Sale Solden 2023Sale Solden 2023

vrijdag 1 september 2017

Bellen met Essent

Ik zit al jaar en dag bij Essent als mijn energieleverancier. Kreeg gisteren een brief dat ik nog enkele dagen de tijd had om de meterstanden op te geven en dat ze me anders zouden gaan inschatten qua verbruik. Helaas had de jongste dit papier ook ontdekt op de stapel met moeten we nog even doen en kwam ik erachter dat er alleen nog t bovenste gedeelte van de brief lag. Had dus niet alles bij de hand om t via internet Inge voeren en besloot daarom even tegen t lokale tarief contact met mijn vrienden op te nemen. Ik luisterde geduldig t bandje af en koos voor overig. De meneer in kwestie nam mijn standen op en verwerkte deze voor me on t systeem en toen ik hem vroeg of ik ook nog even de tariefscheck kon doen was hij erg vriendelijk ja hoor mevrouw natuurlijk. Hij pakte de cijfers erbij van t afgelopen jaar en gaf aan dat ik een driejarig contract had dat afliep in 2019. Helemaal correct. Toen ik vroeg of ik evt voordeliger kon ging ie even kijken en na ongeveer tien minuten kreeg ik een aanbod waarbij ik 240 euro per jaar goedkoper uit was. Ik mocht kiezen voor drie of voor vijf jaar. Heb de gok genomen en nu gekozen voor de drie jaar. Blij dat ik t toch even na heb laten lopen en met 1 telefoontje toch even een halve week werken voor mezelf uitgespaard. 
Mijn moeder die ook bij me zat klapperde met de oren dus vroeg gelijk even de check te doen op t adres van mijn ouders. Zij besparen de komende jaren nog een bedrag van 100 euro per jaar. Lekker meegenomen toch? 
Bel jij wel eens met je leverancier om te kijken of je voordeel kan halen? Ik zou zeggen probeer t eens? Nee heb je ja kun je krijgen. Mochten ze je niet direct een aanbieding doen kun je altijd nog even vragen wat de boete is als je nu na een ander overstapt. Helaas zijn ze dan nog wel eens bereid om opnieuw te kijken al zou dit niet nodig moeten zijn.
Mocht je ook bellen en een voordeliger tarief hebben gekregen zou ik t enorm leuk vinden als je een reactie geeft. 
SUcces, kleine moeite en hopenlijk een groot plezier. 

1 opmerking:

Lobke zei

Ik wisselde om het jaar van leverancier, dat leverde me in het begin vaak zo'n € 4-500 per jaar op: goedkoper tarief + welkomst korting, nu moet ik het vooral hebben van de welkomstkorting.

Ik ben kritischer geworden op mijn leveranciers, wil graag dat ze aan hoge ethische normen voldoen, dus geen nep groene stroom maar echte groene stroom.

Toch betaal ik nu per maand € 60 minder dan toen ik hier kwam wonen en krijg ik nog steeds geld terug.