Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 22 augustus 2018

En we gaan nog niet naar huis..:

Over twee weken moeten de meiden weer in de schoolbanken zitten. Oorspronkelijk was t plan dan ook om nu weer thuis te zijn. De jongste wordt volgende week vijf en voordat ik de boel weer aan kant heb en de visite kan ontvangen heb ik nog wel wat tijd nodig...Maar aankomende donderdagnacht is hier de griezeltocht en die os echt griezelen en t hoogtepunt van de vakantie van mijn dochter. Er is beloofd dat deze editie superspannend is. Helaas kan mijn man dit keer niet nee want die moet werken en dus ben ik degene die mee mag. Als je weet dat ik s nachts sowieso al problemen heb met fatsoenlijk zien en vaak overal struikel dan snap je misschien dat zich al een gezonde spanning aan t opbouwen ben. Schone zus daarom gevraagd of die ook niet een nacht wilde komen zodat ze mijn handje kan vasthouden :-).
We zijn nu aan t kijken wat er allemaal al mee naar huis kan aankomende week. De bedoeling is de grote tent neer te halen zodat we deze droog kunnen oppakken. 
Dan wordt de luifel eraf gehaald en nemen we de wat grotere spullen allemaal al weer mee terug.
De keuken in de voortent moet weer leeg. Deze blijft van t winter weer op de plek liggen. We mogen t hele jaar staan, maar als we de agenda voor de komende maanden bekijken zien we dat er haast geen mogelijkheden meer zijn om naar de camping toe te komen.
Maar wat hebben we genoten van t afgelopen seizoen. Het was steeds heerlijk weer met als uitschieter de zomervakantie toen t zo warm was dat we de hele dag in t meer lagen of winkels met airco gingen bezoeken.
We hebben niet echt steden of dorpen bezocht maar dat deden we vorig jaar wel en hopen we volgend jaar weer wat meer te gaan doen.
Zoals verwacht hebben we de afgelopen welen nauwelijks iets uitgegeven. We eten dat op wat er nog staat. Ruimt tevens lekker op.
Heb het afgelopen jaar ook weer met grote verbazing om me heen gekeken naar hoe makkelijk sommige mensen hun geld uitgeven. Er zijn ouders die hun kind elke dag meerdere keren naar de receptie sturen om daar ijsjes te halen. Nu snap ik dat als t bloedheet is maar als je een jaarplek hebt zou ik investeren in een koelvriescombinatie. Want elke keer vier of zes euro per dag telt behoorlijk op. Of de braderie met kermis. Elke week dezelfde kids die voor twee euro rondje in de schommels mogen, schieten in de schiettent en zakken vol snoep bij de snoepkraam kopen. Heb de kids uitgelegd dat ik t echt zonde van ons geld vind. Als ze de dag erna een mooi shirt zien dat ze graag willen geef ik aan dat ze die krijgen ipv de prut op de braderie. Kids blij en mama blij.
Bij het uit eten gaan in Duitsland gaat er ook zoveel overstuur. Iedereen bestelt volle porties terwijl de helft maar opgegeten wordt. Wij gaan nu voor minder dan 20 euro met vier man uit eten. Man en ik delen de schnitzel, we bestellen een grote patat met de mayo apart en delen die met zijn vieren en de oudste eet een hamburger en de jongste chicken crossies. Grote fles cola van drie euro erbij en we hebben allemaal genoeg.
Ik denk dat we al met al minder geld uit hebben gegeven t hele jaar dan veel mensen in twee of drie weken vakantie hebben gedaan. Straks nemen we de nodige boodschappen weer meer van de
Lidl want veel dingen schelen zo een kwartje per produkt. Ook op die manier ‘verdienen’ we onze vakantie terug. Tanken doen we ook hier hebben een boer met bemande pomp gevonden waar t 25 cent tot 30 cent per liter scheelt. Reiskosten hebben we op die manier ook terug verdiend.
Dit jaar kochten we wel een hele mooie Weber bbq gekocht. Dat was meteen de enige grote uitgave maar we hopen er veel plezier van te hebben. Gaan hem ook meenemen naar huis zodat we ook achter t huis lekker kunnen bbqen van t winter.
Langzamerhand maak ik al dingen schoon en stop deze onder de banken. Tot volgend jaar....(hoeveel nachtjes slapen nog?.......)


2 opmerkingen:

nicole orriens zei

Wat fijn dat het zo'n geslaagde vakantie was. Het was ook werkelijk schitterend mooi weer. En top dat de kosten meevielen ook.

maria vero zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.