Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 3 oktober 2018

Toch gemotiveerd raken om af te lossen op de hypotheek.

Vorige maand de rente naar beneden kunnen halen van de hypotheek. Yesss. Maar daarmee werden mijn berekeningen van wat levert t op als ik ga aflossen tegenvallende resultaten op. Want 10.000 euro aflossen en daarmee een bedrag van 20 euro 83 per maand besparen dat was in mijn hoofd wel een dingetje. Want die 10.000 euro die zie je niet meer terug. Moet ik t dan wel doen en niet kiezen om t op de rekening laten staan? Vandaag besloot ik eens te kijken naar hoeveel dit dan scheelt in de 20 jaar die ik nog moetZ kijk en dan is t wel interessant want dan blijkt dat ik gewoon momenteel de helft van t bedrag ‘terugverdien’ ben voor t gemak even uitgegaan van 240 maanden. En natuurlijk wordt deze besparing ook minder naarmate de tijd verder tikt, maar daar denk ik maar niet aan. Want hoe heerlijk is t om te denken dat elke euro die ik aflos me een besparing van bijna 50 cent oplevert aan rente plus t bijkomende feit dat weg echt weg is. Ik heb weer motivatie gevonden en om t te vieren los ik dadelijk gewoon weer 100 euro extra af. Das nl de besparing tov de maandlasten die ik vorige maand nog had. :-)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste,

Het valt me op dat je het woordje "het" altijd alleen maar als t schrijft. Waarom. Maak iets meer werk van je schrijfstijl en je stukjes zijn stukken beter.

Noorderkracht zei

Aflossen is een kwestie van volhouden. Succes !

ConsuminderMania zei

Beste anoniem, dit is een gewone blog en geen literaire column of hoofdstuk van een te schrijven boek . Laat deze mevrouw gewoon fijn t schrihven als ze dat makkelijk vindt...