Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 17 januari 2022

Afgelopen met het gestress rind etenstijd

Oke, ik geef t toe. De laatste tijd was t hier met t avondeten nogal een rommeltje. Er werd in de vakantie nogal eens wat besteld wat ik eigenlijk zonde van t geld vind, maar ik was t gevecht en gezeur 's avonds zo zat. Dit laatste kwam voornamelijk omdat ik zelf minder in mijn hum was en snel moe was. Ik heb er dan ook in de vakantie aan toe gegeven en dit kwam mijn humeur wel ten goede en heeft me daar wel een reset gegeven. Even de focus op andere dingen leggen en zowaar wat achterstallige klusjes weg kunnen werken naast een fantatstische tijd met mijn meiden. Vandaag besloot ik echter om op tijd het eten voor te gaan bereiden. Dit om te voorkomen dat t weer een snelle en ongezonde maaltijd zou gaan worden. Want he ik heb zat in huis en smorgens voel ik me nog lekker fit. Zo maakte ik om 10.30 uur al een pan heerlijke nasi klaar, schilde de aardappels omdat ik de jongste zuurkool had beloofd en toen ik zag dat ik nog voldoende groente over had besloot ik meteen een lasagne in elkaar te draaien. Zowel voor de nasi als voor de lasagne gebruikte ik een halve dikke stengel prei, drie uien en twee winterwortels. Voor de lasagne had ik ook nog een bakje kersentomaatjes die nodig op moesten. Verder had ik nasi speciaal kruiden liggen en een kruidenmelange voor lasagne. In beide recepten gebruikte ik een pond mager rundergehakt. (bleek dat ik die gepakt had zaterdag bij de Lidl, ik dacht HOH, maar dit was beter onze oudste eet bij voorkeur geen varken meer. De prei kwam er ook vandaan voor 60 cent. De wortels kocht ik per zak van 10 kilo bij een dierenspeciaalzaak voor 2 euro. Lasagnebladen liggen al wat jaren in de keukenla. Uien heeft mijn man meegenomen toen ie voor een uienboer reed. De zuurkool kwam van de bon van de postcodeloterij en t worstje dat ik erbij gaf zat nog in de vriezer. het zakje jus dat ik gebruikte om de jus extra lekker te maken vond ik op de parkeerplaats van de supermarkt netjes geseald 5 zakjes. Vandaag at ik met de oudste lasagne, ik met wat sla en fetakaas erbij de jongste at zuurkool. En morgen dan mogen ze weer kiezen want er is nog voldoende van alles over. ;-) Ik gok dat ik woensdag nog een keer iets met aardappels klaarmaak dan heb ik t donderdag als ik van t vrijwillgerswerk terug kom makkelijk. En dat vooraf koken geeft me de kans om vanavond eens even een klusje te bedenken wat ik morgen kan inhalen. Langzamerhand komt er zo weer meer lucht en ruimte voor me...

1 opmerking:

nicole orriens zei

Soms moet je jezelf als het ware even herstarten, en daarvoor eerst wat ruimte laten om de boel de boel te laten. Dat geeft dan nieuwe energie!