypotheek.
Ik moet aankomend jaar vermogensrendementsheffing gaan betalen, het is niet veel maar toch balen. Zonde als er nog een schuld staat denk je wellicht, maar ik heb in t hoofd dat de kids misschien straks wel willen studeren en ik zou hen dan ook graag een heel groot deel op weg willen helpen. Aan de andere kant is het natuurlijk ook weer zo dat als ik tegen die tijd minder lasten heb ik dan ook het geld dat ik dan verdien aan de kinderen kan geven als bijdrage voor de kosten.
Dilemma. Ik zit in ieder geval nu met spanning de betaalrekening in de gaten te houden omdat ik zilveren kruis heb gevraagd de premie voor het hele jaar te gaan incasseren. Er staat echter nog geen incasso klaar.
Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik zo nog niet weet welke wensen we nog meer hebben, zit te denken om maar door te sparen en dan aan het einde van het jaar eens te kijken hoe en wat. Wellicht een goede kluis zodat we ons geld in huis kunnen bewaren en zo ervoor te zorgen dat niet iedereen exact weet hoe het er hier voor staat.
De reden is dat ik steeds meer het idee begin te krijgen dat we onszelf tekort gaan doen. Nu inlossen en later alles aan zorg weer mogen uitgeven omdat je eigen geld hebt, terwijl de mensen die het allemaal hebben opgemaakt een lagere prijs voorgeschoteld krijgen. Dan maar zorgen dat het geld op papier niet meer bij me te traceren is. Geef t later liever aan mijn kinderen zodat zij ook flink op weg worden geholpen.
We gaan t jaar dus met frisse moed in. Ik ga echt mijn best weer doen het bloggen op te pakken. Kwestie van een nieuwe laptop sinds een half jaar met windows 8 waar ik vreselijk aan moet wennen en tikken op mijn telefoon vind ik ook niet echt je van het.
woensdag 31 december 2014
Goed jaar achter de rug...
IBen even alleen, tijd dus om t afgelopen jaar eens even terug te zien.
En wat hebben we t goed gehad, nauwelijks ziekte meegemaakt, weinig mensen zijn ons ontvallen. Reden om dankbaar te zijn dus.
Allebei een baan waar we ons happy (meestal) voelen. Twee lieve kinderen die ons gezin compleet maken en die ook nog eens superlief zijn. Zo erg dat we vaak complimenten krijgen. Het is geen straf als we ze meenemen, ze mekkeren of miauwen niet zoals we dat hier zeggen.
Financieel hebben we ook een topjaar gehad, net de spaarpot van oudste dochter bijgestort op haar rekening en onze eigen rekeningen bekeken. Wauw wat een spaargeld staat erop. En dat terwijl we mijn ouders ook nog geld terug hebben gegeven, was een renteloze lening ooit waarbij werd aangegeven dat we het 'ooit' misschien eens terug moesten geven. Nou dat ooit kwam voor ons nu uit daar we er anders belasting over moesten gaan betalen. Ook nu staat er nog teveel op de spaarrekening dus ook nu betalen we vermogensrendementsheffing. Nou ja t is voor een goed doel ahum. Ondertussen komt de kleine beneden samen met man dus ga later verder
maandag 29 december 2014
Het jaar ziek afsluiten...
De kerstdagen zijn we goed doorgekomen zonder al teveel extra's te eten en zonder ruzie. Ja vooral voor t laatste was ik bang aangezien schoonfamilie een spel bedacht had waarbij iedereen voor 15 euro aan troep moest kopen, nl drie keer vijf euro en dat werd dan middels een spel weer uitgedeeld. Vond het zelf al niet zo heel erg leuk maar manlief gaf aan als ze het doorzetten ga ik niet. Voor ons is dertig euro troep wel te doen maar vreselijk balen terwijl we ook familieleden hebben die normaal elk dubbeltje tien keer moeten omdraaien. Het vreemde is alleen dat die niet protesteerden. Manlief heeft nu gebeld en aangegeven hoe hij erover dacht en ze hebben toch maar besloten om spelletjes te gaan doen. Uiteindelijk hoorden we van meerdere mensen dat ze er niks aan hadden gevonden maar niemand die iets zegt. Het lijkt voor degene die het wilde organiseren alleen dat manlief t niet wil. Zo jammer.
Afgelopen weekend heb ik ziek op de bank gehangen. Griep en behoorlijk hardnekkig ook, koorts, zwijmel viel halverwege gesprekken gewoon in slaap en miste ineensaief en de kids die van narigheid even weg waren gegaan. Ik heb besloten om het een keer goed uit te zieken nu. Om te voorkomen dat ik blijf kwakkelen. Jongste dochter is bij mijn ouders en de oudste bij mij dat is makkelijk om dingen voor me te halen van boven bv.
En als ze me te druk wordt kan ze altijd nog op de fiets naar oma toe.
Heb me net gedouched maar ben nu al weer moe. Zo eerst eens even moet verzamelen om een broodje te gaan eten.
Abonneren op:
Posts (Atom)