Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zaterdag 8 december 2018

En dat was de verjaardag alweer..:

Gistermorgen zag ik er als een berg tegenop, maar gisteravond was ik wel moe (nou ja bekaf) maar voldaan. Ik had twee taarten uitgezocht en twee doosjes tompoucen gekocht. Iedereen bleek echter geen zin te hebben in gebak en had achteraf aan zes stukjes taart al voldoende gehad. Ik had een pan verse kippen en een pan verse tomatensoep gemaakt. Daar had ik harde bolletjes bij en satebroodjes. Ik had twee salades. Een rundvleessalade en een vissalade. En daarnaast stonden er allerlei hapjes. Kaas met druiven, tomaat,mozzarella en een blaadje basilicum aan een spies, chorizo en salami in dunne schuifjes, wraps met kip en wraps met zalm, komkommer, champignons geitenkaas en honing, brie met Zeeuws spek, surimi sticks, meloen met seranoham, gevuld ei, saté gehaktballetjes. Het is me dus gelukt om iedereen in de watten te liggen. Mijn woonkamer en keuken was op tijd aan kant, ik maakte tussendoor nog hapjes in de frituur klaar want daar wilde de oudste dochter graag op trakteren en dit deden we in overleg met de meester op vrijdagmiddag. Waar ik wel van baalde is dat een aantal mensen niet even de moeite hebben genomen om af te zeggen maar s avonds tegen acht uur even appten dat ze niet kwamen. De groep werd dus nog kleiner. Heb me dan ook voorgenomen om eens bij mezelf te rade te gaan in hoeverre ik volgend jaar daar nog wel naar de verjaardagen ga. Kreeg een bv een afzegging omdat er nog Sinterklaas gevierd werd. Helemaal niet erg maar dat had je ook meteen even kunnen appen denk ik dan. Helemaal aangezien ik in mijn uitnodiging ook duidelijk ben geweest dat ik een buffet zou maken. Bij deze persoon is het helaas niet de eerste keer en toen we een uitnodiging van haar kant krijgen voor de verjaardag van haar zoontje had ik al bedenkingen. Denk dat ik het nu ga loslaten. Zoals ik soms tegen mijn dochter zeg je kan niet altijd met iedereen bevriend zijn en blijven soms moet je ruimte maken voor nieuwe mensen. Het meeste is gisteren al opgeruimd ga me nu even storten op het laatste en dan vanmiddag of morgen eens even kijken of we de kerstboom kunnen zetten. Verlang echt baar de gezelligheid van zo’n boom nu.

1 opmerking:

Anoniem zei

Sjee, dat noem ik geen buffetje maar uitgebreid eten.
Ik houd altijd aan dat een kwart zonder afzeggen wegblijft en ook een kwart laat afzegt.
Asociaal, dat wel, en inderdaad ik ben dan ook minder geneigd mijn best naar hen te doen, laat het contact sneller verwateren.