Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zaterdag 19 januari 2019

Onrust

Vandaag moest man op t werk komen. Werkgever wilde een en ander bespreken. Teveel kan ik er niet over delen maar wel dat t me weer behoorlijk onrustig maakt. Tegen de tijd dat je denkt dat alles weer in rustig vaarwater belandt wordt er weer een emmer ellende geleegd. Deal with it...
Het doet me weer pas op de plek maken. Gaan we door met het aflossen of zorgen we voor nog meer geld achter de hand. Als de woning vrij is wordt alles zoveel makkelijker. Dan kan je zelf kiezen waar en hoeveel uren je nog wilt werken en is t niet de werkgever die beslist dat je nog een echte vrije dag in de week overhoudt. Nu ik zelf thuis zit zie ik pas goed in welke ratrace we beland zijn. Werken werken werken en elkaar voorbij rennend alle ballen in de lucht zien te houden.

Ik besef me terdege dat ik het geluk heb dat we om ons heen kunnen kijken en dat er nog ruimte is en we elke maand nu geld overhouden zodat we nu kunnen kijken wat verstandig is.
Dat brengt ook een stukje rust omdat we weten dat mochten alle plannen doorgezet worden we zelf kunnen kijken of we er in mee moeten gaan of dat het toch weer zoeken wordt naar een andere baan.
We waren net blij dat we nu een werkgever hadden die wel aan vijf dagen in de week genoeg had.
Kortom de radertjes in mijn hoofd draaien weer op volle toeren en ik probeer maar weer van iets negatiefs iets positiefs te maken... het zal vast weer ergens goed voor zijn.


2 opmerkingen:

Nicole zei

Vervelend dat er onrust is bij de werkgever van je man. Zelf zou ik dan toch minder gaan aflossen omdat wat in stenen zit, niet zomaar meer beschikbaar komt. Maar wat je aangeeft over een afgelost huis is ook waar. Je kunt natuurlijk ook het geld apart wegzetten voor je huis en als er dan meer duidelijk is, kun je het alsnog aflossen. Mocht er toch rottigheid komen dan heb je het achter de hand.

Miekje zei

Jammer dat de onrust weer terug is.
Ik weet niet hoeveel je achter de hand hebt maar wij houden tussen de 4 tot 6 maandsalarissen achter de hand voor het geval dat...
Momenteel houden wij 4 salarissen aan simpelweg omdat de banen momenteel voor het oprapen liggen de rest lossen wij allemaal af. Mocht de economie weer wat minder gaan sparen we weer wat extra