Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zaterdag 15 januari 2022

Nou...en allemaal naar de winkel gerend?

Vandaag was voor ons duurdere dag. We hebben niet van de mogelijkheid gebruik gemaakt om meteen t winkelcentrum in te rennen, maar moesten wel even langs de turkse supermarkt en langs de Lidl. Bij allebei was de wchade rond de 25 euro. BIj de turkse super kocht ik daar oa 1,5 kilo kipshoarma en 1 kilo kipvleugeltjes voor bij de Lidl telde een kilo gehakt erg hard aan. Het besef dat een kilo half om half gehakt duurder is dan een kilo kipshoarma en even duur als twee kilo kipvleugeltjes dringt terwijl ik dit schrijf tot me door. Dit terwijl ik gehakt als afvalvlees zie. Daarmee bedoel ik dat ik denk dat ze restjes vlees gebruiken die anders lastig te verwerken zijn. Ik verwacht nu vaker kip te gaan eten. De rekening liep onder meer op doordat ik morgen wat maaltijden voor mijn man zal maken. Die is nl uitgegeten op de maaltijden van de supermarkt die hij eet naast dat hij 1 of twee keer in de week bij een restaurant eet. Uiteindelijk bespaart de iets duurdere rekening nu ons dus later geld. We merkten op de parkeerplaats dat er veel mensen in t winkelcentrumpje waren. Moesten echt een plekje zoeken. Maar wat ik de laatste maanden heb gemerkt is dat we genoeg hebben. Dus nee verder niets gekocht. Bedenk me dat ik toch nog iets heb gekocht. Een hele mooie grote magnoliatak, (zeg maar halve boom) Ik was op zoek naar twee bosjes tulpen voor 5 euro. Buiten op de grond zag ik exhter de magnoliatakken liggen zonder prijskaartje. Toen ik binnen navraag deed bleken de prijzen tussen de 3 en 10 euro te liggen. Ik zocht een grote en twee kleine takken uit en betaalde er 12,50 voor. En ben er heel erg blij mee. Ik vind de tak zo al heel mooi en een kunstwerk op zich maar bedenk me dat wanneer hij indroogt ik er straks nog paaseitjes aan kan hangen of kleine flesjes met kleine bloemetjes als voorjaarstak. Van die tak kan ik heel lang plezier hebben dus is elke cent waard.

5 opmerkingen:

Lot zei

Ik zag ook mensen (in het journaal) die heeel nodig schoenen nodig hadden en daarom gingen shoppen. Tja dat begrijp ik dus echt niet dat dat nu zo nodig is, en ik denk niet dat zij het alleen doen om winkeliers te steunen, puur eigen belang.
Zo houden we dus de besmettingen wel in stand.\\\

Zelf blijf ik nog wel een paar weken grotendeels thuis, alleen de locale kringloopwinkel bezoek ik laatste half uur dan is er vrijwel niemand meer weet ik uit ervaring

Anoniem zei

Nou ik wil niet opscheppen maar ik ben het hele jaar nog niet in ene winkel geweest. Ook geen bakkerij, supermarkt of groenteboer.
Ik heb op 30 december mijn boodschappen gedaan en ik ga maandag brood ophalen.

Ik heb online gewoon exact dezelfde schoenen gekocht als 4 jaar geleden. Zelfde kleur, maat en merk en ik kan er weer 4 jaar tegen.

Ik merk nauwelijks niets van die lockdowns..af en toe bestel ik online Of telefonisch bij een winkel in de buurt en dan keus ik afhalen of bezorgen. Net wat er mogelijk is. Funshoppen si zoiets als naar de tandarts gaan. Helemaal als je over de hoofden kunt lopen haat ik winkelen.

Vandaag zei ik tegen mijn zoontje ik ga naar het bos en de speeltuin gaan je mee? Nee ik wil thuisblijven. Hij is net zo introvert als zijn vader en mij. Wij hebben zo eens per 3 maanden behoefte aan iemand van buiten ons gezin te zien. (School en werk zijn dood vermoeiend omdat iedereen daar is.

Anoniem zei

Ik heb wel een paar nieuwe schoenen nodig en wat ondergoed. Maar shoppen voor de lol heb ik eigenlijk nooit leuk gevonden. Ik ga liever uitgebreid neuzen in een boekhandel of bibliotheek.

Daantje zei

Ik ben nog niet geweest. Ik heb wel wat dingetjes nodig, maar ik ga liever op een rustige dag ipv gelijk in het eerste weekend nadat de winkels weer open mogen.

Anoniem zei

Zoonlief had de mouwen ongeveer halverwege zijn onderarm zitten (en dat gebeurde ongeveer in 2/3 weken) dus ja voor hem even de nodige truien en een broek gehaald. Nog een cadeautje voor een tweetal jarigen (gelukkig man en vrouw) dus dat kon 1 cadeautje worden en toen linearecta weer naar huis... Toen ik de stad in liep was het rustig, bij het naar huis gaan zag ik horden mensen de stad inlopen. Wat je maar leuk vindt om te doen...