Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zondag 13 januari 2019

Wat gaan we deze week doen?

Man kwam vrijdag thuis met het nieuws dat hij volgende week een hele week vrij heeft.
Heerlijk het wordt verrekend met de overuren. Voor ons geen enkel bezwaar, we vinden het wel fijn dat we eindelijk eens ergens tijd voor hebben.
Ons plan is om deze week de zolder netjes op te ruimen, onze kelderkast en onze garage. Al deze ruimtes moeten nodig gedaan worden. Het doet me wel een beetje zeer om zaken weg te doen maar het staat allemaal nu stof te happen. Mijn nicht kwam zaterdag het ledikantje ophalen voor haar eerste kleinkind. Samen met matrasje en dekentjes enzo. Zag de zonnebank staan waar ik al twee jaar geen gebruik meer van heb gemaakt en heb deze meteen op de weggeefhoek gezet. Ook deze is al opgehaald. Nu de wat moeilijkere dingen. De maxicosi met base, de kinder- en wandelwagen. Deze doen me emotioneel vreemd genoeg veel. Het campingbedje en het traphekje nieuw in plastic doen me dan weer minder.
Ook ligt er de nodige kleding. Veel te klein. Kan het weer in maten verdelen maar denk dat ik nu maar eens rigoureus alles in een zak stop en in een kledingcontainer van legen. Kost het minste tijd en weg is weg immers. Komt vast wel goed terecht. De kerstspullen moeten weer netjes achter de schotten.
Dan de trapkast, oftewel zoek je een plekje de gooi maar in kast....deze kast is heel onhandig je kan er  netjes weinig in kwijt. Maar als je alles op de grond gooi past er veel in. Teveel.
Ook deze gaan we leegtrekken en uitzoeken.
De garage moet op een droge dag aangepakt worden. Ook daar alles naar buiten en kritisch met wat er weer naar binnen mag. Aanhanger bij de deur en van de week meteen alles weg rennen. Heb er zin in. Opgeruimd huis, opgeruimd hoofd....

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik denk dat je man blij is als hij weer kan gaan werken : -)))
Merel

anja zei

Veel plezier deze week, bij het samen (op)ruimen.

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.