Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 14 januari 2019

Kelderkast opgeruimd

Vanmorgen bracht mijn man de kids naar school. Hij kwam terug en ik had thee gezet dus eerst nog even wat drinken en dan aan de slag. Nou ja man zette een Netflix serie op. Ik vroeg wat hij van plan was vandaag. Nou tegen 10 uur kan ik de aanhanger ophalen.
Prima, ik had geen zin om op zolder alleen te beginnen dus besloot de kelderkast vast leeg te trekken. Want als alles eruit is is er geen ontkomen meer aan. Dat miet je uitzoeken en opruimen erna. Heb geen foto van mijn kast maar het is een smalle kast onder de trap en als je de deur open deed dan lag ie zo ongeveer tot aan je middel vol. Onze gooi maar in kast. Er staat een kast in. Niet dat je er dan meteen in kan kijken, nee want op die wijze paste hij er niet in. Je moet nu de kast inlopen
Kan net een kwartslag draaien en dan kijken wat er in ligt. Waar je dan met ke rug naartoe staat is al de onderkant van de trap. En ook hier kan ik niet iets van planken maken om t overzichtelijker te krijgen want in de hoek staat iets van onze vloerverwarming en daar moet je ook weer makkelijk bij kunnen.
Al met al kwam er serieus een vuilniszak met schoenen uit van onze oudste. Sommige had ik ook gekregen, sommige gekocht. Het deed me zeer om die zo weg te moeten doen.
Met mezelf maar toesprekend van je kan er niets meer mee doe ze weg zakte ik tegen half elf met een bakkie koffie op de bank. Man was ook net terug en wilde t laatste stukje van de serie zien. Ik besloot op FB te kijken en kwam op een site die me ineens deed denken aan een oud klasgenootje van me die het niet makkelijk heeft. We hebben al 25 jaar geen contact maar ik had via een groep gelezen dat ze t niet makkelijk heeft. Ik besloot de stoute schoenen aan te trekken en stuurde haar een persoonlijk berichtje. En ja hoor haar dochter heeft precies de juiste schoenmaat en kledingmaat om na te kunnen dragen van mijn dochter. En ik ik ben een blij ei, want bij twijfel gaat het nu richting haar wetend dat mijn dochter niets tekort komt en ik bij nood nieuw kan kopen. Het voelt echt zo vreselijk goed.
Had al een kledingzak weggezet om zo weg te gooien maat daar zit ook nog het nodige in wat haar meisje past. Ondanks dat ik t niet van plan was zet ik die ook nog op de kop. Want vind het heerlijk dat ik haar ermee kan helpen.
We zijn al met al de hele dag bezig geweest met die kast. Het viel mijn man flink tegen want die dacht wel alles in een dag af te kunnen werken.
Helaas zo werkt het dus niet, maar de week is nog lang....:

2 opmerkingen:

anja zei

Wat fijn dat je zo een oud klasgenoot kunt helpen! En tja, jullie hadden vast een hoop meer kunnen doen als manlief eerst aan de slag was gegaan op zolder, in plaats van tv te gaan kijken (maar ik begrijp ook wel dat het fijn is om je vrije dagen een beetje relaxt door te komen).

nicole orriens zei

Wat mooi dat je zo'n goede bestemming voor die spullen hebt gevonden zeg! Lang leve Facebook.