Sale Solden 2023Sale Solden 2023

dinsdag 22 januari 2019

Snertweer...

Gisteren ben ik nog even met mijn vader voor t winterweer uit naar Duitsland gereden. Ze hadden nog mooie aanbiedingen voor vlees wat vooral met t winterweer goed uitkomt.
Omdat we het vlees uit Duitsland en veel lekkerder vinden maar ook beter aan de prijs gaan we de grens over. (Verhalen over kiloknallers mogen achterwege blijven dank u) het feit dat ik geen water in mijn pan vind met het braden. Het rundvlees dat zo gaar is, maar zeker ook de smaak van het vlees wat veel lekkerder is doet me de grens over gaan.
Ik kocht gisteren 2 kilo karbonade aan een stuk, mijn vader snijdt het vlees dan in mooie karbo’s. In deze zat een redelijk bot aan de zijkant. Ik vroeg hem dan in een stuk eraf te snijden.
Dat stuk heb ik gisteren met water aan de kook gebracht en toen de afgespoelde spliterwten erbij gedaan. Ook deed ik er vast drie winterwortels in en een prei en een stuk knolselderij.
De pan heb ik vervolgens in mijn hooimadam gedaan. Ik gebruik een oude koeltas van de action, leg daar eerst een kussen in dan zet ik de pan erop en dan nog een kussen eroverheen. Vanmorgen haalde ik alles uit de tas en de pan was nog steeds goed heet. Ik ploos het vlees van de botten af en deed er nog meer winterwortel en knolselderij in. Daarna nog een halve prei en twee hele uien. Tot slot nog een pakje erwtensoep. Alles weer aan de kook gebracht en nog een worst van de Aldi erin. Deze keer sla ik de spekkies over want er zit meer dan genoeg vlees in. < naast het bod deed ik er ook twee karbo’s in. Ik heb nu 5 liter heerlijke soep weer in de hooimadam staan. Mmmmm

7 opmerkingen:

nicole orriens zei

Wat een briljante manier om zo'n hooimadam te maken! En fijn dat het ook zo goed werkt zeg.

Anne zei

Wat erg voor die heerlijke pan snert, een rookworst van de Aldi....
Als je nou weer eens om zalm gaat, ga daar dan eens naar de poelier aan de Hofstee, die verkoopt heerlijke rookworst, ze worden goedkoper, wat je dr meer koopt, kunnen prima in de vriezer.

Anoniem zei

Ik kan het hele recept prima volgen tot "een pakje erwtensoep". Bedoel je een pak spliterwten misschien?

geldover zei

Was niet zo een uit zo’n lang houdbaar zakje hoor maar een verse slagersrookworst al denk ik dat die van jouw slager idd nog lekkerder was geweest

geldover zei

Nee een pakje met daarin een zakje van Honig

ConsuminderMania zei

Wat bouillonblokjes is ook prima ervoor ipv een kant en klaar pakje

Janne zei

Totdat je over het ‘bod’ begon kon ik je nog volgen......