Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 19 juli 2017

Afstand doen van spullen

Ik heb er moeite mee met het afstand doen van spullen.
Ondertussen ben ik er al lang achter dat al die zooi energie wegvreet en ik die niet altijd in overvloed heb. 
Heb dus een oude buurvrouw twee maand geleden aangegeven dat ik nog wel twee aanrechtkastjes voor haar had zodat ze die niet via MP hoefde te zoeken. Had een bod gedaan maar de verkoper reageerde niet. Ik moest ze nog wel even leegruimen maar nadat ik dat gedaan had sleepte ik het gevaarte onder de carport. Deed haar een app dat ze klaarstonden maar dat ze wel met twee personen moest zijn om ze in de auto te krijgen. Dus of haar man moest mee of bij ons moest iemand thuis zijn. En vervolgens werd t stil, heel stil. En elke dag zag ik de kastjes staan en ergerde me eraan. Twee weken geleden na een twee maand gewacht te hebben appte ik of ze er nog wel aan dacht. Ja maar druk druk druk en niet altijd een auto bij de deur.  En afgelopen zondag ging bij mij de knop om. Gisteravond heb ik geappt dat t kiezen was of voor zaterdag ophalen of ik zou ze op de weggeefhoek zetten. En werkelijk binnen tien minuten kwam ze.
Toen ik gisteravond op de weggeefhoek keek gaf er iemand een zandbakschelp weg. Meerdere reacties erop waaronder iemand die aangaf ze al heel kang te zoeken voor haar hond. Haar privé geappt dat ik een dubbele schelp heb helaas wel verkleurd maar dat haar hond dat vast niet weg zou vinden. Heb hem vanmorgen dus weer schoongemaakt en duim nu dat ook die vanmiddag wordt opgehaald. 
Door t goede gevoel nam ik op de valtreep ook nog even een lekker gevilulde beautycase mee naar mijn schoonzus die wel een opkikker kan gebruiken. Dus t begint erop te lijken dat ik nu wat weg kan doen.  
Heb besloten de volgende keer echt kortere tijdslijnen af te spreken ophalen of ik geef t weg aan een ander want t heeft me nu een hoop ergernis opgeleverd. Zelf haal ik de spullen altijd meteen op.

2 opmerkingen:

anja zei

Jammer dat je dan 2 maanden niets hoort van die buurvrouw, en je moet gaan "dreigen" voordat het wordt opgehaald. Maar goede les geleerd, voortaan kortere termijn afspreken.

Wel goed hoor dat je nu toch leert om weg te geven. En ik denk dat je de mevrouw met hond een heel groot plezier doet, het is echt ideaal voor honden, zo'n "zwembadje". Die kan niet lek gaan door de nagels, en voor de meeste honden een mooi formaat om in te spelen. Wij hebben voor onze honden ooit ook zo'n schelp gebruikt, toen die uiteindelijk echt op was (lees scheuren waardoor het water er weer net zo hard uit liep) vonden we nergens zo'n schelp, maar wel een zwembadje met harde wanden en bodem, en daar hebben ze nu alweer een paar jaar heel veel plezier van gehad.

Nicole Orriëns zei

Goed dat je hebt doorgepakt. En wel apart dat de buurvrouw toen ineens zo snel kon komen. Niet zo sympathiek eigenlijk van haar, omdat je haar toch iets gratis gaf.