Sale Solden 2023Sale Solden 2023

vrijdag 10 augustus 2018

Drie weken vakantie zitten erop

Vandaag is t de laatste dag van de vakantie van mijn man.
Mooie dag om eens even de balans op te maken van de afgelopen drie weken.
Qua weer hebben we het natuurlijk getroffen, we hebben veel in het meer op de camping gezwommen en op t warmste deel van de dag gingen we lekker uit eten in een zaal met airco of we gingen kringlopen. Mij hoor je dan ook niet klagen😜Ook qua financiën maakte ik de rekening op.
En dat viel mij ook nog mee. We hebben deze vakantie het ervan genomen als we boodschappen gingen doen en alles waarvan we dachten das lekker of daar heb ik wel zin in domweg gehaald. Voor uit eten zijn we in totaal 240 euro kwijt en voor de boodschappen 600. De afgelopen drie weken heb ik maar drie keer gekookt, een keer spaghetti een keer een pan goed gevulde groentensoep en een keer bloemkool aardappels en vlees. Voor de rest zijn we uit eten geweest. Tien dagen met Logee erbij de andere dagen met zijn vieren. In het boodschappengeld zit ook nog wel wat geld voor
Kleding en gebruiksvoorwerpen, maar heb puur de afschrijvingen op de rekening bij elkaar opgeteld en t gepinde geld.
Komende drie weken verwacht ik minder geld uit te gaan geven. Als t weer wat koeler is kook ik zelf meer en ik wil ook kijken wat er allemaal ligt en dit op gaan
maken zodat we straks niet alles weer mee naar huis moeten slepen. Als t weer koeler wordt ga ik ook maar eens kritisch in de kasten kijken en bedenken of we alle spullen wel moeten houden. Dit is ons tweede kampeerjaar. Er staat bv een oventje in de caravan die we nog nooit gebruikt hebben. Deze ga ik proberen via marktplaats te verkopen. Ook heb ik nog een campingwasmachine te koop straks. Formaat grote emmer je moet zelf t water op de juiste temperatuur erin doen.
Heb alle kringlopen afgelopen om dezelfde te krijgen die mijn moeder vroeger had een Pelgrim, omdat ik weet dat die erg fijn wast. Nergens te vinden en uiteindelijk dus een ander gekocht. Belde mijn moeder om even te horen hoe t allemaal ging thuis en gaf ze mij aan dat er bij ons in t dorp een in de kringloop stond. Volgende dag meteen opgehaald toen we naar huis toe gingen. Ga ik de andere weer te koop aanbieden.
Verder haalde ik bij de kringlopen hier in de buurt mooi kristal allemaal voor een paar euro. Als ik eraan denk zet ik als ik thuis ben het wel eens op de foto.
Nu nog even in de voortent zitten, eerste keer in drie weken andere dagen zaten we lekker onder de luifel. Beentjes omhoog en chillen

3 opmerkingen:

Original handmade by Janneke zei

Dat klinkt als een heerlijke vakantie!!
Gaaf dat je uiteindelijk toch nog hetzelfde wasmachientje op de kop heb weten te tikken. Wij zijn dit jaar thuis gebleven en hebben de beschoeiing vervangen, dus ook ons vakantie geld is op ;-)
Fijn weekend toegewenst!

Groetjes Janneke

Budgetmama zei

Wat een fijne vakantie.
Hier zijn we ook minder kritisch met uitgaven in de vakantie.
Vanaf volgende week ga ik ook weer in onze vakantie pot sparen voor dit soort uitgaven voor de volgende zomer vakantie.

nicole orriens zei

Wat boften we met het prachtige weer hè?! Ik vond het ook een schitterende zomervakantie!