Sale Solden 2023Sale Solden 2023

donderdag 6 oktober 2022

Kan het aflossen echt niet laten..

Ik mag de teller van de uitstaande hypotheeksom weer verlagen. Vorige maand stortte ik nl. weer 500 euro in het hypotheekgat. Al levert het geen megavoordeel op toch voelt het echt alsof ik elke maand moet aflossen. Het nieuwe maandbedrag is nu 221,32 euro per maand. Heerlijk dat we daar zoveel ruimte hebben. Ik prijs me elke dag weer gelukkig ermee. Toen we startten was dit maandbedrag samen met een polis om af te lossen een 1500 in de maand. Het is een combinatie van extra aflossen (de helft nu) en een veel lagere rente en t omzetten naar aflosvrij. Voor mij voelt t erg fijn om zelf in de hand te hebben wanneer ik kan aflossen. Ik blijf dit dan ook gestaag doen want er is zelfs nu met een salaris nog steeds voldoende ruimte voor. Ons energiecontract loopt nog tot september volgend jaar en ons maandbedrag heb ik van 185 naar 180 gezet. Essent gaf me al aan dat ik naar 150 euro per maand kon, maar krijg liever wat terug dan dat ik bij moet betalen. Wanneer echter de bijboekingen van t kabinet in november en december ook komen zal ik t bedrag verlagen en de besparing ook weer gaan gebruiken als aflossing op de hypotheek. Binnenkort maar weer eens even gaan zitten om alle vaste lasten in beeld te brengen...

2 opmerkingen:

nicole orriens zei

Heerlijk! Wij hebben een paar jaar geleden ook afgelost, en ik ben daar nog steeds blij om. Op het moment hebben we erg veel kosten, en kan het niet, maar anders zou ik ook graag nog meer aflossen.

Mevrouw Niekje zei

Inderdaad heerlijk! Ik heb 7 jaar geleden alles afgelost, geniet er nog iedere dag van! Kon wat minder gaan werken en heb nu geen problemen met de hoge kosten van eten en energie. Dus doen!